Bentley Continental GTC

Firma je na tom dnes tak dobře, že musela poprvé v historii přesunout část výroby do zahraničí. Od příštího roku bude mít v nabídce už dva kabriolety.

Řada Continental, která se stala nejúspěšnějším artiklem v historii Bentleye, se rozrůstá o nový kabriolet GTC na celkem tři modely (vedle původního kupé GT a nového sedanu Flying Spur). Techniku mají všechny tři auta společnou, což pro GTC znamená přeplňovaný dvanáctiválec do W, pohon všech kol a pneumatický podvozek. Kvůli dodatečnému zpevnění se zvýšila hmotnost, která je spolu s odlišnou aerodynamikou odpovědná za to, že klesla nejvyšší rychlost, i když na stále respektuhodných 304 km/h. Bližší technické údaje chce Bentley zveřejnit až v příštím roce na podzim, kdy vstoupí GTC do prodeje.

Čelní maska GTC je v podstatě shodná s dalšími dvěma modely Continental, ale sklápěcí plátěná střecha působí z bočních a zadních úhlů přirozeně odlišným dojmem. Střechá má vyhřívané zadní okno a po složení je úhledně schovaná pod krytem potaženým kůží.

V příštím roce doplní Continental GTC nedávno ohlášený Azure, který v nabídce zaujme vyšší pozici a začne se prodávat už na jaře příštího roku. Kvůli vysoké poptávce musel Bentley v tomto roce navíc přistoupit k velice neobvyklému kroku a poprvé v historii přesunul část výroby i mimo Anglii. Continental Flying Spur se dnes vyrábí i v německém závodu VW v Drážďanech. Pokud ale zákazník projeví opačné přání, jeho konkrétní exemplář vznikne v domovské továrně v Crewe.

Marek Nastoupil

27.9.2005 10:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist