Bentley Arnage Limousine

Prodloužená verze se poučila od Phantomu, ale navíc přichází s ryze zakázkovým interiérem, možností opancéřování a individuálním přístupem od zadání zakázky až po skončení záruky.

Plný název zní Bentley Mulliner Arnage Limousine a pro každého, kdo se trochu vyzná ve folklóru britského motoristického luxusu, v hrubých rysech popisuje, že jde o prodlouženého Bentleye se speciální úpravou od karosářské firmy Mulliner, patřící od roku 1959 pod Rolls-Royce a Bentley.

Po rozdělení obou firem zůstal Mulliner pod Bentleyem, což byl přirozený vývoj daný i tím, že pro něj vytvořil například R-type Continental, dodnes vlivný model, jehož odkaz nese dnešní kupé Continental GT.

S konceptem Arnage Limousine testoval Bentley vody na ženevském autosalonu 2004 a podle všeho se mu podařilo zapůsobit na správné zákazníky, protože chce začít s výrobou omezené série dvaceti kusů.

Verze Limousine je oproti řadovému Arnage výrazně delší pro vyšší pohodlí cestujících vzadu, o které tu jde především. Ve stylu Rolls-Roycu Phantom je zadní sloupek o 200 mm širší a posunutá jsou i zadní sedadla, což dává cestujícím mnohem větší soukromí. Za zadním sloupkem totiž v podstatě nejsou vidět.

O dalších 200 mm jsou prodloužené zadní dveře a o 50 mm jsou delší i přední dveře.

Interiér je celý na zakázku a Bentley dává všem zákazníkům na vědomí, že pokud se do něj něco vejde, ať je to téměř cokoli, 130 prvotřídních řemeslníků od Mullineru je připraveno tomu vyhovět. V nabídce je i možnost opancéřování, které ma tu výhodu, že je do auta zabudované již na začátku výroby karoséri, a než až dodatečně. Pancéřování je tudíž optimálně rozložené a nepostřehnutelně zamaskované.

Mezi zákazníkem a továrnou stojí po celou dobu výroby styčný důstojník, který se stará o přání zákazníka a koordinuje s ním celou zakázku. Po dodání auta se navíc Bentley zavazuje ke každoroční navštěvě technika pro provedení kompletní prohlídky, a to po dobu trvání záruky.

K pracnosti a péči o detail Bentley uvádí, že zatímco sériová luxusní auta vyráběna roboty sjíždějí z linky po šedesáti hodinách, vyrobit Mulliner Arnage se zakázkovým interiérem trvá až 6 000 pracovních hodin. Tomu odpovídá i základní cena kolem 12,5 milionu korun.

S přeplňovaným osmiválcem 6,75 litru s výkonem 400 koní a točivým momentem 835 Nm zrychluje prodloužená verze z nuly na 96 km/h za 6,7 sekundy.

redakce autoweb.cz

22.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist