BAC Mono (2016) využívá jako první vůz revoluční grafen, nejpevnější známý materiál na světě

Zadní podběhy jednosedadlového sporťáku Mono využívají mimořádně lehkou a pevnou uhlíkovou strukturu, která má podle BAC potenciál významně šetřit hmotnost.

Grafen, tedy extrémně tenká a průhledná uhlíková vrstva s tloušťkou pouze jediného atomu, nemá pouze zvláštní elektrické vlastnosti, ale také rekordní mechanickou pevnost, takže bylo asi jen otázkou času, kdy si jeho vlastnosti všimne také automobilový průmysl.

Kdo všechno s grafenem momentálně pracuje, nám asi jen tak někdo z vývojových oddělení automobilek na nos nepověsí, máme tady však prvního adepta s praktickou aplikací. Britská společnost BAC vyrábějící sportovní model Mono aplikovala ve spolupráci se společností Haydale Composite Solutions grafenovou vrstvu na zadní podběhy a tvrdí, že rozsáhlejší použití tohoto materiálu by mohlo vést ke snížení hmotnosti až o 20 procent. Což je už docela vysoké číslo, které by mohlo mít dramatický dopad na dynamiku aut či jejich spotřebu.

Zdroj: Autocar

1.8.2016 7:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist