beran-predjizdeni-kolony-na-skutru.jpg

Beran: Předjíždění kolony na skútru

dopravní předpisy v čr

Protože jezdím denně do práce autem, všiml jsem si teď v letních měsících, jak se vyrojily po Praze skútry.

Diskuze

48 komentářů

    joseph

    Já s nima problém nemám, snažím se dělat místo. Taky jsem byl kdysi motorkář. Spíš je pak blbý, když si někdo tento článek vyloží tak, že motorkář nic nesmí a začne jim dělat naschvály – blokovat je. Podle mě si pak řidič akorát koleduje o to, že mu někdo okovanou botou urazí zrcátko a kevlarovou rukavicí dá přes držku. Zaslouženě. Motorkář totiž na rozdíl od cyklisty taky platí spotřební daň a povinné ručení, takže ho na silnici beru. A pokud je někdo nasranej, že musí stát v koloně, ať si taky koupí motorku.

    XXX

    Já motorkář takřka nebyl, ale souhlasím ať si projedou dopředu (bezpečně), taky bych to tak dělal kdyby se mi skůtr vyplatil. A že by si někdo stoupl přímo před mý auto, když přijel z boku, to se mi snad ještě nestalo, vždy zůstanou bokem jak přijeli i když třeba o půl délky vepředu, ale stejně se nerozjíždím na plný plyn (???), ale pouze bez prodlení, takže ta motorka je stejně většinou rychlejší.

    Kuban

    já motorkář jsem a stejně jsem zbabělec a předjíždím kolony jen vyjímečně… Zpravidla jen ve vedrech na dálnicích, ve městě se v normálním provozu nikam netlačím… Asi bych to nedělal ani na skůtru.

    nicméně ano, i já jsem narazil na skůtristy co se vecpali dopředu a pak brzdili, ale to jsou vyjímky…. Mě skůtry ve městě zatím nikdy nějak neobtěžovaly.

    Romanovič

    Vážený pane Berane, a k čemu by mi potom byl skútr, když bych nemohl (rozumně a ohleduplně)dělat to, co vy kritizujete? V Praze je jezdec na skútru nejrychlejší ne proto, že jezdí nejrychleji, ale proto, že jede (třeba pomalu)tam, kde ostatní stojí. Já osobně provádím všechny „nepravosti“, které jste ve svém článku popsal, navíc třeba i jízdu po tramvajovém pásu, ale vždy co nejohleduplněji a abych tak řekl s pokorou a s rukou na brzdě. Za deset let téměř denního jezdění po Praze jsem neměl žádný konflikt se řidiči v „plechovkách“, dokonce jsem neplatil žádnou pokutu (vlastně jednou za velmi pomalé projíždění pěší zónou, ale to jsem jel opravdu krokem). Chce to prostě rozum do hrsti a v zájmu vlastní bezpečnosti jezdit tak, abych neohrozil sebe ani jiné. Ale stát na křižovatce společně s auty a neprojet dopředu – to tedy ne! Já vždy zůstanu stát v té mezeře, kterou jsem přijel a na zelenou nikde nečumím, ale vystřelím
    suverénně jako první (jezdím na 125, resp. 200 ccm). A to by nikomu rozumnému nemělo vadit. A jestli závidíte skútříkářům, že jsou všude dříve a mohou všude parkovat, tak nefrflejte a skútr si do města pořiďte. Čím víc nás bude, tím bude provoz plynulejší a volnější.

    BAF

    Jsou motorkáři a motorkáři. Pokud mě na světlech pomalu předjede normální motorka, opatrně se vedle mě zařadí a pak na zelenou bez prodlení vyjede, nevidím v tom sebemenší problém. Většinou jde o motorkáře užívající si pocit z rekreační jízdy. Tito lidé o svůj stroj pečují a nikdy by mu nezpůsobili ani ten nejmenší škrábanec. Pak tu jsou ale ti druzí „motorkáři“. Většinou jsou oblečení do helmy z hypermarketu, košile nebo trička a v lepším případě si nohy chrání džínami. Tento typ zpravidla sedí na omláceném skůtříku z téhož hypermarketu a bezohledně se dere kolonou. Při své cestě sem tam urazí zrcátko nebo odře řidítky lak na dveřích aut. Jemu je to jedno, on má plečku za 20 000, zato mě to jedno není. Takoví mě vytáčí k nepříčetnosti a musím se přiznat, že když mám horší den, tak je jednoduše vyblokuji. Pár sprostých slov a gest je lepší než poškrábané a okopané dveře.

    BAF

    Neřekl bych že jde o univerzální nenávistný článek proti lidem na skůtru. Je hezké že za řidítky používáte mozek a jezdíte opatrně, ale obávám se, že jste v menšině. Pokud možno naučte své chování i ostatní kolegy na městských přibližovadlech.

    Nep

    Za 20.000? To bych měl Babettu asi šestkrát 😀
    A i na tomhle peklostroji je rozjezd rychlejší, než většina aut. Hůř jsou na tom motorkáři na silnějších strojích, než tam najdou ty kvalty, moje odstředivá samočinná spojka už vrčí. A navíc mi to nesvítí dálkovým světlem a nejede to po městě dvěstě, jako ostatní nebezpečné motorky 😉
    Jezdím na tom všude, jako „Romanovič“. Vždyť jinak bych byl pomalejší, než auto. Někde ten čas nahnat musím, když to nejede přes 50.

    Tomáš Beran

    Vždyť všude píšu, že mi nevadí, když tu kolonu projedou, jen popisuju některé právní důsledky a poukazuju na jeden neohleduplný nešvar, který se mi párkrát stal. Já skútristům jinak přeju, že se dostanou kolonou rychleji a dál (pokud to udělají ohleduplně), ostatně taky proto jsem uvažoval, že bych si ho koupil. Tak, jak to popisujete, mi to přijde naprosto v pořádku.

    PepaSFI

    to mi jednou i cyklisti tvrdili že se klidně můžou vecpat před auta protože mají větší zrychlení. No nasmál jsem se moc. Stručně řečeno, než babeta nabere rozjezdové otáčky tak běžné auto už jede 50 a silnější motorka by jela, kdyby mohla, asi hodně přes 100. Jenže věc má háček. Jednak ne každý si včas zařadí a včas se rozjede. A i kdyby, když se mu před autem nebo v konfliktní vzdálenosti vedle auta zmítá pumpičkář nebo motorizovaný pedál, tak si každý jen trošku rozumný řidič rozmyslí rasantněji zrychlovat protože když ty splašený trubky při rozjezdu chytnou vrávor, tak to může být cesta do kriminálu.

    petr

    Jezdím autem i na motorce. Každé má svoje. Ale to co v autě vyřeší pevná střecha, ovladač topení a klimatizace, tak to na motorce může řešit buď jen pohyb, nebo zastavení pod střechou.

    SP

    S motorkáři obecně žádný problém nemám a snažím se dělat místo a taky se setkávám s dost slušnými motorkáři… I skútru rád v rámci možností uhnu, ale případ se světly se mi stává poměrně často… Například na Wilsonově před klesáním k hlavnímu nádraží, kde začíná sedmdesátka. Přesně jak píše autor- měli by si uvědomit, že všechny předjeli a pak je nezdržovat. Stejně jako když vás v mlze předjede osobák a potom zjistí, že nevidí na krok a jede dvakrát pomaleji, než vy předtím 🙂

    pylot

    A proto by se vubec nemely vyrabet stroje s vykonem pod 15 koni. Pumpickari jsou plevel silnic a babetistu co mu to jede max 50 a stavi se na svetlech dopredu bych taky kopnul do sedinky.

    Yellec

    Na opatrném projíždění stojící kolonou nevidím nic špatného. Mám-li kam jet tak vlastně objíždím překážku a přispívám tak k plynulosti provozu. Uvědomte si, že pokud bych neseděl na motocyklu, budu sedět v autě a ta kolona bude o to delší. Samozřejmě najdou se lidi co kolonou musí profrčet minimálně 60kou, ale myslím že o takové se dřív nebo později postará pan Darwin.
    Mě osobně trochu vadí jiný jev. Dojedu ke světlům, Zastavím vedle prvního auta. Řidič si mě všimne, (teď by mě zajímalo co se mu honí hlavou) rozsvítí se oranžová a řidič se razantně rozjíždí a tím mě nutí k témuž protože nechci zdržovat toho za mnou a zároveň se potřebuju zařadit. Vyrážíme tedy ještě na červenou do křižovatky a já musím dávat o to větší pozor jestli se někdo nesnaží stihnout tmavě oranžovou v příčném směru. Když řídím auto a zastavím vedle někoho kdo jede taky rovně, tak spíš vídám že začne při zelené teprv přemýšlet kde je jednička. Pane Berane souhlasím s vámi v 99 procentech vašich článků, ale tentokrát nechápu kam se ve městě chcete prudkou akcelerací na světlech dostat. K další křižovatce kde svítí červená?

    Můžete sem prosím někdo dodat nějaký paragraf který zakazuje popisované?

    Yellec

    Na opatrném projíždění stojící kolonou nevidím nic špatného. Mám-li kam jet tak vlastně objíždím překážku a přispívám tak k plynulosti provozu. Uvědomte si, že pokud bych neseděl na motocyklu, budu sedět v autě a ta kolona bude o to delší. Samozřejmě najdou se lidi co kolonou musí profrčet minimálně 60kou, ale myslím že o takové se dřív nebo později postará pan Darwin.
    Mě osobně trochu vadí jiný jev. Dojedu ke světlům, Zastavím vedle prvního auta. Řidič si mě všimne, (teď by mě zajímalo co se mu honí hlavou) rozsvítí se oranžová a řidič se razantně rozjíždí a tím mě nutí k témuž protože nechci zdržovat toho za mnou a zároveň se potřebuju zařadit. Vyrážíme tedy ještě na červenou do křižovatky a já musím dávat o to větší pozor jestli se někdo nesnaží stihnout tmavě oranžovou v příčném směru. Když řídím auto a zastavím vedle někoho kdo jede taky rovně, tak spíš vídám že začne při zelené teprv přemýšlet kde je jednička. Pane Berane souhlasím s vámi v 99 procentech vašich článků, ale tentokrát nechápu kam se ve městě chcete prudkou akcelerací na světlech dostat. K další křižovatce kde svítí červená?

    Honza

    Pane doktore, pokud bude skůtrista takto předjíždět kolonu aut a mezitím blikne zelená a auta se rozjedou. Hrozí za to vysoká pokuta a zákaz řízení, když se už bude jednat o zakázané předjíždění?

    Honza

    Pane doktore, pokud bude skůtrista takto předjíždět kolonu aut a mezitím blikne zelená a auta se rozjedou. Hrozí za to vysoká pokuta a zákaz řízení, když se už bude jednat o zakázané předjíždění?

    pelech

    Předjíždět jedoucí auta proplétáním se mezi proudy vozů bude jen blázen. Motorkáři se zpravidla proplétají jen mezi stojícími vozidly a na to se dle mě dá vztáhnout paragraf 16, objíždění. Pak by to mělo být v pořádku.

    Pup

    U skútristů se mi to také párkrát stalo, u automobilistů je prakticky na denním pořádku, že někdo stojí (první) na semaforu, skočí zelená a nic, protože se pán/dáma zabývá něčím úplně jiným, případně se rozjíždí jako kdyby to auto bylo šlapací. Kdyby se každý rozjížděl jako Vy (nebo já – moc nás není), byly by kolony v Praze poloviční, ale to je nad chápání většiny. Osobně jezdím na skútru po Praze od jara a je to většinou tak, že já jsem za křižovatkou dříve než se první auto za mnou vůbec pohne – a to je pitomá stopětadvacítka. Stejně rychle se rozjíždějí prakticky jen ti, co psychicky neunesli že před ně někdo najel a musí mu to teď ukázat. Jako mnohem větší problém ovšem vnímám ignoranci automobilistů, kdy jen málokdo v zácpě nechá místo aby skútr/motorka mohla projet, osobně jsem to dělal vždy, přijde mi to být normální. Vrcholem jsou dementi, kteří vás blokují a schválně najíždějí na vaší stranu, tam se vůbec nedivím že občas někdo dostane před hubu. V souvislosti se skútrem jsem bádal nad vyhrazenými pruhy (tramvajový pás, cyklopruh, MHD,…) a dospěl k názoru, že pro předjetí respektive objetí je použít můžu – chápu to správně?

    rickey

    Pan Beran by se měl spíš zamyslet nad tím, jaká je obsazenost osobních vozidel a uvědomit si, že skútrista zabírá při transportu své zadnice 6x méně místa než pan Beran…

    Tomek

    musíte se přece dívat kolem sebe a začlenit se do některého pruhu, ne ?

    Kumi

    Je zajímavé, jak pan Beran myslí na právní důsledky jednání těch, kteří omezují jeho, ovšem co je komu po tom, že on např. svou nedovolenou rychlostí omezuje jiné. Neuvěřitelné myšlení právníka.

    Tomáš Beran

    V zásadě ano, protože platí ustanovení §13 odst. 2 zákona o provozu na pozemních komunikacích, tj. obdobná pravidla jako pro vjetí na tramvajový pás…“Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.“

    Tomáš Beran

    Třeba už za tou křižovatkou žádná další světla nejsou nebo můžu chytnout zelenou vlnu, pokud jsou. To neřeším, protože nemohu vědět, jestli zelená bude nebo jestli ti za mnou už třeba nekončí svou cestu za touto konkrétní křižovatkou, takže kvůli mému chrápání na zelenou nebudou zdržováni. Důležité je pro mne zmizet z daného místa co nejrychleji, abych nepřekážel ostatním a abych se do místa cesty dostal co nejrychleji a aby i ostatní se mohli dostat do cíle své cesty v co nejkratší době. Když by to dělali všichni, trvala by cesta po Praze na řadě míst polovinu času.

    Tomáš Beran

    Dovodil bych to a contrario z ust. §57 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb. Pokud totiž zákonodárce uznal za vhodné upravit speciálně možnost „projíždění“ kolonou pro cyklistu za určitých podmínek, ale pro jiná vozidla to neupravil, pak tím systematicky naznačil, že to jiná nesmí. Protože pokud by to obecně šlo (tzn. obecně šlo pro všechny), proč by to takto extra u cyklistů povoloval?

    Tomáš Beran

    Proč myslíte, že je pro ten přísný postih relevantní ta zelená na semaforu?

    Tomáš Beran

    Jakože má tu motorku 6x kratší než já auto, nebo jak jste to myslel?

    Tomáš Beran

    Tak když někoho obtěžuje sledovat provoz kolem sebe a dívat se do zpětného zrcátka, tak to je těžké. 😉

    Jiří Bašek

    Obracím se na redakci, aby posoudila zda výše zmíněný článek je svým obsahem a pohledem vhodný do motoristického magazínu. Subjektivně tento článek vnímám jako podporující agresivitu řidičů v městské dopravě, které si myslím že např v Praze je už beztak dost. Střídám pro dopravu v Praze kolo, skútr i automobil a každý od každého způsobu dopravy jsou občas velmi silné zážitky z toho jak jak se navzájem respektujeme.
    Možná by pomohlo, kdyby se dívali lidé v autem na skůtraře tak, že každý skůtrař ušetřil jedno těžce vydobité místo v pořadí aut na semaforu. Skůtrař ať si zkusí představit všechny předjeté řidiče v autě, jak přesednou na motorky a pak se rovnají na semaforu. Pro všechny motoristy že ani DAS je nemusí chránit před TČ za sraženého cyklistu a cyklistu aby si představil jak to asi bolí, když se dotkne auta.

    Bubrak

    To je tezky no. To je jak na mokru na motorce na okresce, na rovince zdrzujou auta a v zatacce motorka, tak co ted. Taky se mi stalo, ze sem s motorkou predjel kolonu, pri rozjezdu na zelenou mi to chciplo a nechtelo nastartovat, proste ostuda jak vrata. Ale holt se obcas neco takovyho prihodi a je to vyjimecny. Pomalej skutr kdyz predjede na semafor, tak po rozjeti by mel mit sebereflexi a zas tem rychlejsim uhnout. 🙂

    Bubrak

    A neslo by na to aplikovat normalni predjizdeni? Totiz treba na plne care muzete predjet auto, pokud tuto plnou caru neprekrocite, tj treba motorka tohle zvladne v pohode ve vetsine pripadu a tudiz i v pripade, kdy predjizdi kolonu jakoby mezi pruhy.

    Romanovič

    Slova „pomalejší skútr“ platí snad jen při vyšších rychlostech, u 50ky nad 50 km/h. Jinak všechny skútry mají jak známo variátor a reakce ruky na plynu je také asi o něco rychlejší než nohy. Prostě, když skútříkář na světlech nezachrápe, tak by neměl nikoho zdržovat. Čtyřicítku má na tachometru za 3-4 vteřiny, a to projetí křižovatky a zařazení se vpravo bohatě stačí. Většina řidičů aut se za tu dobu ani nerozjede. Mluvím samozřejmě o městě.

    Romanovič

    Ale jistěže je vhodný. Naopak ho moc vítám. Je to pohled automobilisty na tu „drobotinu“, co se hemží při provozu kolem aut. Já také jezdím po Praze autem (celou zimu), na skútru (jak to dovolí počasí) a občas i na kole. Vzájemné soužití všech účastníků provozu je holt nutné a při troše tolerance a zdravého rozumu i docela dobře možné. Skútr má totiž při ježdění ve velkoměstě jednu ohromnou výhodu (když pominu parkování). Ani tak nezáleží na tom, že jsem všude o něco málo nebo více minut dříve než autem, ale hlavní je to, že se můžu spolehnou, že pokud mě nezdrží porucha nebo nehoda, tak se při dobrém plánování dostanu na každou schůzku včas. Žádná zácpa, popeláři v jednosměrce, ani jiné, pro městský provoz tak typické katastrofy – nic mě nezabrání v tom, abych pomalu a opatrně projel zase na volnou silnici. A to mi hrozně šetří nervy a stres. Není nic horšího, když sedíte někde v zácpě v autě, minuty zvolna utíkají, nemůžete dopředu ani dozadu, a blíží se termín důležité schůzky nebo jednání. Samozřejmě, máme mobily, ale to omlouvání je setsakra nepříjemné. Proto na skútry ve městě nedám dopustit. Ta současná legislativa, že mohou jezdit na 125tce i „béčkaři“, je moc fajn. I když ti, kteří nikdy na skútru nejezdili, by si to měli někde v klidu osahat a pod vedením někoho zkušenějšího si zkusit pár nejběžnějších manévrů.

    Tomáš Beran

    Ano, tenhle protiargument se nabízí.

    oliver

    Ano, redakce by se měla zamyslet, jakým lidem zde dává prostor a k čemu tak podněcuje, a sebekriticky to přehodnotit…

    Proboha, to je slovník…

    Doktor - ten s tečkou

    pan Beran pozvedl ten meč bezpečnosti a začíná tít do nedodržování pravidel silničního provozu. Tomáši, začínáte jako jediný z blogerů Autowebu, bojovat za dodržování předpisů.To vyžaduje velkou odvahu. Děkuji. Nejste sám, komu záleží na dodržování pravidel silničního provozu. Máte ve mne, k tomu meči ochranný štít. Doktor.

    Pup

    Díky za odpověď, tak to jsem dvakrát rád že jsem to pochopil správně, protože tyto pruhy se v poslední době po Praze rozšířily jako rakovina, hlavně v těch pro cyklisty prakticky vůbec nikdo nejezdí, tak proč je nevyužít pro urychlení provozu na skútru, když je to ke všemu ještě legální a tudíž narozdíl od jiných možností nehrozí, že si na člověku bude nějakej aktivní policajt honit ego nebo frčky.

    Pup

    Tak to bohužel v reálu moc nefunguje, že by motorka zvládla předjetí ve stejném pruhu bez přejetí (plné) čáry. Málokteré auto jede při pravém okraji, naopak hodně lidí se motá zleva doprava a zrcátka skoro nepoužívají, takže se snažit o předjetí ve stejném pruhu je spíš návod k tomu jak skončit v lepším případě v nemocnici. Možná tak jeden z padesáti řidičů se uklidí ke kraji a umožní průjezd motorce, je jich méně, než takových co se naopak přesunou na stranu kde je motorka, což každého motorkáře velmi potěší, protože on se snaží hlavně vidět dopředu – díra, která v autě skončí jen ranou od kola, může na motorce snadno skončit havárií a že takových pastí na našich „silnicích“ je.

    Honza

    No já myslím, že pokud auta stojí na červenou, tak projíždějící skútrista je objíždí, ale pokud blikne zelená a auta se rozjedou tak už se jedná o předjíždění. Nebo ne?

    pivak

    Jen nechapu souvislost s placenim dani a jizdou na kole?

    Kuban

    no to je taky super easy názor…. skoro takový Jako když pan Doktor Beran perlil, že auto do města by mělo mít aspoň 250Kobyl.

    15 kobyl tedy cca 12kw na 200kg těžkou soupravu i s řidičem je při poměru váha ku výkonu propastně daleko nad poměrem toho, čemu tady kdekdo začná říkat sportovní auto !!!

    skůtry s variátorem navíc distribuci momentu přenášejí úplně jinak než konvenční techniky, a tím tuplem nemají potřebu mít ještě o dost vyšší výkonové parametry…. Možná by sis pylote jakožto zapalený motorkář, měl někdy zkusit projížďku po normálním skůtru…. Aspoň nějakou dvácu nebo dvaapulu.

    rickey

    ..bylo myšleno tím, že skůtr o rozměrech 1,9×0,8m zabírá na silnici, které je společná a pro všechny, přibližně 1,5 metru plochy a řidič např. oktávie zabírá plochu přibližně 8 metrů, tj. 5x více ze společného silničního prostoru. Řidič skůtru je tedy v rámci transportu své zadnice podstatně efektivnější a ohleduplnější k ostatním.

    Motoman

    Na konci článku v předposledním odstavci a vlasně i v poslední se píše, že bezohledný skútrista se někam nacpe…. , a pak může bránit zaspáním nebo malou akcelerací v rychlém odjezdu z křižovatky 🙂 To je docela úsměvné kolik piškotů v autech by čekalo déle, kdyby ten skútrista taky použil auto, kolik by nebylo kolon, kdyby bylo více takových bezohledných řidičů skútrů a motocyklů, kteří v dnešní džungli na silnicích riskují zdraví…. nad tím se autor nezamyslí? Sám by ovšem takovou situaci chtěl řešit ještě větší bezohledností (popostrčením), to o něčem svědčí. Doporučil bych autorovi a dalším takovýmto autařům co to nechápou vydat se do západních velkoměst, tam řidiči aut chápou, že bez skútrů a motocyklů, jejichž řidiči jsou mnohem zranitelnější by se město nehlo a podle toho jezdí a nejen, že jim nedělají žádné naschvály, oni jim uhýbají…. je vidět, že zde existuje ještě pořádná zaslepenost.

    homat

    podle mne je toto zbytečná úvaha, protože je povinností každého řidiče, pokud se dostane do zácpy stát co neblíže levému nebo pravému okraji vozovky, pokud se jedná o vozovku s více pruhy. A protože toto pravidlo všichni dodržují aby mohly projet sanitky a jiné vozy s právem přednosti v jízdě, tak pro skútraře zbývá tolik místa, že mohou mezi auty dle libosti kličkovat. Tímto děkuji všem řidičům automobilů, že jsou ohleduplní a vždy dodržují pravidla, která jsou jim určena 🙁

    Andy

    Súhlasím s poznámkou, že vo väčších mestách sú skútristi braní ako prirodzená súčasť premávky.
    S úžasom som sledoval 10-20 jazdcov v oblekoch pri rozjazde na semaforoch v Ženeve a za nimi nasledovali športové autá bez akýchkoľvek náznakov nervozity.
    Tiež sa občas divím, kam až siahajú limity počasia pre jazdu na motorke v Londýne. Nesneží tu často 🙂 ale o to častejšie prší. Je tu zmes všetkých národov, kultúr a mentalít a na skútroch sa tu jazdí doslova v každom počasí a bez problémov. Oproti Prahe tu ale funguje silná motivácia – náklady na MHD sú mesačne bežne niekde okolo 100-150 libier.
    Som veľký fanúšik jazdy na skútri a s radosťou sledujem, že každým rokom, keď navštívim Prahu, vidím viac a viac skútrov v bežnej premávke.
    Osobne si myslím, že tento spôsob cestovania by si zaslúžil väčšiu podporu zo strany napr. magistrátu – znižuje počet áut v centre mesta a tým je skracovaná i potenciálna dĺžka kolón, emisie sú tiež nižšie, menšie nároky na parkovanie. A celkovo to pozitívne prispieva k atmosfére mesta – je to určitý prístup k životnému štýlu – slobodnejší, dynamický.

    Andy

    Plevel silnic jsou lidé smýšlejí o ostatních jako Vy.

    Matouš

    Skútr je do města nejlepší. Je to taková pohoda. Jednoduše prokličkuju mezi auty a i na semaforu je to fofr. Než se auto rozjede, tak já už jsem skoro u dalšího semaforu 😀 . Koupil jsem si skútr s automatickou převodovkou z https://amzcentrum.cz/ , takže se nemusím zabývat řazením. Jen přidávám plyn a brzdím.

    Murr

    Pan Judr. by se mohl spíše zamyslet nad svou skrytou agresivitou a nad tím, že každý motorkář mu zvyšuje šanci, že kolony budou menší. Kdyby se řidiči chovali jako v civilizovaném světě, a nechávali prostor na průjezd, tak by doprava celkově plynula lépe. Hlavně, aby mě někdo „nespravedlivě“ nepředjel, že pane doktore?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist