Benzínové motory jsou na provoz mnohem dražší, než si zákazníci myslí. Navíc nejsou vůbec ekologické
Komerční prezentace
Český zájemce o ojetý vůz se čím dál tím více poohlíží po benzínovém motoru. Obrat v poptávce po naftové motorizaci způsobila především mediální hysterie okolo kauzy „Dieselgate“. Klienti autobazarů si tak paradoxně často odvážejí vozy s větší spotřebou a...
Článek naprosto o ničem, žádná fakta nebo čísla proč je provoz benzínového auta dražší než provoz naftového. Asi placený článek pro prodejce, kteří potřebují prodat ležáky naftových aut, které nikdo nechce,
Tento clanok zobral najhorsie motory zo spektra existujucich benzinovych motorov ( paradoxne prave VW TSI to vsak autor nespomenul) a dal ich do porovnania s modernymi dieslami poslednej generacie resp. poslednych dvoch generacii ( napr. mercedesacke CDI ktore su najcistejsie na trhu ) a nedalo mu ako spravnemu objektivnemu clanku splechnut ‚Skoda Scala 1.6 Teedeeiii‘ … paradaoxne tento motor patri PRAVE k jednym s tych ktore splnaju poslednu normu euro na zakonom stanovene minimum a bude musiet byt po dalsej norme znova upravovany. Super Clanok 10/10 … „stare diesle su dobre a ciste, pretoze posledna generacia dieslov presla radikalnymi zmenami“ … nieco nieco nieco „Scoda Scala 1.6 TDI“ nieco nieco…. „usetrite peniaze na ceste do chorvatska“
No konečně jeden článek, který jde proti všem ostatním. Ti ostatní jen plácají, kdežto tenhle má konečně pravdu. Hehehe 🙂
Zcela zavádějící článek. Nepřímovstřikový benzinový motor produkuje naprosté minimum pevných částic, pokud je v pořádku a nežere olej. Ano, přímovstřikové motory za určitých podmínek mohou produkovat velké množství mikrosazí, ale záleží na
1) vlastní konstrukci motoru (tj. kdy přesně dochází ke vstřiku paliva, do jak horkých míst, jak moc je palivo rozptýleno…)
2) pracovním režimu motoru (motor teplý/studený, částečné zatížení/plné zatížení, otáčky…)
3) kvalitě paliva (palivo s dobrou odpařivostí bude produkovat daleko méně sazí).
Dále protože se jedná motory s kvantitavní regulací výkonu, které pracují téměř stále s lamdba ve velmi úzkém intervalu kolem jedné, je daleko jednodušší a efektivnější chemicky čistit jejich spaliny v katlyzátoru.
Zkrátka mi přijde, že pán má zájem na dovozu chrochtáků, protože se jich po Evropě válí mraky za pár šupů a tak valí vlny, aby zajistil odbyt. Tím nechci rozpoutávat nějakou názorovou válku ohledně benzin/nafta, všechno má své pro a proti. Jen se snažím zrelativizovat a uvést na pravou míru jednostranné informace podané v článku.
Proč není již v nadpisu „přímovstřikové“ a za „vzor“ se dává TSI? Když se bavíme o ojetinách, tak etalonem měla být benzínová atmosféra, jenže to by se jaksi nehodilo do krámu nafto-slintalům.
článek o ničem…ušetříte na cestě do Chorvatska 🙂 Dobrá kravina. Na tohle už snad nikdo neskočí ne?
Zase se ráno někdo probudil a řekl si,že ode dneška je odborníkem .Úplně bezduchý článek o ničem…..
Až zase jako každý den pojedu za dalším dieselem s nefunkčním filtrem a budu se snažit alespoň trochu vidět přes černej mrak, co za ním je, vzpomenu si na tenhle článek.
Pan Přikryl kecá ! ! !
Článek naprosto o ničem, žádná fakta nebo čísla proč je provoz benzínového auta dražší než provoz naftového? No prostě proto, že naftové auto má podstatně menší spotřebu, to dnes ví každý trouba a při nájezdu několika desítek tisíc kilometrů ročně je to sakra poznat!
Pane chytrej, potřebujete se zbavit nafťáků, tak melete nesmysly.
Autor tohoto článku, jedním slovem MAGOR !
Nedávám se ovlivňovat žádnými kauzami, ale pokud většinu kilometrů najedu po městě a to většinou na vzdálenostech 1-3km, tak je pro mne jediný vhodný benzin a pokud možno atmosferický s nepřímým vstřikem.
„Do nového modelu Škoda Scala se aktuálně montuje naftový motor 1,6 TDI se spotřebou necelé 4 litry.“
No taky dobry vtipy dopoledne…az tohle pojede za 4 litry i kdyz pojedu sam a mravne, tak snim svoji PC mys. Minimalne u 5ti kvaltu se k tomu cislu ani nepriblizis. A k mori uz tuplem, ve 4 lidech, kufr plny bagaze… se sakra lehkou nohou pod 6L ani omylem, spis tak 6,5… Ale ano, benzinak by vzal tak 7 – 8L urcite, teda ne nejaky nadoplý 3 hrnek… to by zralo jeste vic a nejelo i tak. Uz to bylo receno i jinde, Renault / Dacia, ano i oni maji 3 hrnky, ale drzi si i novy 4 hrnek, 1.3Tce 85 – 120kW za dobry penize… ono to jde, jen ten mamon po zisku nesmi hrat az tak uplne tu hlavni roli.
Roman – ja se vyhybam novemu dieselu jak cert krizi, protoze to proste nevydrzi bez problemu pul mega KM jako to co je v 1 potazmo 2-jkove oktavce… az se svym Euro2 nebudu moc jet tam kam sem zvyknuty, pak zvazim vymenu auta :o)
Sere pes na tyhle „odborné“ komentáře, koupit olítanou ropu je sázka do loterie, opravy nesmyslně drahé, v zimě potíže se startem (rosolovatění), a navíc – typický soukromý zákazník kupující auto v bazoši s ním nenajede ani 10tkm za rok, takže kecy o nějaké úspoře jsou celkem mimo.
Jediné negativum je, že my ,co máme benzíny odjakživa raději musíme nyní díky většímu zájmu platit víc za auta….
Nadpis by měl znítů „máme hodně aut s diesly ( v německu jsou jich plné letiště) tak proč kupujeta benziňáky kazíte nám kšeft .A ten provoz motoru určitě není dražší viz výměna oleje B – 15000-30000 a
D- 5000 – 20000 takže častěji a další nutnosti okolo provozu.
Naftové motory jsou ekologické jen v prvních letech když je auto nové, s postupem času smrdí čím dál tím více. Čím starší tím horší. Zvlášť u nás v ČR, kam se vozí ojetiny ze západu, aby to tady dosmrděly u nás.
Bazarníkům leží dehťáky ladem, tak se udělá „studie“ a ejle dehťák je lepší.
Jaroslav8.8.2019 (9:42) : jistě ušetříš s naftou litr nebo litr a půl na sto km, ale u ojetého auta pak po pár letech repasuješ turbo, řešíš vstřiky, EGR, DPF, čerpadlo nafty a pak zjistíš že co jsi ušetřil na naftě jsi dal do servisu, teda pokud nejezdíš 30tis. km za rok a více
Není důvod se k tomuto článku vyjadřovat.Každý pisálek problém motorů a automobilů pojme pe svém.Benzín nebo nafta?Nebo snad ta hysterie nad eloktromobily?Byl tady dokonce jeden takový,co psal že el.aut.jsou naprosto ekologické,jako by se baterie vyráběli z ničeho a el.ener.také.Ať někdo spočítá ek.zátěž na zlikvidování klasických automobilů,výrobu nových el aut a baterijí a také jak zajistí dobíjení el aut ve městech,např Tokio.
jo je to blábol, do města a na kratší trasy je určitě lepší a provozně levnější benzínový motor (záleží samozřejmě i na tom který) na dálkové jízdy nafta a netřeba kolem toho sepisovat zbytečné články
Tohle už mě opravdu nakypřilo řádně. Řekněte mi který ….použil bych ty nejvůůůůůůlgárnější slova co znám…..co napsal takové nesmysly!!! Tomuto „inteligentovi“ doporučuji, aby si nechal přehlát a vyčistit mozek. Tohle bude další trouba z pracáku co nemá co dělat a tak ho zaměstnali ve firmě: LŽU JAK PROTRŽENÝ.
Mám 1,6 TDI Golf VI, vyroben2012, najeto 160 tis. km. Letos plně naložen, 2dospělí + dítě, cesta Praha – Itálie Lignano cca 850 km. Spotřeba 5,4 l/100km.
Asi poslední vznětový motor co za něco stál byl 1.9-SDI-VW.Ještě s tímto motorem bych si FABII koupil.
Sazomety asi nejdou na odbyt.Úspora paliva zanedbatelná,servisní náklady značné oproti benzínu.V naší firmě na to přišli již před pěti lety a vyměnili všechny diesly jisté koncernové produkce za benzínové vozy japonské produkce.Po pěti letech je úspora v servisních nákladech obrovská a to i přesto,že si paply o něco víc benzínu,než nafty.
Prajz8.8.2019 (11:10) : a zapomněl jsi dodat – kdo z vás to má ?
Jenom na cestě k moři do Chorvatska tak ušetříte až tisíc pět set korun za pohonné hmoty,“ uzavírá Přikr ……. To porovnáváte nějaký naftový tříválec ze Smartu a V8 AMG ne?
Položka pohonné hmoty ve všech těch poplatcích,cenách ubytování, útratě za zábavu/výlety atd. je v ceně dovolené v chorvatsku tak marginální, že mne naprosto nezajímá jestli ušetřím za benzín pár kaček, imho radši dám o tisíce víc než trnout kdy se rozsvítí kontolka DPF filtru nebo dojde močovina a auto odmítne jet
To psal nějaký retar*???
to by mě zajímalo co autor kouřil když psal titulek 😀
No ty kr****vo, to je blaf. Moderni diesel s E5/E6 bez nejakych vyraznejsich investic najede cca 150kkm, benzin 250kkm (a to je osobni zkusenost s najezdem az 100kkm rocne). Stejne velky auto zere o litr benzinu navic. Jedina vyhoda nafty je, ze neni tak citliva vuci prasecimu stylu jizdy. Po dvaceti letech za volantem dieselu posledni 3 roky jezdim jen benzin a rozdil je financne opravdu znat. Neresim DPF/FAP, neresim EGR, neresim MAF a mraky dalsich senzoru, neresim citrivost vstriku na nekvalitni naftu. Samozrejme je potreba si vybrat slusnou motorizaci a ne nejaky podelany tsi/gdi/sce a podobny primovstriky chujoviny, ktery plejadu tech sracicek maji uz dneska podobnou nafte.
Renault Scenic benzin, 1,3 TCe , 103Kw, cesta do Řecka ve 4 lidech, celková spotřeba tam i zpět 5,3 l/km. K čemu diesel ???
Clovek s prumernym IQ si dokaze spocitat, ze diesel je daleko lukrativnejsi, nez benzin. Kecy typu „nafta patri do kamen“ jsou argumentem bezmozku.
Jenže na benzínový motor se dá nainstalovat LPG a pak se ušetří ještě více. Mám benziňák 15 let starý, který také dá kolem 5L/100 km na dlouhé trasy, když v tom jedu sám…
Fakt paráda článek… Co nám to má říct? Pan redaktor je asi zaritý TDI zastánce a hned z toho udělá kauzu. Každý motor vylučuje nějaké látky, ať už víc toho nebo něčeho jiného. Dnešní auta už neprodukují prakticky nic a přesto na silnicích vidíme černá oblaka i u novějších vozů. Tak jako tak je to nic ve srovnání s námořní a leteckou dopravou. Celá kauza emise je nesmyslná, bohužel dnes už nic jiného nezbývá, než si kupovat, až na pár světlých výjímek, nová oturbená auta, které spotřební svět mění jako ponožky, to je ta krásná ekologie. Všude jde až v první řadě o peníze, i kdybychom se nám to nelíbilo…
Bože to jsou bláboly.
Já ušetřím s benzínovým motorem za celé Chorvatsko. Ani nevím, co bych v takovém prdelákově dělal.
Tento článek musel napsat jedině naftomaniak. Srovnává tu nesrovnatelné. Píše o pevných částicích ve výfukových plynech u benzínových motorů a o provozu benzínových motorů. který je dražší, než u naftových. Tady vůbec nejde o spotřebu, ale o to co ty motory vyprodukují po spálení směsi. Nafta patří do zemědělských strojů. Automobilky dělaly podvody s motory s naftou, ne s benzínovými.
mám obé. diesel vyjde dráž
Autobazary jsou plné dieselů, na slušný benziňák nenarazíte. Takže komu článek pomáhá?
Ach bože. To je článek. Po zkušenosti s dieselem jsem se vrátil k benzínu. Raději budu jezdit za 7 s Meganem 2013 1.6 81kw atmosféra než se si honit……..ego s dieselem a spotřebou 5-6 ale potom si brát úvěr na DPF,turbo, vstřiky, cooler atd atd. Nasrat. Benzín a do plných a jedem. V životě NIKDY nebude diesel čistější než benzín. Fyzika je fyzika a tu neojebe nikdo ani takový borci jako třeba pisálek tohoto buřt článku. Zdar
Co je to zase za kravinu ???
Sháněl jsem slušnou ojetinu s atmosférou ( 4 hrnky) do 5let po bazarech a jediné co mi stále cpali byly TSI, FSI, nebo nafta ( 90% koncern). Pokaždé, když jsem dotírajicímu prodejci řrkl co sháním se na mne díval jak na vyvrhela a mentála co neví, že nejlepší je nafta ( pokud možno koncern). Nakonec jsem skončil u nové IX 20, atmosféra 1,6 l, krátké, prostorné auto s vyšším posazem, mám ho něco přez měsíc spotřeba 6,5 l, 95% jízd po městě ( nejezdím na spotřebu). Všechny serepetičky kolem turb, fitrů, přímého vstřiku, adblu, atd. mne nechávají vklidu. Článek opravdu psal naftoůchyl….
Mám 1.6 16v atmosféru a leju do toho jen benzín a měním olej a filtry. V životě mě to nikde nenechalo a je to i po 10 letech naprosto spolehlivý a bezúdržbový motor. Předtím jsem měl 1.9tdi a to co jsem do toho nacpal za opravy, za to bych měl pomalu nový auto. Turbo, egr, vstřiky, pak odešla regulace naklápění lopatek v turbu, následně díra v intercooleru a ve finále čerpadlo… A to byla stará a relativně spolehlivá rotačka od vw. Moderní diesely jsou leda tak kasičky na peníze a to co ušetřím na paliva, tak stonásobně zaplatím na opravách. Pokud diesel, tak nový a po 5ti letech se toho zbavit. Starý diesel už nikdy ani omylem.
Tak vědec dostal zadání a peníze vyblil studii ve které srovnává 15 let starý benzínový motory s dieselem EURO 6 , cože ?????
To jsou benzínové motory s EURO 6 stejné jako před 15 lety ?
Konkrétně u koncernu započítat i spotřebu oleje.
Ostatní automobilky si z toho dělají už legraci.
„Kdyby to bralo olej, tak přijeďte, my nejsme VW“
U koncernu VW je nutné započítat i spotřebu oleje,
u benzín s z oleje vypařuje na rozdíl od nafty.
Koupíte si nový motor, ale s volnými písty jak ojetá vrána.
Pak logicky papá olej.
ať mi někdo vysvětlí toto dojedu auto které chce udíž zrychlit, objeb´ví se obláček černého kouře, znizi a hnrd se objeví velký mrak-oblak černého kouře který se válí po silnici,–to je tedy ekologičtější nez benzín???
Mám svůj názor podložený zkušenostmi a na diesel nedám dopustit. Kdyby byl benzín lepší, tak na to dávno jezdí kamiony. Benzín má jen 1 výhodu, nastartuje se i při hodně nízkých teplotách, proto Rusové vyráběli Zily pro armádu pro Sibiř. Jiné výhody to nemá, proto na své Tdi nedám dopustit.
bandolero jen jednu výhodu? Hodně štěstí, až si jednou koupíš moderní diesel na ježdění po městě, takže se nikdy nezahřeje a DPF ani nespustí regeneraci.
Máme služebního Peugota v 1,6 HDI, jezdíme kolem komína trasy 5 a 11 km. v létě se to ohřeje i na těch 5 km, v zimě až při těch 11 km to začíná topit, každou chvíli svítí vykřičník od filtru částic. Jezdí to pěkně, ale musí se řadit, v nízkých otáčkách ( kol.1000) netáhne. Mám ještě starou Xantii 1,8 16v a ta se sebere ( když jsem líný) na 5 s nějakých 35 km/h, a v zimě topí po 2-3 km.
pokud volíte koncern tak ano, jsou dražší a horší … to máte pravdu, ale jenom blázen si koupím benzínový motor od automobilky která je provařená dehtometama, stejně tak obráceně, nepůjdu si koupit japonský auto s naftovým motorem, když každý ví že japonci naftu neumí, zato ale na rozdíl od koncernu rozumí benzínovým motorům !
Rovnou napiště, že auto máme hodit ze skály a jezdit na oslech! Už mě nebaví, každý den číst tyhle sračky. Hlavně, kolik emisí vypouští letadla nad našima palicema, kamiony které místo železnice drandí po dálnicích, nasrta s vašima elektromobilama!
Článek je označený jako komerční prezentace což říká vše.
To je asi placená reklama autobazary.Asi se potřebují zbavit dieselů.Článek je naprosto zmatený a bez udání faktů.Napsán stylem jedna paní povídala.
Autor článku je mimo. Poptávku po benzínových motorech nezpůsobila mediální hysterie okolo kauzy Dieselgate, ale vysoké servisní náklady u nafty. Zvlášť při malých nájezdech – dojíždění do práce, nákupy apod. je diesel takřka nepoužitelný z důvodu ucpávání DPF. Máme doma obojí a s ohledem na cenu servisu má atmosférický benzíňák provozní náklady výrazně nižší i přes vyšší spotřebu. Myslím, že zákazníci nejsou hysteričtí, ale rozhodují se podle účelu, ke kterému auto potřebují a zejména s ohledem na předpokládaný nájezd km.
Vše záleží na úhlu pohledu, provozuji dvě auta Peugeot 208 tříválec, benzín do města,spotřeba pod 6l. Dále Peugeot 5008 1,6 HDi na jízdy do zaměstnání denně tam a zpět 210 km. Někdy jedu sám, někdy plně obsazen 5 dospělích osob a spotřeba po 180 000km (4 roky používání) pod 5 l. Výměna rozvodů a filtru pevných částic byla kolem 40 000 kč. v autorizovaném servisu. Pro srovnání cesta do Itálie Bibione (700 km) tam i zpět 4,7 l plně obsazen a naložen. Mým snem je Peugeot 508 v benzínu – to až nebudu jezdit do práce budu si užívat důchodu s cestami po ČR a Evropě. A budu se smát všem elektromobilům jak stojí frontu na nabíjení, nebo dobíjí, V zimě netopí a v létě nechladí, i když budu platit ekologickou daň při nákupu benzínu.
Toyota Corolla liftb. r.1986 1,3 carb. 55kW JN-Rakousko-Madarsko- Balaton a výlety do okolí, celkem 1500km Ve třech lidech , plně naložená. Svižným tempem, žádné veteránské loudání, není problém ji rozjet na top speed t.j. 170 km/h. Průměrná spotřeba 5,8 l. Tak, kde je ten pokrok?
Autor objevil ameriku, gratuluji. O tom že benzinové motory s přímým vstřikem emitují částice se ví x let. Proč myslíte že od září loňského roku musí mít filtr pevných částic stejně jako motory naftové ?
Moje 30 let stará Audina sice žere cca 9 litrů benzínu na 100 (na dálku 7), ale rozvody mě příjdou na tisícovku i s prací,palivový filtr na 10kč a svíčky na pětikilo. Nemám EGR, turbo, dvouhmotovou spojku, DPF a podobné vychytávky a přesto mám zelenou emisní známku. V létě v zimě příjdu k autu otočím klíčkem a jedu a to je pro mě rozhodující. Myslím že si ji ještě pár let nechám i když to je údajně ekonomická katastrofa.
Nahoře vlevo je napsáno: komerční prezentace. To hovoří za vše. Je to nesmyslné tlachání. U ojetých benzínů s přímým vstřikem je opravdu problém, avšak nové benzíny s přímým vstřikem mají povinně filtr pevných částic. Takže marketingové selektivní blekotání o ničem.
Jo na cestě na dovolenou diesel bude mít menší spotřebu, ale na dovolenou jedeme párkrát do roka, ale auto používám denně v městském provozu a tam je určitě lepší benzin či nové elektromobily. Když budu ten městský provoz čsto absolvovat jen s dieslem tak zruším filtr pevných částic.
Prostě a jednoduše nafta patří do užitkových vozů, když už ji chcete na silnici
Toto je opravdu hrůza. Jak je možné vůbec takovéto články zveřejňovat? O ničem, srovnání nesmyslné a k tomu s prominutím žvásty o ekologii. Ach jo…
Stará pravda, kterou se rád řídím, říká: „nafta patří do traktoru“.
Už to vidím, jak si budu kupovat ojetej diesel, kdy se dá s velkou jistotou očekávat nutnost výměny asi tak poloviny motoru, což ve spojistosti s cenama dílů k dieselům bude znamenat druhou cenu toho auta. Ne díky… Benzínová atmosféra to jistí.
jasne. zrovna ted me stal sevis jetyho dyzla 40k – vstriky+dpfko+nejakej regulator. obyc 4valec 1.7cdti. najeto 200kkm.
jakakoliv bezna 1.6i v benzinu da 200kkm s prstem v nose.
asi reklama na kamna.
S příchodem commonrail se z dieselu stala kasička.
Jedno grilovaný kuře na palubovce a jste na nákladech na km jak s benzínovou V8. Na venčení mám psa a ne auto s DPF.
Asi reklama na kamna, neprodávají se.
Commonrail převrátil vlastnosti dieselů na hlavu.
Jedno grilovaný kuře na palubovce a jste na nákladech benzínový V8.
mám renault v benzínu na 350t v motoru se nikdo nevrtal vyjma setrváku a spojky. Ono mít 2000 nebo 10 barů ve vstřikování je už rozdíl. Eletriky v dieselu bývalo míň, dnes to připomíná raketoplán.
A na venčení mám psa a ne DPF.
Tvl takovy pindy.Kolik Ti dali za ty kecy odborniku
Zajímalo by mě, co si většina idiotů v diskuzi, kteří se pohoršují nad obsahem článku, představuje pod pojmem „Komerční prezentace“, kterým je reklamní článek označen.
Nový možná., než se to začně sr..t
Pak je to dražší než milenka.
Vstřikování je nejchoulostivější část a je vesměs to samé ve všech autech. Jsou jen asi 4 světoví výrobci.
Hele, proč se autor nepodepíše? Proč je tam autoweb.cz? Ať se klidně podepíše Rudolf Diesel VI. 🙂 🙂 🙂
Dalsi clanek na objednavku 🙁 Srovnava se jen jeden parametr a nakonec potrebna reklama … fakt trapne.
Nenapadlo nekoho, ze se meni chovani spotrebitele a do bazaru se chodi hlavne pro 2. auta do rodiny, od kterych se toho zas tak moc nechce a benzin jim proste staci?
To je dobrej žvást. Žádná čísla proč jsou benzínové motory mnohem dražší na provoz. Ohánět se pouze spotřebou a nepřihlížet k dalším provozním nákladům, to je článek ubožáka a ne fundovaného novináře.