autoweb.cz > Bentley > Bentley Continental GTC
Bentley Continental GTC
Řada Continental, která se stala nejúspěšnějším artiklem v historii Bentleye, se rozrůstá o nový kabriolet GTC na celkem tři modely (vedle původního kupé GT a nového sedanu Flying Spur). Techniku mají všechny tři auta společnou, což pro GTC znamená přeplňovaný dvanáctiválec do W, pohon všech kol a pneumatický podvozek. Kvůli dodatečnému zpevnění se zvýšila hmotnost, která je spolu s odlišnou aerodynamikou odpovědná za to, že klesla nejvyšší rychlost, i když na stále respektuhodných 304 km/h. Bližší technické údaje chce Bentley zveřejnit až v příštím roce na podzim, kdy vstoupí GTC do prodeje.
Čelní maska GTC je v podstatě shodná s dalšími dvěma modely Continental, ale sklápěcí plátěná střecha působí z bočních a zadních úhlů přirozeně odlišným dojmem. Střechá má vyhřívané zadní okno a po složení je úhledně schovaná pod krytem potaženým kůží.
V příštím roce doplní Continental GTC nedávno ohlášený Azure, který v nabídce zaujme vyšší pozici a začne se prodávat už na jaře příštího roku. Kvůli vysoké poptávce musel Bentley v tomto roce navíc přistoupit k velice neobvyklému kroku a poprvé v historii přesunul část výroby i mimo Anglii. Continental Flying Spur se dnes vyrábí i v německém závodu VW v Drážďanech. Pokud ale zákazník projeví opačné přání, jeho konkrétní exemplář vznikne v domovské továrně v Crewe.
Marek Nastoupil