Bentley Arnage Limousine

Prodloužená verze se poučila od Phantomu, ale navíc přichází s ryze zakázkovým interiérem, možností opancéřování a individuálním přístupem od zadání zakázky až po skončení záruky.

Plný název zní Bentley Mulliner Arnage Limousine a pro každého, kdo se trochu vyzná ve folklóru britského motoristického luxusu, v hrubých rysech popisuje, že jde o prodlouženého Bentleye se speciální úpravou od karosářské firmy Mulliner, patřící od roku 1959 pod Rolls-Royce a Bentley.

Po rozdělení obou firem zůstal Mulliner pod Bentleyem, což byl přirozený vývoj daný i tím, že pro něj vytvořil například R-type Continental, dodnes vlivný model, jehož odkaz nese dnešní kupé Continental GT.

S konceptem Arnage Limousine testoval Bentley vody na ženevském autosalonu 2004 a podle všeho se mu podařilo zapůsobit na správné zákazníky, protože chce začít s výrobou omezené série dvaceti kusů.

Verze Limousine je oproti řadovému Arnage výrazně delší pro vyšší pohodlí cestujících vzadu, o které tu jde především. Ve stylu Rolls-Roycu Phantom je zadní sloupek o 200 mm širší a posunutá jsou i zadní sedadla, což dává cestujícím mnohem větší soukromí. Za zadním sloupkem totiž v podstatě nejsou vidět.

O dalších 200 mm jsou prodloužené zadní dveře a o 50 mm jsou delší i přední dveře.

Interiér je celý na zakázku a Bentley dává všem zákazníkům na vědomí, že pokud se do něj něco vejde, ať je to téměř cokoli, 130 prvotřídních řemeslníků od Mullineru je připraveno tomu vyhovět. V nabídce je i možnost opancéřování, které ma tu výhodu, že je do auta zabudované již na začátku výroby karoséri, a než až dodatečně. Pancéřování je tudíž optimálně rozložené a nepostřehnutelně zamaskované.

Mezi zákazníkem a továrnou stojí po celou dobu výroby styčný důstojník, který se stará o přání zákazníka a koordinuje s ním celou zakázku. Po dodání auta se navíc Bentley zavazuje ke každoroční navštěvě technika pro provedení kompletní prohlídky, a to po dobu trvání záruky.

K pracnosti a péči o detail Bentley uvádí, že zatímco sériová luxusní auta vyráběna roboty sjíždějí z linky po šedesáti hodinách, vyrobit Mulliner Arnage se zakázkovým interiérem trvá až 6 000 pracovních hodin. Tomu odpovídá i základní cena kolem 12,5 milionu korun.

S přeplňovaným osmiválcem 6,75 litru s výkonem 400 koní a točivým momentem 835 Nm zrychluje prodloužená verze z nuly na 96 km/h za 6,7 sekundy.

redakce autoweb.cz

22.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist