Bazarový test: Ford Mondeo (2000 – 2007)

40 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Ford Mondeo druhé generace má skvělou pověst auta pro rodinu, které zároveň umí nadchnout řidiče. Pověst mu kazí jen trochu problémové naftové motory.

Diskuze

32 komentářů

    Smoother

    Je treba poznamenat, ze sestivalce mely i manualni sestikvalty, stejne jako tusim 2,2tdci.
    Podvozek je spickovy, to je pravda zvlaste u sedanu bezkonkurencni v ramci predokolek. U petidverka je citit vetsi krouceni karoserie. Kombi ma mirne komfortnejsi naladeni a vzhledem k delsimu zadnimu previsu i vetsi setrvacne hmoty v zatackach. Co me stve jsou nepochopitelne nepodsvicena tlacitka na volantu, hlavne tempomat… Jinak jak tekl Clarkson: (ST220): Vzdy kdyz jedu timhle autem, nechapu proc life chteji neco Vic…

    josef K.

    Měl jsem tu možnost s tímhle autem jezdit a žádné nadšení jsem nesdílel. Auto je dosti měkké, houpe se a naklání. Je to takové typicky dědkovské auto. A není divu, je to v podstatě první ford s motorem vpředu a pohonem předních kol. Oni se to teprve učili a jako obvykle napoprvé to většinou nestojí za moc. A není divu, že vývoj stál tolik peněz, protože oni začínali z ničeho. Po sedumdesáti letech tedy od zahájení výroby H.Fordem v Chicagu, změnili koncepci, která byla zastaralá a nekonkurenceschopná. Fordu se dá přičíst k dobru to, že si to dokázal přiznat a tuto koncepci poslat do hrobu.

    michal

    Toto auto jsem měl,tedy konkrétně 2.0 107k + manuál.Jízdní vlastnosti a hlavně komfort vydím jako nejlepší staránku tohoto auta,vše ostatní stojí za prd…stávkující el. výbava,koroze lemů dveří a ktomu pár dalších věcí které bylo odfláknuté přímo z výroby a nebo se na nich hodně šetřilo.Sumasumárum,není to špatné auto,ale ty vyloženě levné raději nebrat,protože smrdí investicemi,hlavně ty v naftě.

    Smoother

    josefe, sorry to je snůška keců…
    pokud jsi neměl smůlu na vylítaný kus, tak fakt nevím. Mondeo druhé generace je z předokolek jízdně nejjistější, na trhu nebylo moc aut ve třídě s tužším naladěním. Možná Honda Acord…
    Jinak že se Ford něco učil? Že to bylo napoprvé? To jsou kecy… Už první Mondeo (od 1993) mělo koncepci „vše vpředu“, nemluvě o Fiestách, nebo Escortu od 1980.
    Ještě by mne zajímalo která koncepce je zastaralá? Ta klasická? Motor vředu – pohon vzadu? Ta kterou používá mj. BMW, Mercedes-Benz, Lexus, všechny sportovní auta, F1 atd…???
    Jediné důvody proč se u malých aut přešlo na „vše vpředu“ byly úspora nákladů, úspora místa a s tím související lepší bezpečnost malých aut…
    BTW: Ford tuto koncepci neposlal do hrobu, jen ji nepoužívá u modelů pro Evropu…

    rado

    Tak isto je snúška kecú to koľko stál vraj vývoj tohoto črepu. Hnije to, lámu sa struny, tečú tlmiče, tie kľúčiky su na výsmech, interiér otrasný čo sa týka pocitu v ňom. Zvonku tiež nič moc. Konštrukčne otrasne vymyslené a postavené auto ako každý ford. Servisovať to je tragédia. Jediné plus, že je to veľká krava.

    Takže pro mě auto Ford už si nikdy nekoupím.Vlastnil sem Ford Mondeo kombi r.v.2002 2,0 TDCi a za 5 let provozu na silnicích mě stála 160.000 v opravách !
    Tak kdo má peníze může o koupi tohoto vozu pomýšlet
    Jinak pro rodinu auto nemělo chybu výbava Ghia,prostornost,na výletu v pohodě.
    Pak ale nastalo moto : Fordem tam vlakem zpátky
    A ve Fordu mi řekli že mám smůlu že je to vadný kus od výroby, tak šlo z baráku.

    Jan

    mondeo moc neznám, ale mám focus, a pokaždé, když na něm něco dělám, tak si naopak říkám, jak je to dobře vymyšlené oproti ostatním autům, takže rozhodně nesouhlasím, že by všechny fordy byly otřesně vymyšlené. jestli hledáš otřesně vymyšlené auto, tak se podívej ke škodovce na fabiu…

    Michal

    U p. Josefa je celkem běžným standardem, že „mele“ nesmysly, takže bych tomu velkou důležitost nepřikládal.

    Steve

    Tak to jsi asi jel kusem co měl tlumiče dvakrát po smrti…

    Steve

    Prostě jsi měl velkou smůlu, to se mlže stát u každé značky. Mám 1,8i. Nalítáno 217tisíc, z tojo já 101tisíc, tedy jsem ho kupoval při 116tis před 4,5 roky. Za tu dobu mě stál na opravách do 15tisíc, když nepočítám spotřební záležitosti (olej, brzdové destičky a žárovky). Kdybych započítal všechno včetně oprav po dvou nehodách (zvěř a menší ťukánek) tak se nedostanu přes 50tisíc. V podstatě jsem měl jen smůlu na pružiny, kdy odešli 3 ze 4. A jednou praskla hadice od chladiče a jedna výměna tyčky od stabilizátoru. Krom první pružiny se vše začlo kazit až po 200tis km najeto. Takže se dá říct, že jsem koupil ojetinu a během prvních 3 let a 90tisíc jsem řešil jeden problém ve formě prasklé pružiny. To je hodně dobrá vizitka pro ten vůz.

    Petr Ježek

    Mondea provází zcela nezasloužená aureola jako passaty. Tato konfekce pro taxikáře má sice robustní podvozek se solidním nastavením, ale bez náležitých úprav jde pouze o průměrné chování. Zato katastrofou je provedení interiéru, životnost elektrické a elektronické výbavy a i účet běžného „spotřebáku“. Turbodiesly Ford neuměl a neumí, benzíny od dvoulitru výše jsou sice tvrdé, ale solidní a vydrží, pokud mají řádnou péči. Takže zejména první a druhá (jedenapůltá) generace je naprosto k ničemu. Ta druhá (či dvaapůltá) generace je solidnější, ale musí se narazit na udržovaný kus, jinak je to stejná katastrofa. Mnohem lepší jsou focusy…

    Petr Ježek

    Nechápu, jak může odejít pružina. Na mých Alfách nikdy mechanický díl takto neodešel. Motorizace 1.8 znamená neutahaný motor po někom, kdo mondeo nehonil, současně je to lehký motor, takže neutahá předek, ale výkon při naložení těžce chybí. Takže pokud se brzdové destičky a žárovky nemění příliš často (mně vydrží včas vyměňované desky 70000 km, brzdění motorem dělá své), u 1.8 může jít o solidní provozní náklady.

    st

    Investicemi „smrdí“ každé ojeté auto 🙂
    Zvláště pak bazarové, kde si člověk nemůže být jistý ničím…. leda tak snahou prodejce člověka oškubat 😀

    st

    Investicemi „smrdí“ každé ojeté auto 🙂
    Zvláště pak bazarové, kde si člověk nemůže být jistý ničím…. leda tak snahou prodejce člověka oškubat 😀

    Martin

    Já mám přesně opačnou zkušenost. Koupil jsem model po faceliftu z roku 2004, 2.0TDCi 96kW s tehdy 110 000km na tachometru, dovoz Itálie. Dnes má najeto 280 000km a vyjma běžné údržby a 2x výměny praskající hadice od turbodmychadla (ve Fordu mění na počkání za asi 1800,-) se na auto v podstatě nemusí sáhnout. Původní je celé vstřikování i mnohými tak nenáviděný dvouhmotový setrvačník. S ohledem na pověst a najeté kilometry bych ho za rozumné peníze neprodal a protože mě nikdy nikde nenechalo, už ho dojezdím do první velké závady a pak se rozloučíme. Ale za mě osobně to je asi nejlepší auto, co jsem kdy měl možnost vlastnit.

    Michal

    Vážený, tyhle vaše rozumy mají váhu tezí „jedna paní povídala.“ Diesely Ford z vlastního vývoje nemá, používá francouzská HDi koncernu PSA, akorát, že u Fordu se to jmenuje TDCi. Sahání do nastavení podvozku nějakým „garážovým tunerem“ nadělá víc škody než užitku, takže do toho se vůbec nepouštět, nemám – li prachy na to, dát auto k profesionální firmě na úpravu, ale tam mohou úpravy i několikanásobně přesáhnout cenu vozidla

    Smoother

    přesně jak píše pisatel Michal výše:
    „jedna paní povídala“
    1. Když to srovnáme s tím Passatem – Mondeo má oproti němu průměrné nastavení podvozku? 🙂
    2. Zajímala by mne kritizovaná životnost elektrické a elektronické výbavy. Něco konkrétního? Jediná chronická bolest je plastový pastorek výškového nastavení sedadla řidiče, jde vyměnit za pár kaček. Na funkčnost samotné el. nemá vliv (motorky fungují).
    3. TD opravdu Ford uvedené generace nedělal, kupoval je…
    4. Co to znamená „benzíny jsou tvrdé, ale solidní“…? 🙂
    5. Neexistují „půlté generace“, ale 1., 2. a 3. a mezi nimi pouze facelifty (94-00; 01-07 ; 08-současnost).
    6. Poslední věta je taky dobrá 🙂 Prosím majitele Mondeí, ať jdou vyměnit za lepší…

    Steve

    To nechápe nikdo ty pružiny, možná to bude cestama, kterýma jezdím. Se zbytek souhlasím, destičky nejdřív 50tisíc ale pak jsem začal jezdit víc ve městě (Praha tak šly po 30tis.). provozní náklady jsou celkem v pohodě. Myslím, že koupit jetou malou Fabii na kterou jsou díly „za hubičku“ a „vůbec se to nesere a když tak to levně opraví kdejakej Lojza“. Tak jsem do toho za tu dobu nastrkal mnohem víc. Přiznám bez mučení, že to auto moc nešetřím.

    Vážený pane, Ford použil v tomto modelu Mondeu svou řadu TDCi – typ PUMA. Rozvod řetězem, vstřikování Delphi, velice konstrukčně zdařilý motor. Vstřikování bylo náchylné na kvalitu nafty. To co VY excelentně tvrdíte je bohužel pravda až od následujícího modelu (rok 2007 a mladší, Ford své naftové motory dodává PSA do dodávek – Boxer, Jumper), kde použil základ motoru od PSA a zbytek si Ford dodělal sám – jiný dodavatel vstřikování, turbodmychadlo atd. Takže prvně si zjistěte skutečné informace, než vypustíte takové debilní rozumy jaké jste vypustil.

    Kuban

    tuzsí naladění? 😀 A co Voktáfka 😀

    Ford mondeo je cokoliv ale rozhodne ne sportovní stroj…

    Je to jistý kočár co hladí krásně terén, pluje si v zatáčkách a hezky je pobírá, bohužel bez výraznějších sportovních emocí.

    Prostě mondeo jezdí dobře… Tečka… ty literární nesmyslné chvalozpěvy jsou k smíchu.

    Kuban

    to je tak, je to železný díl, silně namáhaný…. on si tak časem rezne a rezne a rezne, až prorezne…..

    END of nepochopitelného STORY…

    ajfel

    Jezdím Mondeo předposlední generace skoro deset let. Nejdřív jsme měli nového 1.8 kombíka v benzínu (druhá nejslabší motorace). Jedinou vážnější závadou byla porucha spojky, občas nešla zařadit jednička. Bohužel jsem měl smůlu na servis. Prodával jsem nerad asi v devadesáti tisících… Pak jsme koupili mírně ojetý přímovstřik 1.8. SCi ve výbavě Ghia (tehdy nejvyšší). Zde se objevila jedna docela nebezpečná závada – vadný posilovač brzd. Jinak pouze drobnosti. Nyní se blížíme ke sto tisícům a v motoru odešel EGR ventil a čidlo teploty výfuku. To jsou jediné dražší závady, jinak pouze spotřebák a drobnosti. Pro řidiče i rodinu je to dobrá volba, živý motor, podvozek bezvadně drží stopu, radost řídit. Spotřeba mezi 7 a 8 litry. Kufr bezedný. Nechám si ho, dokud nepadne…

    marej

    v nemecku sa hovori: kup si ford a domov prides vlakom ;))) su to navacie crepy na trhu , maximalna kazivost

    hektaplus

    2.0 TDCI r.v. 2002
    Před 4-mi lety jsem manželce koupil Ford Mondeo 2.0TDCI s 298 tisíci na tachometru v běžném autobazaru. Zkušební jízda ukázala že jediná zjevná zavada jsou mírně zvlněné kotouče předních brzd. Dnes má auto najeto 230 tisíc km. Investice za těch 30 tisíc km – přední kotouče a destičky, poslední díl výfuku, čidlo polohy vačkového hřídele, autobaterie, čep řízení- takže nic vážného. Do roku 2004 reznou spodní lemy dveří. Zbytek auta je překvapivě naprosto bez koroze. Při jízdě nikde nic neklepe, neskřípe , jízda je příjemná, zřejmě díky starším tlumičům je auto měkčí , houpavější , ale stále jisté i na špatných cestách. Poměr užitné hodnoty vůči ceně je bezkonkurenční.
    2.2 TDCI 2006
    Před třemi lety jsem si toto auto koupil pro sebe na denní dojíždění do práce 60km tam a 60km zpět. Vůz byl koupen ve stáří 5-ti let s 80 tisíci km, zřejmě poctivými , patřil nějakému hlavounovi českém Telecomu.
    Za ty tři roky jsem ujel přes 90 tisíc. Závady – jednou vyměněn EGR ventil, který byl vadný už od začátku. Nový EGR byl koupen přes ebay v anglii a v za 4500,- a vydržel necelých 50tisíc km. Pak jsem vyčistil sání a EGR zaslepil. Sice svítí kontrolka na palubní desce ale auto jede jak zpraku a mám od toho na věky pokoj. Další náklady-vyměnil jsem pro jistotu kotouče na všech 4 kolech včetně destiček. Auto je o poznání tvrdší a podvozek vám dává neuvěřitelnou jistotu v řízení, Odřídil jsem všech těch 90 tisíc km ale pořád se s autem rád projedu , výkon je výborný a předjíždění s autem je radost.
    Narazil jsem na jednu zvláštnost , o které jsem se nikde nedočetl, při překročení okolní teploty 20-21st. C, začal motor vždy podivně klepat v rozsahu otáček 1500-2000. Ráno jsem jel do práce a auto táhlo odspoda jako ďas, odpoledne kdy se udělalo teplo se auto od 15-ti set otáček trápilo.
    Na léto tedy místo čidla venkovní teploty připojím odpor, palubní poteploměr pak ukazuje venkovní teplotu 16 st.C. Auto jede jako z praku za každého počasí.
    Závěr:
    2.0 TDCI můžu vřele doporučit , já i kolehové kteří toto auto mají /zejména motor s 96kW/ jsou s ním spokojeni, Spolehlivé, velké, výborný podvozek, skutečně dostupné a hlavně levné(!) náhradní díly.
    2.2TDCI 114kW euro IV. Jezdit s tím autem je radost . Nebýt tam ekologická kurvítka jako je servem ovládaný EGR ventil, servem ovládané turbo a podivné chování auta při teplotách nad 20stupňů (předpokládám že se auto přepne do nějakého EKO režimu-Ostatní auta s EURO IV mají již problemazický filtr pevných částic) , tak auto memá žádnou chybu. Pro běžného řidiče co chce jen jezdit a nemá vášeň pro auta dopuručuji spíše Oktávii.

    Čerpám už dlouhodobě naftu bez biosložky na EUROOIL a pokaždé přidávám dvojnásobnou dávku aditiva VIF.

    markon

    Z některých příspěvků je poznat, že píší o autě ve kterém nikdy ani nejeli. Můj švára koupil v roce 2001 Mondeo MK3 2.0 TDCI NOVÉ!!! v sedanu. Nechal ho ještě v záruce načipovat. Před čtyřmi roky ho prodal-najeto 400 000km. Krom údržby řešil pouze 1 x startér a 2 x altík. Na autě při prodeji původní turbo i vstřiky. Než mu sebrali papíry honil to jako prase. Letos jsem koupil MK3 TDCI 96kw, 2007 a doufám, že budu mít taky takové štěstí. Akorát ten palubní PC stojí za hovno. Ukazuje průměrnou spotřebu např 5.4, ale reálná je 6.5l/100. 90% dálnice do 140 km/h. Jen okrajově. Moje předchozí auto byl Passat B6, 2.0 TDI 103kw, a vytekl jsem do něj přes 60 000kč a nakonec jsem ho musel pod cenou prodat s nezjistitelnou závadou motoru. Servis se napakoval a nic z toho. Před Passatem jsem měl Lagunu II, 1.9 DCI 79 kw. Kupoval jsem ji když měla mít najeto 103000 a prodával jsem ji ve 270000km. Jediná větší závada bylo pomocné naftové čerpadlo. Spotřebák nepočítám jako investci, ale nutnost. Auta, která se (nejen) tady v bazarech prodávají, jsou převážně několikrát stočená a tomu samozřejmě odpovídá i jejich poruchovost. A stáčí se i v zemích, kde je to trestné (Německo, Itálie, Španělsko, Holandsko atd.) Většina motoristické společnosti u nás, je ovlivněna kultem VW a tomu odpovídají i reakce na něco jiného než jejich koncern. V úvahu lze brát pouze zkušenosti nezaujatých lidí, kteří mají opravdu s tímto modelem delší zkušenost.

    Thomas

    Souhlasím s posledníma dvěma komentáři. Někteří tu píší fakt neskutečný kraviny a přitom nemaj opravdový zkušenosti aby mohli objektivne hodnotit. Já mám dlouholetou zkušenost s Mondeama a taktéž jsem něco najezdil v koncernových autech (Passat, Okta I a II, Golf IV, Audi A3). S čistým svědomím můžu říct, že Ford je pro mě jasná jednička. Absolutně nechápu ten nesmyslný kult VW zažitý mezi čechama. Ano, jsou to velice dobrá auta, taky je máme v rodine, ale rozhodně v ničem nepřevyšují Fordy nebo nektere jine znacky. Mám již druhé naftové Mondeo a nikdy bych nemenil, dojezdim ho az do konce. Výborná spolehlivost, praktičnost, komfort, jízdní vlastnosti…netřeba rozvádět…perfektní! Ted mám Mondeo 2,0 TDDi 85kW, najeto skoro 300tis, mám ho 6 let, jezdím s ním skoro pořád, celý rok..takze i solené silnice. I s takovým nájezdem km jsem po 6 letech krom spotřebního materiálu nemusel nic investovat, vše původní na aute (motoru). Motor šlape naprosto perfektně, podvozek je absolutně bez vůlí, v perfetním stavu. Interiér krom sedacky řidiče vypadá jak zánovní, absolutně žádné opotřebení, kvalitní materiály, měkčené všude kde by mělo byt, žádné vrzání,drnčení apod. S korozi žádný problém, jen spodní lem zadních dveří lehounce začíná, což ale sem si ošetřil po zimě a je to OK. Nikdy mě nikde nenechalo, žádná vážnější závada. A to je ročník 2001, takže když si vezmu ročníky třeba 2005-2007 , kde jsou vychytané mouchy … naprosto perfetní auto! Když porovnám z vlastní zkušenosti jízdní vlastnosti s konkurenci: Ford….perfektni naladění podvozku, výborna zpetná vazba, stabilita, zábava…opravdu radost řídit.
    Koncern VW……necitlivé, přeposilované, nuda a jen nuda.
    At uz porovnám s Mondeem Oktavky I a II, Passata, Golfa IV, tak se nemůžou Fordu rovnat.
    Co se týče kvality interieru….Obě Mondea po 200tis km jako nový, u zmíněných konkurentů výrazné opotřebení, vrzaní, atd. (což víceméně mohlo být zpusobeno samozrejme predchozím majitelem)
    Co se týče spolehlivosti celkove…. moje Mondea, mondea znamých…jen klasicky spotrebni material, max. nekdy věci které u všech dieselů proste odchazeji po velkém počtu km.
    Hl. konkurent Passat (známí v okolí) ….. B5 (5,5)….komplet přední napravy měněné, různé závady,nevyřešené ani po navsteve servisu. I takove poruchy že zustali s autem nekde stát.
    Dost větší investice. Passat B6 …. tech se všichni hodne rychle zbavovali.
    Rozhodně Mondeo doporučuji, poměr výkon/cena … bezkonkurenční. Absolutně nechápu jak lidi můžou byt tak zblazněni do oktavek…ano, dobrý auto. Ale nechutně předražený za to co nabízí. Jízdní vlastnosti me hodně zklamali, unvitř malé auto, jediné co..tak kufr….a za to chtěj vetsi penize jak za auto vyšší třídy s lepší výbavou, podvozkem atd. …. no pokud někomu jde jen o to mít doma škodovku a velkej kufr at to stoji co to stoji, proc ne 🙂

    Marek

    Naprosto s tebou souhlasím Thomasi. Mám stejný názor a zkušenosti i s lidma v okolí. Diesely ze záčátku MK3 byli poměrně slabší (ale to bylo jen kvůli východní naftě co tu máme a to mluvím pouze o motorech TDCi, TDDI je stará nesmrtelná klasika). Hlavně opravdu upřednostňuji ty jízdní vlastnosti, ty jsou naprosto špičkový oproti jiným autum ze stejné třídy. Taky nerozumím proč ma každý Octu, vždy i ty díly jsou na ní dražší…..

    MILAN

    KDEPAK – Ford – PRUŽINY + PERA STARÝ ZNÁMÝ PROBLÉM VŠECH FORDŮ !!!
    STAČÍ VYMĚNIT ZA JINOU ZNAČKU A JE TO VYŘEŠENÉ –

    MartinS

    Zdar,
    chci si koupit Mondeo r.v. 2004, nafta, 1998, automat, ale mam stale pochybnosti. Urcite bych rad sehnal nejakyho automechanika, kterej by se sel se mnou na nej podivat, nez jej koupim. Auto se nachazi v Olomouci. Nekdo, kdo si chce vydelat nejake penize?
    Taky bych rad znal vase nazory, jestli je to mozne.
    Predem diky moc.
    Martin

    Dave

    Ahoj,
    mám Ford Mondeo combi 2.0 TDCI 85kw 2001
    Jde o to jaký chytnete kus, mám nalítáno 365.000 km
    A zatím žádné velké ani drahé opravy…
    Jsem s ním velmi spokojen, stále jezdí jako mlaďoch… Je pravda že začíná koroze u prahů a dveří ale posloužilo mi dobře 🙂

    Martin

    Mám tohle Mondeo v benzínu 1.8 (125 k), především z toho důvodu, že jetý 2litr v benzínu byl v Čechách nesehnatelný. Mám r.v. 2005, takže koroze je pro mě neznámé slovo a to mám auto celý rok na „venku“. Jediné co mi trochu vadí je, že převodovka si jednou řadí malíčkem a podruhé ne:o) Možná je to tím, že spojka má už 140t ale tohle dělá už od té doby co jsem ho kupoval s najetými 70t (opravdovými – kupováno ve Francii). Další „problém“ je v pronikání vlhkosti do elektroinstalace v zimním období, takže občas centrál neotevře nebo nezavře dveře (hlavně ty páté). Taky je fakt, že s tímhle motorem Mondeo není žádný rychlík, motor se musí vytáčet, ale to je na atmosféru normální, max. kroutící moment je okolo 4,5t a výkon u 6t otáček. Spotřeba podle stylu jízdy je okolo 6,5l (okresky – 80-100km/h a lehká noha na plynu), na dálnici okolo 7,0-7,3l (130-150km/h), ve městě 9,5l.

    Nezáleží

    Je mi úplně jedno jak je tenhle nesmysl starej, ovšem nepíšete náhodou o mk3 ne 2?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist