Beran: Nebezpečí na silnicích – jedině od Policie

Když jsem před dvěma měsíci četl o případu, kdy došlo k dopravní nehodě nového policejního Passátu a motorky v Dobříši, nevěnoval jsem danému případu mnoho pozornosti.

Když jsem před dvěma měsíci četl o případu, kdy došlo k dopravní nehodě nového policejního Passátu a motorky v Dobříši, nevěnoval jsem danému případu mnoho pozornosti. Snad i proto, že jsem neměl moc informací. Pak mi ale do mailu přišlo několik zajímavých odkazů o této dopravní nehodě a z podkladů vyplynulo, že nehodu patrně zavinil řidič policejního vozidla, který se otáčel do protisměru a přehlédnul jedoucího motocyklistu.

Pomyslel jsem si, že se jednalo zřejmě o chybu a špatné vyhodnocení situace jednotlivce – policisty, který auto řídil – a který v nějakém zatemnění mysli jednal tak nebezpečně, až z toho byla smrt řidiče motorky a který se bezdůvodně otáčel do protisměru. Velmi zajímavě zpracovaný článek o té nehodě je zde.

Jak jsem ale pochopil z dalších zajímavých odkazů, tento manévr, tzn. bez majáků se otočit za plného provozu do protisměru a nahánět řidiče v protisměru, není nějaký ojedinělý exces, ale opakující se postup. Policie totiž měří i tak, že má zapnutý radar na auta v protisměru, na což se dost špatně reaguje nebo se tomu obtížně předchází (než si všimnete, že ten proti je policejní Passát, už jste změřeni).Definitivní korunu tomu ale nasadil tento článek na iDnesu, ze kterého vyplývá, že nehoda v Dobříši nebyla ojedinělým excesem, ale součástí nové policejní taktiky měření rychlosti policejními Passáty na silnicích 1. třídy.

A co že to policisté vlastně dělají? Mají novou měřící taktiku, kdy měří auta, která jedou proti nim a pak se v plném provozu otáčí na frekventovaných tazích 1. třídy a o zlomkrk se ženou za daným řidičem. Ve shora popsaném případu policisté takto naháněli řidiče, který jel 125 km/h. A kolik že jeli policisté, aby ho dohnali? Prý až 200 km/h.

Takže si to shrneme: Auto jede po silnici 1. třídy 125 km/h, což je na přehledných úsecích silnic 1. třídy pohodové tempo, které nikoho neohrožuje. Policisté, snad aby ten provoz nebyl tak bezpečný, to před vámi zadupnou, bez majáku otočí a bez majáků „solí“ po téže komunikaci 200, aby vás dohnali. Hmm, a to má být jako příspěvek k bezpečnosti provozu? Vytvořit dvě nebezpečné situace, první tu otočku a druhou zběsilé dohánění auta, co změřili?Zdráhám se uvěřit tomu, že se u policie opravdu našel inteligent, který takovou taktiku vymyslel a uvedl do praxe. Že práce policie k bezpečnosti silničního provozu nepřispívá, je smutné, ale zvyknul jsem si na to. Ovšem, že plánovitě uvádí do praxe taktiku, který je bezprostředně ohrožující, to už začíná být trochu moc.

Všimněte si bohorovnosti, s jakou policisté takovou taktiku uplatňují. Jako kdyby se vlastně vůbec nic nedělo a jako kdyby nebezpečnou situaci tou otáčkou a velmi rychlou jízdou nezpůsobovali právě oni. Je to jako z nějakého absurdního dramatu, kdy ti, kdo mají na bezpečnost dohlížet a přispívat k ní, záměrně, plánovitě a hromadně vytvářejí situace, kterými je bezpečnost bezprostředně ohrožena. Neskutečné!

A povšimněte si i celé té argumentace. Řidič Octavie, který v daném případě jel 125 km/h, je nebezpečný a tudíž je třeba ho pokutovat, ale policista v Passátu jedoucí 200 km/h V TOM SAMÉM MÍSTĚ už nebezpečný není! No jasně, na mrtvé motorkáře nehleďme, hlavně když se vybere na pokutách – co je nám do nějaké bezpečnosti provozu. Absurdní, prostě absurdní!Na otázku, jak je neoznačený Passát ve 200 km/h bez majáku bezpečnější než Octávie ve 125 km/h, se už policie neobtěžuje reagovat. To mi připomíná ty kluky, co mě naháněli vloni na D11 a aby mě dojeli, tak museli zrychlit na dálnici až na 224 km/h a když jsem se jich ptal, jestli jsem byl nebezpečný já v těch 166, tak že prý ano, ale oni ve 224 km/h na tom samém úseku ne. A když jsem si jich ptal, jestli v těch jejich tvrzeních není tak trochu rozpor, tak jen pokrčili rameny ve stylu „dobře víš, že na nás nemůžeš, takže nám můžeš, víš co?“ S konzistentností a přesvědčivostí svojí argumentace a její zjevnou vnitřní rozporuplností si hlavu nelámali. My jsme policajti, my můžeme, hotovo! Je nám jedno, že meleme nesmysly, že naše argumenty neobstojí, že při tom pozabíjíme jiné účastníky provozu, hlavně když se vybere na pokutách. Jak si proboha policie může myslet, že takovéhle jednání může přispět k důvěře v její práci?

A jak to bude pokračovat? Budou se časem otáčet i na dálnici? Nechápu tohle nezodpovědné jednání. Copak si neuvědomují, že ohrožují i sami sebe? Až se budou někde na silnici 1. třídy takhle zbrkle otáčet a někdo jim to pošle do boku, bude pozdě měnit názor. Fakt to nechápu.

20.7.2012 7:50| autor: JUDr. Tomáš Beran

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist