autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > EDAG LUV
EDAG LUV
Evropa zaostává za Spojenými státy v mnoha věcech. Máme například zbabělý zvyk nezačínat válku, když víme, že ji nemůžeme vyhrát. A také nevyrábíme žádný obrovský pick-up s dřevěnou kapotou a chromovanými koly.
Firma EDAG naštěstí chápe, že i evropské hvězdy hip-hopu chtějí ve svých videoklipech propagovat automobilový průmysl rodného kontinentu, jen k tomu potřebují správný produkt. Že jste o EDAGu nikdy neslyšeli? Tahle německá firma vynalézá chytrá řešení zejména pro automobilovou a leteckou výrobu. Na svědomí má kromě jiného několik linek v Mladé Boleslavi.
Konceptem LUV (luxury utility vehicle neboli luxusní užitkové vozidlo) EDAG upozorňuje na potenciál svých konstruktérů. Přestože jde o jedinečný prototyp, byly při jeho návrhu v nejvyšší možné míře uplatněny existující komponenty – což samozřejmě snižuje náklady na vývoj.
Navzdory (tušené) hmotnosti okolo milionu tun vás LUV dopraví k rodinnému tryskáči důstojným tempem: všechna jeho kola totiž roztáčí vidlicový dvanáctiválec 6,1 l z dílen známého ladiče Brabus. Akcelerace z místa na stokilometrovou rychlost prý netrvá déle než šest sekund.
Aby se to nepletlo, každý z předních brzdových třmenů má stejný počet pístů jako motor. Vzadu se skromně krčí ubohé šestipístky.
Jestli patříte k lidem, kteří berou kdysi oblíbené slovní spojení „silniční jachta“ vážně, nepochybně si zamilujete obložení nákladového prostoru a kapoty týkovým dřevem. Není známo, zda EDAG hodlá k LUV dodávat rovněž plavčíka na leštění „paluby.“
Vkusný, střízlivě elegantní design vhodně doplňuje nenápadný bílý perleťový lak.
Cítíte-li potřebu podat na EDAG žalobu za hromadnou urážku všeobecného vkusu, uvolněte se. Sériově tuhle věc nikdy vyrábět nebudou. Není ovšem vyloučeno, že několik exemplářů potichu zmizí v halových garážích excentrických ropných šejků. Vsadíme se, že brunejský sultán už svoji objednávku odeslal.
autoweb.cz