Beran: Kolmé parkování v Brně? Jenom výfukem do silnice!
Zajímavosti o autech
Parkujete kolmo přesně podle určení dopravní značky? Pokud ano, a jste shodou okolností v moravské metropoli, pácháte (možná) čin k nelibosti místního magistrátu.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Zajímavosti o autech
Parkujete kolmo přesně podle určení dopravní značky? Pokud ano, a jste shodou okolností v moravské metropoli, pácháte (možná) čin k nelibosti místního magistrátu.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Před hodně a hodně lety to samé platilo v Praze – Vyhláška 7/1979. Tenkrát auta smrděla o hodně víc než dnes a z výfuku mnohých létaly rovnou saze. Zdůvodňovalo se to tím, že spaliny by neměly jít rovnou do oken domů. To bych i podpořil.
Vyžadovat toto podle obrázku na značce je sice scestné, ale není pochyb kde má vyobrazené auto předek – to by rozeznali i děti v první třídě.
Je to „komické“ značně, žádný rodič s děckama vzadu s nima nebude vycouvávat někam do provozu, kam pořádně nevidí kvůli okolostojícím vozidlům. Ať si úředníci dají obklad, zase aktivní až tím škodí.
Tak ono u toho vycouvávání do provozu a zacouvávání do parkovacího místa existuje předpis o výhledu a o poučené osobě. (bez senzorů, bez kamery nebo pomocníka to asi nepůjde)
Je zajímavé, že pan doktor ví, jak to zákonodárce myslel, když podle logiky stavby věty nelze dovozovat to, co dovodil.
No ony jsou v te kategorii informativnich znacek i dalsi, co lze jiste vykladat velmi usmevne…
– chodci mohou chodit pouze zprava doleva,
– po schodech se smi pouze dolu… a pod..
A co teprve takove uzasna znacka IJ4e, kde smi stat pouze trolejbus, co ma klacky namirene dopredu a ne dozadu (nebo ze by dozadu).
A jiste uzasna je i dodatkova tabulka, co rika, ze se ma pouzit zip BEZ ZOBRAZENI POVINNOSTI BLINKRU… (jen si vzpomente na autoskolu, tam je vzdy blinkr, kdyz se ma pouzit, nazorne zobrazen!!)
Demagogicky lze tedy vysvetlit tech znacek opravdu hodne… ;-))
Přesně… úplně se nabízí analogie s již legendárním „mozkovým myšlením“ :-))
Rozhodující slovo by měl v takovém případě nejspíš až soud. A taky si myslím, že argumentaci brněnského magistrátu by nepodpořil. Ale spolehněte se na to, když soudy u nás fungují na principu náhodných výbuchů ;).
To je trochu demagogie,
ani u jedné ze značek, kterou popisujete, není ve vyhlášce uvedeno, že způsob vyobrazení objektu definuje, jakým způsobem má být činnost vykonávána.
To je ale uvedeno například u přikázaného směru jízdy, informačního vyobrazení křižovatky, tabulí s vyobrazením směrových či vyhrazených pruhů, parkování na chodníku, …
Ono tím důvodem nebyly jen emise. Byla jím také bezpečnost chodců na chodníku. Dříve se předpokládalo, že chodec (narozdíl od řidiče v autě), nedokáže vnímat, že k němu nějaké vozidlo náhle začalo couvat. Proto dřív byl i v pravidlech uveden zákaz couvání na přechodu pro chodce a na chodníku.
Co máte za problém? On psal „i další“ a „opravdu hodně“, ne „všechny“… Asi problém s logickými spojkami nebo s chápáním psaného textu?
Ten soud může o výkladu značky rozhodovat i na základě toho, jak si mohl/měl vykládat značku konkrétní řidič. Pokud řidič nemá úplně čerstvý řidičák, pak může soud vycházet z toho, jaký byl výklad značky v předchozím znění vyhlášky (30/2001 Sb.), ve kterém je v §12/l uvedeno: „symboly ve spodní části značek č. IP 11b až č. IP 11g, které mohou být obráceny, vyznačují stanovené způsoby stání na parkovišti;“. Jestliže obě znění říkají ve většině výkladů totéž může soud přihlédnout k tomu, že nový výklad nijak neodporuje výkladu původnímu a řidič by tak měl být s tímto původním výkladem srozuměn.
No, značka má být čitelná jedním pohledem, ne že ji budu muset zkoumat. A to už muset budu, pokud chci zjišťovat kde má obrázek auta čumák a kde zadek.
Dále – řídíme se polohou čumáku, nebo výfuku? Na značce výfuk namalovaný není. Co když ho mám na boku auta? Mám pak stát podélně??
Prostě zhovadilost.