beran-materialni-aspekt-prestupku-v-akci-cast-ii.jpg

Beran: Materiální aspekt přestupku v akci – část II.

dopravní předpisy v čr

Záležitost kolem mého údajného přestupku má další vývoj, přičemž jednání se vrací zpět na 1. stupeň.

Diskuze

103 komentářů

    jm09

    Metodika mereni je naprosto tragicka a zoufale neprofesionalni! Sam se merenim profesne zabyvam a nevim jestli se mam smat nebo brecet…

    Ale obavam se ze vase pozice (z hlediska presnosti mereni) je neudrzitelna. Kdyz se na tom nekdo s technickym vzdelanim zapracuje tak vytvori funkcni metodiku vedenou po ose – zpracovani obrazu, mereni vzdalenosti v pixelech – vysledna nejistotat mereni vzdalenosti/rychlsti. Jako vhodne me napada napr. velikost registracni znacky, ktera ma znamou – presnou velikost.

    ln

    Chápu tedy dobře, že měření probíhá tímto stylem: Passat stojící na nájezdu na dálnici si všimne rychle jedoucího vozidla. V tom okamžiku ho ovšem nemá šanci změřit. Takže vyrazí za ním, během několika km ho dojede (pokud ten ovšem mezitím nesjede na benzinku, nebo z dálnice) a pokud se vše vydaří, pojedou chvíli stejnou rychlostí, na dálnici nebude hrbol ( v tom případě by auto poskočilo a s ním i pravítko, měření by tedy muselo začít od začátku), změří ho a zastaví. Chápu radost policistů v takovém okamžiku. Chápu tedy i to, proč je nutné změřené auto zastavit stůj co stůj, třeba i na špatné krajnici.

    MichalJ

    To by sice šlo, ale jaká bude velikost značky při měření? Pár pixelů. Navíc velkou roli hraje úhel mezi auty (zatáčka, vrchol kopce…)

    Steve

    Chápete to v podstatě dobře. Akorát ten Passat nestojí ale jede obvykle kolem 100 nebo schován mezi kamionama. Kdyby měl za autem vyrazit ze stoje, tak mají menší šanci ho chytit než někam sjede. A větší šance, že si jich někdo všimne, když budou stát někde na nájezdu, a hned zpomalí.

    spo

    taky mě to přijde jako absolutně špatný, ale čemu se divím, proč Passaty za velký peníze a vybavený kdoví čim nemají na palubě zařízení na měření vzdáleností? vždyť dálkoměry nestojej svět a určitě by se to v ceně aut ztratilo. Nehledě na absenci HD kamery, která začíná na pár stovkách).

    Samozřejmě že sem za to rád, alespoň mají normální lidi prostředek ke svý obranně, ale je to minimálně k zamyšlení.

    vzteklej pes

    Je to banda neužitečnejch buserantů, který především neuměj jezdit. Chovaj se jako prassata. Buď jedou nebezpečně pomalu nebo nebezpečně rychle. Moc se dívaj na televizi a na simíra, nebo jak se ten jejich německej idol jmenuje. Postavil bych jim někde bokem prázdnou dálnici, a tam ať si blbnou. Hlavně ne v provozu.

    Gryzly

    Hrbol tam být může, měření totiž probíhá jen na dvou \“fotkách\“ jedna na začátku a jedna později pořízená a auto na druhé fotce musí být menší = jelo rychleji než měřící vůz.

    MichalJ

    On dálkoměr (laserový) taky není všemocný. Musí se dokonale zaměřit cíl v pohybu pohyblivým dálkoměrem na určitý čas. To by znamenalo stabilizovanou plošinu s obsluhou. A navíc je potřeba důkaz co bylo změřený (jestli to nezměřilo např. sloupek svodidel)

    Hlavní důvod je že dálkoměr je aktivní zařízení které vždy něco vysílá (laser, mikrovlny…) a tudíž může být detekováno…
    A celý zázrak passatů je o tom že jsou \“stelth\“ 🙂
    Kdyby nešlo o to, nebylo by nic jednoduššího než do nich narvat radar s bradavicí v čumáku. Ale to už by byly viditelné pro radarové detektory.

    Tak to je dobrý Kocourkov…
    Ikdyž – v dřevních dobách se rychlost měřila tak že policajt se stopkama měřil čas za jaký vozidlo urazí dráhu mezi dvěma značkama křídou na silnici… Toto je něco podobného, jen to bylo dražší.

    Steve

    No vzhledem k tomu, že by tě detektor upozornil až ve chvíli kdy tě měří (narozdíl od bradavice) tak je to zhruba to samý jako když se podíváš do zrcátka ne?

    Honza

    Taky si myslím, že je tam nemají dálkoměr kvůli tomu, aby to bylo celé pasivní, jelikož pokud má někdo na autě laserovou rušičku, tak by nic nezměřili. A nebo by stačil jen detektor zachytí měření na začátku a řidič ví že se něco déje. A jakmile začne spomalovat, tak už má vyhráno

    Honza

    Ale tenkrát to ani jinak nešlo. Nebyla na to technika jako dnes.

    Honza

    Tak to zatím vypadá nadějně. Posledně jste říkal, že by jste byl rád, kdyby tam přece jen nějákou mouchu našli, aby jste to mohl dát k soudu. Tak tou mouchou by mohlo být to nekalibrované pravítko. A jinak z toho materiálního aspektu asi mají noční můru, když se tomu tak vyhnuli. Asi věří, že máte pravdu, ale nechtějí to přiznat. Nicméně v tom rozhodnutí jsou některé údaje začerněny, ale stejně tak jsou tam v jiném odstavci napsány viditelně (adresa, datum narození…), což je zvláštní a nakonec data vypadají také divně: jeden překlep 19.2.201 a pak nějáké 13.2.2011, což je skoro týden před tím než Vás změřili. Nicméně jako technik se obávám, že ač je tento způsob \“měření\“ nešťastný, tak není problém jej vivinout na dostačující přesnost. Nicméně bude dobře pokud se Vám to podaří dostat k soudu a tam to rozcupovat jak z hlediska materiálního, tak zhlediska měření. Přeji mnoho štěstí a úspěchu v boji se silniční buzerací!!!

    Honza

    Jo a ještě jsem se chtěl zeptat. Jak to bude, pokud soud potvrdí, že takové měření je nepřípustné? Budou se vracet peníze za pokuty všem lidem co byli takto změřeni? Ti co to řešili blokově to asi budou mít těžší, protože s tím souhlasili, ale co ti co byli ve správním řízení? Děkuji

    Kubajsu

    Já teda v měření pravítkem žádný zádrhel nevidím… Jde přeci jen o určení větší/menší, skutečná velikost není podstatná. Takže měřidlo fakticky kalibruji vždy při měření prvního obrázku a pro změření druhého ho mám nakalibrováno dostatečně na to, abych zjistil jestli je větší nebo menší…
    Více by mě trápila rozmazanost obrazu (hranice určitě nubude ostrá) a další obrazové parametry (zoom, natočení vozidla atd.), takže by výsledek musel být nějak ošetřený z hlediska nepřesností, což předpokládám není…

    Bludevil

    Vážený pane doktore,

    jen poznámka- pokud jste chtěl schovat své údaje jako adresu atd., zapomněl jste je začernit hned v prvním odstavci, tak si to případně opravte.

    Jinak vám držím palce v boji se špatně nastaveným a svým způsobem až zvráceným systémem.

    V. Ficenec

    Kuban

    Vůbec ne… Perspektiva Vám moc neříká viďte 😉

    Zapomeňte na horizonty a zatáčky a hrboly….. Nic takového na dálnici není, to zaprvé, a zadruhé, vůz sdílící s Vámi dráhu má téměř totožný vektor, neboť nikdy neexistuje takové stoupání, aby vzdálenost měření byla v rozmezí počátku a konce stoupání 😉 Zatáčka nevyjimaje 🙂

    úplně zapomeňte na takové nesmysly…

    Kuban

    Vážím si vaší snahy boje proti byrokracii a nespráví a snahou o lepší zítřky a zkušenější řidiče na silnicích.

    Čím ale přispějete světu tím, že budete zpochybňovat měřící systémy PČR (aneb opravdového Orgánu ČR), způsobem, kdy navádí všechny drzé řidiče jezdit nadále ještě drzeji a proti předpisům. Tudíž jim dokázat, že se nemají čeho vlastně bát.

    Já si vaší snahy cením, tedy snahy o to z Vašeho přestupku udělat svatou věc, pošpiňující jméno PČR, nicméně ony vedlejší efekty jsou mnohem horší a dlouhodobě mě to přesvědčuje o faktu, že jste řidič, kterého na silnicích nechci.

    Ať si myslíte že jste bůh ví jaký Paladin.

    Když tedy chcete polepšit systémy PČR, aby lépe a jasněji plnili svou práci, proč nejdete přímo za nimi a neženete to k vyšším místům než k těm nižším (tedy veřejne diskuze natvrdlých lidí – bez urážky k nám všem diskutujícím)….

    Doufám tedy, že nedoufám marně, že Vaše inteligence se snaží to řešit tuto situaci i jinak než jen zbytečnými obstrukcemi, nic neřešícímí, akorát situaci zhoršující.

    Kuban

    Jasan, ale těch měření je v čase možno provést několik a natočení vozidla nikdy nebývá tak zásadní (bavíme se o měření na dálnici), neb na okrskách se s tím setkat není tak běžné, asi tušíme proč.

    Dalibor Žák, autoweb

    Tohle je naše chyba, opravíme to, jakmile to bude možné. Doktorovi Beranovi se omlouváme.

    Bludevil

    Zkuste si odpovědět (a třeba i mně) odpovědět na jednoduchou následující otázku: má mít policie právo v rámci boje proti porušování zákona tento zákon také porušovat? A v čem je pak rozdíl mezi policií a těmi které má trestat? Oba jsou přece subjekty porušující zákon…

    pivko

    Co se dál stane? Na 99% to tipuju na zánik odpovědnosti za přestupek z důvodu prekluze.

    Gale

    Pokud Vás od bezohledného a nebezpečného chování v provozu odrazuje jen strach z přistižení a sankce, pak velmi doufám, že se s Vámi na silnici nepotkám ani já, ani nikdo z mých blízkých. A ostatně nejen tam.
    Připadá Vám, že PČR vykonává to k čemu je určena?

    Hustoles

    Vážený pane, máte velmi nebezpečný smysl pro humor…. a nebo moc nerozumíte psanému textu.
    Pakliže vám přijde košer např. \“měření rychlosti\“ za pomoci pravítka na monitoru, tak si dovolím zapochybovat o úrovni vašeho intelektu. A obávám se, že navozovat zde další diskusi na téma \“získávání důkazů legálními (zákonnými) prostředky\“ je zhola bezpředmětné.

    Tomáš Beran

    Pokuty se vracet nebudou. Pokud se bude jednat o pravomocné věci, tak ty se dají maximálně zrušit do jednoho roku od právní moci v přezkumném řízení. Jinak ne.

    I ti ve správním řízení, pokud se nesoudí, tak už není, jak by to otevřeli.

    Tomáš Beran

    Vývoj jde rychle dopředu, už je venku další rozhodnutí z prvního stupně – opět vinen, ale přišlo to teprve dneska, takže jsem ještě neměl čas to prostudovat. Hlavně jsem vůbec neviděl ten znalecký posudek a nemám tušení, o čem byl. Musím si to ale napřed přečíst, pak se asi podívat do spisu a podle toho zvolit argumentaci do odvolání.

    Až to podám, tak napíšu další díl. 🙂

    Tomáš Beran

    Víte, my asi si nerozumíme v té základní otázce – já nepovažuji plošné rychlostní limity na dálnicích za přínos k bezpečnosti silničního provozu jako takové. V tom bude ten náš základní nesouhlas, protože pokud plošné rychlostní limity nepovažuji za přínos bezpečnosti, pak ani nepřítomnost zjišťování překračování těch stávajících na dálnici nepovažuji za přínos k bezpečnosti silničního provozu.

    Nevěřím, že mne na dálnici chrání to, že policie měří rychlost. Pokud tomu Vy věříte, nemohu než říct, že si myslím, že se hluboce mýlíte.

    Jako klasický příklad – teď o víkendu jsem byl lyžovat v Rakousku ve Stubaitalu a jak jsme si to přes Německo pěkně \“švihali\“ 210 (i s rakví na střeše) a bylo to na pohodu. Byla to normální dvoupruhá dálnice, jako jsou ty naše (až na výjimky kolem Mnichova, kde je pruhů víc) a žádný masakr se v té rychlosti na silnici nekonal. Každá taková jízda mne vždy jen utvrdí v tom, že rychlostní omezení na dálnici nemá k bezpečnosti provozu žádný přínos.

    Jirka

    Tak to už se těšíme na další článek 🙂

    Jirka

    Tak to už se těšíme na další článek 🙂

    konvoj

    Je legální dojet automobil jedoucí 178 km/h bez použití výstražných světel?
    Pochybuji, že měli během měření zapnutá výstražná světla a pokud ne, vykládám-li si zákon správně, měl by takový automobil dodržovat veškerá pravidla silničního provozu.

    Kuban

    na to je naprosto jednoduchá odpověď.

    Stejně tak jako o použití policejních zbraní. Doufám, že Vám to už došlo.

    Kuban

    To je krásně překroucené 🙂 Ostatně nic jiného bych v diskuzích nečekal. Je opravdu krásné, jak anarchysticky tenhle národ přemýšlí 🙂 Když máte strach z lidí, co respektují zákon a předpisy, je pak veškerá diskuze zbytečná…

    PS: Ano, mám respekt z práce PČR, mám dostatek důstojnosti i peněz v kapse o které zbytečně nehodlám přijít.

    Kuban

    A jsme u toho. Že si někdo něco myslí. Práci policie nikdy nikdo nebude chválit, pokud bude vybírat peníze za něco co jste porušili. Nedělejte si o mě představu, že jsem ten, co za každou cenu jak trouba dodržuje naprosto každý rozkaz, to ani náhodou. K věci.

    1) plošné rychlostní limity tedy 130 jsou jistou normou, ke které se navrhují poloměry zatáček, převisy odbočovací a připojovací pruhy, od toho je to maximální povolená rychlost, která sice je zde už hezkou řádku let a vozový park se zkvalitňuje, nezkvalitňuje se ale kvalita lidských schopností, které ty vozidla řídí. Limit je dán tedy z konstrukčního hlediska a je tedy zjevné, že né vždy a všude je optimální. Navíc se rychlosti na dálnicích omezují značkami, z nějakých důvodů… netřeba rozebírat.. o tom všichni víme své, ostatně zajímal by mě Váš odborný názor na 100km rychlost mezi olomoucí a vyškovem.
    2) To že policie měří rychlost právě přispívá pasivní bezpečnosti a tedy Vás nepřímo chrání. Možná jste si nevšiml, ale já jezdím na dálnicích často a vždy když se někde přiřítí slídivě passat, je najednou v +-3km rozsahu na dálnici pokoj o plynulé dopravě nevyjimaje…. V čem je teda problém.
    3) Jistěže to byla pro Vás pohoda, za to ti v pravém pruhu měli s Vámi co dělat…. Znovu říkám, tak jak jsme přispíval na vaše články už i jinde, že čím vyšší rozdíly v rychlostech mezi oběma pruhy, tím horší plynulost a propustnost komunikace. I němci s tím zápasí a bojují s tím, o chování německých řidičů bych mohl psát eseje, pořád ale zmiňujete německé dálnice, které nemají s našimi společné vůbec nic. Sem zvědav jak 210 na pohodu pofrčíte mezi prostějovem a vyškovem 😉

    Kuban

    Vy možná jste takový borec, že dokážete vždy správně zvolit onu cestovní maximální rychlost, bohužel je zde dalších 90% řidičů, co tuto vlastnost jako vy nemají a platí to i pro německo.

    Steve

    Na dálnici nejsou zatáčky, horizonty a hrboly? kde jezdíte takovou dálnici bych rád viděl. Na D8 jsou jak zatáčky, tak horizont a hrbolů je tam taky dost…

    Steve

    Dodatek. Konkrétně na té D8 policisté zrušili svého passata právě u toho \“horizontu\“ u klesání na exit Kralupy

    Steve

    Ale já si myslím, že schopnosti řidičů stoupají. A to z několika důvodů. 1. dnes řidič průměrně najezdí mnohem víc km než před 40ti lety. 2. moderní auta snižují nároky na vedení vozu a řidič se může více věnovat čtení provozu. 3. řizení dnešních aut je pohodlnější, takže řidiče nerozptyluje únava z nepohodlných sedaček a řízení bez posilovačů. Když k tomu přičtete lepší techncké vlastnosti vozů tak vám dojde, že jestli byla dálnice před 20-40 lety projektovaná na bezpečné projetí rychlostí 130km/h na vozy typu š120 favorit a \“přinejlepším\“ felicie tak dnešní vozy takto projektované dálnice mohou projíždět rychlostmi vyššími. Jediné kde může být problém je sem tam nějaký horizont, tam může klidně být značka. Jinak je plošné omezení na jednu, od stolu stanovenou, rychlost zbytečností.
    bod 2. tento jev jsem zatím nepozoroval. Většinou pozoruji jak passat stojí s ulovenou kořistí někde v odstavném pruhu což teda bezpečnost moc nezvyšuje.
    bod 3. nějak jsem si nevšiml, že by v německu bylo na dálnicích nebezpečněji nebo \“neplynuleji\“ než tady a to ani ve statistikách. A jen tak mezi náma, mě nikdy rychlé vozidlo na dálnici žádný problém nezpůsobilo (i když jelo výrazně rychleji než já) což se o opačném pólu říct nedá.

    Gandalf

    Selský rozum říká, že není. Domnívám se, že to je však jiný přestupek, takže nijak nepomůže v této kauze. Spíše je otázkou, zda je možné získat \“důkaz\“ tím, že při jeho pořizování je porušen zákon. V amerických seriálech je tento důkaz nepřístupný. Ale to je televize, jak vypadá realita v českém kocourkově je otázkou.

    Jirka

    Policie dost alibisticky argumentuje že může ale jestli to tak opravdu je to by se rozhodlo až před soudem 🙂 Důkaz získaný v rozporu se zákonem je samozřejmě neplatný 🙂

    Honza

    Z čeho soudíte, že těch 90% neumí v daném místě zvolit vhodnou rychlost? Já se třeba domnívám, že je to přesně naopak, že drtivá většina řidičů to umí a jen kdo ne.

    Honza

    To už u soudu bylo a výsledek je, že může (č.j. 58 Ca 46/2009-37), bohužel. Ale jestli se k tomu vyjádřil i NSS, tak to by mohl vědět pan doktor. Otázkou však zůstává, jestli je to použitelné pro každý případ. Nicméně je to úplně postavené na hlavu.

    Tomáš Beran

    Dokud mám za to, že ty postihy nepřispívají k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, jak bych mohl takovou samoúčelnou činnost chválit? Pokud zcela obchází smysl a účel, pro který byla taková činnost zamýšlena, jak by mohla požívat úcty?

    ad 1) Vážně? Těmhle argumentům se vždy směju, když jedu v Německu mezi Waidhausem / Rozvadovem a Oberpfalzerwaldem, kde je ta dálnice mnohem méně přehledná a mnohem techničtější a členitější a žádné omezení tam není. Myslíte, že je to Němcům jedno? Myslíte, že je bezpečnost a plynulost nezajímá? Jaktože tam v techničtějších a nepřehlednějších pasážích je neomezená rychlost a nic se neděje, ale tady to najednou vadí? Ne, pane, to je jen ničím nepodložená hysterie a mánie sociálních inženýrů, kteří prostě musí neustále lidem kecat do života a stanovovat jim nesmyslná pravidla. Víte, co by se stalo, když by se v ČR zrušili rychlostní limity na dálnici? K velkému šoku sociálních inženýrů by se nestalo vůbec nic. Jenže tohle policie nikdy nepřipustí, protože by se ukázalo, jak je jejich činnost v měření rychlosti na dálnici zhola zbytečná a pro bezpečnost s nulovým přínosem. Ale kapři si přeci vlastní rybník nevypustí, že?

    Úsek mezi Prostějovem a Vyškovem neznám, ale pochybuji, že bude členitější a méně přehledný než úsek mezi Rozvadovem a Oberpfalzerwaldem (jel jste tam někdy?).

    ad 2) Jak to přispívá bezpečnosti? Jak konkrétně?

    ad 3) Jestli někdo nedokáže sledovat levý pruh a poznat, že někdo jede 200+, tak nemá na dálnici co dělat. Víte, pro řízení motorových vozidel musí řidiči prokázat odbornou způsobilost (už jsem o tom psal v článku o tom, že nejsme v mateřské školce a že řízení není pro každého; když to neumíte, nemáte odbornou způsobilost a nemáte na silnici co dělat), takže jestli někdo nemá na dálnici na to, aby poznal, že někdo jede 200+ (což by měl být schopen, pokud má onu zákonem požadovanou odbornou způsobilost), buď ať pravý pruh neopouští nebo ať na dálnici vůbec nejezdí.

    A k tomu závěru, že české dálnice nemají s německými nic společného – viz hned můj první komentář. Asi žijete v iluzorní představě, že v Německu jsou všude čtyři pruhy rovné ranveje, kam oko dohlédne (jako u Mnichova), ale zcela pomíjíte to, že většina neomezených úseků je klasicky dvoupruhá a místy i mnohem členitější než D5 nebo D11. Ale to se Vám do argumentace nehodí, vidťe? Musel byste totiž připustit, že podmínky tamních a zdejších dálnic jsou plně srovnatelné a to byste už přišel o své argumenty, proč tady limit ano, ale tam ne. Klasická demagogie.

    Rád si poslechnu, proč na výše uvedeném úseku německé A6 je rychlost neomezená, dálnice je technicky náročnější než její část před čárou na D5 (dle Vás tedy nebezpečnější než D5), jezdí tam ti samí řidiči a nehody tam nejsou, ale na české straně to je najednou problém.

    Gale

    O strachu jsem nic nepsal, mé pocity z lidí kteří vlastní úsudek vymění za slepou poslušnost vůči všem zákonům a předpisům jsou spíš někde mezi opovržením a znechucením.
    Navíc ono \“respektování předpisů\“ u drtivé většiny Vám podobných moralistů znamená pouhopouhé dodržování předepsané rychlosti za současné ignorance celé řady dalších pravidel (včetně toho základního-neohrozit).

    ad P.S. – respekt je zřejmý už z prvního příspěvku, otázka však byla na něco úplně jiného.

    Jirka

    Ano toto rozhodnutí znám je zde oněm i článek (http://www.autoweb.cz/policejni-passaty-bez-zapnutych-majaku-a-jejich-mereni/) ale konečné slovo má NSS a ten jak doufám by rozhodl jinak 🙂 ale to jsou jen dohady 🙂

    Jirka

    Ano toto rozhodnutí znám je zde oněm i článek (http://www.autoweb.cz/policejni-passaty-bez-zapnutych-majaku-a-jejich-mereni/) ale konečné slovo má NSS a ten jak doufám by rozhodl jinak 🙂 ale to jsou jen dohady 🙂

    ln

    Právěže kolem V. Bíteše postávají dost často na nájezdech. Nájezd od Náměště a od Domašova.

    ln

    Aha, já myslel, že je to kamera, a on je to \“jenom\“ foťák http://static.autoweb.cz/img/smiles/wink.png

    Gale

    Bohužel je, viz. §18 odst. 9 zákona o provozu.
    Stanovené útvary jsou ty s územní působností a ty s celostátní působností, tedy defacto všechny.
    Perličkou budiž, že výjimka neplatí tam kde je rychlost stanovená dopravní značkou 😉

    Jas

    Pokud by tam měl někdo rušičku jakoukoli, tak ho vyčapnou jen za tu rušičku. Ta je totiž zakázaná. Ale detektor tam mít můžeš

    kaaka

    NSS k měření bez zapnutého majáku:
    http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2011/0003_7As__110_20110815095640_prevedeno.pdf
    NSS ke způsobu měření (měří se rychlost měřicího vozidla ne měřeného):
    http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2010/0027_8As__100_20110204081407_prevedeno.pdf

    Snad by se daly najít i další rozsudky, je to jen co v rychlosti vypadlo z google …

    kaaka

    Aha, tak to se mi nepovedlo. Zadejte si do google měřit rychlost site:www.nssoud.cz
    Jsou to rozsudky 7 As 3/2011-52 a 8 As 27/2010-75

    Honza

    Je zakázané jí používat, nikoli vlastnit. Takže by museli prokázat, že se měření nezdařilo kvůli rušičce a ne napřiklad, proto že špatně zacílili. Viz http://www.autoweb.cz/aktivni-antiradary-a-zabavovani-aut/

    Jirka

    Zajímavé čtení Bohužel jsem nikde nenašel pokročilou argumentaci proti tomuto přečinu který policie ráda děla 😛 věřím že při vhodně zvolené obhajobě by byl výsledek jiný 🙂 a možná že se už brzy podobného výroku dočkáme v případu pana Berana 🙂

    Jirka

    Zajímavé čtení Bohužel jsem nikde nenašel pokročilou argumentaci proti tomuto přečinu který policie ráda děla 😛 věřím že při vhodně zvolené obhajobě by byl výsledek jiný 🙂 a možná že se už brzy podobného výroku dočkáme v případu pana Berana 🙂

    Kubajsu

    210 s rakví na střeše na pohodu určitě není. Všechna auta se zahrádkou (i těmi z výroby montovanými podélnými nosníky), co jsem řídil, mají doporučenou rychlost s věcmi na střeše 120km/h. Pochybuji, že to BMW má jinak. Proč? Protože by to při vysoké rychlosti mohlo ulítnout… To řidič nepozná, dokud není pozdě. To je risk buď a nebo.

    konvoj

    Pak tedy nezbývá než argumentovat materiálním aspektem a zejména tím, jaký je rozdíl, když měřené auto jede 178 a policejní auto jede 178. Navíc podle toho, co jsem zatím četl bylo měřené auto dále od měřícího vozidla na začátku měření, tedy paradoxně policejní auto muselo jet rychleji než oněch 178. Fakt je tohle normální?

    Tomáš Beran

    To je to samé, ale tam nadřízený úřad v přezkumném řízení ta rozhodnutí zrušil. Tady by museli udělat jedině to samé.

    Tomáš Beran

    Už jsme se o tom dohadovali nad koly na střeše. Když to slušně utáhnete a správně zamknete, tak to na pohodu je. Nesmíte věřit všemu, co výrobce píše. Jmenovaná rakev je od Thule, stejně jako jsou ty nosiše na kola a evidentně se sichrují až příliš, protože to drží dobře. 250 s tím zkoušet asi nebudu (beztak na to nemám výkon, abych přepral ten aerodynamický odpor), ale těch 200-210 je v klidu. 😉

    Sám výrobce neuvádí, že se s tím nesmí jet přes 130, ale \“jen\“ to nedoporučuje.

    Jak se říká:\“Nejhorší smrt je z vyděšení.\“ 🙂

    Tomáš Beran

    Psal jsem o tom článek:

    http://www.autoweb.cz/policejni-passaty-bez-zapnutych-majaku-a-jejich-mereni/

    Nicméně, tudy cesta, jak se ukazuje, nevede.

    dusan

    nevím jestli to někde nezazenělo, ale já osobně jsem se pozastavil ještě nad jednou věcí. Nějaký zástupce od policie se vyjádřil v tom smyslu že stávající prassaty se už dávno zaplatily ! Naprosto nechápu, jak může tento nesmysl vypustit z huby. jak je to tedy s účelem policie ? Má \“pomáhat a chránit\“ nebo vydělávat ?

    Je vidět, že používáte zcela exaktní metody zjištění, zda je něco bezpečné či nikoli.

    Mám pocit, že metody měření rychlosti jsou mnohem exaktnější (přestože nemusí být – německá rychlost chůze se mi líbí mnohem víc, než českých maximálně 20 km/h).

    tony

    myslím , že zapomínáte na docela zásadní věc pane doktore v Německu žádná neomezená rychlost na dálnicích není je tam doporučená 130 to znamená , že můžete jezdit i 210 ,ale jak něco provedete tak jde všechno za Váma

    Steve

    Tak to musí být super, když se najednou z nájezdu vyřítí neoznačený neblikající passat… radši nekomentuju…

    Steve

    To je snad jasné a správné ne? Nebo si myslíte, že když pojedete těch 130 a něco provedete, že přijde herr policizst a řekne, Ja, fy jet doporučená rychlost tak vše OK… \“D

    Eric

    Ono tam nebylo prostudování spisu před rozhodnutím?

    Kubajsu

    Ale prostě nemůžete říct, že je to na pohodu. Nebo máte nějakým měřím dokázáno, že do 230 to drží a pak už ne? Že je 210 v pohodě je pouhá doměnka – povolí jeden spoj a letí to celý hned, žádné postupné povolování šroubu jak v amerických filmech…
    Jediné známé údaje jsou, že výrobce nedoporučuje vyšší rychlost než 130 a zároveň zatížení střechy je povolené cca 75kg (odhad, neznám auto a zahrádku). Velmi orientačním výpočtem mi vychází aerodynamický odpor 1 260kN, což odpovídá zatížení střechy 120kg, nevíc z jiného směru…
    Jasně, povolené zatížení má nějaký \“koeficient strachu\“, ale jízda takovou rychlostí jen na základě myšlenky \“to musí vydržet\“ mi přijde jako hazard a ne přístup zodpovědného řidiče, který domýšlí možné následky svých činů.

    Akcel

    No samozřejmě, že hlavně pomáhat a chránit. Mají to přeci všude nasaný, tak to musí být pravda :-). Ale když se k tomu vydělá ještě nějaká ta kačka…

    František Novák

    Koukám, že jsem asi jediný, kdo si myslí, že pan Beran je vinný?
    Jede na dálnici 172 kmh s těhotnou přítelkyní a bude se hádat s policajtama jestli ho změřili správně nebo ne?

    Podle článku je mi jasné, že pan Beran je advokát a chytá se každé dorbosti, aby systém obelstil.
    Zde bych ale postupoval s rozumem.

    1) naše silnice opravdu nejsou dělané na vysoké rychlosti – potenciálně jste ohrozil život váš (to je mi jedno), ale i přítelkyně a nenarozeného dítěte
    2) je to pro právníka asi překvapení, ale pomocí počtu pixelů se to dá opravdu spočítat, jestli se vzdálenost automobilů nezměnila a dokonce se dá spočítat jaká ta vzdálenost byla. Tomu se říká fyzika. navíc je možné vzdálenosti přeměřit přímo na dálnici (rekonstrukce činu).

    Příště prosím pan Berana, aby si nehonil právnické ego nad tím, že porušuje zákony a ohrožuje zdraví lidí a ostatní prosím, aby přemýšleli, komu tady vlastně fandí a jeslti by například jim nevadilo, že někdo poveze jejich těhotnou dceru takovou rychlostí.

    Tomáš Beran

    Tak koho si kromě přítelkyně, (tehdy) nenarozené dcerky a rodičů přítelkyně povoláte ještě na pomoc ve spravedlivém tažení proti rychlosti, co? Všechny svatý? 🙂 🙂 🙂

    Ještě že má nesvéprávná přítelkyně má ve Vás takového zastánce proti mému nezodpovědnému jednání (když jsem jí Váš příspěvek četl, velmi se bavila, protože Vaše představa, že naše auta po dálnici taky slušně neprotahuje, je pikantně komická a oba nás náramně pobavila). Fakt čeká na to, aby ji v jejím věku někdo vyprávěl, co je pro ní dobré a čím ji chrání. Je to přesně tak, jak si představujete – sedí vedle mě v autě, malá vzadu a modlí se, aby se našel nějaký takový spravedlivý ochránce a ochránil ji a malou přede mnou. Ve vší úctě a respektu, Vy jste ale komik, fakt že jo. 🙂

    A technická na závěr – to video jste neviděl, ale je to tak rozmazané a rozostřené, že počítat v něm pixely moc nejde.

    p.asik

    Slyšel jste někdy o pojmu presumpce neviny? Postoj typu \“p. Beran se chytá se každé drobnosti, aby systém obelstil\“ lze považovat za ekvivalent tvrzení \“systém se chytá každé drobnosti, aby obelstil p. Berana\“. Faktická pravdivostní hodnota obou tvrzení je srovnatelná a prosím o vysvětlení, proč preferovat zrovna to první.

    ad 1) můžete prosím obecně definovat pojem \“vysoká rychlost\“? myslím, že tím prokážete velkou službu nejen mně, ale myslím, že i mnohým zde. A zároveň prosím o nastínění jediné dopravní situace, kde potenciálně řidič není pro okolí ohrožením – tedy je zde pravděpodobnost 0.0, že nastane komplikace. Pokud svět dobře chápu, taková situace ani v laboratorních podmínkách neexistuje a jako ohrožení se situace považuje až od určité míry pravděpodobnosti, že nastane problém. Tohle, pokud vím, řeší tzv. materiální aspekt přestupku a zajímá mne tedy, co si čtenář má odnést z bodu č. 1, co ještě neví.

    ad 2) v případě cejchovaného záznamového systému s přesným způsobem použití a normou pro kvalitu záznamu pro následné měření by to opravdu možné bylo tak, jak říkáte. Pokud tvrdíte, že je to možné i bez výše uvedeného předpokladu, uvítám tento názor.

    Mám dojem, že ve svém příspěvku velice nebezpečně vytváříte objektivní závěry na základě subjektivních dojmů. Dáváte tak \“systému\“, jak sám říkáte, nový, nesystematický, rozměr.

    p.asik

    Slyšel jste někdy o pojmu presumpce neviny? Postoj typu \“p. Beran se chytá se každé drobnosti, aby systém obelstil\“ lze považovat za ekvivalent tvrzení \“systém se chytá každé drobnosti, aby obelstil p. Berana\“. Faktická pravdivostní hodnota obou tvrzení je srovnatelná a prosím o vysvětlení, proč preferovat zrovna to první.

    ad 1) můžete prosím obecně definovat pojem \“vysoká rychlost\“? myslím, že tím prokážete velkou službu nejen mně, ale myslím, že i mnohým zde. A zároveň prosím o nastínění jediné dopravní situace, kde potenciálně řidič není pro okolí ohrožením – tedy je zde pravděpodobnost 0.0, že nastane komplikace. Pokud svět dobře chápu, taková situace ani v laboratorních podmínkách neexistuje a jako ohrožení se situace považuje až od určité míry pravděpodobnosti, že nastane problém. Tohle, pokud vím, řeší tzv. materiální aspekt přestupku a zajímá mne tedy, co si čtenář má odnést z bodu č. 1, co ještě neví.

    ad 2) v případě cejchovaného záznamového systému s přesným způsobem použití a normou pro kvalitu záznamu pro následné měření by to opravdu možné bylo tak, jak říkáte. Pokud tvrdíte, že je to možné i bez výše uvedeného předpokladu, uvítám tento názor.

    Mám dojem, že ve svém příspěvku velice nebezpečně vytváříte objektivní závěry na základě subjektivních dojmů. Dáváte tak \“systému\“, jak sám říkáte, nový, nesystematický, rozměr.

    Marek

    To je panečku slovo do pranice 🙂
    1) byste koukal, na co jsou dělané silnice
    2) vyberte si nějaký banner s autem tady kolem a spočítejte pixely za pomocí fyziky mi řekněte vzdálenost vozu.

    Jinak o vinně naštěstí rozhoduje soud a jediný, kdo může doopravdy posoudit, zda 172kmh na dálnici je méně bezpečné než předpisová padesátka v obci, je řidič. Ale kdoví, třeba se pletu a 49kmh v obci za silného sněžení na čínských m+s gumách je pořád velmi bezpečná rychlost, kdežto 131kmh na suché dálnici zavání krchovem. See my point?

    Marek

    A ještě podotek o vydrbávání se systémem. Přeju Vám alespoň jednu kontrolu z FÚ, která Vám do očí řekne, že prostě MUSÍ něco najít, protože by to jinak bylo nápadný. Přeju Vám kontrolu z ČZPI, která Vám vytkne, že nemáte knihu proti myším nebo hasičskýho nadutce, kterej trvá v jednomužný firmě na vyznačení požárního úniku… Pravda je taková, že každý porušil nějaký zákon nebo nařízení, ale někteří z nás se rozhodli, které zákony porušovat lze bez pohoršení a které ne.

    jam

    Bohu zel asi jediny nejste. Krome lidi kteri jsou na pripadu financne primo zainteresovani, je zde jeste pocetnejsi skupina tupcu co k vecem pristupuji systemem \“ja nechci kozu, ja chci aby sousedovi chcipla\“ a jsou inteligencne natolik vyspeli ze si neuvedomuji ze tento princip drive nebo pozdeji dostihne i je samotne. Ze cim vice budou volat po utahovani sroubu, tim drive nektery z nich skripne ty jejich zajmy.

    Budte prosim tak laskav a neohanejte se \“rozumem\“.

    A nakonec, pokud nekdo poveze moji tehotnou dceru s porodnimi bolestmi do nemocnice, tak doufam ze cestou nepotka podobneho \“ochrance verejnych poradku\“ jako jste Vy.

    jam

    Mozna je jednoducha, ale zapomel jste ji napsat.

    Nesnazte se me prosim desit. Doufam ze policie nema pravo porusovat zakony, a uz vubec ne za pouziti policejnich zbrani. Pokud kdokoliv opravnene pouzije zbran (leglani vlastnik v obrane zdravi, zivota, ci majetku, nebo policista pri obrane zdarvi, zivota, majetku, nebo prava), tak ji nepouzije v rozporu se zakonem.

    jam

    \“Pokud Vás od bezohledného a nebezpečného chování v provozu odrazuje jen strach z přistižení a sankce,\“

    je podle Vas nic? jinak Vase rozhorceni nad \“lidmi kteri vymeni vlastni usudek za slepou poslusnost\“ naprosto a bezmezne sdilim.

    jam

    myslim ze jste me a mnohe me zname vynechal ve Vasi statistice. jezdim celkem pravidelne (cca 2x mesicne) po rychlostni komunikaci cca 150km dlouhem useku a na tomto potkam cestou >1000 aut, z toho potkam cca 5-10 exotu, kteri bud maji problem s odhadem (jak pisete) a to nejen svoji optimalni rychlosti, ale i s odhadem pri predjizdeni atp. nebo jsou to proste ochranci verejnych poradku a kdyz nekho vidi nedodrzovat predpisy, tak \“zvysi\“ bezpecnost celkovym zklidnenim provozu tak ze se rozhodnout tesne pred Vami nebo jinym rychlejsim ridicem predjizdet kamion. pokud to bude plnych 10 ridicu co nemaji zakonem vyzadovanou zpusobilost k rizeni motorovych vozidel (ve sve podstate i ti zlomyslni nejsou zase psychicky zpusobili) tak je to min 99% ridicu co tuto vlastnost (znovu opakuji zakonem vyzadovanou) maji.

    jam

    ne, tony to myslel tak (a ja tomu moc neverim – je nekdo kdo to muze vyvratit nebo podporit?), ze kdyz pojedete vic nez 130km/h a vozidlo v pripojovacim pruhu Vam neda prednost a vlitne Vam tam pred cumak v rychlosti 40km/h (tedy jako by ve Vasi vice nez 90km/h rychlosti neco vyrostlo a stalo ve vozovce), tak jde vsechno za Vami – stejne jako kdyz se stejna situace stane u nas, ale jeden z ridicu pozil alkohol – taky se neresi kdo dal nedal prednost, ten co pozil je vinen.

    "Věra Pohlová"

    Tahle procesní práva každého jenom otravují, já bych všechno to dokazování a správní řízení zakázala.

    arlen

    Rozhodně nesnáším nesmyslnou práci policie, protože je za moje peníze, ale k věci. Dá se říct že při měření k ůčelu překročení nějaké meze stačí dokázat nerovnost vůči nějaké vyšší mezi. Což může být v principu o hodně jednoduší než provést přesné měření. Pak už stačí podle principu rozhodování ve prospěch obviněného při pochybách a uložit trest odpovídající té mezi, kterou je prokázánau.

    jam

    ne, tony to myslel tak (a ja tomu moc neverim – je nekdo kdo to muze vyvratit nebo podporit?), ze kdyz pojedete vic nez 130km/h a vozidlo v pripojovacim pruhu Vam neda prednost a vlitne Vam tam pred cumak v rychlosti 40km/h (tedy jako by ve Vasi vice nez 90km/h rychlosti neco vyrostlo a stalo ve vozovce), tak jde vsechno za Vami – stejne jako kdyz se stejna situace stane u nas, ale jeden z ridicu pozil alkohol – taky se neresi kdo dal nedal prednost, ten co pozil je vinen.

    Tomáš Beran

    Zbytečně to dramatizujete. Měřením nic dokázané nemám, ale ta rakev se neutrhne najednou z ničeho nic (spíš hrozí riziko, že se otevře, než že se utrhne). Stačí postupně přidávat a koukat na střechu. 🙂

    Tomáš Beran

    Moje řeč. Takový trapný přežitky! 😉

    Polaris

    Mezi námi – vámi popsaná metoda je docela přesná. Matematika stále ještě funguje a není možné řidiče poškodit, pokud mění rychlost, právě naopak. Takže být \“změřen\“ tímto způsobem, asi by měl člověk sklapnout a zaplatit. Oproti tomu metoda \“líného fízla v dálničním stíhači\“ je naprosto k ničemu.

    Stilicho

    Znalecké zkoumání ze své povahy řeší otázky skutkové a znalecké, ne otázky právní. Pokud na základě pořízeného záznamu znalec posoudí věc jako skutkový stav odpovídající přestupkovému jednání, tak z toho bude pravděpodobně přestupek. Znalec mimo jiné musí posoudit jaký vliv na výsledek měření má odchylka od metodiky. Metodika je \“metodika\“ a ne \“jediný možný zákonný postup jehož porušením není možno získané informace použít v procesu\“.

    richy

    vždyt to chce dohnat az k soudu a to by vyvolalo debatu, az vas priste zastavi pčr a da vam podepsat pokutu za jakoukoliv blbost, vzpomente si na me a zeptejte se: co když s pokutou nesouhlasim,chvili vydrzte ja si prectu co vubec podepisuju, to je jako kdyz strcite do vosiho hnizda, vetsinou zezelenaj a zacnou vyhrozovat spravnim rízením, a že ve spravnim řizeni dostanete pokutu AŽ 30 TISIC + NAKLADY NA ZPRÁVNÍ ŘÍZENÍ atd. domnívam se že autor se snazi poukazat na amaterismus a aroganci policie s čímž absolutne souhlasim,ta banda ubohých přisluhovaču je tu jen od toho aby nas ždimala jako dojné krávy,pane preji hodne stestí a doufam ze ty baliky v pasatech rozeberete do šroubku mate muj respekt a pro ostatní chci jen dodat, nebojte se jich jsou tu pro nás, ne my pro ne a navic zijí z našich daní, přeji hezký den R.

    vzteklej pes

    Znovu a znovu se ptám… Proč je v Německu 170 na dálnici v pořádku a u nás na prakticky tý samý dálnici se za to berou papíry? To jako, že na našem území maj gumy na asflatu nižší adhezy nebo co? Je to šaškárna. Když má někdo pocit, že zvládá 250 km/h, ať si jezdí klidně 250. Rád mu uhnu. Nejhorší jsou pravdoláskaři, který jedou v levim pruhu 110 a všechny školej. Trpišovskýho a Lacinu na ně!

    miki

    až vás ten , kterému takto fandíte, rozmaže po dálnici v 250, tak si vzpomeňte na to, co jste zde napsal (teda jestli ještě na to bude mít čas)

    miki

    až vás ten , kterému takto fandíte, rozmaže po dálnici v 250, tak si vzpomeňte na to, co jste zde napsal (teda jestli ještě na to bude mít čas)

    Honza

    A pokud by Vás smetl v 120 tak to Vám vadit určitě nebude, jelikož rychlost neporušil, že?

    je ze svojí podstaty nepřesné. Proto se všechna měření opakují za účelem stanovení chyby a stejně tak i měřidla mají svou povolenou odchylku. Na tom bych stavěl případné odvolání k soudu. Na jednu stranu mají fízli přesně měřidlo rychlosti se stanovenu chybou a na druhou stranu provádějí nějaký odečet okem, kde žádná chyba stanovena nebyla. To měření je znehodnocené právě tím, že netuší, s jakou chybou ten odhad provádí. Právní otázkou je, zda-li lze chybu stanovit dodatečně a měření tak \“ocejchovat\“.

    Martin

    Nemůžu si pomoci, ale už z toho je fraška.

    Myslím že je škoda, že nežijeme v natolik rozumné společnosti, aby se úřední aparát takovými nesmysly nemusel vůbec zabývat. Jedno stanovisko a basta.

    \“Materiálním znakem\“ přestupku se samozřejmě nezabývají, vlastně vcelku jediný kdo se jím zabývá je p. Beran, protože je jak malé děcko, které neumí přiznat, že nemá pravdu.

    Koneckonců na jednoduchou otázku, zdali jel rychlostí kolem 170km/h p. Beran přímo neodpoví. Protože samozřejmě všichni zcela jistě víme, stejně jako úředníci, policisté a následně možná i soudci že ano. To k hodnověrnosti toho systému měření, který se tak snaží za každou cenu zpochybnit.

    Samozřejmě, vše je špatně a pokud náhodou dá soud za pravdu úřadu, vše bude špatně ještě víc.. To mi přijde opravdu trochu k smíchu a opět platí přirovnání k malému dítěti 🙂

    Zajímavé bude až p. Berana chytí za pár měsíců znova a přijde o ŘP.. Koneckonců nemělo by to trvat dlouho a přibydou další Passaty nebo nějaký jejich ekvivalent.. A je to jen dobře. A pokud se ten šroub utáhne a dojde i na mě? Za a) pochybuji o tom, protože se dívám do zpětného zrcátka za b) nejsem přizdisráč a svojí vinu přiznám. Moc dobře vím, co jsem porušil. Přijde mi to naprosto přirozené. Ono ne všude na světě jsou lidé tak prozíraví jako Češi a každé nařízení se snaží obejít nebo se hádají o zcela jasné věci. S nějakým ovečkovstvím si myslím že to nemá nic společného. Zájem společnosti je zájem nás všech. Stačí si připomenout, jak lidé reagují na své přečiny a jak na přečiny jiných, kteří jim třeba omezily jejich osobní práva a svobody. To jě pak samozřejmě nejpřísnější trest na místě…

    btw. těch lidí spěchajících s přítelkyní která právě rodí do porodnice je převážná většina z těch, co jezdí jako prasata.. Myslím že by hodně lidem ze zdejší diskuze prospělo jít se podívat ven a nadýchnout se čerstvého vzduchu:)

    Naštěstí to vypadá tak, že většina rozumných lidí už p. Berana bere s větším či menším nadhledem. Takže to s tou naší společností a jejími zájmy tak špatné opravdu není.

    MZR

    Jestli se díváte na střechu, zvlášť při dané rychlosti, tak jste nebezpečím pro své okolí, řidič se má dívat před sebe, okolo sebe a za sebe do zrcátek. Pane Berane, čím víc Vás čtu, tím více se mi jevíte jako nesoudný narcis. A v čase to u Vás narůstá.

    Kuban

    Ano, to o té bezduché poslušnosti slýchám dnes a denně. Ovšem mne zase dokáží rozhořčit právě ti, co ony zákony a nařízení v 90% času porušují. Myslete si co chcete, ale na silnicích jezdí milióny lidí, takové množství lidí si nikdy nebude rozumět a od toho tady ty zákony a předpisy jsou. A vy stále všichni hledáte možnosti, jak do toho vnést co nejvíce anarchie a subjektivity…. Je mi jasné, že vy všichni to myslíte \“v dobrém\“, ale já denně na cestách jezdím, a vidím jak to v \“dobrém\“ ti řidiči zneužívají. A že jich je dost… Proto se s Vámi bavím jako právě s takovým řidičem, nedělám si iluze, že to vše myslíte v dobrém…. Já si také dovolím jet rychleji, když to vyhodnotím jako přijatelné a kolikrát na předpisy kašlu….

    Respekt u mne není to pravé co bych chtěl vyzdvihnout, spíše jen naivní pud, že když někdo někde něco porušuje, nebudu to dělat jak trouba také. Je to jednoduché a prosté.

    PS: Spěcháním na dálnici jsem nikdy nic nenahonil, akorát se práskl přes peněženku. Zvlášť když vlastním vůz, který je na 130 úsporně konstruován. Takže mne nějaké kecy o bezmyšlenkovitém dodržování předpisů mohou být víte kde, a pokud vám to vadí, měli by jste odevzdat papíry…. pro dobro všech.

    Kuban

    Znovu podotknu, že dva jedoucí vozy za sebou, v nějaké vzdálenosti od sebe, která je menší než poloměr převýšení terénu (nebo i zatáčení), je jejich vektor, neboli směr jízdy téměř totožný.

    A vysekat se na dálnici jde i na rovince, tudíž je ten příklad docela klišé, ikdyž netvrdím, že zrovna zmíněný úsek je ideální. Od toho je právě lepší započíst měření v jiném úseku.

    PS: Zmínil jste jeden úsek o rozloze 500m, na dálnici dlouhé xxxkm.
    ¨
    PS: Pro uklidnění, na D1 jsou úseky, mezi Prahou a Brnem, kde jsou poměrně výrazná převýšení a poloměry zatáček, důvod proč se nechtěla povolit 160km rychlost A tam se dá rychlost měřit obtížně.

    Kuban

    2:Steve-> Já taky pomalu jedoucí vozidla nehájím. Ikdyž pořád lepší čitelný/pomalu jedoucí řidič, než rychlejedoucí/nečitelný řidič….
    ad2) k čemu také odstavné pruhy slouží? A to že je to nebezpečné pište víte kam, pár incidentů nedělá z odstavných pruhů nebezpečné místo. V poměru kolik aut denně kolem odstaváků projíždí. Že se ani nedivím, že tehdá byli na Pana Berana policajti pěkně nasraní, že si z nich dělá prdel a nechtěl zastavit na odstavném pruhu..

    Kuban

    Na všechno je naprosto jednoduchá odpověď.
    1) Váš úsek je na můj vkus poměrně přehledný, evidentně zde chybí \“materiální\“ možnost bavit se o konkrétních místech, neb na dálnicích budou vždy úseky kde se dá jezdit i 500kmh… Proto až Vás budou nějací sígři žalovat za to, že jste nebyl schopen odhadnout rychlost 500+ ….. atd atd atd..
    2) No když jste předpisově ještě nikdy nejel tak asi nijak 😀
    3) Sledování levého pruhu je povinnost, ale vy jste takový odborník, který vyfackuje každého, který se do levého pruhu zařadí, ikdyž vůz co jede 200+ je v dost velkém odstupu (když je takový vůz 1km daleko, nepoznáte 200+ ani za zlaté prase vy génie, já narozdíl od vás se snažím odhadovat rychlosti přesně, což mi napomáhá k pohodové jízdě včetně pohodové jízdě vaší, protože myslím i na vaše ego), při takovém rozdílu rychlostí započnu předjíždění i s přidáním plynu ale i tak mne rychle jedoucí vůz brzy dožene, protože on nepředjížděl, on jen jel a na všechny sral, takže začne brzdit zpomalovat a vztekat se. Přitom kdyby jel třeba 160, tak ho odhadnu předjedu to co jsem chtěl a on by nemusel dělat nic, všichni by byli spokojení.

    Všichni tupí řidiči pak nedělají nic jiného, než že čumí doleva a modlí se zda ten co jede vzadu se neposere když mu tam vjedu abych se nemusel loudat za kamionem, protože onou vysokou rychlostí tím omezujete všechny v pravém pruhu.

    Víte, to souvisí i s tím vaším dalším odstavcem…. Kde platí přesně co jsem říkal… Ono totiž v německu, vaše modla a ikona svobody, jsou poměrně husté provozy…. Kdy totiž takoví prasáci jako vy ani víc jak konstatní 130 stejně jet nemůžou protože je hustej provoz…. Vždy se jezdí nejrychleji tam kde je malý provoz a více pruhů, tam kde je to naopak se děje co? Levý pruh pořád brzdí nějací předjíždivci ve 130 a ti superrychlí musí brzdit…. Ale víte co? V tom je to ta sranda, v německu takové chujoviny neřeší, oni to toiž chápou, protože se toto učí už v autoškole!!!! Za to vy si to cucáte z doměnky.

    PS: O utajování a manipulaci se statistikama v německu se bavit nebudeme…. Křišťálově čistá saubere rasa….
    PS: Pokuty jsou od toho aby se tím trestali ti, co něco porušili…. Stejně tak jako vy co se snažíte někomu něco prokázat a potrestat ho tak aby byla nastavena spravedlnost.

    Není nic socialistické na tom, že když jedu 170 a zastaví mě poliši, zaplatím pokutu…

    PS: Víte, mne by aspoň potěšilo, že když už se chvástáte tím jak tady společně s tuctem jiných šoférských expertů jezdíte 170 a tak strasně bezpečně, kdyby jste aspoň na té D1 vobčas uhnul do pravého pruhu… Bezpečně vím jak to na cestách chodí, a kdo jezdí na českých cestách víc jak 150, jezdí výhradně vlevo…. Za to bych vám usekl pazoury…..

    Možná ani tak nepotřebuju kritizovat to co jsem doposud kritizoval, ale spíše ten onen úmysl jet rychle a jet vlevo. A dělá to 95% všech takto rychle jedoucích řidičů…. Čímž si vynucují mnohem větší úsek jen pro sebe….. Uvědomte si už konečně, že čím vyšší rozdíly rychlostí na dálnicích budou, tím vyšší rozestupy musí být pro zahájení předjíždění A PRACHSPROSTĚ tak omezujete všechny poctivé řidiče!!!! Kradete tak mnohem větší úsek dálnice jen pro sebe…. Protože nedej bože aby vám někdo ve 200 započal předjíždení se 100m rozestupem od Vás ve 130ti kmh…. Těch 100m máte zaplacených? Máte na ně nějaké výhradní právo??? Ono ale nejde jen o těch 100m, to samé platí pro všechny, kterým pak následně úplně znemožňujete předjetí, upravujete tak rychlost všem ostatním, jenom né sobě!!! Protože nechcete jezdit plynule…

    PS: neberte to osobně, ikdyž je to má osobní averze na Vaše názory… Já se za své výroky nestydím a nemíním se skrývat za nějakou anonymitou, kterou ostatně ani vlastně neskrývám….. Vidím co se na cestách děje, a vím co je toho příčinou… Ročně najíždím 60tisíc km minimálně, v německu jezdím pracovně napříč německem každou chvíli a to, že si tam řidiči dovolují jezdit 300+, neznamená, že ti co jezdí v pravo 120/130 nejsou pěkně nasraní a omezovávání……

    Podotýkám, 400+ je mi u prdele, pokud kilometr pred a za nic nejede a dalnice je prazdna, si jezdete jak chcete, ale domahat se takovych extremu v hustem provozu je na facku!!! A diky Vám pak právě ony zácpy vznikají!!!

    Rejpal

    Zbytečně to dramatizujete.

    řidič je přece povinen jet takovou rychlostí a v takové vzdálenosti od předchozího vozidla, aby ho nějaká ulítnuvší střecha nebo náklad nemohl ohrozit.

    Příště, až budete předjíždět dva kamiony vzdálené od sebe 130 metrů a za Vámi se objeví vozidlo s koly na střeše přibližující se rychlostí 210 km/h, tak způsobně zajeďte mezi kamiony, nechte vozidlo projet kolem Vás, a pokud se těm létajícím kolům (či střeše) v tuto chvíli nedokážete vyhnout (nebo před ní bezpečně zastavit vozidlo), tak nemáte na silnici co dělat.

    Martin

    Existují i malinko exaktnější metody než pravítko a to bude to, co použije znalec – počet pixelů, i když i to je samozřejmě ovlivnitelné např. jiným úhlem snímání auta, ale např. výška auta na rovné silnici bude +- konstrantní, tedy změří se velikost auta v pixelech na začátku a na konci, jak již bylo použito v jiných případech – viz. http://www.youtube.com/watch?v=NlG2utOU9b8

    David

    Dobry den, prosim Vas pane Beran, kdy chystate dalsi dil tohoto clanku? S DAS resim obdobny problem, na konci mereni je auto blize k Passatun nez na zacatku a ze strany DAS mi bylo doporuceno at s prestupkem souhlasim, ze se domnivaji ze Stredocesky kraj nekorektni mereni zamitne. Dekuji za odpoved.

    E. Švabïková

    Zajímalo by mně, zda morální aspekt přestupku musí být uveden už ve výzvě k úhradě pokuty za překročení rychlosti o 5 km/hod., a pokud ve výzvě tento aspekt není a pokutu budu rozhodovat, zda skončím u správního řízení, čím chomutovský magistrát ve výzvě nezapomněl pohrozit. A co může znamenat další výhružka ve výzvě, že pokud pokutu neuhradím do 15 dnů, bude mi vrácena zpět na účet. Zřejmě důvod k další sankci…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist