autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Lotus APX – lákadlo na klienty
Lotus APX – lákadlo na klienty
Koncept APX (Aluminium Performance Crossover) je prvním příkladem využití variabilní technologie VVA (Versatile Vehicle Architecture), která má Lotusu umožnit výrobu modelů z okrajových segmentů s přijatelnými vývojovými náklady. Lotus Engineering zároveň hodlá tuto technologii nabízet dalším výrobcům, kteří o ni projeví zájem. Prvním sériovým Lotusem postaveným na bázi VVA bude sportovní model s motorem uprostřed, jehož výroba má být zahájena v roce 2008.
Lotus však nyní jako důkaz variability VVA představuje koncept, který by od této firmy nikdo nečekal. Sedmimístný Lotus APX s pohonem všech kol je 4,697 m dlouhý, 1,852 m široký a váží jen 1570 kg.
O pohon APX se stará nově vyvinutý, podélně uložený vidlicový šestiválec, přeplňovaný kompresorem Roots. Třílitrový motor dosahuje výkonu 304 koní při 6250 otáčkách a točivého momentu 360 Nm, vrcholícího ve 4500 otáčkách. APX sprintuje na 100 km/h za pouhých 5,4 sekundy a dosahuje 245 km/h, kombinovanou spotřebu přitom Lotus odhaduje na pouhých 8,7 l/100 km.
Jan Cacek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Lotus APX - lákadlo na klienty |
---|---|
0-100 km/h (s) | 5,4 |
Motor | |
Konstrukce | benzínový V6 přeplňovaný kompresorem, 2996 cm3 |
Zdvihový objem (cm3) | 2996 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 304 k při 6250 ot/min |
Točivý moment (Nm) | 360 Nm při 4500 ot/min |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 245 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,7 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1570 |
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |