beran-navrhovane-upravy-bodoveho-systemu.jpg

Beran: Navrhované úpravy bodového systému

Zajímavosti o autech

Jak změnit, tedy zlepšit situaci na silnicích? Zvýšením pokud, přiostřením bodového sytému, atd., tedy podle ministra dopravy určitě. JUDr. Beran novou situace komentuje.

Diskuze

14 komentářů

    Petr

    Slušnost většiny řidičů začíná a končí je když vidí policistu ale problém je v tom že policie je málo vidět

    mekr

    to co se v současnosti děje na našich silnicích dávám jednoznačně za vinu policii jezdím každý den a potkat vůbec nějakou hlídku tak to je zázrak. Začínám mít silný pocit že policie je hájená. Pamatuji již hodně ministrů vnitra ale současný ministr je v tomto směru absolutně nejhorší.

    Mylda

    Jezdím po celé Evropě. Ani na německých silnicích a dálnicích , ale i jinde, dopravní policisty nevidíte.
    Řeší dopravní situace a nekontrolují běžně řidiče, protože to nemá smysl. Domníváte se, že se sníží nehodovost větší přítomností policistů na silnicích? To je zcestné ! Kolik by jich muselo být ?! Každý řidič by měl mít soudnost a slušné vychování a jezdit slušně a ne bezohledně jako prase !

    Velmi rozšířený omyl. To není slušnost, to je pud sebezáchovy. Za normálních okolností drtivá většina řidičů nesleduje, zda zrovna dodržuje předpisy, ale aby nikomu v okolí, ani řidiči samotnému, nevznikla nějaká škoda. Zjednodušeně řečeno koukají na silnici, ne na tachometr. A tak je to podle mě správně. Já budu jako spolujezdec jistější na sedadle, kde vedle mě sedí řidič, co sleduje situaci, a ne řidič, co sleduje tachometr a při jízdě po hlavní se nekouká, jestli mu tam někdo nevjíždí z vedlejší, protože mu zákon říká, že má přednost (druhá kategorie má pak velký průnik se skupinou tzv. „řidičů vychovatelů“).

    XXX

    Každej normální řidič by měl mít pod kontrolou svou rychlost vozidlo i okolí. Pokud někdo nezvládá tyto věci současně, nemá na silnici co dělat.

    XXX

    Dost policistů při silnicích potkáš na Balkáně, má to být náš vzor?

    Kadel

    Jedna věc je „mít pod kontrolou“, druhá věc je „respektovat výmysly kdejakého vořežpruta na úřadě“. Za více, než 40 let, co mám řidičák, jsem nezpůsobil jedinou dopravní nehodu, a to jezdím skoro denně. Dá se tedy vcelku oprávněně říci, že mám věci pod kontrolou. Ale na výmysly kreténů se zbytečnými dopravními úpravami dlabu z výše, rovněž co řidičák mám.

    Pavel

    Že v Německu nevidíte hlídky? Řekl bych, že je to asi tak jak u nás. Jenže tam jsou lidi vychování.
    A čím jsou vychování? No jenom postihy, které jim hrozí. U nás se není čeho bát. Vybodovaný člověk se „vykoupí“ v podobě nějakých testů a jízd a jezdí dál jako prase. To je zas takový paskvil jak se dá s celým bodovým systémem vydrbat. Zákony v této republice jsou tvořeny tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Proč nepřevzít něco co ve světě funguje a ne tvořit zase nějaký Český paskvil.

    jarda

    ? proč se počítá po dvou bodech? – aby se policajti naučili násobilku dvěma? – přece když nejsou liché body, tak by bylo logické mít maximum 6 bodů a ne 12 a přestupky po jednom bodu a ne po dvou? … ale když Kocourkov – tak pořádný 😉 …

    kamil

    No asi takto, najezdím spousty kilometrů a je zázrak potkat policii, nelze se divit tomu, co se děje na našich silnicích.

    Tonny

    Jak chtěj trestat chodce za nepozornost a automatiku.Zrovna tuhle se mě stalo že pán šel po chodníku se sklopenou hlavou do mobilu a když přišel k přechodu rovnou do něj vstoupil bez toho aby se aspoň podíval zda se dá přejít.Podotýkám já už měl kraj přechodu takřka pod autem.Takže na nějakých 10ti centimetrech se těžko zastaví.Naštěstí se pán v poslední chvíli zastavil a nic se nestalo,ale pokud by se stalo odseru to já,pač chodec je prostě ten kdo má přednost.Většina to bere jak automatiku.Tomu říkám dokonalý systém,za vše můžou jen řidiči tak honem donás s přísnějšíma bodama.

    XXX

    Jistě, s tím se dá souhlasit, reagoval jsem však na blábol o tom, že jedno vylučuje druhé.

    N.

    Nesmysl. Vzhledem k platům mají až na výjimky pokuty nižší, než my. Rozdíl je především ve značení. Pokud třeba Němci mají před zatáčkou 80, tak to znamená, že se ta zatáčka v normálním novým autě střední třídy rozhodně nedá bezpečně projet rychleji, než cca 90 a to v podstatě jen za sucha a za světla. To omezení odpovídá skutečnosti, proto ho nedodrží jen blázen. Před podobnou zatáčkou u nás je ale místo jejich 80 naše 60 nebo 50, což skutečnosti neodpovídá a proto se to omezení nedodržuje. V Německu i v Rakousku je občas k vidění i vyšší povolená maximálka v obci, třeba 60, někdy i 70 a to i v místech, kde je ještě zástavba, u nás máme naopak omezení na 50 klidně několik desítek nebo stovek metrů před začátkem obce, což se opět zcela logicky nedodržuje, protože to nedává smysl. Plnou čáru v přehledným úseku jsem taky na západě nepotkal a německá dálnice obecně bez buzeračního limitu je už jen bonus. To se to pak jezdí podle pravidel…

    Ten „západní“ přirozený respekt k pravidlům je daný jejich nastavením, výše pokut při jejich porušení má navzdory všem Ťokům zcela minimální vliv.

    Jarda

    tak tak,
    jezdím v práci každý den, 70% chodců jsou naprostý hovada co ne….koukají.
    Paní jde podél silnice ,kde ani není přechod a rozhodne se přejít……. napříč křižovatkou !!! proč ne,že jo a samozřejmě se ani nekoukne dozadu,vždyť přece vidí auta před sebou.
    A přechody o tom ani nemluvím,tam bych dal ze zákona kamery z obou stran,aby ty lidi mohli identifikovat a poslat jim pozdrav.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist