beran-proc-pravidla-nefunguji-iv.jpg

Beran: Proč pravidla nefungují – IV.

dopravní předpisy v čr

Principy materiálního právního státu jsou velmi inspirativními koncepty. Máme zde opět téma stanovování pravidel a problém vymáhání.

Diskuze

18 komentářů

    XXX

    Vydává se spousta blbostí a nikdo už neuvažuje o tom jestli je to v praxi proveditelný a vymahatelný. V praxi se pak vámi tolik kritizovaná represivní složka dostává do neřešitelné situace mnoha právních výkladů ať už zasáhne nebo ne. Při stejné věci mohou být pranýřováni za to že zasáhli i za to že ne. Viz. třeba poslední kauzy mob. telefonů. Policajti v dopravním autě na 100 procent nejednají z vlastního rozhodnutí, ale obdrželi právní výklad jak postupovat, teď bude chvíli právní válka o výklad a pak se rozhodne co je „správně“ a co je „přiměřeně“. Dokud nebude výklad jednotný, nebude to fungovat nikdy. A hlupáci budou neustále vinit cajty ( a nikoliv neschopné právníky), protože je to velmi snadné a mnoho nepřemýšlivých ovcí rádo přikývne.

    Honza Jaroš

    Problém je podle mě i v posunu smyslu dopravní policie, která se z regulační složky zajišťující hlavně bezpečnost na silnicích změnila na stroj na vybírání pokut. Důsledkem pak je, že věci, které slušný policista ještě před časem řešil domluvou, dnes končí jednoznačnou snahou vytřískat z toho peníze bez ohledu na skutečného viníka a míru provinění. Což na jednu stranu – podle dostupných zpráv – bývá často věcí nařízení, které řadoví policisté dostávají „shora“, ale na druhé straně je to přece jen jejich volba, že se budou živit jako příslušníci. Jinými slovy to ani běžné dopraváky (nemluvě o měšťácích) šlapající chodník neomlouvá.

    Co mě ovšem překvapilo, že i článek pana Berana rozpor mezi původním smyslem policie jako orgánu pro prevenci a zajišťování bezpečnosti a současným (byť nedeklarovaným) smylem policie jako orgánu na výběr pokut nijak nezmiňuje, naopak evidentně akceptuje, že smyslem je v první řadě ta pokuta…

    Dr. CRYO

    V tom případě ale nepotřebujeme strážníky, k takovému účelu by nám posloužily stroje. Strážník je tu především z toho důvodu, aby přemýšlel.

    XXX

    S tím nelze než souhlasit, ale jde o to aby přemýšlel jak nejlépe zákrokem prospět veřejnosti (pokud možno) a aby nemusel přemýšlet o tom, kolik je právních možností jak jeho zákrok vyložit a jaké sankce mu za zákrok hrozí a v neposlední řadě, aby musel přemýšlet proti komu si vůbec zákrok může dovolit. Proti celebritce nebo nedej bože osobě ze světa politiky je to vysloveně o velký problém. Zákon by měl být podán tak jednoznačně, aby nebylo možno ho vykládat několika právními názory.

    Tomek

    vy jste dobrej … mohou za to oni, protože si tu práci vybrali ? Kolik lidí si dnes může vybírat práci ? V některých regionech těžko ..
    To už můžeme zrovna napsat, že za havárii může manželka, protože jste na ní zrovna myslel.. je to na stejné úrovni logického uvažování.

    Tomáš Beran

    Bůh uchovej, že bych něco takového chtěl akceptovat nebo tvrdit. 🙂

    N.

    A nebylo by lepsi jednoduse se ridit danymi pravidly a nest odpovednost za jejich poruseni, misto dlouheho zduvodnovani, proc za jejich poruseni nemuzu byt potrestan, ci proc jsou vlastne zbytecna?

    Robert Kokster

    Béééééé Béééééé

    Jakub R

    Strážník má přemýšlet? To jste mě rozesmál!

    N.

    Chapu to spravne, ze slo o to naznacit, ze jsem ovce? Pokud se tak oznacuje clovek, ktery respektuje dana pravidla hry a nese odpovednost za jejich poruseni/porusovani, pak ano, jsem ovce a vubec mi to nevadi. Az vas nekde na ulici okrade chlapek, ktery si mysli, ze se ho zakony netykaji, protoze on prece ma pravo na to mit stejne jako Vy, tak to treba pochopite… Podle Vasi logiky pak totiz onen zlodej nemusi nest odpovednost za sve rozhodnuti porusit zakon…

    N.

    Ale policie prece slouzi k zajisteni vymahatelnosti prava. Ne k jeho vykladu ani tvorbe. Policie je od toho, aby vynucovala dodrzovani zakonu, at jsou jakekoli.

    Tomek

    no jo, pán je anarchista ? Až vám podobný chytrolín srazí přítelkyny/manželku, třeba změníte názor …

    jozé

    nikoliv pane, strážník tu není od toho aby přemýšlel,
    toto v praxi právě nyní prosazují dnešní politici a toto je také věčný problém.

    Policie má fungovat pouze jako moc výkonná- čili pouze konat,na podkladu legislativy.
    Legislativa je tím problémem (jak již zmínil p.Beran v článku-pardon za zkrácení o titul)

    Pokud bude legislativa dostatečně „strohá“ , pak bude strážník opravdu konat pouze v rámci této
    strohé legislativy- a tím pádem nebude možnost, kličkovat v zákonných předpisech( ať už z důvodu
    oprávněného nebo z důvodu vlastního vyvinění se- viz třeba Janoušek).

    Jenže- „strohá“ legislativa představuje nebezpečí právě pro politiky, když bude něco striktně dáno. neexistuje pak možnost, jak se z toho vyzout, pokud jdu nad rámec zákona. A to by se politikům opravdu do krámu nehodilo. Proto jsou zákony takové jaké jsou a proto strážníci (MěP a PČR) jednají tak jak jednají, tj.za 1ks přestupku může strážník přidělit od 0 do 2bodů (ne 0, ne 2) a můžnikoliv pane, strážník tu není od toho aby přemýšlel,
    toto v praxi právě nyní prosazují dnešní politici a toto je také věčný problém.

    Policie má fungovat pouze jako moc výkonná- čili pouze konat,na podkladu legislativy.
    Legislativa je tím problémem (jak již zmínil p.Beran v článku-pardon za zkrácení o titul)

    Pokud bude legislativa dostatečně „strohá“ , pak bude strážník opravdu konat pouze v rámci této
    strohé legislativy- a tím pádem nebude možnost, kličkovat v zákonných předpisech( ať už z důvodu
    oprávněného nebo z důvodu vlastního vyvinění se- viz třeba Janoušek).

    Jenže- „strohá“ legislativa představuje nebezpečí právě pro politiky, když bude něco striktně dáno. neexistuje pak možnost, jak se z toho vyzout, pokud jdu nad rámec zákona. A to by se politikům opravdu do krámu nehodilo. Proto jsou zákony takové jaké jsou a proto strážníci (MěP a PČR) jednají tak jak jednají, tj.za 1ks přestupku může strážník přidělit od 0 do 2bodů (ne 0, ne 2) a může udělit pokutu od 0 do 1000,- (ne 0, ne 1000). To je ta korupce, o které všichni mluvíme.

    Ale odstranit ji nelze, neboť politici to ošetřili tak, že „běžný“ občan, tzv. „lopata“ má právo volit (ve volbách podle pravidel politiků), aniž by přečetl byť jeden volební program strany kterou volí, aniž by znal byť jediný zákon, a tímto je postaven na roveň „inteligentovi“, který má stejné právo. Povinnost řídit se právními předpisy mají ale oba typy občanů stanovenu stejně (mají OP- tím je to dáno), akorát občana typu „lopata“ potom velmi často vidíme v pořadech typu Černé ovce, Občanské judo apod., jak „brečí“ , že se o něj stát nepostaral nebo po něm něco vymáhá, ale přitom chodí pořád k volbám a volí pořád ty stejné blbce, kteří mu naslibují hory doly- nereálné už jen z hlediska splnitelnosti (víme, že v současném systému parl.demokracie nelze dle práva potrestat za neplnění volebních slibů ani jednoho politika či stranu)

    Tímto si stát (politici) zajišťují trvanlivost zdejšího „systému. Rozebírat jednotlivé aspekty tohoto systému- ať už z hlediska dopravy, stavebnictví, ekonomie apod. sice můžeme, ale jak se říká, vše záleží na lidech- a s tímto (většinovým) „materiálem“ co zde v ČR máme, se věru nikam nepohnem.

    jozé

    nikoliv pane, strážník tu není od toho aby přemýšlel,
    toto v praxi právě nyní prosazují dnešní politici a toto je také věčný problém.

    Policie má fungovat pouze jako moc výkonná- čili pouze konat,na podkladu legislativy.
    Legislativa je tím problémem (jak již zmínil p.Beran v článku-pardon za zkrácení o titul)

    Pokud bude legislativa dostatečně „strohá“ , pak bude strážník opravdu konat pouze v rámci této
    strohé legislativy- a tím pádem nebude možnost, kličkovat v zákonných předpisech( ať už z důvodu
    oprávněného nebo z důvodu vlastního vyvinění se- viz třeba Janoušek).

    Jenže- „strohá“ legislativa představuje nebezpečí právě pro politiky, když bude něco striktně dáno. neexistuje pak možnost, jak se z toho vyzout, pokud jdu nad rámec zákona. A to by se politikům opravdu do krámu nehodilo. Proto jsou zákony takové jaké jsou a proto strážníci (MěP a PČR) jednají tak jak jednají, tj.za 1ks přestupku může strážník přidělit od 0 do 2bodů (ne 0, ne 2) a můžnikoliv pane, strážník tu není od toho aby přemýšlel,
    toto v praxi právě nyní prosazují dnešní politici a toto je také věčný problém.

    Ale odstranit ji nelze, neboť politici to ošetřili tak, že „běžný“ občan, tzv. „lopata“ má právo volit (ve volbách podle pravidel politiků), aniž by přečetl byť jeden volební program strany kterou volí, aniž by znal byť jediný zákon, a tímto je postaven na roveň „inteligentovi“, který má stejné právo. Povinnost řídit se právními předpisy mají ale oba typy občanů stanovenu stejně (mají OP- tím je to dáno), akorát občana typu „lopata“ potom velmi často vidíme v pořadech typu Černé ovce, Občanské judo apod., jak „brečí“ , že se o něj stát nepostaral nebo po něm něco vymáhá, ale přitom chodí pořád k volbám a volí pořád ty stejné blbce, kteří mu naslibují hory doly- nereálné už jen z hlediska splnitelnosti (víme, že v současném systému parl.demokracie nelze dle práva potrestat za neplnění volebních slibů ani jednoho politika či stranu)

    Tímto si stát (politici) zajišťují trvanlivost zdejšího „systému. Rozebírat jednotlivé aspekty tohoto systému- ať už z hlediska dopravy, stavebnictví, ekonomie apod. sice můžeme, ale jak se říká, vše záleží na lidech- a s tímto (většinovým) „materiálem“ co zde v ČR máme, se věru nikam nepohnem.

    pardon za původní 1x navíc vkopírovanou část článku

    ...

    Takze pokud bude v zakone zakotveno, ze vsichni muzi starsi 18 let musi mit plnovous, tak se prestanete holit, jo?

    Tomek

    takže pokud je někde omezená rychlost na 30kmh a vy nevidíte žádnou překážku, tak to proletíte stovkou ?

    Petr

    Docela by mně zajímalo, jestli by tento elaborát vznikl i v případě, že by měl jeho autor výjimku ze zákona, která by jej opravňovala porušovat libovolné dopravní předpisy.
    Ovšem pouze autor, nikoliv všichni. Protože to by se u nás (v tom lepším případě) jezdilo jak v Indii či v Číně. Ve městě s jednou rukou na klaksonu a krokem, mimo město možná až 50 km/h.

    eNeN

    Vás baví řídit se pravidly, která Vás zbytečně omezují – přičemž jejich porušení NIKOMU NIC nezpůsobí? Gratuluju.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist