Avanti Studebaker XUV

Pokud se vám zdá Hummer H2 příliš normální, stále můžete skočit (nebo spíše vyskočit) do jeho exotického dvojníka, který s ním prý nemá nic společného.

Avanti je největším nezávislým výrobcem aut v Americe a na trhu se pohybuje už čtyřicet let se stejnojmenným modelem sportovního kupé, které v roce 1961 vzniklo pod značkou Studebaker. Pro tento rok se ale očividně vzhlédlo v Hummeru H2 a od své klasické produkce zaměřené především na malé sportovní repliky si odskočilo do nejtěžšího terénu.

Obří tereňák Studebaker nese označení XUV, což má být zkratka pro „extrémní užitkový vůz“, a ve všech směrech je větší než Hummer H2, kterému se k velké nevoli General Motors nejvíce podobá. Jeho rozměry jsou 5486 mm na délku, 2146 mm na šířku a 2108 mm na výšku. Tomu odpovídá i hmotnost 2700 kg a dva druhy motorů v nabídce, a to benzínový vidlicový desetiválec s objemem 6,8 l o výkonu 310 koní a točivým momentem 578 Nm nebo turbodieselový vidlicový osmiválec o objemu 6,0 l s výkonem 325 koní a točivým momentem 762 Nm.

Za příplatek si může zákazník přikoupit k desetiválci kompresor, který jeho výkon zvýší na 425 koní. Oba modely mají pětistupňový automat a kotoučové brzdy na všech kolech s ABS. Udávaná spotřeba je podle typu 22 a 17 l/100 km, ale ze zkušeností s Hummerem to jsou optimistické hodnoty, které můžete pro reálnou představu zvýšit o polovinu.

Avanti Studebaker se vyrábí ručně a jeho cena začíná podle stupně výbavy na 75 000 dolarech (kolem 2,1 mil Kč). Je založený na platformě velkého pick-upu Ford F-250, čímž se na americkém trhu řeší i otázka servisní údržby.

GM podala na Avanti kvůli očividnému kopírování Hummeru soudní žalobu a chce jeho výrobu zastavit s tvrzením, že vizuální podobou očividně kopíruje Hummer a mate zákazníky. Podle Avanti nemá Studebaker s Hummerem jediný společný díl a jeho vývoj probíhal zcela nezávisle na GM a jeho produktech. Hájí se mimo jiné i tím, že jako jediné SUV na trhu má posuvné boční i zadní dveře, čímž pokračuje v tradici Studebakeru, který měl jako kombi to samé již v šedesátých letech.

redakce autoweb.cz

26.4.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist