beran-nove-dalnicni-passaty-nove-radosti.jpg

Beran: Nové dálniční Passáty – nové radosti

dopravní předpisy v čr

S ironickou slzou dojetí v oku jsem zaznamenal zprávu o tom, že Policie ČR nakoupila a uvedla do provozu 20 nových civilních šestiválcových VW Passat.

Diskuze

40 komentářů

    Michal

    V tomto ohledu je pane doktore, Váš článek smutnou pravdou. Policii nezajímá nic jiného než měření rychlosti, protože za tu se nejsnáze \“vybírá.\“ Byl bych se už po několikáté opakoval, ale z hlediska bezpečnosti jsou daleko důležitější věci, (neosvětlené, dlouhé a špatně umístěné přechody, nepřehledné křižovatky), to ale policii a zákonodárce nezajímá. Proč nejsou radary a kamery např. u škol, kde by měly smysl? Proč jsou na nájezdu z Prahy na D1? Je to pořád dokola a dokola. Co se s tím dá dělat? Nevím.

    ppppp

    Taky nevím, jak se mohly Passaty \“vyplatit\“. My, občané, jsme se na ně policii složili, platíme jim benzín, údržbu a náklady na řidiče. Někteří sponzoři dokonce zaplatili více (neměli by si to odečíst z daní?). VW peníze dostal, takže nám musejí zákonitě scházet. Leda, že by VW štědře platil policii za pojízdnou reklamu. Že by se s tím Tržil nepochlubil?

    Zde se můžete podívat jak noví passati pochytávaj nebezpečné \“piráty\“ mezi vesnicema:
    http://youtu.be/8YZdjX3YHMs

    Gale

    Ale jistě že se vliv na BeSiP zkoumal, alespoň tedy při některých jejich dílčích nasazeních.
    Ve dnech 15.-17.4.2009 bylo celé hejno R36 přesunuto do Prahy. Za srovnatelné období (vždy středa-pátek) je celoroční průměr pražských ulic a silnic 46.3 nehody denně. Týden před to bylo 48.1, týden poté 44.2, v období zvýšené pomoci a ochrany 73.7. Tož tak…

    Nové Passaty jsou v běžném provozu, ba i na první pohled nerozpoznatelné. A znalost RZ nebo barev stěží něčemu pomůže.

    Ke klasickému radaru se nevrací – jen o něj doplňují stavající metodu měření. Jsou vybaveny i kamerou která měří rychlost stejným způsobem jako předtím, i když se už nějedná o polské zařízení Gesig, ale systém českého výrobce Ramer.

    Novinkou je i to, že nyní jsou Passaty i v Praze a nebudou nasazovány jen na dálnicích, ale i ostatních komunikacích.

    Zde odkaz výrobce Ramet radar Ramer 10C

    http://www.rametchm.cz/index.php?typ=RMA&showid=93&idzbozi=182656030

    Lexa

    Malá ekonomická studie \“návratnosti\“ investice do starých passatů R36 – ve skutečnosti jsme na 0:

    náklady:
    1) 16 aut … 18,7 mil … cca 1,2 mil/auto
    2) fungují 3 roky, nájezd dle zpráv odhaduji na 250 tisíc na auto, servisní interval 30tis. km, tedy cca 8 prohlídek á 10 000kč = 80 tis/auto
    3) benzín – 250 tis km, spotřeba cca 14L/100km, tedy 35 000 litrů á 30kč = 1 mil na benzínu
    4) lidi – počítám 4 lidi (2 posádky, 16 hodin denně v provozu) za 3 roky = 36 měsíců * 4(lidi) * cca 25 000 kč plat = 3,5 miliónu na auto/3 roky
    5) drobné opravy, počítám 50 tis/auto/3 roky

    suma = 3,5M + 1M + 0,08M + 1,2M + 0,05M = cca 5,72 miliónu na 1 auto

    \“zisk\“:
    1) 90 mil. kč na pokutách / 3 roky / 16 aut (zjednodušeně, jedno auto v průběhu služby zničeno policisty) = 90/16= 5,63 mil/auto

    Celkový výsledek- investice do passatů z hlediska ekonomického byla lehce ztrátovou investicí.
    Přínos bezpečnosti – z hlediska počtu mrtvých na dálnici pokles patrný již od roku 2004 a nasazení passatů nijak průběh křivky nezměnilo

    Amazon

    Nezbývá než souhlasit s Judr. Beranem. Cílem je zajistit bezpečnost a plynulost provozu drahými Pasaty zaplacenými našimi daněmi,aby policie mohla udělat ze slušných řidičů piráty vybrat pokuty a nakoupit další a další Pasaty,protože ty první se osvědčili,a hlavně si na sebe vydělali. Smutná realita. A žijme v ní.

    ACE

    Jak tady dokáže jeden člověk vzbudit emoce. Tak hrozná investice, to se z toho zhroutíme, tak má policie průměrně drahá auta co jsou schopna jezdit mírně nadpůměrně. No a co, že to hodně stálo? Proboha děláte si legraci??? Že jsou na očích? Že se denodenně používají? To je řečí, kolik stojí jedno obrněné vozidlo pro armádu? Jako všechny prasáty dohromady? Ale komu to vadí, leží to v kasárnách, nic se neděje, žádné emoce jen pár lidí si rozdělilo \“přeplatek\“ nějakou tu miliardu. Ale to je kapka v moři, že? Takovejch případů jsou stovky, jen ne na očích. Tak mě tady nezkoušejte pane Berane rozbrečet takovou prkotinou.

    riderhenry

    Podle toho, jak bylo vypsano vyberove rizeni, tak VW opravdu musel stedre zaplatit – bylo to ale pravdepodobne do soukrome kapsy…

    Honza

    Když policie před třemi lety kupovala těch 16 R36, tak jste v jednom článku také psal, že jste žádal policejní prezídium o zveřejnění jejich RZ. Avšak oni Vám to tenkrát odmítli sdělit, takže jste podal k soudu žalobu, kterou jste poté stáhnul, hned jakmile se to rožkřiklo po internetu. Je to škoda, že o tom daný soud nemohl rozhodnout, myslím, že by to teď bylo pro Vás i ostatní přínosem, pokud by jste uspěl. Nicméně některé z těch RZ lze najít i zde http://www.antiradary-forum.net/topic1543.html kde se průběžně doplňují hned jak někdo zjístí něco nového.
    Jinak s Vaším článkem 100% souhlasím. Jen na konci s tou metodou měření mám dojem, že umí měřit kromě Ramer i Gesig, takže se od té původní metody úplně neodchýlii, ale doplnili jí o možnost měřit i ze stojícího auta nebo z protisměru, jak už tu někdo podotknul. Akorát nerozumím tomu, že mají mít radar i vzadu jak říkali v tom videu co tu v jednom příspěvku na něj odkaz.
    I když sice tato auta byly koupeny primárně pro pro buzeraci řidičů, tak alespoň můžete zase někde zkusit využít materiální aspekt, pokud by Vás nedejbože některý z nich změřil. Přeji Hodně štěstí!!!

    lexa

    Neumí měřit dozadu, Ramer 10 to neumožňuje, je to cílená desinformace PČR.

    Vincent

    Neuvěřitelný je, že premiéru si Passaty odbyly ve městě, kde chytali zákeřné důchodce řítící se 60 km/h. Ale snad ty stroje soudruzi pořádně nabourají,a bude klid.

    audis

    vybavení nových passátů:
    1. princip Gesig/Polcam: dojedou podezřelé vozidlo, jedou stejně, udělají záznam. (jako Passat R36ky). zařízení nic nevysílá, nelze nic detekovat, leda bystrý zrak a ostražitost řidiče.
    2. Ramet 10. Lze měřit za stání i za jízdy. Měří se pouze dopředu před vozidlo. měřená vozidla mohou být na příjezdu i na odjezdu. (ne, dozadu opravdu nic neměří, nemá tam ani kamery. Vzadu nic nemá!!)

    Honza

    Tak to děkuji za info:-) A jinak s tím, že vzadu nic nemá ani kamery, znamená jako že nemůže kontrolovat pásy, známky, telefonování u auta za sebou? Např. R36 jí tam měly, takže je zvláštní, že ty nové ne.

    audis

    vybavení nových passátů:
    1. princip Gesig/Polcam: dojedou podezřelé vozidlo, jedou stejně, udělají záznam. (jako Passat R36ky). zařízení nic nevysílá, nelze nic detekovat, leda bystrý zrak a ostražitost řidiče.
    2. Ramet 10. Lze měřit za stání i za jízdy. Měří se pouze dopředu před vozidlo. měřená vozidla mohou být na příjezdu i na odjezdu. (ne, dozadu opravdu nic neměří, nemá tam ani kamery. Vzadu nic nemá!!)

    Honza

    Myslím, že znalost barev a RZ policejních vozů (ne jen Passatů) je dobré, mě už to párkrát pomohlo. Samozřejmě pokud se jede jen trochu nad limit, při výrazném překročení to nepomůže. Může se sice stát, že si policie dočasně vymění auta mezi městy, avšak je dost málo pravděpodobné, že by např. v Brně měli půjčené auto z Liberce a naopak. Ale přesto je dobré znát i auta z jiných měst, kam se běžně jezdí, popř. sousedních krajů. Není to sice 100% ochrana, ale může to snížit pravděpodobnost pokuty.
    A k tomu nasazování mimo dálnice si myslím, že to není až taková novinka. Např. když PČR získala R36, tak např. v Ostravě po ulici Rudné (obchvat Ostravy) jezdili víc než po D1, která je hned vedle. Nebo pokud měli nějáké akce, tak jezdili i v jiných krajích, kde si je dočasně půjčili, protože svoje neměli. Ale jinak nejvíce jezdili na dálnicích.

    100 % jsem si jistý (leccos jsem zhlédnul a prostudoval a spolupracuju s jedním výše zmíněným seznamem) , že dozadu něměří rychlsot ramerem ani Polcamem. A na 80 % že tam nemá NIC. ani hobbykamerku. Kterou by dokladoval pásy apod.

    R36 jí tam mají (měly) ale prý jí nepoužívají, protože kvalita záznamu skrz ztmavené zadní sklo je nekvalitní = diskutabilní = nepoužitelná. A zvlášt v noci 100% nepoužitelná! Tzn. R36 (generace 2008 – 2011 přibližně) nejspíš neměří rychlost ani nic jiného nedokumentují dozadu! Vždy a všude! Vždy jen dopředu na 99 %.

    100 % jsem si jistý (leccos jsem zhlédnul a prostudoval a spolupracuju s jedním výše zmíněným seznamem) , že dozadu něměří rychlsot ramerem ani Polcamem. A na 80 % že tam nemá NIC. ani hobbykamerku. Kterou by dokladoval pásy apod.

    R36 jí tam mají (měly) ale prý jí nepoužívají, protože kvalita záznamu skrz ztmavené zadní sklo je nekvalitní = diskutabilní = nepoužitelná. A zvlášt v noci 100% nepoužitelná! Tzn. R36 (generace 2008 – 2011 přibližně) nejspíš neměří rychlost ani nic jiného nedokumentují dozadu! Vždy a všude! Vždy jen dopředu na 99 %.

    Lukáš

    Nebylo by lepší si místo RZ spíš vyžádat statistiku nehodovosti na dálnicích, kde Passaty slouží? Třeba za posledních 5 let? Pak by šlo aspoň rámcově zjistit, jetli přispěly k bezpečnosti provozu či nikoliv. Na stránkách PČR je pouze statistika nehodovosti podle krajů.

    ovčan

    TAK POLICIE NEMÁ PENÍZE!!!??? a jaktože první várka passatů byla o hodně levnější než tato? (16ks 20mil a nyní 20ks 30mil), hajzlovský policejní stát!!! jsme jen ovčané nebo občané? buzerace a zlodějina, policisté by si měli vzít do rukou lopaty a jít opravit silnice a natřít bílé pruhy aby konečně pomohli zvýšit bezpečnost provozu. zase to odnesou chudáci kteří pojedou 53km/h

    ACE

    No to je ale nesouhlasu, jakmile je to populární téma je to o policii. Sice většina z vás vůbec netuší proč, ale hróózně jim zrovna tohle vadí. Jak jsem psal výše, je to zrovna na očích a každej to ví, je to vlastně takovej hezkej manévr na odpoutávání pozornosti a většina z vás na to skáče. Hned je o čem v hospodě povídat, ještě někoho rádoby zasvěceného, kdo trošku přilejvá olej do ohně. Ajous tu nekonečné debaty, kdy se to vyplatí, že to pro naše policajty nemá cenu, že to bezpečnosti nepřispěje a pod. To opravdu nechápete, že tohle je všechno účel?? Nechali jste se nachytat nejstarší fintou, je vám předhozena populární, prkotina, kterou ještě dobře placenej právníček přiživuje. Chováte se stejně jak policajt, co trestá chodce co šel na červenou a za zády mu dělají banku. Ale co, vždyť Ty prasaty se dají tak nádherně probírat v hospodě, že 🙂

    Lexa

    není pravda, statistika je na policejních stránkách k dispozici. tady je graf z čísel veřejně k dispozici s mým dokreslením přímek a dat:
    http://img801.imageshack.us/img801/4926/mrtvdlnice.jpg

    Mirek Kuboš

    No, vy umíte zabrnkat na tu správnou strunu českým řidičům, pane doktore, to vám nikdo nebere. Prostě, vám podobní vám to žerou. Nemá cenu vracet se k celému článku, opět mi stačí vybrat si jednu pokryteckou větu. Tu o tom, že \“takové už je pokřivené myšlení našich policistů.\“
    Pane doktore, zatímco policista si do zaměstnání chodí pro tabulkový plat a v zásadě je jedno, jestli dnes vybral jednoho, nebo deset dálničních prasat, advokát, tj. vy, pane doktore, svým skutečně pokřiveným prospěchářským myšlením myslí především na svůj zisk a je mu totálně fuk, jestli zastupováním klienta který na něj má nezničí život nemajetnému, nevinnému člověku. S tím se žádná pokuta, které každý z nás může dodržováním zákonů předejít nedá srovnat.

    Tomáš Beran

    Přehlížím ty Vaše osobní útoky, které Vaší argumentaci spíš ubližují, ale věcná – jak to myslíte, že je jedno, jestli vybral jednoho nebo deset dálničních prasat? Není to snad náš zaměstnanec a nemá dělat, co se po něm chce, tj. přispívat k bezpečnosti silničního provozu? Kde se asi bere ten jako tabulkový plat? Někdo nám ho ukradl z výplaty, takže jak myslíte to, že je jedno, co ten policista dělá?

    Mirek Kuboš

    Tak, jako vy, pane doktore nepíšete o jednom konkrétním policajtovi, tak já neútočím konkrétně na vás. Všichni právníci myslí především na svůj prospěch, to, že např. zničí život malým dětem, jejíž matku – prostitutku- která v tu chvíli na něj má, zastupují proti zoufalému otci,který nemá šanci svým dětem pomoct, je jim totálně ukradeno. To jen pro vysvětlení, že nemáte právo křičet něco o pokřivených charakterech policajtů, pokud ten váš a vašich kolegů je mnohem horší.
    Mimochodem, také na advokáty je myšleno při vybírání našich daní, nemyslíte? To, že většina žije z toho, jak se jim zrovna podařilo obrat klienta, není nic ke chlubení.
    Tabulkový plat,hrazený z našich daní má v naší zemi snad milion lidí a nikdo nepátrá po tom, jak svou pracovní dobu vyplnil.Jestli učitel něco mé dítě naučil, nebo \“jen bere plat z mých daní.\“ Proč? Proč lidem vadí zrovna policajt?
    Přitom stačí nedávat policajtům šanci, aby mě museli vůbec řešit. Jak jednoduché, leč pro českého člověka, který má \“svou demokracii\“ nepochopitelné.

    Petr M

    Tady jsi na autowebu příteli. Tak snad proto se tady řeší ty pasaty. Ale jestli chceš řešit obrněnou techniku, tak jistě nějaký vhodný web najdeš. 🙂

    Tomáš Beran

    Vidím, že jeden o koze a druhý o voze, ale prosím Vás, jak je na advokáty myšleno při výběru daní? Jako že se platí z daní? 🙂

    Mirek Kuboš

    Diskuse, ta je od slova diskutovat, a neplatí, že když někdo začne téma, všichni s ním musí tupě souhlasit. Pokud ve stupidním populistickém článku najdu část, která mě zaujme, mohu mít protiargument, jaký uznám za vhodný, zejména, mám-li s advokáty osobní zkušenosti. Myslím, že jsem nevybral nic \“mimo mísu.\“ Prostě – Na hrubý pytel hrubá záplata.
    No a co se týče daní a  advokátů, to mě určitě jen zkoušíte, že? Nebo advokáti ex offo, resp. advokáti sociálně slabých pracují zadarmo?

    ACE

    Jistě příteli, tak v tom případě tu k nevidím žádnou alternativu k Pasatum, jeden jouda tu řekne, že Pasaty jsou špatně a banda mudrců moudře pokyvuje hlavami, ale nic z toho. Tak mi řekni příteli, jaké auta by měli mít policajti na dálniční službu, aby se na tom čtenáři shodli že jsou to ty právé. A současně to nebyla totální blbost?? Tak šup sem s nějakou možností. Nebo to snad nezvládneš řešit?

    Tomáš Beran

    Vidím, že jste odborník na slovo vzatý. Poptejte se pár advokátů, ex-offo to je fakt terno, po tom všichni advokáti jenom touží. 🙂

    Mirek Kuboš

    No, to je právě ten tabulkový plat placený z našich daní, který závidíte policajtům, víte?

    Petr M

    Já se tady nebudu s tebou s každým dalším řádkem trumfovat, kdo koho víc ztrapní. Proto sem nechodím. Myslím, že jsi nepochopil, že v článku nejde o to vybrat jinýho dodavatele, ale jde o práci, smysl a přemýšlení policie a o měření rychlosti obecně. Ale chápu, že jako náhodný návštěvník těchto stránek nemáš přehled o souvislostech. Promiň, že nebudu pokračovat v komunikaci. Ahoj

    ACE

    Jistěže nejsem náhodný návštěvník a ještě ke všemu na rozdíl od většiny jiných vím o čem to je. A je k smíchu jak nenacházíš vůbec argumenty. Jás e nechci s nikým trumfovat, ale když někdo píše co smysl nemá, tak ať jedním dechem navrhne co smysl má. A jestli tohle nechápeš, pak je to z Tvé strany jen hospodské plkání. Něco zdrbnout, to je hrozně jednoduchý, ale něco navrhnout….? Kde nic tu nic.

    DanielCh

    Nevím jaký vliv to má na ostatní řidiče. Nicméně moje postřehy jsou takové , že ve městě a to především na konci obcích víc hledám neoznačené policejní auta než si hlídám dění před sebou…Nemam zájem dávat státu finační injekci v podobě 500 kč za překročení o 10 km/h na konci obce ? Nemluvě o tom , pokud se na dálnici pohybuju lehce nad limit tj 140 (150 km/h) maximálně a přiblíží se za mě neoznačené auto od VW tak jediné na co vtu chvíli koukám je zrcadko a rychloměr …dění před sebou na cestě jaksi vypouštím …..gratuluji Vám , vážně se cítim na cestě hned bezpečněji

    🙂

    🙂

    Doktor.

    Ani nepotřebuji antiradar jak někteří.Prostě jsem pochopil, že dodržovat pravidla silničního provozu se vyplatí.

    Roman

    Dnes na silnici č.13 nový tmavý sedan 6U4 91 53

    Arnošt

    Jenom čtením černé kroniky část \“úspěchů\“ zjistíte. Ročně se jedná průměrně o 3 mrtvé navíc, občas i o hromadnou bouračku. Statistika nehodovosti je k ničemu, protože policajt NIKDY nezpůsobí nehodu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist