Škoda Octavia kombi 4×4

Představovat sériovou Octavii samo o sobě nemá smysl, protože je na trhu řadu a let patří mezi nejznámější a nejprodávanější auta vůbec.

Nejen v zimním období je ale ve spojení s pohonem 4×4 zajímavou alternativou pro ty, kteří nechtějí investovat do drahého SUV, ale postačí jim mírně použitá rodinná čtyřkolka za 300 000 korun.

Testovaná Octavia měla najeto 142 000 kilometrů, interiér i exteriér ale vypadá velmi zachovale a odhadem odpovídá poloviční porci kilometrů. Pohon všech kol je znát skoro ve všech situacích a ocení ho i nezkušení motoristé. Auto působí jistějším a stabilnějším dojmem, ostřejší rozjezdy jsou kultivované, jízda po kostkách, sněhu i nezpevněném povrchu podstatně bezpečnější a jistější.

Na závodění to samozřejmě není a asi jen málokdo by si pod tímto autem představoval zakuklenou českou Imprezu, ale proti Octavii s pohonem pouze předních kol je to znatelný rozdíl. A jak se říká, pokud si jednou zvyknete na čtyřkolku, jen těžko si odvykáte.

Tomáš Lachout z autocentra AAA AUTO k oblibě tohoto vozu dodává: „Čtyřkolové Octavie se na trhu ojetin prodávají velmi dobře, ale je jich zoufale málo. Cena u těchto modelů je přibližně o 10 % vyšší než srovnatelná verze bez pohonu všech kol. V tomto případě přibližně o 30 000 korun, což v celkové částce není tak podstatný rozdíl.“

Škoda používá pohon typu Haldex, nejedná se tedy o stálou čtyřkolku. Pohon zadních kol spíná až v momentě, kdy přední kola ztratí potřebnou trakci. Sepnutí je ale velmi rychlé a většinou ho ani nezaregistrujete.

Pokud jde o slabiny vozu, dají se mezi ně započítat mírně vyšší spotřeba, rozdíl v živosti vozu, způsobený přidanou hmotností a třením pohonné soustavy, mírně zvýšená hlučnost v interiéru, málo místa na zadních sedadlech a častý zájem zlodějů o tuto méně obvyklou verzi Octavie. Ze závad, typických pro tento model upozorňujeme na čepy a tlumiče na přední nápravě, které odcházejí častěji, než je obvyklé u běžných Octavií.

Na druhou stranu je zde dostatek výhod, díky kterým bude pro určité zákazníky čtyřkolka vždycky lepší volbou. Jsou to zejména zlepšené jízdní vlastnosti i ve zhoršených podmínkách, o kterých už jsme se zmiňovali, ale také větší světlá výška, dovolující provoz na polních cestách a v lehkém terénu. Stejně jako u ostatních Octavií kombi nelze nepochválit nadprůměrně velký zavazadlový prostor.

Právě v bazaru:

Octavia 4×4 kombi, 1.9TDi, r.v. 2002, 299 000 Kč

výkon 100 koní, ABS, klimatizace, 2 airbagy, centrální zamykání, elektrická okna a zrcátka, tažné zařízení, první majitel, prodáno nové v ČR, původní cena přibližně 650 000 korun.

autoweb.cz

12.1.2006 1:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist