Autosalon Ženeva 2012 – den první

V Ženevě je živo. Zatím nemáme všechno, takže zítra se můžete těšit na další přísun novinek, které nás (z pohledu českého zákazníka) zajímají.

Ono se těžko o autosalonu v Ženevě vymýšlí něco nového, když už se všechny důležité novinky a koncepty představily několik dní a týdnů před autosalonem. O Ženevě se vlastně mluví už od druhé poloviny minulého roku, sotva skončil autosalon ve Frankfurtu.

DOPORUČUJEME: Autosalon Ženeva 2012 – vše, co potřebujete vědět

V redakci jsme se letos rozhodli zaměřit především na „skutečná“ auta, která mají běžnému zákazníkovi co říci. Nějaké futuristické koncepty nás moc nezajímají, a nutno dodat, že se jich v Ženevě moc neukazuje. Automobilky se celkem rozumně drží při zemi. Takže co se dnes v Ženevě dělo?

Nejprve se nám ráno udělalo špatně z SUV Bentley EXP 9 F, ale pak jsme si mohli spravit chuť u pornografického Lamborghini Aventador J Roadster. Zajímavá je i nová Fiesta STMPV B-Max. Fotky z autosalonu samozřejmě budou.Dále jsme zavítali na stánek BMW, kde krom obézního modelu M6 a X6 M50d nebylo nic moc zajímavého. Řidičské naděje ale vkládáme do třídveřové M135i se šestiválcem (i když přeplňovaným). Pak honem na stánek Kia, kde se představil nový Cee’d a cestou mrknout na nový Mercedes-Benz třídy A, který toho slibuje opravdu hodně.

Nevynechali jsme ani stánek Škody, kde se ale ukázalo akorát pětidveřové Citigo, takže po nové Octavii ani stopy. Podívali jsme se také na nový Citroen DS4 Racing a očekávané Volvo V40, ale osobně jsem si nechal to nejpřitažlivější na závěr.Automobilky se neustále předhání, kdo udělá něco ekologičtějšího, hybridnějšího a elektromobilnějšího… Až zapomínají na řidiče a jeho touhy. A proto vítám nový Boxster s atmosférickým motorem, jednoduchou stavbou a především cenovkou 1 240 000 korun, což je za Porsche slušná nabídka. Upřímně by mi bylo jedno, že bych v tom vypadal jako teplouš, který nemá na 911.

Nejvíce nadějí ale vkládám do nových kompaktních zadokolek z japonska – Toyota GT 86Subaru BRZ (které se ukázalo v Ženevě v evropské verzi) by mohly nabídnout přesně to, co chceme – jednoduché až primitivní auto s malým motorem vpředu a pohonem zadních kol. Doufám, že aspoň automobilky udrží cenovku v akceptovatelných mezích. Spekuluje se o méně než tři čtvrtě milionu korun.

Dalibor Žák

6.3.2012 9:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist