Bentley Continental GT3: známe finální detaily

Britská značka Bentley nabídne svůj nový závodní speciál o výkonu 600 koní také soukromým týmům v přepočtu za 12 milionů.

Pokud jste si o víkendu pozorně prohlédli naši megagalerii více než 600 fotografiígoodwoodského Festivalu rychlosti, patrně vám neuniklo ani několik záběrů z veřejného odhalení prvního závodního Bentley od vítězného speciálu Speed 8 z Le Mans z počátku minulé dekády.

O Continentalu GT3, o kterém je samozřejmě řeč, jsme už leccos napsali a viděli jej i při natáčení jednoho z nových dílů pořadu Top Gear, ještě jednou se však k němu vracíme, abychom mohli upřesnit automobilkou až nyní zveřejněné finální technické parametry.

Již minule jsme věděli, že původně 2,3tunové kupé podstoupilo drastickou dietu, když demontáží dřevěných intarzií, kůže, hliníku, oceli, izolace či padesáti řídicích jednotek zhublo téměř o jednu celou tříválcovou Fabii a dostalo se s váhou na 1295 kilogramů. Co z něj nakonec vzniklo, demonstrují další čísla.Continental GT3 je dlouhý 4950 mm, široký 2030 mm a vysoký jen 1350 mm. Z velké části karbonová karoserie auta byla vyztužena ocelovou bezpečnostní klecí podle specifikace FIA, nechybí šestibodové pásy Sparco, hasicí systém a vzduchově ovládané zvedáky.

Zavěšení tvoří dvojitá lichoběžníková ramena doplněná o čtyřstupňově stavitelné tlumiče s klasickými pružinami místo vzduchového pérování a najdete tam též ventilované kotouče brzdového systému s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpískovými vzadu a osmnáctipalcová kola OZ Racing s pneumatikami o rozměru 310/710 R18.

Dvanáctiválec prototypu byl nahrazen čtyřlitrovým osmiválcovým biturbem, původem od Audi. Tuto pohonnou jednotku koupíte i v sériovém voze, tady však byla náležitě upravena a osazena mazáním se suchou vanou a novým řídicím softwarem Cosworth.

Motor bez dodatečných restriktorů produkuje necelých 600 koní, které skrze závodní spojku zpracovává u zadní nápravy umístěná sekvenční, pneumaticky ovládaná převodovka Xtrac s řazením pádly pod volantem. Systém transaxle zajišťující rozložení váhy v poměru 52:48 využívá ke spojení osmiválce a převodovky karbonový kardan a výstup síly na zadní kola zajišťuje samosvorný diferenciál.

Continental GT3 vznikl ve spolupráci s firmou M-Sport bývalého závodního pilota rallye Malcolma Wilsona a podle zástupců Bentley byla tato verze vždycky součástí plánů v Crewe. Cena auta by se měla pohybovat kolem 400 tisíc liber, v přepočtu cirka 12 milionů korun a po uvedení na trh nabízeno bude také soukromým týmům.

15.7.2013 12:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist