beran-agresivni-ridici-klesajici-pocet-nehod-prace-policie-a-nove-zakony.jpg

Beran: „Agresivní řidiči“, klesající počet nehod, práce policie a nové zákony

dopravní předpisy v čr

K napsání dnešního sloupku mne inspiroval dnešní titulek v deníku Metro, který zněl „Policie si pohlídá agresivní řidiče“.

Diskuze

37 komentářů

    Tom

    Osobně si myslím že celá pravidel silničního provozu by se mohl vejít na jednu A4 + vzory dopravních značek.
    Jen bych podotkl že případy kdy se viník smrťáku uteče a tvrdí že neřídil, popř tvrdí že byl spolujezdec a řídil někdo kdo utekl se stávají, ale bývají velmi rychle a spolehlivě prokázány.

    pete

    pokud jde o vážné provinění nemůže se na osobu blízkou vymluvit – je to v zákoně ošetřeno dostatečně, huml je bolševická vykopávka co má v pácu implementovat policejní stát na silnice

    Subaru4ever

    Článek sice promlouvá k danému problému tesklivě, obsáhle a hlavně správně, nicméně mluví proti jedné z mála věcí, kterou se bohužel jen tak vymýtit nepodaří 🙁

    Dokud si lidé budou myslet, že stát za ně má dělat úplně všechno a oni nemusí hnout prstem, společnost se nepohne z místa v ústrety lepším zítřkům. Absolutní závislost na státu a víra v totální moc zákonů a úřednického aparátu je nejspíš jedním z mnoha neduhů zděděných po komunismu. Každý by měl začít u sebe a ne se pořád odvolávat na neschopnost jiných a neschopnost systému :-/ … poslat dnešní Čechy do pravěku, tak by se asi hodně divili, jak se musí ohánět, aby přežili.

    punmpičkář

    Hmm, mně třeba neni úplně jasné jak je možné nerespektovat ceduli s radarem a omezení rychlosti v daném useku. Děje se to každý den. Jasně, že tam asi je nějaká tolerance a když pojedu na 50tce 55km/h, že je to asi fuk, ale když tam pojedu cca 80km/h tak mi to připadá už dost. Tohle je přitom naprosto normální událost v Praze. Takže mám tím pádem svobodnou volbu:). Buď si nastudovat vyhlášky, zjistit jak to všechno chodí, prdět na vše a jezdit si jak uznám za vhodné, protože to evidentně asi jde a jsem přece svobbodný občan. A nebo druhá varianta, nic nezjišťovat a dál jezdit to svoje městský pade, respektovat cedule protože tam asi nejsou pro srandu atd. Pro mně je ta druhá varianta tak nějak lepší, protože mi připadá normální jezdit po městě pomaleji než se dá. Ale co s tím \“svobodomyslnějším\“ zbytkem?

    lojz

    Vždy jsem články autora zde na webu považoval za to lepší, co se zde vyskytuje. Ale pokud bych si měl vybrat, zda vyšší aktivitu policie na cestách nebo výzvy autora – abychom se všichni chovali slušně, volil bych tu první možnost. Já jsem nijak na ty agitky nebyl.

    trhač

    Osobně si myslím, že méně předpisů, omezení a zákazů by prospělo mnohem více. Lidi by pak museli přemejšlet a používat rozum. Takhle si každej myslí, že za něj stát všechno udělá a ochrání ho před vším zlým a nehezkým. Když dáte absolutní svobodu rozhodování každému, lidi se s tim naučí žít. Když to přeženu – zrušte limity a omezení! První rok se kreténi pozabíjej a pak bude na silnicích na staletí pokoj.

    pepe

    A ty lidi co předjíždí tou 80 – najdeš je někde dál rozmázlé v příkopu nebo na svodidlech? Pakliže ne, je omezení na 50 nastaveno zbytečně nízko a je možné tam v pohodě jezdit vyšší rychlostí. Není to náhodou tak, že je tam značka 50 jen proto, aby se na tom radaru vybralo co nejvíc peněz?

    pepe

    A ty lidi co předjíždí tou 80 – najdeš je někde dál rozmázlé v příkopu nebo na svodidlech? Pakliže ne, je omezení na 50 nastaveno zbytečně nízko a je možné tam v pohodě jezdit vyšší rychlostí. Není to náhodou tak, že je tam značka 50 jen proto, aby se na tom radaru vybralo co nejvíc peněz?

    Hans

    Osobně si myslím, že ten mamlas Bárta se svým týmem marketingových mágů prosadí, aby se nedalo odvolávat na osobu blízkou. Když se dostaly VV k moci, připadal mi takový zajíček, teď už tu hubu má krapet prořízlejší, je si jistější… Jsem skeptik…

    punmpičkář

    Zajimá mně jestli je vůbec možné po zaslání fotky z radaru mně nějak donutit k zaplacení pokuty. Takže když mi pošlou fotku (stát se to může nejsem robot) a já jako slušnák příjdu, přiznám se a dostanu pokutu, tak jí třeba zaplatím úplně zbytečně, když stačí říct, že jsem neřídil já a nazdar:) Jak to teda je? To jestli někdo jede na 50tce po magistrále 80 je mi osobně fakt jedno, zajimá mně když překočím rychlost já. Teda spíš je u mně akutální co se stane když mně policie vyfotí třeba při stání na modrý zoně, což dělám často. ???

    punmpičkář

    Zajimá mně jestli je vůbec možné po zaslání fotky z radaru mně nějak donutit k zaplacení pokuty. Takže když mi pošlou fotku (stát se to může nejsem robot) a já jako slušnák příjdu, přiznám se a dostanu pokutu, tak jí třeba zaplatím úplně zbytečně, když stačí říct, že jsem neřídil já a nazdar:) Jak to teda je? To jestli někdo jede na 50tce po magistrále 80 je mi osobně fakt jedno, zajimá mně když překočím rychlost já. Teda spíš je u mně akutální co se stane když mně policie vyfotí třeba při stání na modrý zoně, což dělám často. ???

    punmpičkář

    Zajimá mně jestli je vůbec možné po zaslání fotky z radaru mně nějak donutit k zaplacení pokuty. Takže když mi pošlou fotku (stát se to může nejsem robot) a já jako slušnák příjdu, přiznám se a dostanu pokutu, tak jí třeba zaplatím úplně zbytečně, když stačí říct, že jsem neřídil já a nazdar:) Jak to teda je? To jestli někdo jede na 50tce po magistrále 80 je mi osobně fakt jedno, zajimá mně když překočím rychlost já. Teda spíš je u mně akutální co se stane když mně policie vyfotí třeba při stání na modrý zoně, což dělám často. ???

    Franta

    Co myslíte – je lepší naučit lidi plavat nebo ke každé vstupence na plovárnu přidat osobního plavčíka? Omlouvám se všem plavčíkům, že jsem je použil jako analogii k těm, co \“chrání a pomáhají\“.

    Franta

    Do kamene tesat…

    lojz

    Demagogie. Zjistěte si počet řidičů a počet policistů v akci na cestách. Asi vám bude blízký Kocáb, ten chtěl taky někoho něco učit.

    Franta

    Pražský výběr jsem měl rád v dobách Straky v hrsti, jinak je mi Ropotámo naprosto lhostejný. Učit nikoho nic nehodlám, je to plýtvání energií, ale rád bych od vás slyšel vysvětlení, jakou výhodu má neplavec s plavčíkem (který, mimochodem, stojí každého z nás spoustu peněz) na břehu oproti plavci. S chutí do toho 🙂

    Míra.S

    Dovolím si připodotknout, že ten skvělý výsledek nehodovosti byl dosažen (a teď ten filozofický problém) \“přesto že\“/\“právě proto že\“ městská policie nesmí bez varování měřit rychlost!
    Já se přikláním k variantě \“právě proto že\“ neboť ubylo překvapení na silnici – černý muž s podivným přístrojem v ruce, navíc neustále sledování tachometru spoustou řidičů k pozornosti ve sledování provozu taky nepřispěje.
    Prostě všem by se jezdilo lépe, kdyby mohli řídit v pohodě, na vše důležité byli včas upozorněni (úsek dopr.nehod, náledí, nebezpečná zatáčka, výmol atd.) nikoliv aby jim bylo nařizováno jak mají jet.
    Přesto bych se přimluvil, aby na našich silnicích jedna značka přibila, možná by se dala lacino přivézt z Rakouska a Německa – \“Češi – jezděte vpravo\“!

    punmpičkář

    Někde je chyba poslal jsem to samozřejmě jenom jednou.

    punmpičkář

    Někde je chyba poslal jsem to samozřejmě jenom jednou.

    Mysel

    Ono to neni o zadne osobe blizke. Proste prohlasite, ze nebudete vypovidat, podepisete to a oni vec odlozi.

    Tomáš Beran

    Právo nepovídat můžete samozřejmě uplatnit u kteréhokoli obvinění, včetně případu způsobení smrti. Je to základní právo v Listině.

    Tomáš Beran

    Jednoduché to asi nebude, to souhlasím, ale nemožné, to si nemyslím. 🙂

    Tomáš Beran

    Otázka zní, jestli ale někdo skutečně důsledně uvažoval, než tam tu značku dal, nebo ne.

    brzda

    Nikomu nepřeju nic zlého, ale podobným demagogům jako jsi Ty, bych (obrazně) přál, aby jim ten KRETÉN co nehodlá dodržovat vůbec nic, protože je přeci svobodnej člověk, zabil někoho blízkého. To by jsi asi mluvil jinak. Svoboda každého člověka končí tam, kde začíná svoboda jiného!

    Slovo \“obraznost\“ Vám zřejmě nic neříká. Narozdíl od slova \“kretén\“…

    Souhlasím, ježdění v levém pruhu se stalo českým národním sportem… 🙁

    Naopak, mě se tato analogie velmi líbí. Narozdíl od Vás věřím, že úspěch spočívá ve výchově. Právní úprava těžko něco \“vyléčí\“… 🙁

    punmpičkář

    No jasně, ale když mi příjde domů fotka, tak je na to trošku pozdě, řešit zda je tam značka dobře nebo ne. A protože vidím dnes a denně porušování pravidel (což když to nikoho neohrožuje je mi opravdu jedno) zajíma mně jak to ve skutečnosti probíhá. Stačí tedy odmítnout vypovídat nad ukázanou fotkou a jít v klidu domů? Nerad bych platil za něco, za co ve skutečnosti nemusím. Ale zase nerad bych chodil nevypovídat 5x kvůly jedné věci. Ptám se, protože se muže stát že poruším nějaké pravidlo,(např. na modrých zónách stojím často) a zajímá mně jak se v tom případě zachovat?

    Tomáš Beran

    Pokud Vás u toho nechytli rovnou, tak můžete vždy využít svého práva a nevypovídat. Pokud je jediný důkaz fotka auta a není možné rozeznat řidiče, tak není Vaší povinností se přiznávat. To rozhodnutí, jestli se přiznáte nebo využijete svého práva nevypovídat, je samozřejmě na Vás.

    tsL

    To je v teorii velmi jednoduché (realizace bude těžší, ale na začátku bylo slovo, a všechno je jen slovo a myšlenka :-D)

    Nikoho nic neučit, samozřejmě, ale co takhle říct pravidlo, že pokud chceš jít do bazénu, tak musíš umět plavat. Na dopravu se to dá analogizovat tak, že změnit pravidlo, že abys mohl v autě na silnici, musíš mít řidičák, na to, že abys mohl v autě na silnici, musíš umět řídit – řidičák totiž mnohdy nepodmiňuje to, že umím řídit. Jeden z velkých děr týhle analogie je fakt, že topící se člověk s sebou většinou nikoho ke dnu nebere, při bouračkách se to děje poměrně často. Takže přísnější autoškoly s větším důrazem na to, naučit člověka pořádně se rozhodovat v neideálních situacích, nebylo by od věci i nějaká škola smyku (ano, stálo by to víc, ale kdybych měl za sebou školu smyku, tak jsem měl při svém prvním smyku ve vlastním autě větší šanci ho zvládnout a nemusel bych ty peníze potom vrazit do opravy auta – to se mi opravdu stalo).

    trent

    Co se týká modrých zón má to nevýhodu v tom, že MP občas rejdí půl dne třeba po Holešovicích a auta jednoduše odtahují. Tam se obávám, že by moc nepomohlo odmítnout vypovídat, protože to auto budou mít oni na odstavném parkovišti a bez zaplacení pokuty ho rychle nedostanete.

    trent

    S tím souhlasím. V autoškole sice naučí člověka řídít a to ještě dle možností jak autoškoly, tak uchazeče o řidičské oprávnění, ale nenaučí bodoucí řidiče jak postupovat v krizových situacích. Tím myslím třeba onu školu smyku.

    trent

    Přej a budet ti přáno. To se také říká.
    Myslíte, že další, přísnější a o to někdy zcestnější zákony odstsaní ze silnic, jak říkate, KRETÉNY, co nehodlají dodržovat vůbec nic? Vlastně, jste to vyřkl vy sám. Budou to stále kreténi, CO NEHODLAJÍ DODRŽOVAT VŮBEC NIC.
    Myslíte, že snad bodový zákon, Passaty a dnes snad už neviditelná či neexistující Mondea ST tyhle \“kretény\“ zahnala na ústup?

    trent

    Já si především myslím, že to jsou jen snahy, jak z lidí vytáhnout ještě více peněz. Tvrdé a přísné zákony, na které ve výsledku doplatí většina řidičů. O nějaké řidiče s páskou přes oko, dřevěnou nohou a papouškem na rameni zde vůbec nejde.

    Franta

    Nepopírám jisté zjednodušení, ale můj předřečník nabídl pouze dvě možnosti – fízla za každým patníkem vs. slušné chování.

    MiraTDi

    tak to je. Výborný článek.

    Petr

    Já osobně si myslím, že by daleko víc nehod ubylo, kdyby se vyhodilo těch pár darmožroutů z ministerstva a za ušetřené peníze, které jim jsou vypláceny na výplatách a na odměnách, se opravily silnice, které jsou jako tankodrom!!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist