beran-50ka-na-magistrale-a-pirati-ala-idnes.jpg

Beran: 50ka na Magistrále a „piráti“ ala iDnes

dopravní předpisy v čr

Minulý týden vyšel na iDnesu jeden článek, jehož obsahem byla "poutavá reportáž" o tom, jak jeho redaktoři vyrazili na Magistrálu směrem do centra.

Diskuze

67 komentářů

    trhač

    Média prodávaj, po čem je poptávka. Jednou se řeší ozónová díra, pak návaly sněhu, teď piráti silnic, příště nedostatek pitné vody… Novinářská žumpa z LžiDnesu se tváří, jako by nasazovala v zájmu reportáže život, podobně jako třeba reportéři CNN v Iráku. Jenže do Iráku je to daleko a Irák už u nás dneska nikoho nezajímá. Dneska chtěj všichni vidět, jak se \“piráti\“ smaží v pekle.

    Kubajsu

    Ale no tak, přestaňte to přehánět. Ano, 50 na magistrále je málo. Ano, novináři občas píší nesmyslně.
    ALE, je známé a mnohokrát prověřené pravidlo, že propustnost komunikace se se snižující povolenou rychlostí zvyšuje – k nějaké rozumné mezi, kterou jsou schopní akceptovat všichni účastníci provozu. Na standardní rychlostní silnici tak je nejvyšší propustnost komunikace při cca 80km/h, u magistrály to (vzhledem ke spoustě připojovacích a odbočovacích pruhů) může být až někam k 60 km/h. A o tom, že je to téměř nejvytíženější komunikace u nás snad není třeba debatovat, takže výrazné překročení povolené rychlosti v této situaci jde proti plynulosti provozu a naplňuje tak i materiální aspekt přestupku.

    Paja

    Tedy ať se na mě někdo nezlobí, ale tenhle článek je stejná žumpa pro \“autaře-srdcaře\“ co umí jezdit na okreskách 300, jako na iDnesu články o pirátech co utlačují chudáky ve škodovkách (přitom co já vidím na silnicích tak řidiči Audi, BMW apod. jsou proti Octavistům opravdový slušňáci).
    Souhlasím, že ta 50 na magistrále je absolutní nesmysl. Ale co chce autor říct tímhle článkem? Že ten kdo dodržuje předpisy je osel a je potřeba se mu zasmát? Nevím jak autor, ale já se nesměju když někdo jede 50km/h na 50, když někdo nepředjíždí zprava a když někdo dodržuje zákaz předjíždění. Autor a s ním možná hodně dalších se tím baví.
    Předpisy jsou od toho, aby sjednotili výklad a náhled na nějakou problematiku. Ano autor dokáže jet bezpečně po magistrále 200 km/h, ale každý ne. Proto je tam omezená rychlost. Aby se eliminovalo ohrožení jak těch co neumí jezdit rychle, tak těch které by tito lidé ohrožovali.
    To že si každej frajírek řekne, že on na to má auto a rozum a pojede si jak bude chtít, to opravdu povede k tomu o čem referují na iDnesu.

    Adam Balloš

    Jsem trochu hnidopich, ale věřte, že to nemyslím zle, jen Vás žádám o bližši vysvětlení a pokud možno pár čísel co toto tvrzeni podloží.

    Výrok A: je známé a mnohokrát prověřené pravidlo, že propustnost komunikace se se snižující povolenou rychlostí zvyšuje

    Výrok B: Na standardní rychlostní silnici tak je nejvyšší propustnost komunikace při cca 80km/h, u magistrály to (vzhledem ke spoustě připojovacích a odbočovacích pruhů) může být až někam k 60 km/h

    Z výroku A podle mě vychází, že maximální propustnost bude při povolených 1km/h. A vůbec by mě zajímalo jak jste k tomu došel. Podle mě propustnost komunikace vzrůstá s rychlostí pohybujících se vozidel do hranice, kdy začíná být velký rozdíl rychlostí mezi pohybujícími se vozidly. (Tzn předjíždějící autobus mi zastaví na chvíli celý pruh.) Tento jev se projevuje o to později, čím více pruhů komunikace má. Proto ani nechápu výrok B.

    Paja

    Myslím že vás názor není správný. Jde o to, že čím nižší rychlost tím menší jsou potřeba rozestupy mezi auty, při rychlosti chůze je celá silnice hustě poseta auty, naopak při vysokých rychlostech je potřeba dbát na odstup (viz akce v Německu).
    Samozřejmě při nulové rychlosti se na dálnici vejde nejvíc aut, ale to neznamená že má nejvyšší propustnost. Nicméně lze předpokládat, že inflexní bod závislosti rychlosti a propustnosti bude ležet spíš u nižších rychlostí. Podklady ani výpočty však nemám/neznám nejsem dopravní odborník.

    Steve

    Váš výrok není uplně pravdivý. Ta propustnost na dálnici nebude nejvyšší při nějaké nižší rychlosti ale při té rychlosti na kterou se dokážou automobili rozjet v připojovacím pruhu. Pokud by byly připojovací pruhy tak dlouhé aby se auta dokázala rozjet na 200 (za předpokladu že by jí všechna auta dosáhla) bude nejvyšší propustnost při 200. Za druhé, pokud třeba magistrála má nejvyšší propustnost někde okolo 70 – 80 (na tu rychlost se tam v připojováku rozjedeš) a pojedu tam 130 v době kdy je silnice vytížená třeba i na 80% tak rozhodně mé jednání plynulost dopravy neomezuje. Rozestupy kvůli rychlsoti nehrajou na dálnici důležitou roli. Pokud dodržuji bezpečnou vzdálenost 2s tak jedním místem za 60s projede 30 aut ať pojedou 50 nebo 300. Naopak bude li rychlost na dálnici tak nízká, že 2s rozestup bude menší než 5m tak se tam žádné auto plynule z připojovacího pruhu nepřipojí (ono v reále spíš 10m).

    JohnyICE

    Nádherně napsaný. Už dlouho jsem se tak nezasmál, děkuji za zlepšení nálady. 🙂

    xavier

    Proboha, co je tohle za slint? To snad nemyslíte vážně.

    \“Proto je tam omezená rychlost. Aby se eliminovalo ohrožení jak těch co neumí jezdit rychle, tak těch které by tito lidé ohrožovali.\“

    Zmiňovaný je zcela rovný bez náznaku zatáčky. Jendá se skutečně o tříproudovou komunikaci dálničního typu, navíc pravidelně udržovanou. O kvalitě povrchu si může 90% ostatních komunikací v ČR nechat zdát. Rozhodnutí místní samosprávy o omezení rychlosti na 50 km/h je čistě politické.

    K pasáži o \“těch co neumí jedzit rychle\“ se vyjadřovat nebudu. Snad jen tolik, že pokud má některý z účasníků silničního provozu podobný problém, nechť neprodelně vrátí ŘP příslušným úřadům.

    kubajz

    tak tak , naprostej souhlas!!!Kdo neumí jezdit, ať vrátí ŘP!!!

    Kubajsu

    Tohle je celkem pěkný, ale chce to si s tím trochu pohrát (vyžaduje Javu):
    http://www.mtreiber.de/MicroApplet

    Umkebe Membe

    Že media nám \“lžou\“ je pochopitelné. Potřebují něco \“bombastického\“, aby je vůbec někdo poslouchal. Akorát nechápu, proč nám lže pan Beran, když se podepisuje i se svým titulem právníka a snaží se vyvolat dojem korektnosti. Pro neznalé příjezdu po D1 nebo ty kteří si to už nepamatují. Značka začátek obce je na úrovni OC Chodov mezi 2. a 1. exitem D1. Až k této značce je limit 130 km/h. Dále pokračuje silnice pro motorová vozida (\“autíčko\“) a limit je značkou zvýšen na 100 km/h až k exitu 1 po kterém není obnoven a platí tedy 80 km/h. Na 50 km/h je snížen na úrovni Kačerova. Jenže po necelém kilometru u sjezdu na Pankrác končí silnice pro motorová vozidla a rychlostní limit je automaticky 50 km/h (To, že tam jsou značky maximální rychlost 50 km/h s dodatkouvou cedulí \“omezení hluku\“a jsou tam naprosto redundantní je věc jiná). De facto omezení rychlosti se tedy týká cca 1 km komunikace (při rychlosti 50 km/h 72 sekund místo původních 45s, to je fakt děsnej rozdíl). Na zbytku od sjezdu na Pankrác až na konec Nuselského mostu už není maximální rychlost zvýšena na 70 km/h jak tomu bývalo dřív.

    Ve výsledku je průjezd tímto úsekem plynulejší. Zatímco dříve se auta ve špičce štosovala až na Pankrác, dnes to je maximálně na konec Nuseláku.

    A konečně nemohu souhlasit s panem doktorem Beranem, se jedná o úsek, kde by se dalo jezdit 130 km/h, protože to je úsek plný výjezdů a nájezdů a navazuje na něj prakticky nepropustná část magistrály se semafory, takže by bylo dost riskantní nechat 130 až k Nuseláku, kde by to řidiči museli zahámovat na konci kolony.

    Sečteno podtrženo pan doktor Beran se dopuští stejných hříchů jako redaktoři iDnes.

    Umkebe Membe

    Politické rozhodnutí? Zkuste si tam bydlet a uvidíte.

    Snížení rychlosti v úseku Kačerov Pankrác není rozhodnutí místní samosprávy, ale ŘSD.

    Jestli jste myslel, že ti kdo \“neumí jedzit rychle … nechť neprodelně vrátí ŘP příslušným úřadům\“ vážně, pak je mi vás vážně líto. Rychle neumí jezdit skoro nikdo. Jezdit rychle v běžném silničním provozu vůbec nikdo.

    Umkebe Membe

    Politické rozhodnutí? Zkuste si tam bydlet a uvidíte.

    Snížení rychlosti v úseku Kačerov Pankrác není rozhodnutí místní samosprávy, ale ŘSD.

    Jestli jste myslel, že ti kdo \“neumí jedzit rychle … nechť neprodelně vrátí ŘP příslušným úřadům\“ vážně, pak je mi vás vážně líto. Rychle neumí jezdit skoro nikdo. Jezdit rychle v běžném silničním provozu vůbec nikdo.

    Míra

    K tomu jenom dodám, že každé tvrzení lze brát i z druhého konce např:
    \“72 sekund místo původních 45s, to je fakt děsnej rozdíl\“
    Tak ono to je o 60% více! Což pokud Vám řeknu, že pojedete nějaký úsek silnice o 60% déle asi neřeknete \“no bóže\“.

    tata

    Prepacte, ale zjavne sa mylite. Priepustnost komunikacie je mnozstvo vozidiel, ktore prejdu za isty casovy usek (napr minuta, hodina) referencnym bodom, v tomto pripade priecnym rezom komunikacie. Samozrejme so zachovanim rovnovahy vstupu a vystupu. Vy popisujete mnozstvo aut na plochu celej komunikacie v jednom casovom okamihu. To s priepustnostou nema ale vobec nic spolocne. Ak na konci je komunikacia zablokovana a vsetci tam stoja v zapche, je podla Vas priepustnost maximalna? Ja tvrdim, ze je = 0, nakolko pocet vstupov=pocet vystupov=0 …

    Steve

    Promiňte ale zde se bavíme o rychlostech okolo 100km/h na 3 proudé komunikaci s oddělenými směry. Zde se opravdu o rychlé jízdě nedá bavit. A pokud někdo na takové komunikaci nezvládá automobil v rychlostech nad 50km/h (tedy nad příslušné omezení) tak by opravdu měl vrátit řidičák.
    Na vaší poslední větu zareaguji jen tím, že nevím co je pro vás rychle ale já nemám problém jezdit v běžném provozu rychlostí značně vyšší než ostatní auta a nikdy jsem nikoho neohrozil ani neomezil, natož abych tím způsobil nějakou kolizní situaci. Takže já si troufnu tvrdit, že rychle (v porovnání s ostatními) jezdit umím a zdaleka nejsem sám.

    Steve

    že se tam dá jet 130 neznamená že se to tam tak dá jet vždycky. Já na úseku Pankrác Nuselák jezdil 100 i více a neměl jsem problém včas zaregistrovat kolonu a rychlost přizpůsobit tak abych nemusel prudce brzdit. Nehledě na to, že tam tu kolonu jaksi snad každej čeká. Na dálnici občas dojedete kolonu o které vůbec nevíte a taky to do ní nenašijete. Stačí koukat před sebe a používat hlavu.

    Tomáš Beran

    Promiňte, ale já se nesměju těm, co dodržují předpisy nebo se je nesnažím zesměšňovat nebo se tím bavit. Snažím se pouze opakovaně poukázat na to, že by bylo mnohem efektivnější, když by lidé používali vlastní hlavu, než aby bezhlavě dodržovali nějaké předpisy.

    To vůbec neznamená, že pravidla nemají smysl. Naopak. Bez pravidel bychom na křižovatce nevěděli, kdo má dát přednost a kdo má jet. To ale neznamená, že bych necítil potřebu upozorňovat na to, ať lidé hlavně používají v prvé řadě vlastní mozek, protože pravidla za ně všechno nevyřeší. To, že někdo jede v souladu s pravidly, totiž nutně neimplikuje, že jede bezpečně a plynule.

    Petr

    Chtěl bych poděkovat autorovi článku, že se jako jeden z mála z našich médii postavil také za normálně jezdící lidi a ne za stádo ovcí a všeho ostatního co dnes jezdí na silnicích.Na té 50tce o které se mluví jedu touto rychlostií jen když mi nikdo neuhne.jinak ne..a jezdit ani nikdy jindy nebudu.je to nesmysl.pravda je taková že i na normální (oficialní) dálnici nejezdím povolenou rychlostí.Bohužel je pro mne uspávací a když jedu 3x za den Praha – Teplice tak mě to opravdu unavuje a i zdržuje.neříkám nikomu ať jezdí jako ja ale dnes a denně potkávám auta který předjížděj kamion a vysej mu vedle kabiny 3km a i ten chudák kamioňák neví kde ten blbec je 😀 navíc moje auto je dostatečně bezpečný a stavěný na tyto dalniční rychlost (takové černé 5metrove a kousek auto s modro bílo vrtulkou a 407 koňmi,zasvěcení vědí).Než rychlosti by raději měli řešit to že neumějí lidi předpisy.Vrcholem všeho je když zastavim na vedlejší silnici a člověk kterej jede po hlavní taky zastaví a pouští mě a když mu naznačím že je na hlavní a dodržuju předpisy tak se začne ročilovat a dělat gesta jak sem úplně blbej a vypatlanej.no ať to shrnu.lidi naučte se sami první předpisy a hlavně řídit a pak můžete buzerovat ty vaše piráty silnic.Protože většinou je to jen závist že vydí dražší a větší auto tak tam rádi vlítnou atd…o tom by se dalo psát na 100 stránek.Prostě děkuju autorovi a snad nám jednou povolí tu 160ku na dálnici,ale stejně se do tolerance nevejdu ani 100x 😀

    Tomáš Beran

    Nějak jsem nepochopil z Vašeho příspěvku, v čem že to přesně \“lžu\“, jak uvádíte. V tom, že se tam dá jet v některých místech rychleji, než stanoví značky nebo v čem? Děkuji za vysvětlení.

    Důvod

    Jako právní asi víte jaký důvod má ta 50ka.
    Hl. město dostalo soudem nařízeno \“něco udělat s hlukem\“ Nebylo přesně stanoveno co, a protože stavební úpravy stojí peníze, jako nejlevnější řešení se jevilo natisknout pár značek…
    Po technické stránce – protáhnout šestiproudou dálnici centrem byl politováníhodný omyl bolševických urbanistů. Praha je tak asi světový unikát tím že mí křižovatku dálnice s tramvajovou tratí 🙂

    Charger

    Ti lidé když se tam stěhovali nevěděli, že je tam silnice?

    Ten, kdo nedokáže jet bezpečně 130 (což je v tomto případě na dané silnici považováno za rychle) by opravdu měl vrátit řidičák.

    Paja

    V pořádku, potom se omlouvám a Vaší myšlenku jsem špatně pochopil.
    V používání hlavy s Vámi souhlasím i když ve mě pořád hlodá to dodržování předpisů. S autem např. jezdím předpisově, nicméně na motorce jezdím o něco rychleji, především v zatáčkách. Nic extra, 110km/h maximálně, ale pořád jsem už za hranicí.

    I s poslední větou souhlasím, právě na motorce se mi totiž často stává, že pitomci (vážně nevím jak je jinak nazvat) v autech jedou za mnou celou obec 50 a těsně před značkou mě začnou předjíždět. Opravdu netuším jestli si myslí, že hodlám pokračovat 50 celou cestu. Nicméně v danou chvíli bych měl počkat až mě pitomec předjede a poté ho znovu předjet (málokdy jede po rovině rychleji než 100 km/h), což se přiznám že nedělám.

    Paja

    Máte pravdu. Potom je otázka, jaký má význam využívat pojem propustnost, protože podle Vás bude zase zákonitě přímo úměrná rychlosti v úseku. Čili neomezená rychlost = neomezená propustnost.

    Paja

    Myslím, že těch 200 km/h je tam napsaných jasně. Věřím že spousta ideových jezdců s třílitrovými benzíňáky by tam ráda 200 km/h jezdila. Někteří i jezdí.
    Jak vypadá magistrála mě nemusíte poučovat, znám jí. A souhlasím, že 50 je hloupost, ale tím že všichni budem porušovat 50 tam dosáhnem jen toho, že budem porušovat i ostatní zákazy jinde. Protože vždycky se najdou mezi námi vyčůránci co se budou vymlouvat na to, že tam to jde a proč tady ne.

    Paja

    Milý pane, až do pasáže o tom, že vaše auto je dostatečně bezpečné jsem si o vás nemyslel nic špatného. Teď už myslím!
    Já nepopírám, že vaše auto je na takovou rychlost stavěné, jedno černé s modrobílou vrtulkou (i když třetinovým výkonem) mám taky, ale když pojedete 180 po dálnici, kde ostatní jedou 120-130 a jeden z nich vám tam vjede, protože prostě nečeká že auto co je v dálce v zrcátku bude během vteřiny vedle něj, tak on to nejspíš nepřežije. Ne že bych měl nějakou přehnanou úctu k životu, ale takhle by to vypadat nemělo.

    Steve

    Sry ale pokud pojede 180 tak rozhodně nebude trvat 1s než se dostane k tomu co ho vidí v zrcátku. Takové zatáčky na dálnici nejsou. A pokud dojedete někoho kdo nekouká do zrcátek a pošle to do levého kdy se mu zachce tak je uplně jedno jakou rychlostí ho dojedete. A pokud jedu 190 (nemám modrou vrtulku a víc mi to nejde :DDD) a dojíždím vláček aut, kdy to poslední evidentně dojíždí ty před ním tak dám nohu z plynu a zbystřím smysly, případně rozsvítím dálková světla abych na sebe upozornil. Na silnici se musí číst provoz a předvídat předvídat předvídat a v neposlední řadě jet čitelně pro ostatní. Pak můžete jezdit značně rychleji než ostatní a nikoho ohrožovat nebudete.

    Steve

    To nebylo nejlevnější řešení ale řešení alibistické. Hluk se v okolí nijak závratně nesnížil. Zato se vytvořilo další kasírovací místo.

    LžiDnes

    Rudá Fronta se dnes zaměřila na telefonování s HF za jízdy. Opět hezky tendenční článek. Nejvíc mě dostalo, že řidič, který telefonuje i s HF má údajně horší reakce než řidič s 0,5 promile alkoholu. Hlídací pes demokraci by nejspíš měl nastolit otázku proč se u nás tvrdě trestá i malé množství alkoholu, když evidentně řidiče nijak výrazně neovlivňuje oproti dalším vlivů. NE on začne volat po zákazu telefonování s HF a dokonce oslavuje vzor USA kde chtějí do vozů montovat rušicčky mobilního signálu jako dobrý nápad, protože řidič je ovce co sama telefonovat nepřestane….

    FSH

    to vysoké procento řidičů dodržujících přikázanou (schválně nepíšu povolenou) rychlost souvisí s použitím úsekového měření. A ač existuje (díky bohu) osoba blízká, některé nebaví pravidelně hledat parkování před úřadovnou městských strašidýlek… 😉 Jinak se za článek podepisuju! +1 !

    Beban

    Konkrétně v tomhle úseku nedodržuji rychlost kvůli tomu, že jí tam někdo nařídil, ale kvůli tomu, že jí pražská městská buzerpolicie vynucuje svými buzerradary. Rád bych jel rychleji, ale na to nemám dost peněz ani bodů. Už devadesátka je v tom úseku o řidičák. Asi tak…

    Hustoles

    Vážený pane doktore, tak jako nesčetněkrát s Vašimi postřehy a názory souhlasím, dnes musím nesouhlasit. V obecné rovině je 50ka ve zmíněném úseku (podle mého soudu) zhovadilost. Nicméně vašeho názoru \“by lidé používali vlastní hlavu, než aby bezhlavě dodržovali nějaké předpisy.\“ se trochu obávám, že by v praxi znamenal jen bezhlavou anarchii, zcela nejednotného a tudíž chaotického pomýšlení, zda tam či onde jsou předpisy \“směroplatné\“ či už nikoli, a teda se jimi \“svéhlavě\“ řidit netřeba. Každý ta pravidla vnímá jinak, každý má hranice pro posuzování čehokoli jinde. A nejpíš proto se pravidla vytváří. Aby byl pohled ucelený, jednotný…
    Vaše myšlenka mi v tomto případě nepřijde úplně šťastnou. Ač tedy informační hodnota reportáže z 50ky na magistrále je v daném případě menší, než nulová.

    Keni

    Ano, toto je prace ted nasi zastupitelky a clenky strany Zelencyh. Magistrala se postavila nekdy v 60tych letech. Ona se asi pred 30 lety pristehovala z Mostu. Teda k magistrale,kde byl aklavni tranzitni nakladni doprava a  dvema autobusovym terminalum (Kacerov-MHD, Pankrac-CSAD. A najednou ji magistrala extremne vadi. Za tu dobu se v jejim okoly postavil pouze JEDEN SJEZD na Vyskocilku a dva najezdy pred Pankracem, takze bez jakehokoli vvyznamu pro ni. Ale zato na Pankraci je diky tomu klid, ze vozidla nemuseji jezdit pres celou ctvrt a najednou jiz drive.
    Takove lidi, co se nekam pristehuji a pak zacnou delat bordel, ze se jim to nelibi jako je ona, obyvatele novych domu u Vodochod a Ruzyne protestujici proti letisti ci Muslimove, kteri chteji v Evrope kam utekly pred chudobou islamu jejich skoly a zpusob zivota NA MISTE STRILEL.

    keni

    Mate castecne pravdu. Ale to zlepseni propustnosti neni diky mensi rychlosti, ale ze se magisrale kazdy vyhyba. Bydlim v Michli a co je tam 50km\\h, tak jezdim z 80% zasadne pres mesto. Mimo spicku je to blbost, protoze to co usetrit za ty 3km najezdu na Pankrac ztratim na svetlech na Synkaci. To same, jiz jezdim z JM domu pres Sporilov. A nedelam to sam. Takze 10% vozidel jezdi zbytecne pres mesto a dalsich hodne desitek % to objizdi po jizni spojce, protoze se tam jezdit da. A tech 80km\\h co tam bylo nidky problem nedelalo.

    Radek P

    Souhlasím s Vámi, mediální masáž je poslední dobou velmi vydatná. Už jsem se nad tím zamýšlel velmi dlouho a dovolil jsem si takovou menší úvahu, jak a proč tato zvěrstva fungují, sepsat zde:

    http://radekprusa.blog.idnes.cz/c/174793/Uvaha-o-skutecnem-stavu-na-nasich-silnicich-a-politickem-zakulisi.html

    velká huba

    Já mám pocit, že tento článek (a jemu podobné) nevolají po anarchii, spíš po inteligentnějších a zodpovědnějších řidičích, kteří sami poznají, že je někdy lepší někoho pustit z vedlejší ač mám přednost, nebo za příznivých podmínek trochu přidají a za nepříznivých zase uberou, místo aby za všech okolností vystresovaně hypnotizovali ručičku tachometru na \“správné\“ hodnotě, v obavě o ŘP. K tomu je potřebná i vhodná \“protistrana\“, která se zaměří na ty skutečné (a nebezpečné) extrémisty a ne na lékárničky, nezapnutá světla a mírné překročení pov. rychlosti.

    Honza

    Práce zákonodárců a tvůrců předpisů a místních úprav je opravdu mizerná. Na druhé straně to ale nedává nikomu právo ty zákony porušovat, nebo posuzovat jejich oprávněnost bez znalosti celého problému. Třeba kus za tou padesátkou je propadlá silnice, prudká zatáčka nebo přechod. Nebo se mýlím?
    To, že protimonopolní úřad špatně reguluje obchodní řetězce taky nedává nikomu právo beztrestně v obchodech krást. Nebo jsem vedle?

    Vysvětlete mi to, prosím, pane doktore!

    Borec z jižáku

    …. ale u tý 50ky je nápis omezení hluku, nikde se nepíše že při deceleraci motor vydává ještě silnější zvuk a nikde není zmíňka že by to bylo bezpečnější…

    Borec z jižáku

    …. ale u tý 50ky je nápis omezení hluku, nikde se nepíše že při deceleraci motor vydává ještě silnější zvuk a nikde není zmíňka že by to bylo bezpečnější…

    Steve

    Není tam nai jedno ani druhý ani třetí. Je tam pořád ta samá silnice

    Honza

    To jsi nepochopil, bylo to jen obrazné. Taky tam jezdím skoro každý den.
    V každém případě ta padesátka začíná na vjezdu do obytné zástavby a vzhledem k charakteru šíření hluku nehraje moc velkou roli, jestli je ta zástavba hned u silnice, nebo 200 metrů daleko. Jak jsem psal – můžeme debatovat o tom, zda snížení rychlosti přineslo snížení hluku (prý ano ale vzrostly exhalace). Je tam tedy k ochraně oprávněných zájmů jedné skupiny proti skupině jiné, a pokud se nenajde jiné řešení, v právním státě nezbývá, než se podřídit. Můžete lobovat, podat protest nebo žalobu na správní rozhodnutí a nebo volit někoho jiného, pokud na Praze 4 bydlíte, ale to je tak jediné, co se v rámci zákona dá dělat.
    Překvapuje mne, že pan doktor má tak nízké právní povědomí … vlastně v Česku mne to ani nepřekvapuje. Kdyby pana doktora zastavil americký šerif s pistolí, jako mne za 10timílové překročení rychlosti, asi by ho sranda přešla. Od té chvíle jsem až do opuštění státu Utah, kde se mi to stalo, jezdil radši pět mil pod limitem. Ostatně nemusí až do Ameriky, stačí to trochu prohnat ve Švýcarsku v tunelu, že …

    Honza

    Ty baráky tam byly tak o 20-30 let dřív, než ta silnice. A ne každý si snadno pořídí byt někde ve vilové čtvrti za městem. To bys mluvil jinak, kdyby ti okolo tvojí vily postavili dálnici, že? Podívej se, jak se brání lidi ze Suchdola nebo Běchovic. Jsou snad lepší, než lidi z Pankráce?

    Umkebe Membe

    Celý druhý odstavec. Záměrně v něm vyvoláváte dojem, že magistrála od Kačerova směrem do města je jak A3 kolem frankfurtského letiště 😉 A to prostě není.

    Umkebe Membe

    Tak to se šeredně pletete. Já a i spousta dalších, kdo výrazně povolenou rychlost nepřesahujeme máme v vámi, kdo ji přesahují velmi výrazně problém. Neustále kontrolovat zpětné zrcátko jestli se neřítí magor co jede o 50 km/h víc než já je dost únavné. Možná jste nikoho ani neomezil ani neohrozil (spíš o tom ale nevíte), ale je to od Vás bezohledné.

    Umekbe Membe

    Buď inkriminovanou část magistrály neznáš nebo bys ŘP měl vrátit ty.

    Umkebe Membe

    Třílitorvej benziňák mám, ale prohánět se po magitrále 200 km/h mě vůbec neláká. Ani dálničních 130 ne. Původních 80 repektive 70 km/h považuji za rozumnou rychlost. Praxe ukázala, že ve špičce projedu plynuleji. Že v noci mi to bude trvat o minutu či dvě déle než původně mě nezabije. Stejně když chytnu červenou na křižovatce s Rumunskou je veškerý \“nahnaný\“ čas v háji.

    Umkebe Membe

    Měření hygienické stanice mluví o sníže hluku až o 10 dB ! Ale pořád to je nad normou. Teď prý chtějí zvednout normu o 5 dB 😀

    Umkebe Membe

    \“To, že protimonopolní úřad špatně reguluje obchodní řetězce taky nedává nikomu právo beztrestně v obchodech krást. Nebo jsem vedle?

    Vysvětlete mi to, prosím, pane doktore!\“

    Přesně tak. Také by mě zajímalo co na to pan doktor 😀

    Marty

    No, snad nemusim bejt pan JUDr., abych dovedl pochopit, že krást se nemá a oproti tomu jet 5km po přehledné tříproudé silnici se zařazenou pětkou na volnoběh je prostě proti zdravýmu rozumu. Můj benzíňáček točí při 50km 1100ot a při 70km 1600ot a obojí je tišší než vítr v lese. Celá republika si kupuje ropáky, který musej jet 50km na trojku a chrochtat u toho jak traktor na poli a když se tam sejde takovejch ropáků tisíc, chápu, že je potřeba omezit hluk. Ještěže tamtudy nemusim jezdit, natož tam bydlet.

    Hustoles

    Proti jedinému vašemu slovu těžko budu něco namítat. Tento článek ale hovoří o trochu něčem jiném – …kolik se najde řidičů, kteří prostě dodržují něco jen proto, že to někdo jiný nařídil bez ohledu na to, jestli to má nebo nemá smysl… – a v daném případě dehonestuje dodržování max.rychlosti dané značkou. Opakuji, v inkriminovaném místě mám 50ku za nesmyslnou, nicméně zaa mnohem horší bych považoval, kdyby si lidé na silnicích začali vykládat smysluplnost značek jednotlivě sami, protože zcela jednoznačně by tak činili rozdílně. A o tom zejména dopravní zančky (a pravidla) jsou. O jednotném (pokud možno) výkladu – chápání.

    velká huba

    Uznávám, že článek je napsán trochu \“estrádovitě\“ (přičemž na prvoplánovou skandálnost idnes autor sám poukazuje) a věta v závěru, na kterou narážíte, není nejšťastněji zvolená. Nicméně se mi nelíbí současná forma mediální perzekuce a policejního strašení (jinak to nelze nazvat) ohledně méně závažných problémů. A v tomto případě/místě považuju problém zmiňované rychlosti za doslova malicherný (vykládají si tam lidé značku po svém, nebo jen uberou a nesledují přesně rychlost ale spíš provoz kolem sebe?), stejně jako mírné překročení rychlosti ve většině ostatních případů. Dá se tedy říct, že jistou \“drobnou anarchii\“ také schvaluju, s ohledem na to, že zákon nebo lidské smysly nejsou dostatečně přesné.
    Typický případ když bude týden před koncem platnosti značky zimní výbava +15°C, je lepší být pirát nebo ovce?

    Tomáš Beran

    Tedy ve vší úctě, steskem nad tím, že se musíte dívat do zpětného zrcátka, jestli někdo nejede o 50 víc, jsem si Vás na silnici asi zařadil. Nebudete Vy z těch řidičů, co po chvíli na koukání do zrcátka rezignuje a posílá to pak do levého pruhu, aniž by se přesvědčil, jestli tam někdo jede? Případně k tomu přidá zlomyslnou myšlenku, že si ten rychleji jedoucí řidič počká?

    Ale možná Vám křivdím a jakkoli je to únavné, díváte se vždy.

    Tomáš Beran

    Hůř se mi na to bude reagovat, protože dálnici A3 u frankfurtského letiště neznám :), ale nepodsouvejte mi, že z magistrály dělám místo, kde může platit neomezená rychlost. Vyšší než současně nastavená neznamená neomezená.

    Honza

    Pokud s benzíňákem jezdíš 1100 otáček na pětku, pak je mi líto toho, kdo to auto po tobě bude někdy v bazaru kupovat.
    Podstatné je, že, až na výjimky, je vnější hluk od pneumatik při rychlostech kolem 70ti větší, než hluk motoru.

    Tomáš Beran

    A to Vás tolik mrzí, že nežijete v takovém policejním státě jako je Utah nebo Švýcarsko? Upřímně, mě to nemrzí.

    Ale musím hlavně zareagovat na druhou část Vašeho příspěvku. Nevím, jestli jste právník, dovolím si předpokládat, že ne, ale je často rozšířeným mýtem mezi neprávníky, že právníci by měli být první, kdo ctí a respektují zákony. Možná Vás to překvapí, ale např. u mne je to přesně obráceně. A ne proto, že bych nepovažoval pravidla za něco nesmyslného. Naopak, považuji je za mnohem důležitější než většina lidí, ale považuji za nefunkční systém, který se snaží pravidly implementovat zvenčí. Dovolím se proto znovu odkázat na citát ze Saint-Exuperyho v mém předcházejícím blogu, který tu filozofii jasně vysvětluje.

    Právě proto, že jsem právník a že mám s právem řadu zkušeností, vytvářím takový svět svým přístupem, abych právo hlavně nepotřeboval. To mi na jedné straně nebrání jej znát, umět vykládat a napsat na papír cokoliv, co je potřeba a zdůvodnit cokoliv, co je potřeba nebo cokoliv hájit z obou stran, na druhé straně z toho můžete mylně usuzovat, že v právo věřím. Opět znovu viz odkaz na citát z předcházejícího blogu. Je v něm mimořádná hloubka popisující řešení celé věci.

    Takže tady nejde o \“nízké právní povědomí\“. Vy tím asi myslíte tu úctu k předpisům, což mi ukazuje, že myslíme každý něco jiného. Bylo by to na dlouhatánský článek o smyslu práva jako systému vnějších pravidel, ale bylo by to tak kacířské a není nutné, abych zrovna já připravoval druhé lidi o iluze. Ten citát bohatě postačí.

    Takže se vlastně pozastavujete nad tím, jak může mít právník tam malou úctu k zákonům, viďte? Pak paradoxně je odpověď, že mám tak malou důveru právě proto, že jsem právník, ne naopak. Obávám se proto, že to vidíte příliš černobíle a ne do hloubky a do důsledků.

    A ještě jedna poznámka. Ve skutečnosti se mnou nesouhlasíte nikoli v tom, že existuje hranice toho, nad čím \“nemáme právo\“ ohledně zákonů přemýšlet, ale v tom, kde ta hranice je. Nebo snad chcete říct, že byste učinil cokoliv, co by Vám zákon nařídil? O tom silně pochybuju. Opravdu byste čekal na zrušení právního předpisu, který Vám např. nařizuje dát pár facek mužům starším 60ti let jen proto, že by Vám to zákon nařídil anebo byste \“rebeloval\“ proti takovému příkazu, i když by dosud nebyl \“v souladu se zákonem\“ zrušen? Myslím, že je to řečnická otázka a oba víme, jaká je odpověď. Ten nesouhlas je tedy jen v tom, kde je ta hranice, protože jen naprosto bezcitný člověk by neměl žádnou. A taková diskuse by byla nesmírně zajímavá. 🙂

    Tomáš Beran

    Nějakou takovou odpověď jsem měl na jazyku. V podrobnostech viz moje výše uvedená odpověď.

    Subaru4ever

    Chtěl bych poděkovat panu doktorovi, že to tady na Autowebu pěkně oživil a rozsah tématiky probírané v  blogu a diskusích se díky němu rozšířil i mírně mimo ryze automobilovou oblast.

    A taky je mi sympatický způsob vedení blogu a diskuse. V blogu nadneseně a přehnaně sdělit základní myšlenku, a následně ji velmi důkladně a otevřeně rozpitvat v diskusi. Aby autor článku svůj článek obhájil v diskusi pod ním, je na internetu neobvyklé.

    Takže jen tak dál 🙂

    punmpičkář

    No možná by bylo fajn, občas si dát od auta pauzu project se na kole nebo metrem:) Pomůže to vnímat město trošku jinak než jenom místo kde neni kde zaparkovat a kde se musí jezdit \“nesmyslně\“ pomalu.

    Jirka HK

    Jsme to banda idiotů, kteří se znemožní sami. A navíc když vidíte ty diletanty nahoře jak rozhodují!!! Postavil bych tam ještě městskou, aby to bezostyšně vybírala. Je to hrůza dnes někam jezdit!!! Raději nevylézat z domova!

    JirkaHK

    Pane, rychle se odstěhujte do Orlického Záhoří, ať se tam zase normálně jezdí. Bydlím u silnice I. třídy na kraji města a nikdy by mě nenapadlo, abych zde požadoval sníření rychlosti. To si raději vyměním okna!!!

    JirkaHK

    Pan doktor má úplnou pravdu. Kam chcete po našich komunikacích jezdit, když je všude samé nesmyslné omezení a když ne omezení tak \“tankodrom\“ !

    trent

    V zásadě s Vámi souhlasím, na druhou stranu to z textu budí dojem, že dodržovat 50-ku na zmiňovaném úseku je hloupost. Myslím, že hloupost to není. Hloupost je to omezení.

    Hustoles

    …poukaz na materiální aspekt přestupku je v tomto případě zcela legitimní (a domnívám se že i účinnou) obhajobou – obranou

    Měl jsem na mysli např. typickou situaci na inkriminovaném úseku magistrály během mírného provozu. V pravém pruhu jedou auta, která se chystají odbočit a jedou pomaleji než povolených 50. V prostředním pruhu se najde řidič, který jede stejně rychle jako auta v pravém pruhu (zřejmě aby nevybočoval z řady nebo co). Podívám se do zpětného zrcátka. Tam je prázdno až tak daleko co vidím. Přesunu se tedy do levého pruhu a rychlostí 55 tachometrových vozidlo v prostředním pruhu předjíždím. Před ním je mezera a pak další vozidlo jedoucí plus mínus 45. Podívám se opět do zpětného zrcátka. Pokud mě dojíždí auto 70 km/h pohodlně přejedu do prostředního pruhu. Pokud se však přiřítil magor rachlostí 100 km/h a vyšší, tak už je mi nejspíš přilepenej na prdeli a bliká. Opravdu dívat se každou druhou sekundu do zrcátka jestli se mi tam nepřilepil nějakej \“pirát\“ JE otravné.

    pepek

    Pane laborante, místo neověřených slintů byste se měl raději nad sebou zamyslet. Ona je snad tato komunikace ve správě ŘSD? Opravdu? Tohle snad není schopen napsat žák střední školy s IQ lehce pod 100 body. Zjistěte si něco o správní činnosti na úseku pozemních komunikací, pak si zjistěte kdo má ve správě inkriminovanou komunikaci a pak? Pak si dejte pár facek a raději již nic nepište.

    K4my

    Možná dost kontrovérsní, ale za to kritické. Neb o tom články pana Berana jsou. Jeho veskrze pozitivní snaha namířit na chyby, je vždy zabita jeho egem a charakterem. Zákon a rozhodnutí/nařízení někdo dal a my občané jsme povinni se jimi řídit. Každý má svůj rozum pane Berane, to ano, každý přemýšlí nad smyslem té a té značky. A každý vyhodnocuje rizika spojená s porušením oněch přikázání. Váš postoj je ryze Anarchysticky, netolerantní a ignorantský. Dost mizerné pro člověka co se snaží poučovat. Je nanejvýš úctyhodné, bojovat proti nesmyslným pravidlům(zákonům), ale je také nanejvíš stupidní bojovat proti ním způsobem IGNORACE….

    1) Bude Vás to stát akorát prachy a s Vaší hubou tak možná ještě další prachy navíc!
    2) Nijak tomu neprospějete, neb si policisti řeknou aha, neřádi, ještě by jsme jim to mohli snížit ať se naučí jezdit pomaleji!

    čert to vem, člověk by ty vaše ústřelky i nechal plavat, ale dělat z lidí dodržující rychlosti VOLY, si vyprošuju!!!!

    msk

    To by sa z mojich 140 asi uplne posrali …

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist