BAC Mono (2016) využívá jako první vůz revoluční grafen, nejpevnější známý materiál na světě

Zadní podběhy jednosedadlového sporťáku Mono využívají mimořádně lehkou a pevnou uhlíkovou strukturu, která má podle BAC potenciál významně šetřit hmotnost.

Grafen, tedy extrémně tenká a průhledná uhlíková vrstva s tloušťkou pouze jediného atomu, nemá pouze zvláštní elektrické vlastnosti, ale také rekordní mechanickou pevnost, takže bylo asi jen otázkou času, kdy si jeho vlastnosti všimne také automobilový průmysl.

Kdo všechno s grafenem momentálně pracuje, nám asi jen tak někdo z vývojových oddělení automobilek na nos nepověsí, máme tady však prvního adepta s praktickou aplikací. Britská společnost BAC vyrábějící sportovní model Mono aplikovala ve spolupráci se společností Haydale Composite Solutions grafenovou vrstvu na zadní podběhy a tvrdí, že rozsáhlejší použití tohoto materiálu by mohlo vést ke snížení hmotnosti až o 20 procent. Což je už docela vysoké číslo, které by mohlo mít dramatický dopad na dynamiku aut či jejich spotřebu.

Zdroj: Autocar

1.8.2016 7:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist