BASF má první celoplastová kola na světě

1 fotografieelektromobil

Prosadí se lehká celoplastová kola nejen na elektromobilech? Společnost BASF věří, že si získají popularitu.

Diskuze

11 komentářů

    Skalik
    Skalik

    Drzim palce aby se jim to povedlo dostat do seriove vyroby. Kazde kg dolu je fajn a treba na motorce si to predstavit dovedu pokud to bude levnejsi a jeste lehci tak sem s tim.

    U auta je otazka jak se to bude chovat pri oteru o obrubnik a zda to pujde opravovat, ale kdyby cast byla jen kryt ktery se da vymenit tak je to dobry napad

    Gallardo

    Nic není tak dokonalé jak to na začátku vypadá… Proto postrádám slovíčko, ale!!!

    riderhenry

    Docela by me zajimalo, co znamena ta uspora hmotnosti 30%? Z ceho vychazeji? Napr. v rozmeru 15\“ se da dnes koupit kolo, vazici lehce pres 3 kg, ale take urcite kolo, ktere bude vazit 15, 20 nebo mozna i vice kg. I kdyby byla 30% napri. z kola, ktere vazi 6 kg (coz je porad velice slusne), stale jsme dost daleko od toho, kam se da dostat s pouzitim \“klasickych\“ materialu. Moc velke sance bych tomu tedy nedaval, leda by byla cena opravdu extremne nizka a neprinaselo by to zadne velke nevyhody (vcetne vzhledu).

    Duri

    15\“ koleso vaziace 3 kg (ak take existuje) bude stat 1 ks aspon 1000 €. Standardna hmotnost hlinikovych 15\“ diskov je tak 10 kg (lacne hlinikove disky). Ak by pri rovnakej alebo mierne vyssej cene mali tie plastove disky 6-7 kg, tak to dost vyrazne pomoze – hlavne pri slabsich autach, kde je citit kazde kilo na kolese.

    adlem

    spíš přemejšlim jak se to kolo bude jen vyvažovat? – vyštípneme kousek plastu? =) nebo standardně drát se závažim???

    Aru

    Stejně jako se to dělá dnes. Viděl jste už někdy Alu kola? Neexistujou jenom plechy. Trochu se porozhlédněte kolem sebe. Mají to téměř všechna novějsí auta.

    Jsou to asi 2mm tusté destičky se samolepící stranou.

    riderhenry

    Skoda, ze 4 ty kola nestoji ani 1500 USD, tzn. asi 1150 EUR. 6kg disk se da koupit uz za celkem normalni penize, to neni nic nenormalniho. Jde spis o to, ze u zakazniku, obzvlast v Evrope, na vahu neni moc vyvijen tlak, jde jim jen o to, jak mo cool a in kola jsou. Pak se casto muze stat, ze zhorsuji funkcnost sveho auta, krom toho, ze vyvolavaji u nekterych pocit nevolnosti…

    VlK

    No to zni dobre! Samozrejme ze se asi nejaka nevyhoda najde (a casem se spravi), ale stejne mi to pripada jako bezva napad, skoro bych rekl mala revoluce – a alespon pro mne z docela necekane strany. Drzim palce.

    Garfielld

    docela by mě zajímalo jak to bude s odvodem tepla z ložisek kol, pokud vim tak už se zkoušely plastový ráfky prosadit v závodech, ale problém byl s přehříváním ložisek, protože plastový kolo prostě teplo neodvede, stejná situace by mě zajímala i u karbonovejch kol

    Garfielld

    docela by mě zajímalo jak to bude s odvodem tepla z ložisek kol, pokud vim tak už se zkoušely plastový ráfky prosadit v závodech, ale problém byl s přehříváním ložisek, protože plastový kolo prostě teplo neodvede, stejná situace by mě zajímala i u karbonovejch kol

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist