Autosalon Ženeva 2013: Pět nejlepších aut

Vybrali jsme pětku nejlepších aut z letošního autosalonu v Ženevě, respektive těch, která se nám nejvíce líbila. A co nejvíce oslovilo vás?

Prakticky na každém autosalonu narazíme na auta, která přitáhnou naši pozornost více. Letos se nám v Ženevě také zalíbilo několik novinek, tak se na ně ještě jednou pojďme podívat. Úmyslně vynecháváme supersporty Ferrari, Lamborghini a McLaren, kterým jsme se už věnovali samostatně.

​Porsche 911 GT3
Nová ostrá 911 sice přišla jen s automatem, ale to by nám zas tak vadit nemuselo, protože dvouspojková převodovka PDK je na okruhu prostě efektivnější než klasický manuál. Hlavně nepochybujeme o tom, že auto bude fungovat naprosto božsky, protože to se u téměř okruhového Porsche předpokládá tak nějak samo sebou. Je tu plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který má fantastických 475 koní a točí až 9000 ot./min.


Seat Leon SC
Ale zpátky na zem. Hodně zajímavé auto by mohl být i nový Seat Leon. Má stejnou techniku jako nový Golf, Octavia či Audi A3, ale na rozdíl od nich vypadá atraktivně a bude zřejmě nejlevnější z celé koncernové skupiny. O silné motory nebude nouze a jak už je u Seatu zvykem, mohli bychom se dočkat i trochu toho „jižanského“ osobitého charakteru.


Klikněte: Autosalon Ženeva 2013 – velká fotogalerieFerrari Sergio Pininfarina
Unikát postavený na počest zesnulému designérovi Sergio Pininfarinovi se inspiruje ve všech jeho zásadních projektech, které ovlivnily automobilový design a zasáhly tak do historie. A protože je pod povrchem konvenční technika z Ferrari 458 Spider, je prý možná omezená sériová výroba. Auto ale jen nevypadá, má i velmi propracovanou aerodynamiku, takže nepotřebuje čelní sklo. A přesto jezdí přes 320 km/h.


Rolls-Royce Wraith
Dvanáctiválcové superkupé bude nechutně drahé, skoro až zbytečně okázalé a určitě i nesportovní. Ale právě proto, že je to Rolls-Royce to celé působí tak, že je vše v naprostém pořádku. Sice to má být „nejdynamičtější“ Rolls-Royce vůbec, ale se stovkou za 4,6 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h půjde spíše o superpohodlné GT. A přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 litru o výkonu 633 koní a točivém momentu 800 Nm je také správně politicky nekorektní.


Toyota GT86 Open Concept
Kupé Toyota GT86 je skvělé a ukazuje, že koncept jednoduchého sporťáku za rozumné peníze je přesně to, co zákazníci pořád chtějí. Roadster sice nebude tak ostrý, ale třeba pomůže trochu rozvířit poklidné vody a donutí BMW a spol také postavit něco jiného než jen stále nudnější model Z4. A Mazda MX-5 to teď rozhodně nebude mít tak lehké. Tohle sice není auto pro puristy, ale pořád lepší otevřená GT86 než další verze Priusu.


12.3.2013 1:40| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist