beran-predjizdeni-kolony-na-skutru-ii-352x198.jpg

Beran: Předjíždění kolony na skútru II.

dopravní předpisy v čr

Projetí řidiče skútru kolonou má svá úskalí, a to nejen bezpečnostní. Ta legislativní komentuje a podrobně objasňuje náš právní expert.

Diskuze

9 komentářů

    Kuban

    v koloně se ale nedá předjíždět z technického důvodu… Nepaušalizujte to jako plošné pravidlo 😉

    stále se dá odbočovat z pruhu do pruhu pokud to podmínky umožní a neohrozím a neomezím. Na základě toho stavějte obhajobu… To že vy do toho nechcete míchat souběžnou jízdu je jen Váš názor, nicméně zde souběžná jízda je a tudíž je mnohem objektivnější vycházet z ní, než z teze, že předjíždění technicky není možné.

    Kuban

    Skůtry právě dnes a denně dokazují, že předjíždění v kolonách technicky možné je a neomezují a neohrožují…..

    bohužel, tyhlety argumenty by v jejich případě mely mnohem větší právní váhu.

    Kuban

    Třeba i z toho důvodu, že samotní motorkáři v takových situacích způsobují nehody méně častěji než samotní Béčkaři a řidiči aut…. Bohužel mají i materiální důkazy že jejich počínání není závadné z hlediska náhledu na porušování předpisů a komplikaci dopravy….

    jde spíše o to, zda někdy nevznikne nějaká situace, kde to prostě skůtrista motorkář prostě hrubě posere… pak je na místě individuální posouzení samozřejmě..

    J.

    Podle § 41 odst. 8 zákona o silníčním provozu platí:

    „(8) Pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3,0 m pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci.“

    Je sice pravda, že vjezd do tohoto pruhu je pro skůtry zakázaný, ale kdyby se toto pravidlo dodržovalo, dalo by se jet pohodlně na skůtru v jednom pruhu – zbylo by min. 1,5 m.

    Tomáš

    Dobrý den, rád bych připojil názor člověka, který si užívá situace z obou stran. Tedy skútristy i řidiče osobáku. Zákony se tvoří a mění, ale praxe je mnohdy trochu jinde. Tak nějak se nemůžu ubránit pocitu, že panu Beranovi skútry trochu vadí. Samozřejmě vychází ze své zkušenosti. Já mám taky svou. Výhoda téhle malé motorečky je právě v té volnosti pohybu. Pokud to jen trošku lze, okamžitě objíždím kolonu stojící před semaforem. Nikomu tím neubližuju, nikoho nebrzdím. O tom, že budu někoho brzdit nemůže být ani řeč – kolik aut zrychluje na 100 km/hod. za 7 vteřin nehledě k tomu, že ja tahám za plyn okamžitě a nemusím se zdržovat řazením. Moje heslo je „Nihil nocere“. Tedy hlavně neškodit. Stačí troška ohleduplnosti a život je hned hezčí. Když sedím v autě tak jezdím tak, abych kolem sebe nechal prostor, protože nejsem na cestě sám. Zkuste si někdy půjčit nějaky maxiskutřík a po pàr projíždkàch to pochopíte sám. Žít jen podle předpisů nejde, kdo si myslí něco jiného ať klidně kamenuje.

    Zetti

    se získá, pokud si člověk sedne na motorku a poctivě stojící v koloně si užívá smrady z výfuků a poletující prach. To samé platí i pro kabriolety. Tam si také vnitřní oběh vzduch neuzavřu.
    To mi pak jsou předpisy u zadele.

    Wendy

    proto ten skůtr mám. Nemáte tam jiný paragraf?

    thespalek

    Mě tyhle komentáře nějak nepřestávají fascinovat. Mám za to, že ten článek, už z toho důvodu, že jej psal právník, je pojat z pohledu zákona. A ten je celkem jasný. Jestli je dobrý nebo špatný je věc jiná. Ale moc nechápu lidi, kteří se tu snaží právníka přesvědčit, že jeho výklad je špatný a že to v praxi jde, takže není potřeba to pravidlo dodržovat. Osobně taky jezdím autem i na motorce a pokud dojedu kolonu, a aspoň torchu to půjde, tak ji projedu, už jen z toho důvodu, že motorkář kromě své agility nemá jinou ochranu před smradem, deštěm apod. Ale jsem si vědom, že tím porušuju zákon. A jestli za to pak dostanu pokutu, nemůžu se divit. A jestli nám tenhle zákon připadá nelogický, pokrytecký a mimo realitu, stejně jako mnoho jiných zákonů, tak je třeba to řešit jinde a jinak, než v diskusních fórech na webu o autech;-/ a ještě tvrdit, že ten, kdo ten zákon čistě vykládá, tomu prostě nerozumí a my laici to určitě chápeme lépe..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist