beran-pripravovane-novinky-v-pravidlech-silnicniho-provozu.jpg

Beran: Připravované novinky v pravidlech silničního provozu

poradna

Novela zákona, díky které (ne)zmizí z chodníků vozítka a objeví se chodci s výstražnými reflexními prvky, a nejenom to, pod drobnohledem JUDr. Berana.

Diskuze

11 komentářů

    (w)

    Takže když jde uprostřed, reflexní prvky mít nemusí 🙂

    Stan

    K bodu 2:
    Naopak, je to velmi potřebné nařízení. Protože pokud chodce porazím teď, mám to na triku. Podle paragrafu § 18 odst. 1 musím „jet jen takovou rychlostí, abych byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou mám rozhled.“ Výmluva „Neviděl jsem“ je tady dost problematická.
    Pokud ale pak nebude mít nařízenou vestu, tak z toho uhraju minimálně spoluvinu.

    stanik

    Proč JuDr. Beran, se nepozastavuje nad absencí výstražných reflexních prvků už v nabídce běžných obchodníků s oděvy, Je samozřejmě dobře, že zaměstnavatelé a zaměstnanci firem využívající komunikace, tyto vesty a pracovní bundy s reflexními prvky běžně používají. Proč to běžní výrobci a krejčí zimního vrchního ošacení neuplatnují ve své standartní nabídce. Proč to zákon těmto prodejcům též nenařizuje!!!

    oxo

    Chtěl bych vidět paní z lepších kruhů v kožichu ze sobola s reflexníma prvkama 😀

    To vám ta spousta regulací nestačí, chcete jich víc?

    M

    „Pokud lidé chodí za tmy po silnici oblečení do černého, tak ohrožují především sami sebe…“
    Proletěl vám někdy čelním sklem „neviditelný“ chodec a zranil spolujezdce? Asi ne. Jinak by jste nemohl napsat takovou pitomost.

    Rejpal

    Jaký je rozdíl mezi neviditelným chodcem a neviditelnou větví, neviditelným divokým prasetem či neviditelným jelenem či zubrem?

    Rejpal

    Ta spoluvina je dosti problematická. Tu vestu mu můžete sundat, můžete se domluvit s vyšetřovatelem a podobně.

    Nedávno nějaké auto srazilo na osvětlené části Strakonické ulice bulharského dělníka v bundě s reflexními pruhy na rukávech, který se procházel po krajnici (i když je to sporné z hlediska bezpečnosti, je to legální). Ke střetu došlo na krajnici, tělo odlétlo 50 metrů, vozidlo zastavilo o sto metrů dál, kde již končí osvětlení.
    Vyšetřovatel velice záhy po nehodě vydal zprávu o tom, že se jednalo o sebevraždu.

    M

    Pokud sejmu větev či prase, nežere mně, že jsem zranil nebo zabil člověka.

    rock

    Jo, jo, jasně. Proč si nekoupit čtyři reflexní pásky po 60 korunách, když si mohu vyměnit celou bundu za pětku, na podzim zo zopakovat s tenčí bundou za dva litry, na jaře se třemi mikinami po tisícovce a v létě pokud možno s reflexními bermudami a sadou triček.
    O té zmiňované dámě s norkovým kožichem nemluvě.
    Ach jo…

    Ondřej Hájek

    „nově už bude mít cyklista na přejezdu pro cyklisty stejnou „přednost“ jako chodec na přechodu pro chodce“

    Pane doktore, není tak úplně pravda. Vztah cyklisty na přejezdu pro cyklisty a řidiče na silnici je stejný, jako vztah chodce na místě pro přecházení a řidiče na silnici (V 7b) tj. ve zkratce
    – řidič nesmí ohrozit (§ 5 odst. 2(2) písm. h)),
    – cyklista nesmí výrazně omezit (§ 57 odst. (8)).

    Prokazování skutkového děje nehody v takovém místě bude krajně obtížné, bez on-board kamery to asi nepůjde.

    Honza

    Podle paragrafu bla bla bla, kerej vysvětluje, co to je motorový vozidlo, je motorový vozidlo nekolejový vozidlo poháněný vlastní pohonnou jednotkou. A to se vobávám, že je právě i semgej, protože po kolejích nejezdí a má motůrek, čili vlastní pohonnou jednotku. Nebo má každý pravidlo ňákou výjimku a semgej motorový vozidlo neni? A na základě čeho neni semgej motorový vozidlo? No a s tim samozřejmě souvisí další věc, že na motorový vozidlo je přece do pr*ele potřeba řidičák, ne? No ale na semgej asi ne, no. A na základě čeho nemusí bejt na semgej řidičák? No já vim – na základě toho, že to neni motorový vozidlo…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist