Beran: Povinná výbava jízdních kol
poradna
Povinná výbava je termín, který se týká nejenom motoristů, ale i těch, kteří sedlají jednostopé stroje poháněné vlastním pohonem. Judr. Beran podrobně vysvětluje.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
poradna
Povinná výbava je termín, který se týká nejenom motoristů, ale i těch, kteří sedlají jednostopé stroje poháněné vlastním pohonem. Judr. Beran podrobně vysvětluje.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Jezdím už několik let a z praktického hlediska je mnohem účinnější kombinace reflexní vesty a světlometů (vzadu červené, vpředu bílé). Ta vesta dělá ale mnohem víc, než nějaké odrazky.
Jinak za soumraku nejezdím, nebo svoji trasu odhadnu, abych nemusel jet za tmy, protože jezdím bez světel. Když ale jsem to neodhadl, tak jsem šel vedl kolo, čili chodec.
A v létě je dobré mít též něco reflexního. A je li to možné, nemotat se tam kde jezdí auta.
nějak nechápu smysl článku. Tady jsou, předpokládám, hlavně motoristé kteří občas, z nějakého důvodu jezdí na kole. U takových se dá předpokládat že mají jistou povědomost o tom že by na kole měli mít pár věcí užitečných hlavně pro vlastní bezpečnost. Jo, jistě, najdou se všelijací, mám jistou teorii, bohužel ověřenou pozorováním mnoha případů, že cyklosedlo zřejmě způsobuje přiskřípnutí mozku. Ale obávám se že takoví „aktivní“ cyklisté tenhle článek nebudou číst a už vůbec se podle něj nebudou řídit.
Ještě k těm předpisům. Všimli jste si jak poměrně obsáhle je popsaný požadavek na rozměry, plochu a umístění odrazek? A jak je to vzápětí degradováno stručnýp prohlášením že odrazky mohou být nahrazeny reflexním doplňkem na oděvu či obuvi, bez dalších požadavků. Takže na kole musí být…. no vlastně skoro nic, když budete mít někde, celkem vzato kdekoliv, nijak nespecifikovaný reflexní doplněk velikosti lucerničky svatojánského broučka.
No já na kole skoro nejezdim. Akurát vlóni jsem tak ňák měl čas a prachy, tak jsem v létě jezdil na kole do hospody na pivo, he he. Světlo na tom kole neni ani vepředu, ani vzádu. Vodrazky tam myslim sou. V drátech sou vodrazky asi taky. Takže když jsem měl na sobě reflexní vestu, tak to asi ani neni na pokutu, ne? Samozřejmě nepočitám to pivo, he he.
Mně se tak ňák nechce ten článek číst, abych to z toho potom zkusil poznat.
Jo, ty předpisy jsou pěkný bastl. Vůbec je to spíše směs předpisů pro výrobce, příp. prodejce a požadavků na cyklisty samotné. Zaujaly mě ty uzavřené matice nábojů kol. Jednak nějak nechápu smysl, a pak nevidím dodržování tohoto předpisu už na prodávaných kolech. U reflexních prvků by se taktéž mělo začít nějakými normami pro použití na kolo. Když to jde u přileb, kde je jasné, že na kole neuspějete s přilbou na stavbu, proč by to nemělo jít u reflexních prvků? Nakonec evrgrýn v podobě odrazek na špapkách. Když už jsou v prodejně, mají co dělat aby neupadly ještě před jejím opuštěním. Tady by se asi chtělo synchronizovat alespoň s předpisy používanými v Západní Evropě. Úplně nejlepší by bylo, kdyby kvalitní reflexní prvky byly k dispozici zdarma. Než nějaké letáky, které se pak válejí v odpadcích, by to byly efektivněji vynaložené peníze na bezpečnost na silnicích.
… ale kolikrát jste viděli kontrolní akci policie, zaměřenou na chování cyklistů? Na prstech po cirkulárce se to dá za rok spočítat. Sám jsem byl svědkem toho, kdy policista (PČR) zastavil cyklistu, v noci nesvítícího a zjevně pod vlivem (marjána, smrdělo to z něj na metry). Cyklista nechal policajta vymluvit, odvětil „Neser!“ a odjel. No a policajt tam čuměl jako puk, protože u bicyklu si jaksi RZ neopíše a stíhat ho neměl čím, byl pěší.
Netrpím zrovna přílišnou afinitou k policiím, ale tohle mne poněkud nasralo. Jsme si všichni rovni, i na silnicích, nebo už zase ne?
§6, odst. 13 zákona č. 361/2000 Sb.) se týče motorových vozidel, pane doktore. Celníkovi je cyklista ukradený. A co se týče měšťáků, Vaše věta o tom, že nemohou kontrolovat technický stav kola může svádět k přesvědčení, že nemohou řešit přestupky cyklistů spáchané „nedovoleným vedením jízdního kola nebo jízdou na něm v rozporu s pravidly provozu na pozemních komunikacích“ ( Blokové řízení dle zákona 200/90 Sb).
A jízdou v rozporu s pravidly…může být mnohdy způsobeno právě nevybaveností kola. Si myslím.
Spadá bicykl nebo jeho části pod povinnost homologace pro silniční provoz, podobně jako motorová vozidla? Nebo si mohu bicykl, při splnění v článku popsaných předpisů, posvařovat doma na koleni?