Ještě lepší Murcielago!

Další bomba, na kterou se můžeme těšit v Ženevě.

Proslulý italský výrobce supersportů představí na ženevském autosalonu svou novou vlajkovou loď. Lamborghini Murcielago LP640 bude mít mírně upravenou vizáž, ale to hlavní napovídá zkratka v jeho názvu – Longitudinale Posteriore, neboli podélné uložení a výkon zvýšený na 640 koní. Úpravami ale prošly i brzdy, podvozek, převodovka, výfukový systém, elektronika… Dalo by se říct, že na původním Murcielagu nezůstala nit suchá.

Na první pohled nelze přehlédnout agresivnější příď, ale ani záď s výfuky integrovanými do difuzoru vás nenechá na pochybách, že s tímhle Lambem není radno si zahrávat.

Výsledek pobytu v posilovně

Na objednávku můžete mít i perspexový kryt motoru, díky kterému odhalíte okolnímu světu srdce svého supersportu. Vidlicový dvanáctiválec byl výrazně přepracován, jeho objem vzrostl z 6,2 na 6,5 litru, výkon vyletěl z 580 na již zmíněných 640 koní v 8000 otáčkách a točivý moment teď vrcholí při 6000 otáčkách hodnotou 660 Nm. A to vše při zachování evropských emisních norem. Kompletně přepracovány byly hlavy a systém sání, inovacemi prošly vačkové hřídele, kliková hřídel i výfukový systém. Zvětšen byl olejový chladič a také jeho sání na levé straně vozu.

Výsledkem je zrychlení na stokilometrovou rychlost za 3,4 s (zlepšení o 0,4 s). Výkonům motoru se pochopitelně muselo přizpůsobit celé pohonné ústrojí. Modifikována byla šestistupňová převodovka, zadní diferenciál je zesílený, stejně jako nové poloosy. Také volitelné sekvenční řazení E-gear dostalo nový program Thrust, který poskytuje optimální akceleraci.

Jde také o styl

Vůz zdobí nové ráfky z lehké slitiny, nazvané „Hermera“, o rozměru 8,5×18 vpředu a 13×18 palců vzadu. LP640 obouvá pneumatiky Pirelli P-Zero Rosso velikosti 245/35 ZR18 a 335/30 ZR18, ale automobilka může dodat i závodní pneumatiky Pirelli P-Zero Corsa a ve vývoji jsou speciální zimní Pirelli P Sottozero. Za příplatek můžete nechat vůz vybavit keramickými brzdami.

Změny ale najdete i v interiéru. Sedačky jsou prostornější a komfoertnější, jejich kožené čalounění je prošíváno motivem kosočtverců, stejně jako čalounění dveřních výplní a stropu. Pokud by vám i to bylo málo, je tu program Privilegio, díky kterému si můžete Murcielago LP640 nechat vybavit přesně podle svých představ. U „běžného“ LP640 se dá očkávat cenový nárůst zhruba o 650 tisíc Kč.

Smutná zpráva

Na závěr tu máme jedno nepříliš radostné oznámení: automobilka oficiálně prohlásila, že koncept Miura se v žádném případě nedostane do sériové výroby. Šlo o pouhé designérské cvičení a vystavovaný vůz byla pouhá nepojízdná maketa. Lamborghini prý nemá dostatečnou kapacitu, aby mohlo rozjet výrobu dalšího modelu. Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann navíc popírá, že by se uvažovalo o nástupci čtyřmístného modelu Espada, o kterém se v motoristických kruzích již delší dobu spekuluje jako o rivalovi připravovaného Porsche Panamera.

Honza Koubek

23.2.2006 12:18

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist