Autoservis odmítá přijmout olej dodáný zákazníkem,

Autoservis odmítá přijmout olej dodáný zákazníkem pro výměnu v garanční prohlídce i když je v originálním balení a vyšší specifikace, než předepisuje výrobce vozu. Přitom dodání vlastního materiálu ve svých obchodních podmínkách nepřímo připouští, aby vyhověl legislativě. V kapitole Zárukauvádí:
– vada díla je způsobená nevhodným příkazem zákazníka či použitím zřejmě
nevhodné věci (náhradní díly, provozní hmoty apod.) dodané zákazníkem, pokud
na nevhodnost příkazů či věcí AUTO JAROV zákazníka upozornil za situace, kdy
AUTO JAROV mohl nevhodnost příkazu či věci při vynaložení potřebné péče
zjistit.
Namísto toho mi vnucuje, že musím odebrat jeho olej 0W-30 za cenu navýšenou o 300% oproti tržní hodnotě.

Odpověď

A co je to za typ prohlídky? Jestli je to povinná prohlídka výrobce za účelem např. plnění podmínek prodloužené záruky, tak si podmínky stanoví ten servis, resp. výrobce a musíte je respektovat. Pokud ale chcete jen vyměnit olej, tak je to na dohodě mezi Vámi a jimi. Pokud Vám odmítají vyměnit Váš olej, tak bych šel jinam. Problém je ale u prohlídek, které Vám výrobce předepisuje u např. prodloužených záruk, protože tam je o tom, že si může stanovit podmínky, jaké chce. Chcete delší záruku, tak musíte respektovat podmínky té prodloužené záruky, i když to znamená kupovat předraženou vodu, co se tváří jako olej (0W-30). V jiných situacích si to vynutit nemůže, ale u prodloužené záruky ano, protože tam je to prostě smluvní podmínka toho prodloužení.

26.7.2018 2:56| autor: JUDr. Tomáš Beran

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist