Diskuze

18 komentářů

    Rejpal

    Při plnění některých úkolů vozidlo Policie či zpravodajských služeb nemusí využít ani světelného výstražného znamení a při tom má „přednost v jízdě“.

    Hulvat

    A někdy je naopak potřeba použít podtlakovou fanfáru, protože něktří řidiči jsou fakt tupci, protože houkání jaksi nevnímají.

    XXX

    Umíte psát rozumně a objektivně, když chcete.

    Lojzik

    Poslední dva příspěvky pana Berana byly rozumné. Tohle je kvalitně napsaný. Není v tom emoce osobní nevraživosti vůči policii, jsou tu fakta. Že světelná a zvuková houkačka nemusí být použity vždy současně, je možná pro leckoho novinka. A tedy si to zaslouží sem tam připomenout. Nakonec kluci od policie jsou taky lidi. Taky dělají chyby. Situaci občas vyhodnotí nevhodně nebo úplně blbě. Jenže to je život, nikdy a nikde není 100% záruka, že se vše povede. Sem tam něco selže. Tak jen doufat, že se případný problém zdaleka vyhne.

    Michal K.

    Chválím pěkně napsaný článek, který je psán bez zášti k jakémukoli modře blikajícímu vozidlu, především tomu policejnímu.
    K této problematice bych ještě rád podotkl, že v případě policie se na VRZu každého auta vede záznamová kniha o použití majáku a sirény, toto použití se i automaticky zaznamenává a policista hlásí, resp. dovoluje se operačního důstojníka k použití majáku a VRZ. Zneužití majáku u vozidel policie by tedy mělo být defacto nulové! Co se týče hasičů a záchranek, zde je tzv.blikání a houkání téměř nutností. Hasiči-jedou s vozidlem, které váží, vč.hasiva a výbavy, min.15tun a jelikož se takováto váha, výška a délka vozidla ovládá mnohem hůř, než cca 2tuny osobního vozu, je pochopitelné, proč na sebe sirénou hasiči upozorňují téměř během celé jízdy. U vozidel ZZS/RZS jde zase o stav, kdy jde skutečně o život, v sanitě může v tu chvíli, kdy bliká a houká, bojovat lékařský tým o život pacienta a jakékoli prudké brždění/strhnutí řízení může mít fatalní dopad jak pro pacienta, tak i pro posádku…
    Z mého pohledu je tedy pochopitelné, proč HZS/SDH/ZZS/RZS blikají a houkají defacto celou cestu a nikdy by mě nenapadlo si na tento postup jakkoli stěžovat.
    Co se týče policie, tak můj názor i zkušenost říkají, že alespoň v mém okolí PČR maják a VRZ nezneužívá a používá jej jen v případě nutnosti. Nesčetně krát jsem viděl vozidlo např.dopravní policie, které jelo k nehodě a pouze blikalo, jen v případě nepřehledného úseku, či křižovatky tzv.prohouklo, aby na sebe upozornilo…

    Závěrem si dovolím za sebe (jsem členem SDH a vím jaké to je v reálu jezdit s majákem) apelovat na řidiče i chodce, aby nepodceňovali auta s majákem a sirénou a dávali jim přednost bez vyjímky!

    Lukasino

    Chtěl bych se zeptat kdy smý maják používat vládní vozidla? např. Prezident nebo ministři

    Děkuji za odpověď

    venkovanka

    Zrovna dnes při vyjíždění z pozemku v obci se vyřítila ze zatáčky sanitka, která jela rychlostí minimálně 100km/h, sice blikala, ale za zatáčkou nebyla vidět. Takže za mně asi houkat vždy když jede k případu, protože ne vždy musí být vidět.

    Pavel

    Jistěže nemusí, pak to však není vozidlo s právem přednosti.

    marda

    No tak se vyřítila, jela ve vašem jízdním pruhu, omezila, ohrozila??

    Szentki

    V žádném případě nerozporuji Váš článek, nicméně Vám nevadí zneužívání majáku u sanitek které nemají nic společného ze záchranou člověka a jen přepravují pacienta k vyšetření a spěchají protože mají toho moc??

    vodič

    Je vidět, že lze napsat článek tak, aby se řidiči něco dozvěděli bez zbytečných keců o svačině. IZS majáky mají pod GPS tak ho těžko zneužívají na rozdíl od soukromých rozvozců pacošů jak je to občas asi vidět po Praze.

    řidič

    …ohledně těch „soukromých rozvozců pacošů“ bych řekl jen toto…až obvodní a praktičtí lékaři nebudou vypisovat sanitku pro lidi,kteří jsou schopni si do nemocnice na vyšetření či jiný lékařský výkon dojet sami vozem nebo použít MHD,pak klesne počet houkajících a blikajících sanitek soukromých dopravců..ti řidiči denně přepraví desítky „pacošů“,kteří si sanitku nechávají napsat jen proto,aby se nemuseli mačkat v MHD nebo aby se dostali do nemocnice k obyčejnému vyšetření přesně na hodinu,na kterou jsou odjednáni…pak ti řidiči nestíhají přepravu nemocných,kteří tu sanitku opravdu potřebují(nechodící,ležící, imobilní invalidé atd.)…to samé platí i v případě jízdy z nemocnice po ošetření…
    To znamená,že pokud mě doktor pošle do nemocnice na vyšetření např. obděry krve, rentgen, CT nebo MR atd….automaticky mi nevzniká nárok na přepravu sanitkou,pokud tedy nejsem ležící,špatně chodící nebo imobilní nebo to nedovoluje aktuální zdravotní stav…..

    Velitel

    Dobrý den, po přečtení článku nad kterým jsem upřímě kroutil hlavou a po přečtení reakcí na tento článek můsím reagovat i já. Jsem velitelem dobrovolních hasíčů obce, když jedem k zásahu, jak již v jednom komentáři bylo napsáno sirénu používáme skoro pořád během jízdy a to z preventívních důvodů aby nás nebylo nejen vydět ale i slišet, a proto jsme na zásahové vozidlo ( aniž by jsme museli ) namontovali ještě přetlakovou houkačku a před každou uličkou, křižovatkou atd. ji pokaždé používame, jelikož tím předcházíme dalším rizikům.

    vodič

    Pokud to ovšem není o zisku soukromých přepravců tak ano, potkávám i sanitky nemocnic ve vlastnictví krajů a ti neblázní na majáky

    Velitel

    Ještě pro doplnění my při jízdě s vozidlem s právem přednosti jízdy můžeme ostatní účastníky silničního provozu omezit nikoliv však ohrozit!!!

    Řidič

    Pane veliteli, nejsou zde přehnané reakce, pan autor je znalý, přečtěte si ten předchozí slint jineho autora na autowebu o používání majáků, vemte zásahové družstvo po schůzi v hospodě a běžte mu to vysvětlit.

    Pa5man

    Ahoj řekl bych to takle, když pojede sanitka ke skokanovi tak asi houkat nebude jelikož nechtějí hledat skokana pod mostem a to platí pro IZS komplet. Pokud to jde tak je pusťme a neřešme to, jelikož nevíme k jaké situaci jedou! Podívejme se na Rakousko a podop. tam nastane kolona a automaticky se vymezí místo na průjezd IZS. No a v Čr je to sci-fi tak si na to vzpomeňme až budeme v koloně. Jelikož ta pomoc která jede může ject pro kohokolov z nás.

    autor

    Hlavně z toho zákona není zřejmé, kdo ponese odpovědnost za případnou nehodu s vozidlem s právem přednostní jízdy. To se řeší až ex post, což je špatně a činí ten zákon a i rozhodování soudů nepředvídatelným. V zákoně by mělo být uvedeno, že řidič využívající právo přednostní jízdy a nedodržující zákonem určená ustanovení nesmí ohrozit ostatní účastníky silničního provozu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist