Lotus APX – lákadlo na klienty

Koncept APX demonstruje využití technologie VVA, která se uplatní v budoucím sportovním Lotusu.

Koncept APX (Aluminium Performance Crossover) je prvním příkladem využití variabilní technologie VVA (Versatile Vehicle Architecture), která má Lotusu umožnit výrobu modelů z okrajových segmentů s přijatelnými vývojovými náklady. Lotus Engineering zároveň hodlá tuto technologii nabízet dalším výrobcům, kteří o ni projeví zájem. Prvním sériovým Lotusem postaveným na bázi VVA bude sportovní model s motorem uprostřed, jehož výroba má být zahájena v roce 2008.

Lotus však nyní jako důkaz variability VVA představuje koncept, který by od této firmy nikdo nečekal. Sedmimístný Lotus APX s pohonem všech kol je 4,697 m dlouhý, 1,852 m široký a váží jen 1570 kg.

O pohon APX se stará nově vyvinutý, podélně uložený vidlicový šestiválec, přeplňovaný kompresorem Roots. Třílitrový motor dosahuje výkonu 304 koní při 6250 otáčkách a točivého momentu 360 Nm, vrcholícího ve 4500 otáčkách. APX sprintuje na 100 km/h za pouhých 5,4 sekundy a dosahuje 245 km/h, kombinovanou spotřebu přitom Lotus odhaduje na pouhých 8,7 l/100 km.

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyLotus APX - lákadlo na klienty
0-100 km/h (s)5,4
Motor
Konstrukcebenzínový V6 přeplňovaný kompresorem, 2996 cm3
Zdvihový objem (cm3)2996
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)304 k při 6250 ot/min
Točivý moment (Nm)360 Nm při 4500 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)245
Spotřeba paliva (l/100 km)8,7 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1570
Zavazadlový prostor (l)0.1
25.2.2006 7:56
Více o tématu: LotusLotus APXtechnologie

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist