beran-nahradni-kolo-a-zvedak-nebo-jen-sada-na-lepeni.jpg

Beran: Náhradní kolo a zvedák nebo jen sada na lepení?

poradna

Rezervní kolo a zvedák jako součást povinné výbavy. Je to ale jediná možnost, jak řešit (legislativně) problém s výměnou kola?

Diskuze

12 komentářů

    fizzer

    To se jen tak rozhodnu, že si vozidlo místo rezervy vybavím lepící sadou? Není třeba náhodou potřeba, aby toto bylo schváleno výrobcem vozu a zapsáno v TP?

    Další věcí ke zvážení je, že u většiny moderních aut (rezerva v kufru) je tato součástí deformační zóny.

    Eda

    To mně teda vysvětlete, koupil jsem si novou Dacii Logan v autosalonu Kromexim a zvedák jsem nedostal, protože ve výbavě mám – dostal jsem sadu na opravu pneu?Když jsem se po zvedáku sháněl, řekli mi , že bych si ho musel koupit zvlášť, protože mám sadu na opravu.

    Pavel F.

    Pokud má auto samozacelující se pneumatiky (např. nové Passaty, Sharany), tak nepotřebuje ani náhradní kolo (+zvedák), ani lepící sadu.

    Tomáš Beran

    Ano, přesně tak. Je to pokryté tou variantou ad 1).

    Tomáš Beran

    Jak jsem psal, takto (tj. bez souhlasu výrobce) to platí u vozidel uvedených do provozu po 15. 9. 2009 nebo pokud se jedná o vozidla kategorie M1 a N1 stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s vyhláškou 341/2014 Sb.

    Jyrki

    Nedavno jsem pichnul a dojizdel 380 km na nouzovem kole. Nepekna zkusenost. O vikendu pichla pritelkyne. Za vcerejsi cestu z Olomouce do Varu dve auta s defekty. Pri poctu praci ktere ted u nas propihaji a v dusledku toho i vysokem poctu nehod a necistot na silnici bych urcite rezervu nenahrazoval a poctive ji vozil.

    Daniel Koželuh

    Zdravím, nedávno jsem měl problém s policií, měl jsem půjčené kamarádovo auto, na kterém jsou 18′ ráfky, na přední nápravě jsou pak brzdy Brembo, na které nejdou dát menší kola než 17′ dojezdovka je ovšem 15′ policista se mě ptal, jak dám tu rezervu na přední nápravu, když je evidentní, že to nepůjde. Naštěstí se spokojil s vysvětlením, že když píchnu předek, tak sundám kolo ze zadní nápravy, dám ho dopředu a dozadu pak rezervu, jak je to ale legislativně?

    Miro

    Rad bych vedel jak zalepim tou sadou treba roztrzeny plast staci dirka 5cm? nebo kdyz ji zvejknu nez zastavim a zjistim ze jsem píchnul? jsou i taci co vam nozem udelaj diru z boku ne sidlem ale nozem takze je tam zas dirka 2cm. zalepi se to vse? nebo pak budu volat odtahovku a vyjde me to na 2500kc????

    p.

    Podle me neni dojezdove kolo povolene k jizde na velke vzdalenosti, ale pouze k nejblizsimu mistu, kde lze defekt opravit – tedy do pneuservisu… masochismus jizdy na tom pres pul republiky toto nejspis nesplnuje.

    p.

    Legislativa je jednoducha… jakakoli uprava na vozidle, ktera neni homologovana, cini auto automaticky vozidlo neschopne provozu na pozemnich komunikacich… tudiz netreba premyslet na tim, co dam na napravu, kde jsou jine brzdy, nez tam montuje vyrobce… nema to co delat na silnici.

    p.

    google???
    ctete napr zde… asi uprostred clanku
    http://auto.idnes.cz/neumite-menit-pichle-kolo-zalepte-ho-dvj-/automoto.aspx?c=A090223_133702_pneu_fdv

    slava

    Pokud má vozidlo samozacelující pneumatiky, má taky samozacelující ventilky ?
    Já mám vozidlo z roku 2001 kde samozřejmě musím mít plnohodnotnou rezervu a mám bezdušové pneumatika a prasknul mi ventilek.
    Nebo jak se ty samozacelující pneumatiky hustí ?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist