beran-jizda-krizovatkou-blokovani-krizovatek.jpg

Beran: Jízda křižovatkou, blokování křižovatek

poradna

Docela často jezdím po Praze autem a nezřídka mám ve špičce pocit, jako když někteří řidiči nechápou, že se všichni do křižovatky najednou nevejdeme.

Diskuze

21 komentářů

    XXX

    A stačilo by málo, jen kamera a následně pokuty a není potřeba ani drahej radar a za pár měsíců to snad řidičům dojde.

    fizzer

    Předpokládám, že to byl vtip… Alespoň v to doufám, dneska člověk neví – spoustě lidí se stýská po dobách minulých a nadšeně hýkají po totalitním přístupu.

    Možná by stačilo, kdyby si lidé uvědomili, že na té silnici nejsou sami a přizpůsobili tomu své chování – tohle jim ale do hlavy represe nenatluče.

    Další možnou příčinou je prostý fakt, že některé křižovatky za křižovatkami jsou koncipovány tak idiotsky, že když do nich člověk nevjede na drzo, tak tam vjedou kvanta aut z druhého směru, čili by tam člověk vystál ďůlek. Kde je chyba? V absenci buzerbudek automaticky tisknoucích složenky? Nemyslím si.

    Celkově by mne zajímalo, čím „experti“ plánovači přemýšlí, občas jsou to fakt výtvory, že by jeden nevěřil. Z poslední doby namátkou rekonstrukce okolí křižovatky na Vypichu, v jednom směru za křižovatkou zúžení do jednoho pruhu (samo se semaforem a čudlíkem pro chodce), v druhém směru přibyl semafor před odbočkou pro tramvaje (opět s čudlíkem, takže permanentně červená, pro jednoho či dva chodce), Evropská a preferenční pruhy, díky kterým jsou mnohakilometrové zácpy tam kde nikdy samy o sobě nevznikly…

    Nikoloki

    V daném případě průjezdu křižovatkou bych rád věděl, jak mám tedy projet v případě: jedu rovně, zastavím na červenou – skočí zelená, přede mnou je plno – skočí červená, auta za křižovatkou projedou a jejich místa jsou zaplněna auty zprava – skočí zelená, přede mnou je plno – skočí červená, auta za křižovatkou projedou a jejich místa jsou zaplněna auty zprava – …

    Luky

    Předpokládám že na kruháči to platí stejně? Často potkávám situaci, kdy je přes ucpaný kruháč štrůdl rovně (řekněme z 6. na 12. hodinu) a já jej chci přejet příčně z 3. na 9. hodinu, ale nemůžu se mezi nimi proplést, protože tam někdo stojí napříč a ani v nejmenším nejeví snahu mi udělat mezeru… Protože má předemnou přeci přednost, žejo mámo…

    (w)

    Tahle rada je sice hezká a taky mě to krká, že se všichni cpou, kam nemají, ale ve finále tu prasečinu musím udělat taky, jestli se chci do cíle dostat ještě před setměním. Tím, že budu tohle pravidlo dodržovat se totiž vystavuji nebezpečí:

    1. že se do křižovatky nedostanu po celou dobu dopravní špičky (klidně i hodinu a víc), protože všichni ostatní z dalších směrů se tam budou cpát,
    2. že na mě zezadu budou ostatní troubit, že jako největší trouba trčím před zelenou a nejedu – ve výsledku mě ti šílenější dojdou seřvat či údery rozeznít mé auto, ti duchaplnější mě prostě objedou, protože jsem pro ně v ten moment překážka.

    Takže tohle je sice pravidlo hezké, ale když ho nikdo nedodržuje, jste v řiti a musíte prasit taky, jinak jste tam za kreténa vy, jakkoli jedete jako jediný podle pravidel. V nastalé džungli jaksi nic jiného než právo silnějšího neplatí.

    Autor

    Česká zabedněnost se koukám zase projevuje. Budete se na „totalitu“ vymlouvat pořád? Co je špatného na tom dožadovat dodržování inteligentních zákonů? A co je špatného na tom vyžadovat trest za jejich nedodržování? Lidé tu očividně nejsou ani ohleduplní, ani slušní, ani nemají respekt k zákonu, čehož vy jste dobrý příklad.

    MBDusan

    Přesně tak, jako např. na křižovatce Českomoravské se Sokolovskou. Kdybych do křižovatky nenajel, tak tam budu stát do večera

    DiXiE

    Předpokládal bych, že se popsaný kruhový objezd chová jako 4 třísměrné křižovatky, takže pro jednotlivé nájezdy/výjezdy platí pravidlo nevjíždět do křižovatek bez jistoty bezpečného projetí, avšak mezi jednotlivými výjezdy se chová jako jednosměrka.. v praxi tedy ideálně pokud nemohu pokračovat v jízdě po objezdu, tak před nájezdem počkám, přestože jsem v přednosti, u výjezdu je to jedno, protože ten za mnou mě nepřeskočí, maximálně mě objede a pro tento případ budu čekat co nejblíže středu, pokud má objezd pouze jediný pruh

    fizzer

    Ano, svou neohleduplnost, zabedněnost a neúctu k zákonům demonstruji tím, že apeluji na lidskou ohleduplnost a rozum a zároveň tvrdím, že víc fízlovací techniky nezmění na situaci nic, krom stavu pokladen zainteresovaných subjektů, které vybrané prostředky investují do… navyšování objemu fízlovací techniky, namísto prevence a šíření osvěty. A lidé jako Vy tomu tleskají… do doby, než na ně taky dojde 🙂

    Autor

    Ano, samozřejmě… Kdyby lidé věděli, že jim prasárny nemohou procházet tak jako dřív, tak by stejně prasárny dělali. A proč by se to mělo řešit jen penězi, proč ne robustním bodovým systémem, hm? Překročíte 3x rychlost a rozloučíte se na rok s řidičským průkazem. Samozřejmě by to znamenalo, že řidiči by museli poskytovat zpětnou vazbu na omezení jinak, než anonymně na internetových diskusích a u piva s Pepíkem.

    Ještě nezapomeňte zmínit StB, to dá těm vašim zcestným nesmyslům korunu. Takovému argumentování se říká „úhybný manévr“, víte? Neboli „red herring“.

    m4t3y

    Tomuto bohuzel celim temer kazdy den cestou do prace. Prejizdim pres ulici Veletrzni z ulice Ovenecka kde vetsinou parkuji a i kdyz mam za krizovatkou volno tak ridici jedouci po Veletrzni najizdi do krizovatky absolutne bez ohledu na ridice v krizujici ulici a krizovatku ucpou.

    Casto na prvni zelenou proste neprojedu, pri druhe zelene uz troubim kdyz chodcum padne cervena ale na stale najizdejici ridice ale nic nepomaha. Pritom by stacilo nechat tam 2 metry na projeti. Stalo se mi uz i ze jsem projel az na treti zelenou.

    Nejlepsi sou burani z Kladna (rozumej s S na spz) co si mysli ze jim Praha patri. Obcas se i rozciluji a machaji rukama jak oni za to nemuzou, nebo delaji jako ze mne nevidi a neslysi. Asi si budu muset poridit zadokolku a jakmile padne cervena chodcum, tak zacit na semaforu palit gumy aby si me vsimli. Nebo jeepa s traverzou vepredu a proste je rozrazet ;o]

    Nejvtipnejsi je ze magistrat si je situace vedom ale z nejakeho zahadneho duvodu ji nehodla resit a utratit par tisic za namalovani zluteho znaceni v krizovatce. Kdyz tu nejezily tramvaje a jezdil tu bus ktery najizdel z protismeru na veletrzni tak si tam pro bus zluty cary nakreslili, ale po skonceni vyluky je zase odstranili.

    Asi furt plati ze vsichni jsou si rovni ale nekteri jsou si rovnejsi.

    XXX

    Vtip to pochopitelně nebyl a podle mě je to jediné řešení co bude fungovat a už vůbec nechápu čím to ve vašich představách souvisí s totalitou. Já bych spíš řekl, že v dnešní době je populární „hýkat“ zbožná přání jako že by stačilo kdyby……, ale řešení pokud možno nenabídnout. To že si budete přát že se mají lidé k sobě hezky a rozumě chovat v tomto případě zjevně nefunguje, že? A že jsou některé křižovatky koncipovány tak hloupě že se kříží a auta tam najedou i z jiného směru, to je prostě fakt a u křižovatek to bude zřejmě dost problém změnit, tedy pokud tam chceme mít i nadále křižovatky. Co vás konkretně přesvědčí o tom nenajíždět do křižovatky??? Letáčky a kurevsky drahá reklama v televizi na bezpečnou jízdu, na který někdo dostal řádně vydělat (a podle mě je totálně nefunkční) a nebo ten represivní prvek co bude přestupek následně řešit a přestupek bude přestupce bolet. Jasně nikdo nechcem trpět, ale všichni chceme, aby ty ostatní „kokoti“ jezdili slušně a ne jako prasata. Jinak s těma referenčníma pruhama, případně nesmyslným omezením rychlosti souhlasím, to je kravina, ale bude ještě hůř.

    Ferda Mravenec

    Problém v Praze je primárně v tom, že Magoš soustavně a cílevědomě ničí plynulou dopravu. Rušení dvoupruhových silnic, nesmyslné kruháče, retardéry, nesmyslné semafory po pár metrech, dementní cyklopruhy … Pod heslem „zklidnění dopravy“ si kdejaký cykloterorista, dobroser a omezovač plní své vlhké sny…
    Podívejte se na Vršovickou a slalom mezi betonovými retardéry tam… nebo, třeba Úvalská s novým betonovým kvádrem, to je další skvělý výplod soudruha Dolínka (KSČSSD) na dopravě…
    V Praze to dneska vypadá jako v na checkpointech v Izraeli v Gaze nebo v Palestině. Za chvíli tam bude i to kulometné hnízdo, ze kterého vás rovnou zastřelí, pokud se dle předpisu neusmějete do kamery městské policie.

    Dneska to už není o slušnosti, o ohleduplnosti, ale o tom se vůbec někam dostat…. Kdyby se člověk nenacpal do jakékoli mezery, tak tam stojí půl dne. To je pud dneska sebezáchovy, nikoli bezohlednosti …

    Rejpal

    No, v ideálním případě zatáhnout ruční brzdu, zvednout telefon a nahlásit chybné nastavení křižovatky příslušným orgánům, které mohou sjednat nápravu a:
    1. zavést dočasné řešení situace (manuální řízení semaforu, nebo řízení křižovatky za pomoci policisty)
    2. vyřešit situaci dlouhodobě (tedy konkrétně v Praze reklamovat použité nastavení taktu u Eltodo)

    Jakub

    Přesně proto je to problém. Když zaprasí jeden, musí pak zaprasit všichni ostatní, protože by neprojel nikdy.

    DRIVER

    Problém je v tom, že někteří lidi jsou svině. Tyhle svině nedodržují odstup, zacpou křižovatku, myškují, blokují ZIP, zrcátka možná používají, ale pokud v nich nevidí něco co má víc jak 20tun, tak nemají problém vytlačit avii i s vlekem a podobně, a vrchol všeho je ještě jejich pocit nadřazenosti a jsou to Ti samí, co Vás předběhnou ve frontě na WC nebo na jídlo, prostě sw chovají jako prasata a jsou to svině. Co na ně platí? Tresty. Jaké? Odebrat oprávnění. Jak? Bodový systém ,ale dokonalý. Máš rok řidičá a třetí přestupek? 10let bez oprávnění a 100.000kč. Je to šílenost? Ano, souhlasím. Ale jiné řešení není. Lidi jezdí jako dobytek a nemluvím o tom, že by jezdili 160 nebo 200 ale ve 130ti předjíždí tak, že vám urazí nejdříve zadní a pak přední nárazník, byť jedete rovně na tempomat. Tohle jsou piráti. Né ten, kdo se k Vám nepřiblíží ani na 3metry a jede šílených 160 na tříproudové dálnici o půlnoci, kde je hustota provozu 1auto na 1km…

    czbird

    Balabenka na P-9, denni chleba. Kreteni to ucpavaji non-stop od 8 do 10, a lidi jedouci z Vysocan si muzou tak leda ***… Denne by tam meli stat flojdi a rejzovat. Je to zver. Nejlip kdyz zustanou trcet uprostred a mezi ne se z obou stran rozjede jiny smer… vyborne.

    MK

    problem je napric celym systemem, svine si vzdy najde cestu, jak se trestu vyhnout, proto se chova jako svine, protoze ma pocit, ze muze cokoliv. Pokud zavedete takhle brutalni tresty, tak si akorat spadnete do vlastni jamy. Jednou pojedete s ditetem do nemocnice a budete riskovat, podruhe budete mit chripku a po treti si jednoduse nedate dost pozor… Ano vase chyba, ale je to trochu sadomaso, nehlede na to, ze prasata tech prestupku udelaji denne nekolik..

    Je to o efektivite trestu, ktery by mel prijit okamzite. Ono by ohledne tech krizovatek stacilo, kdyby v hustym provozu diky kameram prijel bubak, a zacal tu situaci usmernovat, a to by si cestou pro koblihu musel udelat zajizdku. Staci zmonitorovat situaci na problemovych krizovatkach a nasadit tam dlouhodobe panacka s pistalkou. Pokud nebude uplne tupej, tak si poradi tak, aby byli spokojeny vsichni..

    Honza

    Nebo se tě někdo přijde zeptat, jestli si snad přeješ na semaforu ňákou jinou barvu.

    Ale jinak máš samozřejmě recht a stoprocentní souhlas. Já taky jezdim každej den po Praze a vidim to uplně stejně.

    Vono to je v zákonu vo provozu na pozemních komunikacích napsaný už ňákej pátek, že řidič nesmí vjet do křižovatky, pokud mu situace nedovoluje pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou. A bylo to tam napsaný asi už v době, kdy eště byl třikrát menší provoz než neska a prakticky se ani nemohlo stát, že by se někde ňáká křižovatka ucpala.

    Ale neska, pokud by se tim člověk měl řídit, tak nedojede nikam. Já to taky vydržim maximálně jednou, že mi svítí zelená a já se celou dobu nehnu. Podruhý už se do tý křižovatky narvu taky.

    Honza

    Nebo se tě někdo přijde zeptat, jestli si snad přeješ na semaforu ňákou jinou barvu.

    Ale jinak máš samozřejmě recht a stoprocentní souhlas. Já taky jezdim každej den po Praze a vidim to uplně stejně.

    Vono to je v zákonu vo provozu na pozemních komunikacích napsaný už ňákej pátek, že řidič nesmí vjet do křižovatky, pokud mu situace nedovoluje pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou. A bylo to tam napsaný asi už v době, kdy eště byl třikrát menší provoz než neska a prakticky se ani nemohlo stát, že by se někde ňáká křižovatka ucpala.

    Ale neska, pokud by se tim člověk měl řídit, tak nedojede nikam. Já to taky vydržim maximálně jednou, že mi svítí zelená a já se celou dobu nehnu. Podruhý už se do tý křižovatky narvu taky.

    Karel

    Dobrý den, netušil jsem, jak je to s tím typem křižovatek, ale tady jsem našel: https://www.dopravniznaceni.com/typy-krizovatek že nejjednodušším druhem je křižovatka bez určení hlavní a vedlejší silnice (A03). Pak dálniční a mimoúrovňová kde se používá značka (IS06A),

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist