Volvo V70

Více prostoru pro lidi i almary, silnější motory, visutá konzola... to musí být nové Volvo!

Obvykle se snažíme používání klišé vyhýbat. Až příliš jasně nás totiž usvědčují z lenosti a nedostatku invence. Ale můžete zmínit v jedné větě slova „Volvo a „V70“ a nedodat k tomu něco o hranatých tvarech nebo archetypu velkého kombi?

Vidíte, nemůžete. Celý svět si myslí, že Volvo ve švédštině znamená „velký hranatý kombík, co dobře topí, ale není s ním moc sranda.“

Sama automobilka na jednu stranu s tímto předsudkem bojuje, ale na druhou stranu si dobře uvědomuje, že to k ní přivádí slušnou řádku bytostně konzervativních zákazníků. Proto je nová V70 o dost usedlejší než některé jiné novinky Volva z poslední doby, jako je třeba hatchback C30 nebo crossover XC60.

Převaha turbomotorů
I když…. jak chcete nazývat usedlým auto, pod jehož výstřelků prostou kapotou burácí turbodmychadlem přeplňovaný šestiválec 3,0 l o výkonu 285 koní? Špičková verze rozhýbe převáženou almaru na 100 km/h za 7,2 s a v případě potřeby ji přemístí rychlostí až 250 km/h.

Přeplňování turbodmychadlem mají rovněž tři ze čtyř zbývajících motorů: benzínový 2.5 a dvě verze dieselu 2.4. Pouze nový šestiválec 3.2 spoléhá na atmosférické plnění. Všechny motory (některé standardně, jiné na přání) lze spojit se šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic.

Lepší než Zyrtec
Interiér se ve větší než malé míře nechal inspirovat novou vlajkovou lodí S80, což jistě není na škodu. Tradiční znaky jako pověstně konejšivá sedadla nebo velký volant se tu prolínají s moderními prvky jako „visutá“ konzola a matné dřevo. Klimatizace je prý tak vychytaná, že novou V70 doporučuje Švédská asociace astmatiků a alergiků.

Místa pro nohy cestujících i jejich bagáž je pochopitelně více než v minulé generaci, která za svoji životní dráhu spadla z vyšší střední do střední třídy.

Ej moja paranoia…

Volvo jako značka je oblíbeno mimo jiné u lidí, kteří se bojí. Vašim neurózám vychází vstříc nejen vyspělá sestava airbagů a radarový systém pro zmírnění následků nehody, ale také třeba snímač srdečního tepu. Díky němu se pomocí klíčku dálkového zamykání dozvíte, zda na vás uvnitř nečíhá podlý vrahoun. Užitečná věcička, vždyť to se člověku stane dvakrát do týdne.

Jen velmi neinformovaného čtenáře by mohlo překvapit, že nová V70 sdílí architekturu s Fordem S-MAX. Raději z toho ale nevyvozujme žádné závěry o jízdních vlastnostech – Ford zatím vždy dokázal dostat ze stejného železa výrazně lepší výsledky než Švédové.

Ačkoliv oficiální tisková zpráva byla vydána již dnes, první auta se dostanou k zákazníkům nejdříve v září. Volvo jich chce ročně prodat okolo pětasedmdesáti tisíc.

autoweb.cz

2.2.2007 3:32

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist