Autosalon Ženeva 2013: Pět nejlepších aut

Vybrali jsme pětku nejlepších aut z letošního autosalonu v Ženevě, respektive těch, která se nám nejvíce líbila. A co nejvíce oslovilo vás?

Prakticky na každém autosalonu narazíme na auta, která přitáhnou naši pozornost více. Letos se nám v Ženevě také zalíbilo několik novinek, tak se na ně ještě jednou pojďme podívat. Úmyslně vynecháváme supersporty Ferrari, Lamborghini a McLaren, kterým jsme se už věnovali samostatně.

​Porsche 911 GT3
Nová ostrá 911 sice přišla jen s automatem, ale to by nám zas tak vadit nemuselo, protože dvouspojková převodovka PDK je na okruhu prostě efektivnější než klasický manuál. Hlavně nepochybujeme o tom, že auto bude fungovat naprosto božsky, protože to se u téměř okruhového Porsche předpokládá tak nějak samo sebou. Je tu plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který má fantastických 475 koní a točí až 9000 ot./min.


Seat Leon SC
Ale zpátky na zem. Hodně zajímavé auto by mohl být i nový Seat Leon. Má stejnou techniku jako nový Golf, Octavia či Audi A3, ale na rozdíl od nich vypadá atraktivně a bude zřejmě nejlevnější z celé koncernové skupiny. O silné motory nebude nouze a jak už je u Seatu zvykem, mohli bychom se dočkat i trochu toho „jižanského“ osobitého charakteru.


Klikněte: Autosalon Ženeva 2013 – velká fotogalerieFerrari Sergio Pininfarina
Unikát postavený na počest zesnulému designérovi Sergio Pininfarinovi se inspiruje ve všech jeho zásadních projektech, které ovlivnily automobilový design a zasáhly tak do historie. A protože je pod povrchem konvenční technika z Ferrari 458 Spider, je prý možná omezená sériová výroba. Auto ale jen nevypadá, má i velmi propracovanou aerodynamiku, takže nepotřebuje čelní sklo. A přesto jezdí přes 320 km/h.


Rolls-Royce Wraith
Dvanáctiválcové superkupé bude nechutně drahé, skoro až zbytečně okázalé a určitě i nesportovní. Ale právě proto, že je to Rolls-Royce to celé působí tak, že je vše v naprostém pořádku. Sice to má být „nejdynamičtější“ Rolls-Royce vůbec, ale se stovkou za 4,6 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h půjde spíše o superpohodlné GT. A přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 litru o výkonu 633 koní a točivém momentu 800 Nm je také správně politicky nekorektní.


Toyota GT86 Open Concept
Kupé Toyota GT86 je skvělé a ukazuje, že koncept jednoduchého sporťáku za rozumné peníze je přesně to, co zákazníci pořád chtějí. Roadster sice nebude tak ostrý, ale třeba pomůže trochu rozvířit poklidné vody a donutí BMW a spol také postavit něco jiného než jen stále nudnější model Z4. A Mazda MX-5 to teď rozhodně nebude mít tak lehké. Tohle sice není auto pro puristy, ale pořád lepší otevřená GT86 než další verze Priusu.


12.3.2013 1:40| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist