Autoweb radí: Kupte si rodinné auto s osmiválcem

6 fotografiíporadna

Vysoké ceny benzínu a nafty tlačí naopak dolů ceny velkoobjemových aut s papírově velkou spotřebou. Nebojte se jich a spojte příjemné s užitečným.

Diskuze

77 komentářů

    vzteklej pes

    Hezký a zajímavý, ty ceny jsou fakt nízko. Už se těšim na komentáře typu \“V6 TDI jezdí stejně rychle a za 5 litrů\“. Kdepak, kdo nikdy nejezdil osmiválcem, tak neví, co znamená pořádnej motor. 🙂

    josef K.

    Spotřeba 12 litrů na sto u čtyřlitrového osmiválce … Tak a teď jednu o karkulce.

    vzteklej pes

    tak vono bude záležet na stylu jízdy. Pokud někdo pojede stylem \“Fabia HTP v levým pruhu\“, tak pojede tak za 20, 25. Ale pokud pojede stejně rychle jako ta Fabie, klidně by za těch 12 mohl jezdit. Na dlouhejch cestách berou velký motory docela málo – relativně. S V6 se dostávám klidne pod 9.

    Necrodamus

    viem, tazko uveritelne ked ma niekto nejaky bezny motor do 2,0 napriklad a spotrebu 8-9 litrov…ja mam napriklad 3.5 V8 a 75% jazdim mestom, celkovy priemer do 12 litrov, kedysi bezne dlhsie trate do 10 litrov

    SomeSpecial

    A co takhle Camaro nebo Challenger?? Ať už ojetý nebo nový? Taky velice zajímavý ceny s opravdickym motorem 😀

    Necrodamus

    viem, tazko uveritelne ked ma niekto nejaky bezny motor do 2,0 napriklad a spotrebu 8-9 litrov…ja mam napriklad 3.5 V8 a 75% jazdim mestom, celkovy priemer do 12 litrov, kedysi bezne dlhsie trate do 10 litrov

    Dodo

    No pri tychto autach vobec nie je prvorada spotreba, ved 8valec si clovek kupuje pre radost a zvuk,nie?
    Ale ked o spotrebe, tak dobre: tych 12 litrov pri S4ke moze byt celkom realnych (ak sa bavime o priemernej, v meste to bude samozrejme viac). Ja som na benzinovej A6 3.0 V6 (220k) quattro tiptronic mal priemernu spotrebu (dialnica, okresky) cca 9-10. Myslim, ze 12 je uveritelna hodnota

    Ládes

    Proč ne? Už rok a půl mám S4, víc než 50% najezdím po městě, občas nějaká svižnější projížďka a průměr je 13,5. Když netrávím tolik času ve městě tak 11-12 litrů není velký problém a stejně se mi moc častone nestane, že by mi někdo předjížděl…:)

    ebbe

    Pohadky o spotrebe velkych benzinu pisou vesmes uzkoprsi hlupacci, jejichz obzor konci u superaut 2.0 TDI. Za 12 litru se jezdit pri bezne jizde bez problemu da is V8. Navic fakt je, ze ta \“bezna jizda\“ je s takovym autem vetsinou jak vyrazne rychlejsi, tak zaroven i uvolnenejsi, nez u malych dychavicnych motoru. U me atmo 3,0 H6, automat, permanent 4WD, hmotnost auta cca 1950 kg, casto nalozene, dlouhodobe za 140 000 km kolem 12 litru. Dosud zadne opravy, jen pravidelny servis v autorizovanem servisu. Mimochodemm, motor 3,6 H6 ve stejnem aute zere jeste mene a vetsine je asi jasne proc, ze?

    Martin K.

    Takova auta by asi chtel kazdy, ale obavam se, ze spotreba vubec neni to, ceho bych se po koupi obaval. Auta teto velikosti a slozitosti serezou sveho neboheho majitele na drobnych i jinych opravach a servisu…
    Navic je pramalo lidi, kterym nemusi byt lito, zkusit utratit bratru 200-300 tisic Kc za radove 5 az 10 let stara auta a cekat co to udela.
    Obavam se, ze vetsina populace bude dal jezdit v ojetinach do 2 litru a 200tisic ceny, nebo novych podobnych za tech max. 3xx tisic.

    michal

    jasně proč né,ale když jezdím za 12l/100km,nebo tomu trochu šlápnu k čemuž mě vždycky větší výkon svádí tak bude spotřeba jak prase.u pumpy zas přizpívám kraďpuskům a servis a případné náhradní díly jsou u takových vozů taky mnohem dražší,pojistka a všechno okolo.takže takové auto se dá doporučit někomu kdo vydělává tak 100tisíc měsíčně.nevím jestli je třikrát rozumný nacpat polovinu rodinýho rozpočtu do auta.V6 ještě dává smysl,V8 v naších končinách nesmysl.ve státech tam kde je levnej benzín je to něco jinýho.

    Martin K.

    Takova auta by asi chtel kazdy, ale obavam se, ze spotreba vubec neni to, ceho bych se po koupi obaval. Auta teto velikosti a slozitosti serezou sveho neboheho majitele na drobnych i jinych opravach a servisu…
    Navic je pramalo lidi, kterym nemusi byt lito, zkusit utratit bratru 200-300 tisic Kc za radove 5 az 10 let stara auta a cekat co to udela.
    Obavam se, ze vetsina populace bude dal jezdit v ojetinach do 2 litru a 200tisic ceny, nebo novych podobnych za tech max. 3xx tisic.

    Martin K.

    A lidi, ktery maj opravdu penize ci zazemi firmy na nakup, se o ojetinu zajimat nebudou.
    Nemluve o tom, ze sehnat slusnej ojetej kusb ude trabl jako s kazdou jinou, spis vetsi, nabidka bude omezena na par kusu.

    qwer

    nekoupil bych si ojetinu s takovým motrem,protože případná generálka takového motoru majitele zrujnuje,to si raději každý koupí nový za ty prachy s objemem tak do dvou litrů

    Johny.Rico

    Tak dobře poslouchej.
    Byl jednou jeden muž, říkejme mu Johny.Rico. Johny.Rico potřeboval jednou auto, které bude dobře vypadat, bude nenápadné, rychlé, kompaktní a relativně silné. A tak se rozhodoval a rozhodoval, až nakonec koupil Audi S4 (přesně to, co máš na obrázku, akorát titanová barva a sedan).
    Johny.Rico byl z toho auta neskutečně paf. Jelo parádně, mělo špičkové quattro, manuál (!), a světe div se!, ono to jezdilo průměrně za 11l/100km. Dálkovky i za 10. No a když chtěl Johny.Rico jezdit rychleji, spotřeba okolo 17 litrů nebyla.
    Zazvonil zvonec, a pohádky byl konec.

    Nejdřív vyzkoušej, pak piš, jo? Nesnáším takové tlachaly!!!!!!!!!

    vzteklej pes

    Tak jasně, ale to už nejsou moc rodinný auta, že jo…

    vzteklej pes

    Tak vono hodně záleží na tom, co si člověk ve firmě vyjedná. Svýho času sem se dostal s limitem na služebák na 540i E39 z ojetin, když pár ostatních jezdilo v Octaviích 2.0 TFSI RS. Bylo to 4 roky starý, levnější než Octa RS, levnější servis (nic se tam nekazilo) a v pohodě. Dlouhodobá spotřeba 11,7, což se moc nelišilo od kolegů s eresama, kteří jezdili za 10 – 11. Když sem končil, odkoupil sem si to do osobního vlastnictví. Teď už to sice nemám, ale občas se mi stejská, bylo to dobrý auto.

    vzteklej pes

    Ale houby, to jsou všechno hospodský povídačky. Je uplně jedno, jestli máš osmiválec nebo dvoulitrovej diesel. Servis bejvá prakticky stejně drahej, pokud je to stejná značka, tedy v tomto případě prémie. Velkej motor už je pak fajn, nebot povinný ručení je prostě od 2,5 litru vejš stejný a na firemní auta často docela nízký – někdy i nižší než platěj soukromníci s dvoulitrama. Jasně, to auto zadarmo nejezdí, ale už to třeba proti 2,5 V6 nebo 3,0 V6 není skoro žádnej rozdíl.

    josef k.

    Pohádka skončila. OK. Teď se podívej na spritmonitor a seznam se z reálnou spotřebou statisticky od více uživatelů.
    Takže báchorky si nechej pro děti před spaním.

    David

    Camaro není rodinný auto? Ale jo je 😉 Já bych ho do rodiny bral.

    Mára

    V klidu, jezděte dál tédéíčkem se spotřebou 5,5 a myslete si, jak jste na ty hlupáky v osmiválcích, kterým to tak strašně moc žere, vyzrál.

    Mára

    To já bych si jí koupil, protože takhle velkej motor logicky nejezdí pořád přidrženej pod krkem jako malý foukaný čtyřválce, který jsou dneska skoro v každým autě, i velkým. Je potřeba pečlivě vybírat a o motor se starat, pak by se to vysypat nemělo.

    BobAsh

    Pokud chce normální člověk s normálním příjmem provozovat V8, měl by hledat za Atlantikem – protože jak už tu několik lidí správně poznamenalo, problém většiny evropských V8 nebude ve spotřebě, ale v servisu. Ve srovnání s mnohavačkovým, mnohaventilovým monstrem od Audi nebo BMW je například Chevrolet LSx nebo Chrysler Hemi primitivní, ale přitom velmi schopná a efektivní záležitost.

    Najít americký osmiválec, který by snesl označení \“rodinný\“ a zároveň fungoval i na okreskách, je sice poněkud náročné, ale pokud se vám podaří narazit třeba na Pontiac GTO (jinak též Holden/Vauxhall Monaro) nebo jeho čtyřdveřového nástupce G8, dostanete zábavné a přitom praktické auto s rozumnými náklady na servis a snesitelnou spotřebou…

    josef K.

    By se to vysypat nemělo, jak tady sní jeden odborník, ale vysypat se to může a pak jenom vyndání motoru ven a oprava stojí jak nový sandero.
    I v německu, kde je průměrný příjem 5x vyšší jako u nás si takové auto koupí málokdo. Jenom u nás jsou frajeři, kteří by si to koupili kdyby na to měli. Houby s octem.

    josef K.

    Průměrná spotřeba je 15 litrů. A při courání stylem htp a machrování po městě klidně i 17 litrů na sto. Takže asi tak s těma pohádkama jak jela karkulka čtyřlitrem do lesa.

    Martin

    Preboha Dalibor si opeť a zas žije vo svojom svete ! , kde priemerný čech má príjem 70 tis. kde mu 3500 za plnú nádrž na par stoviek km nič neurobí a kde mu zákonna poistka za 25 000 tiež len tak vrásku na čele neurobí o havarijnej ani nehovorim a kde účet za výmenu oleja ( samozrejme že poradí olej v tak vysokootačkovom motore meniť radsej skor ) + vymena tých mini bŕzd čo sú napr v S4 ke pride len smiešnych par desať tisíc …:D
    Bože kde toho chlapa vyhrabali ?

    Johny.Rico

    Tak dobře poslouchej.
    Byl jednou jeden muž, říkejme mu Johny.Rico. Johny.Rico potřeboval jednou auto, které bude dobře vypadat, bude nenápadné, rychlé, kompaktní a relativně silné. A tak se rozhodoval a rozhodoval, až nakonec koupil Audi S4 (přesně to, co máš na obrázku, akorát titanová barva a sedan).
    Johny.Rico byl z toho auta neskutečně paf. Jelo parádně, mělo špičkové quattro, manuál (!), a světe div se!, ono to jezdilo průměrně za 11l/100km. Dálkovky i za 10. No a když chtěl Johny.Rico jezdit rychleji, spotřeba okolo 17 litrů nebyla.
    Zazvonil zvonec, a pohádky byl konec.

    Nejdřív vyzkoušej, pak piš, jo? Nesnáším takové tlachaly!!!!!!!!!

    opl

    Takový auto si koupí tak leda kluk na machrování to stejně rožštípe co má tatíka ředitela,velkopodnikatela,apod.nebo to auto zdědí po tom tatíkovy.Takový auto si žádný průměrný čech nekoupí.Žijem ve státě kde je typickým rodinným snem auto značky škoda fábia a oktávie,nejlíp TDI,případně nějaká ojetá plečka německé provience,předevšm passat,vectra apod.Sice jsou tací co mají plat i těch 70000kč/mes.,ale ti zpravidla kupují nový na liesing.Obyčejní lidé kupují auta max. do 1999ccm.A pak jsou ještě tací lidi co by si takový sedan z V8 mohli dovolit,ale nechtějí vražet všechny svoje vidělaný prachy do auta. Pro lidi co málo najedou taky k ničemu,těm stačí taková fábie.Zkrátka jsou to auta pro nadšence a né pro české rodiny.Jak tu ještě zaznělo já osobně kdybych pořizoval V8 tak hemi(lepší zvuk)něco vydrží,americký motory nejsou tak složitý jako německý kde je plno sraček a tím pádem i odolnější,protože v jednoduchosti je síla a velký americký motory jsou ještě z pravěku stačí se podívat na naskár co mají pod kapotou.

    ondráš

    Souhlasím…mám také B9 Tribecu a jezdím za to samé. Dle stylu jízdy 9-12.5 l/100 km. A lidé s Outbackem jezdí za daleko méně…protože Tribeca je auto jako \“kráva\“. Když jsem si ji koupil v AWD řekli\“…dobrý dobrý, teď máte náklaďák a jednou si třeba koupíte i auto…\“ Jen pro ilustraci…když jsem letěl z Norimberka v noci po dálnici v 5 lidech a s plným kufrem 160 km/hod., tak jsem v Rozvadově měl spotřebu 13.8 l/100 km… Osobně si myslím, že třeba s osmiválem od BMW se za 12 pohodově jezdit…

    vzteklej pes

    Tak to radši ten váš rizikovej osmiválec než Sandero. Na to si sám sebe vážím fakt dost na to, abych jezdil Sanderem

    vzteklej pes

    To maj ti kluci furt psát jen vo servisu tédéíček a jak jezdit za pět litrů? Doháje, aspoň občas nějakej jinej než naftou prosáklej článek překousněte

    kolistk

    Mám řešení,kupte si disel nebo benzínovej foukanej čtyřválec a do repráku si nainstalujte zvuk z corvety.Má to podobnej efekt,spotřeba poloviční,zvuk tam je to je hlavní na ty naše silničky je motor V8 stejně zbytečnej,leda na okruhový ježdění a na to stačí taková mazda mx5, nebo jinej roadster,co má ani né poloviční náklady a spotřebu skoro žádnou.

    Mára

    Jste jen konzumní jedinec, který se snaží ušetřit i na vyprázdnění měchýře. Prostě někomu dopřejte, že si chce udělat radost. A co je to ten váš \“obyčejnej člověk\“? To je mluva jak vod Paroubka, FUJ

    Ještě je snesitelnej sedan střední třídy s V6,ať už spotřebou,nebo pojistkou.Navíc tyhle káry byť už mají něco za sebou,jsou v plné polní a za lepší ceny než taková 4letá fábie Htp.Důvod u nás o tyto motory není zájem.Záleží co kdo preferuje.

    opl

    Tak jednou jsem si udělal radost z mondeem ST 220,a z radosti byla nasranost,byla to dost ojetina co jsem zjistil až po čase užívání.Proto já bych raději nový než ojetinu s V8čkou.Protože takovejch aut u nás moc není a musí se vybírat a  není moc na výběr.Toť můj názor.Jinak ať si každý jezdí v čem chce a na co má.

    Jenyk

    V tom novém autě si také koupíte, turbo, vstřiky, DPF, dvouhmotu, často dvojspojku a plno elektroniky a hlavně auto z dnešní doby, kdy jsou výrobní náklady na úkor kvality stlačené na podlahu. Co se vysere dřív – nové auto plné kurvítek nebo robustní osmiválec? Oprava čeho bude dražší? Amortizace čeho bude větší?

    Koupě dnešního auta je ekonomické šílenství, ať si marketing říká co chce.

    Ondrej

    V8 ma tu vyhodu, ze pri klidny jizde a s otackama dole ma celkem rozumnou spotrebu. Treba s 4.2 FSI se da jet podle predpisu za 10l a celkem dynamickou jizdou za 12-13. BTW, po dlouhodobe analyze jsem dospel k zaveru, ze Vzteklej pes je Dalík Žáků…:) Kdo souhlasi at da palec nahoru.

    lamal

    na co to hned zenies do extremu ? nikto tu nic nepise o tdi a 5litrovej spotrebe, ale u nas stoji benzin 48,50/liter a bezny plat robotnika 12 000 tak nech mi tu niekto nepise o spotrebe… pokial niekto nema aspon 30tis mesacne a nie je vol tak bude musiet riesit tu spotrebu

    Mikey

    Sám mám V8 rád, ale tyhle rady.. Pokud by to mělo být auto kterým rodina bude jezdit na dovolené po Evropě, příp. ho tatínek bude mít jako služebák či na delší projížďky o víkendech proč ne, (to ale znamená, že v rodině bude ještě min. jedno auto na jízdu po městě) nicméně rodinná auta tráví i nějaký ten čas ve městě a tam by V8 byl poměrně slušný \“žrout.\“ To už je smysluplnější V6, která bude při slušném zacházení brát tak 11 – 13, dálnice nebude problém za 8 – 10, a to i s automatem.

    josef K.

    Tys asi nikdy neviděl motor. Sundej ten plastový dekl a jen tak shora na to koukni. V osmiválci je těch tvých kurvítek dvakrát tolik jako ve čtyřválci, takže je tam dvojnásobná pravděpodobnost, že se některé z těch tvých kurvítek posere.

    josef K.

    Ojetý ford si koupí jen zoufalec. To je šrot už na výrobní lince. Henry Ford byl skot a ten myslel jenom na to jak to udělat co nejlevněji. A to platí pro ford stále.

    josef K.

    Prodals to, protože to nebylo až takové terno.

    vaněk

    no já se článku asi budu držet, protože dřív jsem měl bmw 540i . starou šlupku a jezdilo mezi 9 až 16 litry, běžný průměr po praze 12l při skoro 300 konich, jelo to krásně nenuceně a bylo to spolehlivé, pak jsem myslel že udělám dobře a pořídil si škodovku superb 1,8 TSI…mám tam po 200 tkm už třetí turbo, měněné zapalovací cívky, měněná elktronika pořád nějaká…a spotřeba ? mezi 7-12 litry ale neznamená to že si neumí vzít taky 16….staré motory byly aspon spolehlivé..

    peto

    naprosto běžně čudlo… a to nejezdím žádnej ekonomy run bmw 545i 2006…umí i se sebezapřením za 9, ale při absolutní náloži 16…prostě průměr 12,představa že V8 musí žrát trávu kolem cesty je ze 60. let…

    venca

    no z osobní zkušenosti vím že ty motory generálku potřebujou nejdřív po 500.000 km, narozdíl od všech přeturbenejch motorků který rvou z maličkýho objemu výkon aby to aspoň jelo do kopce, ne vážně velkoobjemový atmo motory jsou spolehlivostí aopotřebením jinde. osobně jsem jsem najel s V8 300 tkm a to jsem kupoval na 220ti…když jsem prodával auto žralo 0,5l /1000km oleje 5W 40….asi tak, co jezdím v práci s OII tdi co má nahoukáno 350 tak už to má dost a to jsou měněné vstřiky a 2x turbo

    330i E46, spotřeba 9,3 (město 1/3 a dálnice a dlouhé trasy 2/3).Zákonná pojistka stojí 3 600Kč, stačí jen hledat. Jo, a nebourat…

    radek

    ono že máš na superbu ve 200tis třetí turbo taky záleží jak s tím jezdíš a jak měníš olej,jestli dochladíš turbo,s těma cívkama je to tak,odchází pomalu jak na htp

    radek

    no nevím jestli bych chtěl u takovýho motoru dělat rozborku,hodně záleží taky v jakým stavu se to koupí,to by to auto muselo být po dodikovi co to na zimu v garáži přikrejval peřinou:D

    tukator

    Já měl 3.5 l (123.5 kW) z roku 1989, žralo to 10 (ekonomy mod) – 20 (město v zimě). Motor byl vývojově z konce 60. let… Takže bych té spotřebě i věřil.

    Leviathan

    Já si zase docela dlouho myslím, že je to Filip Rakovan 😀

    praptak

    To nejsou žádné pohádky. Tím co píšete, to jen potvrzujete. Bavíme se o průměrné spotřebě to je podstatné. Takže záleží, kde řidič jezdí, jakým stylem, jak to umí a na využívání výkonového potenciálu. A není důvod, proč by nemohl jezdit s benzínovým osmiválcem přibližně za 12 litrů v průměru. Stačí mít osobní zkušenost.

    praptak

    To nejsou žádné pohádky. Tím co píšete, to jen potvrzujete. Bavíme se o průměrné spotřebě to je podstatné. Takže záleží, kde řidič jezdí, jakým stylem, jak to umí a na využívání výkonového potenciálu. A není důvod, proč by nemohl jezdit s benzínovým osmiválcem přibližně za 12 litrů v průměru. Stačí mít osobní zkušenost.

    Ládes

    A kde ses vyhrabal ty? To je zase snůška blábolů.. Spotřeba je u V8 sice větší než u 2,0 TDi, ale náklady na servis? Výměna oleje (8,5l) a filtrů – 2500,- Kč, komplet přední brzdy (desky a kotouče) 6500,- Kč, když chceš sportovnější, vrtaný – komplet 11 000,- Kč a povinné ručením platím asi 7 000,- Kč Stačí nebejt lempl a trochu se o to zajímat a hledat…

    MiraZR

    Nevím, kde ty spotřeby berou, ale já jezdím s A8 4,2 quattro 2005 dlouhodobý průměr 10,5. Stačí jezdit plynule a ne jak trotl…

    Marty

    12,5 300C 5,7 HEMI; 10,9 Jaguar XJ R4,2V8….

    Takže v pohodě amigo

    Marty

    Ono záleží kolik toho ročně najezdíš. Pokud 30-50 tis tak to asi smysl nemá (resp. ti borci jezdí na LPG, když maj V8, pár tkaových znam).

    Pokud najedeš ročně 7-10 tis km tak proč to najíždět oktávkou když se můžu svézt něčím hodně lepším.
    BTW za 26 měsíců co sem měl 300C 5,7 HEMI sem toho zas tak moc nemusel dělat co se týče servisu a díly z usa nejsou o nic dražší než na nějaké VW nebo Hyundai.

    Marty

    Akorát že tak V8 při solidní údržbě vydrží do generálky 500tis, zvláště staré poctivé OHV.

    Marty

    re: Martin

    chalpe ti si těžce mimo, povinné ručení je dle obsahu, takže u šcob cca 3600 Kč ročně.
    To je novinka co.

    Havarijko na Chrysler 300C – krádež a živel stálo 5500 ročně, aal risk stál 12.
    Na Jaguar krádež za 7500, all risk 19 000
    Ono se to pojištuje na tržní hodnotu víš , takže an těch 300 tis.
    Asi nikdy si to nebude pojištovat na cenu z roku 2004 kdy to ajko nový stálo 3,5 mega.

    Olej se dává obyčejná 5W30 za 800kč 4 litry.
    Výměna komplet brzd 300C – 13tis, výměna brembo brzd na jaguaru – 16 tis. Ty brzdy ti vydrží 80 tis když s tím budeš slušně zacházet.

    Vítej v realitě :o))

    Marty

    Já sem si tkaový koupil už dvě. A předtím dvě V6ky.

    ještě že nejsem průměrnej čech :o))

    Gale

    Vaše logika je až příliš prostá, takže pravdu samozřejmě nemáte. Desetiletá V8 oproti novému přefoukanému čtyřválci (nebo spíš tříválci se závažím fujtajxl…) ve skutečnosti obsahuje kurvítek méně než polovinu.
    Motáte-li do toho pravděpodobnost závady, má s tím taky co dělat třeba průměrné zatížení toho motoru; u maloobjemových čtyřválců je nezřídka přes 80%, u osmiválců jen výjimečně přesáhne 50%

    nocturne.op.15

    musim potvrdit, momentalne jsem z dvoulitru v lehke astre presedlal na 2.5i V6 omegu caravan a spotreba plus minus stejna – 8.3l
    Staci nebyt chobot a pracovat s tim, ze auto ma nejakou hmotnost a setrvacnost – proste u rizeni taky myslet…

    Olda

    Mňo, je mi to sympatické, taky jezdím starým vcelku výjimečným vozem. ALE. Zmiňovaná auta v inzerovaných budget cenách mají těch kolem těch sedmi let, opravdu pěkná více, tj. na konci plnohodnotné životnosti většiny gum, těsnění, silentbloků a podobně (a tím myslím funkční životnost v toleranci tlumení/těsnění apod., ne, že se to ještě zatím nerozpadlo). Vybouchané nápravy. Předchozí majitel(é) už pravděpodobně byl nějaká socka (pohádky o reálně jednom autě z padesáti vlastněným kamarádem důchodcem automechanikem nechejme dětem) a šetřil na údržbě (rozvody, čerpadlo, filtry) a provozních kapalinách (všechny!), takže všechno ven. Kromě toho můžu čekat ložisko v tu nejnevhodnější dobu, občas mi něco zůstane v ruce, je to ošoupané a odřené, sem tam něco vrže nebo zablbnou sondy na motoru (velmi výživné, když se někde v noci na konci světa rozsvítí kontrolka motoru – zase jenom lambda, nebo něco víc? Hádej! …výměna vzhledem k ceně nepřipadá v úvahu, u V jich bývá 2x tolik). Gumy ve velkých rozměrech stojí bago. Vidláckému buranovi to holt stačí (\“Máňo, tyvole to je Audyna pyčo\“), člověka s jistými požadavky to bytostně sere.

    Mimoto počítejme, že si chci auto tři-pět let nechat, takže se dostáváme daleko přes deset let věku a postupné investice budou s prací v klidu 10-30% ceny auta (nějaké ty brzy, možná spojka, elektrika, sonda na motoru, drobné úpadky a výpadky, rozvody, pumpa, oleje moto+převod+diff, ostatní kapaliny, podotýkám vše s prací). Když si dělám ekonomickou rozvahu, takhle stará V8 bude dále velmi obtížně prodejná (leda pomýlenému tunerovi nebo pár nadšencům, kteří se scházejí tady na webu, v bazarech je vídám stát dlouhé měsíce), takže u nesběratelských modelů trpím ještě pořád znatelným pokles ceny. Mimoto bude cena na km vyšší minimálně o 1 Kč na kilometr. Běžná cesta Praha-Ostrava a zpět se mi tak navyšuje o cca 750 Kč. Kolikrát ji jedu?

    Dívám se na kompletní účty (vše přesahující 10 Kč), které vedu ke svému autu a když jen investice do pohonného řetězce navyšuji o další čtyři válce (objem náplní, svíčky, kurvítka, práce) a i jen mírně dražší díly z druhovýroby (nedejbože to někde rozfláknout), je to opravdické terno… Nějak není divu, že tahle auta vídám v ČR zásadně bez oprav drobných karosářských škod. Asi se majitelé rekrutují z nejvyšších příjmových skupin a je to velmi levné.

    Možná by stálo za filosofické zamyšlení, jestli opravdu lze něco získat zadarmo a tyhle káry jsou plošně pořád tak super výhodné. Proč si je ti původní majitelé nenechávají, když je to tak super? Že by autoři článku byli nadšenci (stejně jako já), kterým není líto principiálně vyhazovat desítky tisíc za údržbu auta pro radost.

    ebbe

    Stejné auto, stejná zkušenost, jasně. Já na trase Severní Evropa – ČR (jezdím to poměrně pravidelně) s tím, že v Německu na dálnici 160-180 km/h dle GPS, jinak limit plus 10-20 km/h, mám spotřebu s plně naloženým autem bez rakve vždy kolem 12,0 litru. Spotřeba s rakví opakovaně 12,6 litru, ale to nejedu víc, než 145 km/h. Při těch 180 km to kolem 16-18 litrů žere, ale zase to rychle utíká. Příjemným překvapením pro mě byla výborná stabilita při rychlostech 180-210 km, víc jsem nezkoušel.

    imhotep

    Reálne skúsenosti : najprv nizkoobjemové benzíny, neskôr turbodiesle, t.č. 2x benzín V6.
    Dúvody pre:
    1. V6,V8 sú zaťažované pri jazde bežne na 30% / pri reálnej 100km/hodine do 1500 otáčok, 140km/h 2500 otáčok . To známená všetky mechanické časti motora sú de facto zaťažované prevažnú dobu / ak nehovoríme o jazde na okruhu/ minimálne a preto mechanická životnosť týchto motorov je bezproblémová 500 t km a viac
    2. kto si kúpi takéto auto tak sa aj oň stará / jednoducho kúpiť si veľkoobjemový benzín je určitá filozofia/ a preto ich technický stav je aj z tohto pohľadu zvačša veľmi dobrý.
    3. mechanická robustnosť nemotorových častí vzhľadom na veľkosť motora, hmotnosť, spôsob uloženia a jednoznačne vzhľadom na cenu nového vozidla a premiovosť je takisto nadpriemerná
    4. vybavenie týchto aut je premiové a preto aj 6 ročné auto napríklad bezpečnostnými prvkami sa vyrovná novým autám, jednoducho na týchto autách automobilky nešetria
    5. reálne náklady na servis sú jednoznačne nižšie ako náklady na turbodizel podobného veku
    Dôvody proti :
    1. náklady na pohonné hmoty sú 2x až 3x vyššie ako na turbodizel, čiže reálne majiteľ na pumpe cíti že má V6,V8
    2. nižší dojazd na nádrž ako TD
    Po skúsenostiach s TD a tým čo robia po 100 t km a viac by som v prípade staršeho vozu významne skôr siahol po V6,V8 ako po TD
    A nakoncie odpoveď pre Oldu, prečo si ich pôvodný majiteľia nenechali? No preto že po 5-6 rokoch bezproblémového vozenia / auto ide do servisu zvačša len na pravidelnú prehliadku a výmenu náplní/ si kúpia nový voz a veľmi často znovu V6,V8 / filozofia vzťahu k autám/

    ebbe

    Popsal jste to presne, moje auto i po skoro sedmi letech dostava presne to, co ma, navic v autorizovanem servisu. Zkratka na takove auto bud mam se vsim vsudy nebo si ho nemam porizovat.
    Po zhruba sesti letech provozu jsem uz uvazoval nad necim novym (priznam se, ze vice mene z rozezranosti), ale jeste si ho tak dva roky necham, protoze je
    1. Zcela bezproblemove a temer nic mi v nem nechybi a naopak nema spoustu debilnich pipajicich asistentu, kteri se snazi byt za kazdou cenu chytrejsi nez ridic.
    2. Od noveho auta bych chtel preci jen vyssi vykon a to u premiovych znacek znamena benzinovy motor s turbem a to je osemetne, ze. I kdyz snad treba novy V8 biturbo od Mercedesu by mohl neco vydrzet, ale nevim, povest premie uz neni, co byvala. No a me oblibene Subaru novou generaci Tribeky odpiskalo. Skoda.
    3. Ceny ojetin jsou smesne nizke a nemam tedy zadnou motivaci prodat takove auto za nejakych 250-300 tisic, kdyz ty penize nepotrebuji. Dam ho nejspis za par let dceri, az si udela ridicak. Auto bude v te dobe samozrejme v perfektnim stavu, ale to by bylo, i kdybych ho prodaval nekomu cizimu, nemam totiz zapotrebi delat z lidi pitomce. Kompletni servisni historie je navic k dispozici v servisu… Pro nektere se ovsem bude ojete 2,0 TDI se stocenym tachometrem vzdycky jevit jako nejlepsi investice na svete.

    ebbe

    Odpoved byla pro imhotepa, asi jsem spatne kliknul. Jeste k tomu servisu – velmi pochybuji, ze prvomajitele aut s V6 a V8 na servis po zaruce kaslou nebo ze jezdi po vrakovistich a shaneji tam nahradni dily. Myslim, ze na to nemaji cas a hlavne ani chut.

    vaněk

    jj to máš přesně pravdu… ale možná se budeš divit-olej měním do 15tkm max, turbo dochlazuju, auto nechávám zahřát, problém toho motoru je ten že má z výroby nedostatečné chlazení na rychlou jízdu, předimenzovaný a jede na chudou směs, olej karbonuje, od té doby co mi v servisu řekli at přestanu používat nesmysl typu 5w30 a používám 5w 50 je to lepší. ale stejně.. jinak se to sype pořád dál, měnil jsem dvouhmotu, cívky, ložiska, a pořád něco dokola… se starým bmw když jsem to držel 3h na plnej kotel v německu, to auto nevědělo že má za sebou 700km. jsem fakt nas.ranej. dnešní auta maj kvalitu levnýho mobilu

    Martin K.

    Myslim, ze by redakce mohla nekde sehnat ty penize na nakup nektereho v clanku uvedenych vozu a udelat dlouhodoby prakticky test ojetiny se vsim vsudy (spotreba, naklady, servis, najete km) atd…

    Martin K.

    Myslim, ze by redakce mohla nekde sehnat ty penize na nakup nektereho v clanku uvedenych vozu a udelat dlouhodoby prakticky test ojetiny se vsim vsudy (spotreba, naklady, servis, najete km) atd…

    Marty

    To by to redakci musel někdo zaplatit, ty sou rádi když mají rozpočet na plnou nádrž benzínu.

    josef K.

    Napsals to velmi podrobně a výstižně, takže si to tady ti mantáci snad uvědomí a přestanou ty nesmysly ožvejkávat.
    Další věc je vůbec najít někoho kompetentního, kdo by takové opravy vůbec byl schopen udělat a nedokurvit to ještě víc. Množiče závad není problém najít.

    ať už tak nebo tak, je potřeba co nejdřívo dostat to PRASE KA.LOUS.KOVO z parlamentu, ta svi.ne by nejradši pálil na litr PHM ještě vyšší daně, už takhle nám z každého litru kradou více než půlku peněz z ceny aby měli co krást. a to ty PHM kupujem z čistejch už zdaněnejch platů který nám dává zaměstnavatel kterej taky platí jak morovatej. za chvíli můžem jezdit všichni ledatak na kole. už mě to fakt točí a to nevydělávám tak málo (cca 2x prům plat) ale český lidi okolo jsou jak ovce dementní a nechaj si všechno líbit. tahle země nestojí za nic, evropa se sype a doufám brzo sesype úplně.

    krosnic

    Můžu se pane Josefe zeptat čím jezdíte vy, že tu rozdáváte samé \“fundované\“ rady? Protože jen zoufalec napíše tolik hovadin pod jeden článek…
    Ford je značka jako každá jiná. Já jezdím mimo jiné několika Fordy a měním jen spotřební materiál (olej, destičky, atd…)

    Doktor.

    Osmiválec? Nuda! Uznávám pouze V12.Kdo má míň válců, tak by ani neměl vyjíždět na silnici.

    Bejly

    Nechci komentovat příspěvky výše, pouze přispět. Naše rodinné auto… Chrysler Sebring 2.7 LX 6V v automatu jezdí při lehké noze 5.9l/100km mimo město (zapnutá klima) a kombi dlouhodobě je 8,1. Takže ať nikdo neříká (hlavně zastánci diesel techniky), že s vyššími objemy benzin motorů nelze jezdit hluboko pod 10 litrů. Jak se o auto staráš, tak Ti taky dělá odpovídající radost (samozřejmě individuální věc). Ale v případě dlouhodobě nízké spotřeby je taky potřeba brát v potaz, že auto musí vlastnit majitel, který nejezdí s jedním olejem přes 50.000 km, pak už se jen stěží dosahuje tak nízkých hodnot spotřeby. Znám případy aut, co měli v servisce napsáno nově vyměněný olej a filtr a skutečnost byla, že při následné výměně (15.000 km nešel rezavý filtr ani povolit a vytékal černý řídký ani zdaleka lepkavý sajrajt…. běžná rutina. Proto pro mě serviska, pravidelný servis v textu nehraje při koupi auta žádnou roli.Znám případy aut(osobní zkušenost), kdy v 300.000 najetých km měly válce jako nové ( stopy výbrusu ještě z výroby = vše je o zacházení -starostlivosti). = Jak už zde bylo psáno někde…. problém největší představují nekorektní servisy. Osobně jsem zaujatý snad již proti \“všem\“ (spousta negativních osobních zkušeností . Ale to jsem odběhl již daleko od aktuálního tématu. Není důležité kolik má auto najeto při koupi, ale kdo s ním do té doby jezdil a jak se o daný kus starali v servise či on sám mimo servis ( např. výměny dílů , kapalin doma in garage ).

    EVIL

    Ahoj jak tak ctu pridam trochu do mlyna, osobne vlastnim Chrysler GV 3,8V6 AWD, spoptrebu mam dlouhodobe 11,1L LPG na 100km, nalozeny (7lidi a aparat kapely plus karka s bednama) prumerne za 13,8l LPG na 100km, predtim jsem mel sharana v 2,0i a spotreba byla 10l normalne a 15nalozeny a vykon zadnej, dal mam Audi A4 1,8T 132kW spotreba okolo 10l LPG takze v tom neni zasadni rozdil.

    Filip

    Ahoj,
    presne tuto uvahu jsem pred par lety (2010) zrealizoval. Koupil jsem v nemecku primo od majitele BMW e39 540i Touring 02/2000 s manualem a m-packetem. Vuz mel v BMW servisu overenych 127tkm (stejny servis po dobu poslednich 5 let), servisni historii a skoro plnou vybavu. Stal s prevodem 200tis. Dalsich par desitek tis jsem do nej nacpal (gumy, samosvor, atd), ale kazda koruna stala za to. Neni nad plynuly zatah a nenuceny vykon velkeho V8. Co se spotreby tyka, tak minimum mam 7.8l/100 ze Svycarska, maximum 38 l/100 na kurzu bezpecne jizdy a prumerne jezdim za 11-12 (nejezdim s nim po meste, mesto = 15-25). Rychlostni profil na dalnici 160-200 (nad 200 uz fakt stoupa spotreba), okreska 100-160. Tankuju jen 98oktanu, 95 se nevyplati, protoze pak trochu vic zere.
    Pocital jsem sve naklady na provoz a ztratu hodnoty pri najezdu cca 20tkm rocne a vyslo mi, ze me \“bavo\“ stoji stejne jako nova Octavie TDI 103kw na 5 let. Podle me je to jasna matematika. TDI nebo benzin V8 se 300konmi? ;-))
    Vzhledem k nejiste spolehlivosti nekterych ojetin, ale doporucuji zapocitat do provoznich nakladu cenu clenstvi UAMK nebo ADAC. Staci, aby vas jen jednou odtahli a zaplati se. ;-))
    Preju vsem usmev na tvari a odvahu sahnout po necem, co na prvni pohled nedava smysl a 99% populace od toho da ze strachu ruce pryc. Ja \“do toho\“ sel a nelituju! Kazde nastartovani a seslapnuti plynu me odmeni a vykouzli usmev na tvari.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist