Ford Mondeo odtajněn

Modrý ovál konečně přestal dělat tajnosti s modelem, který ho má vrátit do hry ve střední třídě.

Možná nejočekávanější premiérou nadcházejícího autosalonu v Ženevě je nový Ford Mondeo – jeden z nejpovedenějších vozů své kategorie a v očích mnoha lidí dosud nepřekonaný etalon jízdních vlastností ve střední třídě.

Problém stávající generace Mondea tkvěl v tom, že jeho vyspělou konstrukci a skvělý podvozek halila nudná karoserie, takže spousta potenciálních zákazníků se na něj nepřišla ani podívat do showroomu. Nebyl to komerční průšvih, to ani zdaleka. Ale copak můžete být jakožto výrobce aut pro masy hrdi na skutečnost, že vás na domácím trhu předběhlo BMW se svojí řadou 3? Právě to se stalo ve Velké Británii Mondeu.

Exteriér
Tým designérů pod vedením Martina Smithe dostal jasný úkol: nedopustit, aby se tato situace opakovala. Podívejte se na fotky nového Mondea a odmítnete uvěřit, že jde skutečně o nástupce toho bytostně konzervativního auta.

Ford Mondeo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Mondeo fotogalerie

Prvky jako hladké boky, do šířky vytažené blatníky nebo lichoběžníková mřížka v nárazníku jsou charakteristickými znaky jazyka, jemuž Ford říká ‚kinetický design‘ a který spojuje nové Mondeo s modely S-MAXGalaxy. Nejvyšší výbavu Titanium odlišuje od ostatních provedení nepřehlédnutelné modré tónování skel.

Interiér
Přinejmenším stejně revoluční změnou jako kabát Mondea prošel i jeho interiér. Namísto zastaralých tvarů a displejů s levně působícím zeleným podsvícením teď uvnitř najdete veskrze moderní křivky a materiály měkké na dotek. Měkčený povrch palubní desky nebo splývající středová konzola připomínají velkoprostorový S-MAX. Některé modely dostanou velký barevný informační displej, umístěný na přístrojové desce mezi rychloměrem a otáčkoměrem.

Podvozek

Mondeo má konstrukčně velmi blízko k S-MAXu a Galaxy. Koneckonců, všechny tři modely se budou souběžně vyrábět v belgickém Genku. Osvědčená koncepce vzpěr MacPherson vpředu a čtyřprvkového zavěšení vzadu Mondeu zůstala, ale konstruktéři zapracovali na potlačení nežádoucího hluku a vibrací od podvozku. Přední i zadní nápravnici teď dělí od skeletu pryžové silentbloky.

Pérování a tlumení současného Mondea se nemá za co stydět ani před o pět let mladšími konkurenty a nový model pravděpodobně znovu nastaví laťku. Pokud ale chcete více kontroly nad způsobem, jimž podvozek krotí hmotu karoserie, můžete si připlatit za tlumiče s plynule měnitelnou charakteristikou. Řidič může způsob jejich práce ovlivnit volbou jednoho ze tří režimů: komfortního, normálního a sportovního.

Pro verzi Trend a Titanium bude k mání i sportovní paket, obsahující kromě anatomických sedadel a větších kol také snížený podvozek s tužším odpružením a tlumením.

Motory
Nabídka pohonných jednotek do značné míry kopíruje S-MAX, což je vzhledem k výše uvedenému pochopitelné:

1.6 Ti-VCT Benzínový řadový čtyřválec (110 nebo 125 koní)
2.0 Benzínový řadový čtyřválec (145 koní)
2.3 Benzínový řadový čtyřválec (161 koní, v nabídce od podzimu)
2.5T Turbodmychadlem přeplňovaný benzínový řadový pětiválec (220 koní)

1.8 TDCi Turbodmychadlem přeplňovaný naftový čtyřválec (100 nebo 125 koní)
2.0 TDCi Turbodmychadlem přeplňovaný naftový čtyřválec (130 nebo 140 koní)

K sériovým pěti a šestistupňovým manuálům zanedlouho přibude i nový šestistupňový automat, dodávaný k vybraným motorům za příplatek a ke 2.3 standardně.

Verze a výbava

Pokud vám nebude stačit obsah čtyř základních úrovní výbavy Ambiente, Trend, Ghia a Titanium, Ford vám samozřejmě nebude bránit v dalším utrácení. Počítejte s nabídkou několika audio a navigačních systémů, bi-xenonových světel, monitorování tlaku v pneumatikách, systému pro rozjezd do svahu atd.

Nejvyšší verze dostanou v základu bezklíčové odemykání a startování, stejně jako dvouzónovou klimatizaci nebo audio aparaturu s funkcí přehrávání MP3. Naproti tomu stabilizační systém ESP, kolenní airbag pro řidiče či chytrý vynález Ford Easyfuel, který zabraňuje natankování nesprávného paliva, by měly dostat všechny verze.

Prodej nového Mondea bude zahájen přibližně v polovině roku. Zájemci o pětidveřový liftback nebo kombi (až 1745 litrů prostoru pro zavazadla) nebudou muset čekat déle – Ford uvede všechny tři varianty současně.

Lidé od Modrého oválu věří, že tohle auto změní způsob, jímž evropští zákazníci vnímají Mondeo. Podle toho, co zatím víme, není jediný důvod, proč by se jim to nemělo vyplnit.

autoweb.cz

14.2.2007 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist