bazar-aut-trapi-eu-stoceny-tachometr-ma-90-vozu-352x198.jpg

Bazar aut trápí EU, stočený tachometr má 90 % vozů

koupě ojetého auta

Ojetá auta mají podle Evropské unie v devadesáti procentech stočené kilometry. Máme se bát nové centrální databáze vozidel na celoevropské úrovni?

Diskuze

28 komentářů

    ED

    Nějak mi v tom článku chybí vysvětlení v čem že bude spočívat ta strašlivá buzerace
    To že při každé návštěvě servisu, či prodeji vozu bude zapsán stav km do databáze je podle vás buzerace slušného řidiče?
    Ano je pravdou že žádný registr stáčení tachometrů zcela nevyřeší, ale když jej alespoň trochu omezí, bude to přínos.

    MK

    Problém může nastat už tehdy, když se stočení tacho provede před návštěvou STK či toho servisu, to ohlídá kdo? Muselo by to být řádně zajištěné, buď elektronicky nebo u starších aut mechanicky, nebo kombinací obojího. Dnes je vše ovládané přes PC. Než by taková norma začala platit, uplyne ještě hodně vody..

    MK

    ještě si umim představit variantu, že by se počet najetých km spolu s VIN evidovalo do karty vozu při každé kontrole PČR, + samozřejmě STK a servis. Nikdo nebude mít jistotu, že auto může stočit, jelikož kromě pravidelné historie by tam byla i možnost náhodného záznamu. I to by se dalo samozřejmě obejít, ale už si to tolik lidí nedovolí. I dnes je možné stočení km kvalifikovat jako podvod, tak nevím, proč se v poslední době tolik uvažovalo o zavedení zvláštní skutkové podstaty, ta kazuistika přináší jen potíže..

    ED

    Ano samozřejmě že takhle by to šlo obejít a popravdě řečeno každý zákon či opatření v tomto směru by se dal obejít. Jde jen o to do jakého extrému budete muset zajít aby jste to obešel.
    Ruku na srdce, kdo z vás si nechává na svém voze pravidelně před každou STK, nebo návštěvou servisu přetočit tachometr? To už mi přijde samo o sobě docela extrém.
    Pokud běžný uživatel se svým vozem navštíví během deseti let řekněme desetrák servis či STK kde by mu povinně zapsali stav km do databáze a ujede během této doby řekněme 250 000 km, už z nho těžko uděláte auto po důchodci ročník 1946, lékař najeto jen 86 000 km (klasika z inzerátů)

    MK

    pokud by se jednalo o drahé auto, tak si umim představit, že si to někdo takhle zařídí, ale systémově se to určitě vyplatí, zavést alespoň takovou povinnost nebo kontrolu. Rozhodně se tím omezí čachry bazarů, jednotlivci na tom zpravidla zájem nemají, leda by se s bazarem rovnou domluvily..

    iWarp

    Přitom by pomohlo, kdyby lidé nenabývali dojmu, že mají nárok na to, že v jimi kupovaném autě autě bude tachometr, že bude odpovídat skutečnosti, a že údaj na něm umí vyjádřit stav vozu.

    mp

    Je to hovadina.. Větší vliv na stav auta má průběžná péče. Auto s půl milionem km může být v super stavu a naproti tomu jde z auta udělat pelech za 60 tisíc km… Samozřejmě, když lidi kupujou auta, jak rohlíky v sámošce, pak jim asi stačí, že je auto čerstvě vytepované a navoněné. Nebo že má hezký číslo na tachometru. Podle toho se auto kupovat nedá.

    mzxy

    Hloupý Honza si nekoupí ovoce které hnije, ani kdyby byla jeho cena 3Kč/kg….ale za problematické auto v českém autobazaru ( čti v místě kde tě z 90 procent okradou) utratí 350 tisíc za kradenou slepenou ojetinu se stočeným tachometrem. Když se na to přijde, na vině je STÁT.
    Stáčení tachometrů a neustále medializované kauzy s probermatickými auty jsou zrcadlem naší společnosti. Čím víc je hlupáků, tím víc je zlodějů v autobazarech. Proč má zloděj poctivě pracovat, když stačí přeprodávat problémy.
    V EU není politická vůle řešit pobné problémy, ve vyspělých EU zemích si místní občan koupí ojetinu za jeden měsíční plat, je to pro ně jen obyčejná věc.
    Europoslanec si za svůj plat půl melounu měsíčně může koupi jakékoliv auto.
    Jen hloupý Honza šetří na auto několik let a za pár minut sztrávených v autobazaru někdy o vše přijde.
    Jaké z toho plynen ponaučení?
    Nechte hlupáky dál kupovat auta v českých autobazarech.

    Dr. Nejedlý

    LOL! Kecy v kleci o tom, jak ve vyspělých [sic] zemích kupujou slušnou ojetinu za jeden plat jsem už dlouho neslyšel 😀

    kk

    ED: si hlupak. Nevyjadruj sa prosim a nechod volit. Kvoli takym ako si ty, sa maju ludia v EU stale horsie a horsie.

    st

    Opravdu nechápu autora, proč by mělo vadit, že by se zavedla celoevropská databáze, která by shromažďovala jak údaje z STK, tak i od autorizovaných servisů jednotlivých výrobců.
    Myslím, že v dnešní době by to nebyl problém, aby se člověk po zadání VINu dozvěděl kdy a kolik mělo dané vozidlo najeto.
    Podvodům jako takovým by to jistě nezabránilo, ale byly by o poznání těžší. Komu by se to jistě nelíbilo, tak takové Cebii, která patřičné informace má, ale nechává si za ně patřičně zaplatit.

    st

    Můžete mi prosím vysvětlit proč by měl být ED hlupák? Myslím, že to napsal dobře. Většinu lidí to nijak nezatíží a podvodníkům se ztíží o něco život.
    Jo, neslyšel jste někdy o přísloví jak si kdo ustele…..

    kk

    ide samozrejme o dalsi uplne zbytocny a navyse totalne a doslova sprosty buzeracny zasah zo strany EU.

    Ojazdene auta som kupoval a nikdy nebol problem so stocenym tacho.

    Jednoducho – pokial predajca nepreukazal poriadne a cisto historiu vozu – tak som nebral dane auto.

    aut je na trhu jak sraciek, ak je niekto taky blby, ze kupi stoceninu… tak mu treba.

    PS: nie je problem zavolat do servisu a opytat sa na dane auto. Ak nerozumiem nemecky – nekupujem zauto z Nemecka.

    Je to lahucke, je to iiiiiiiiiiiiiiiiiiiizzzzy

    Andysek

    Bazar uplně všeho:

    http://www.all-bazar.cz/

    koblížek

    Sice dobrý názor,ale kravina. Ani Cebie není všemocná. Co tím chci říci ? Že pokud dovozce přiveze auto s najetými kilometry z ciziny 216 000, na vleku auto omladí o více než 100000 a potom v Česku přihlásí na evidenčce, tak Cebie má teprve tyto informace o těchto kilometrech. Mám s tím vlastní zkušenost. Po telefonátu s pracovníkem z Cebie jsem se dozvěděl,že na dovozová auta je i Cebie krátká co se týká kilometrů,pokud auto není servisováno ve značkovém servisu, kde o kilometrch je záznam. Prověřoval jsem si auto před koupí přez Cebii, mělo najeto 93000,pak se pos……o,a diagnostika zjistila,že auto má ve skutečnosti najeto přes dvěstě tisíc. Takže ani Cebii se nedá věřit. Nikomu nic nenutím,ale názor si nato udělejte každý sám svůj.

    Radomír

    několikrát se mi stalo, že toto dělala ESA ráda, od doby, co jsem u AAA se nic takového nestalo

    Radomír

    poslední auto co mám z AAA tak naprostá kvalita, zatím netřeba oprava, a jezdí perfektně jako nový, takže rozdíl bude markantní asi

    POSt

    No v momentě kdy dostane papír kde je napsáno: Vzhled vozu odpovídá najetý km, ale další skutečnosti nelze ověřit. Tak ani tento slavný systém není bez problémů….

    POSt

    A jak píše koblížek, v čase kdy se něco veze a potom přihlašuje, se dá udělat cokoliv. Píšete tady o AAA auto, tam stejně jako všude jinde auta stočená jsou.

    POSt

    Záleží jen o kolik. V áčkách jsem si kupoval astru. Najeto 73tisíc cena 110 tisíc… To je nějaký divný, tak se na auto jedu podívat. Na první pohled odhaduji nájezd tak 120-150tisíc… Tedy 2x tolik. Cebia, jasně všechno je v pohodě, serviska, jasně všechno sedí, takže? Auto jsem nakonec koupil, ale chovám se k němu tak jako by mělo 120-150tisíc najeto, tedy rozvody a atd…

    Lubos Pavlak

    Dneska se nedá věřit nikomu a ničemu. 90% vozů že má stočený tachometr? A proč taky, protože to chceme, většina lidí si vybírá auto podle toho kolik má najeto, tak se není čemu divit, že bazary nám vycházejí vstříc 🙂

    Lubos Pavlak

    A když počítám 90%, tak třeba v AAA auto kde je v nabídce cca 9000 tisíc aut, tak to znamená, že 900 aut je v pohodě? Tak už se dá něco vybrat, když teda nechcete stočené…

    VímCo

    K tomu aby člověk odhalil auto které je stočené musí mít alespoň základní znalosti, o tom jak má vypadat auto o které má zájem po daném nájezdu. Žádnému systému se prostě věřit nedá. A hlavně když už, tak prostě počítat s tím, že má auto najeto více, a buď si vyhádat slevu, nebo zařídit nutný servis, tak aby auto bylo zase v pořádku.

    VímCo

    Bohužel ani největší bazar u nás https://www.aaaauto.cz se stočeným autům vyhnout nedokáže, a rozhodně na nějaké kousky narazíte. Může za to především dovoz aut z ciziny. Kde nájezd mnohokrát nelze ani správně ověřit. Neříkám, že je bazar nevinný, ale za něco rozhodně nemůže. Viz například kauza s falšovanými servisními knížkami.

    VímCo

    A btw., pan Pavlák to napsal hezky. Jestli mám na výběr z 900 aut, které zaručeně nejsou stočené, tak je to pořád slušný výběr… Jen je hold se potřeba trošku snažit…

    MyAir

    haha hezky možná, ale najděte to pravé když třeba v AAA auto je to jen každé deváté… No není to sranda… A pak mě tady bude psát borec, že se mu tam tak líbilo, že koupil dvě auta za jeden den jen tak… to jo… Obecně platí, čím více aut v nabídce, tím větší šance na kup dobrého auta…

    MyAir

    A podle mě si za to můžeme i samy… Nechci tím obhajovat žádný bazar, ale na co obyčejný člověk čumí prvně? No najeté KM… A vůbec ho nezajímají důležité věci jako serviska, kolikátý majitel, havárky atd… I když se pánové a dnes už musím napsat genderově i dámy v bazarech snaží auto připravit tak, aby nikdo nic nepoznal, poznat to je… A jakýkoliv normální mechanik Vám to jen potvrdí… Takže slepě věřit bazaru, že 15 let staré auto má najeto 73000 tisíc km přesně, no good luck….

    Kopiník

    Zaručeně jak píšete to nikdo nepozná. Jsou určité ukazatele, které se dají rozpoznat, ale stejně jak to vím, tak to ví pánové v bazarech. A jak uvádí článek, další jakýkoliv registr, či kontroly, povedou jen k tomu, že auta budou dražší a bude se více šmelit… Už několikrát jsem navštívil bazar AAA auto. Jsou tam stočená auta? Jasně 🙂 A tak je třeba s tím počítat a radši si vybrat auto s více km za lepší cenu, ale v dobrém stavu… Ještě že áčka mají tak velký výběr

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist