Pařížské dojmy: Peugeot 908 RC

Včera jsme tu rozebírali nový speciál Peugeotu pro závod 24 hodin LeMans. Co se stane, když vezmete jeho motor a zamotnujete ho do limuzíny?

Ano, je to tak. Dieselový vidlicový dvanáctiválec se dvěma turby, filtry pevných částic, objemem 5,5 litru, výkonem 700 koní a točivým momentem přes 1200 Nm najdete i téhle ohromující černé bestii. Jak napovídá nezvyklá silueta, leží stejně jako u závodního speciálu před zadní nápravou.

Už z fotek je znát, že tohle auto není nic obvyklého. Ve skutečnosti je ještě o trochu impozantnější, než si představujete. Ano, spoustě lidí se nelíbí a musím říct, že ani já z jeho optické nevyváženosti zrovna neskáču radostí, ale nedá se mu upřít jistá hrozivá elegance.

Pokud by Batmana přestal bavit jeho tryskový sporťák/tryskový tank a chtěl by se nechat vozit v limuzíně, vypadala by přesně takhle. Více než 5,1 m dlouhou, přes 2,1 m širokou a pouhý metr třicet vysokou černou střelu by na silnici nepřehlédl asi nikdo. Batmanovský je i zmíněný motor, který aerodynamicky tvarované limuzíně (Scx=0,556) poskytuje maximální rychlost přes 300 km/h…

Vůz je založen na kostře z karbonového kompozitu a hliníkové příhradoviny, motor a nápravy jsou uchyceny na vlastních trubkových nosnících. Na obou nápravách najdete dvojité lichoběžníky, odvozené od modelu 407. Na dvacetipaprskových chromových kolech najdete gumové slupky Michelin Pilot Sport PS2 o rozměrech 255/35 R20 vpředu a 285/30 R21 vzadu. O zpomalení se starají karbonkeramické kotouče.

Vraťme se ještě k vnějšímu designu: přední světla fungují na bázi technologie LED, ale všimněte si, jak vypadají při pohledu přímo zepředu… Tmavá svislá část připomíná zorničku divoké kočky (v tomto případě tedy lva) a příď vozu s výrazným tupým nosem dojem kočkovité šelmy ještě zvýrazňuje.

Na karoserii nenajdete kliky, ani jiné zbytečné výstupky, tvary jsou maximálně jedoduché a efektivní. V zadních LED svítilnách je jako ozdobný prvek vložený hliníkový „dráp“ a mezi čtveřicí velkých výfuků najdete difuzor s hliníkovou vrchní hranou. Černý lak hází tmavomodré odlesky a dodává vozu ještě luxusnější a ještě hrozivější vzezření.

Když ale nastoupíte dovnitř, jakákoli vizuální hrozba je ta tam. Uvědomíte si, jak velkou zasklenou plochu tohle auto má (přes 3 čtvereční metry, včetně panoramatické střechy). Zevnitř zdaleka nepůsobí tak mohutně a nepřístupně, jako zvenku. Tvar čelního okna a zejména A-sloupků umožňuje ničím nerušený výhled na silnici a nejen na ní – přední sklo se táhne nad hlavu řidiče, až k B-sloupkům. Čtveřice pohodlných křesel má kolem sebe spoustu volného prostoru a poskytuje nekompromisní luxus všem cestujícím. Středovou konzolu se spoustou zmatených tlačítek nahradila 10,4 palcová dotyková obrazovka, prostřednictvím které se dá ovládat veškeré vybavení vozu. Mimo jiné jde o MP3 přehrávač, čtyřzónovou klimatizaci, satelitní navigaci a další funkce. Menší dotyková obrazovka je i na konzole mezi zadními sedadly.

V interiéru 908 RC najdete jen ty nejluxusnější materiály, jako tmavé dubové dřevo, ametystově šedou kůži, leštěný hliník a chromové detaily. Atmosféru luxusu dotváří špičkový chronograf Bell&Ross na vrcholu palubní desky.

Kromě četných odkládacích míst v interiéru (včetně klimatizované schránky před spolujezdcem) jsou ve voze k dispozici dva zavazadelníky – přední o objemu 220 litrů a zadní s elektricky ovládaným víkem a objemem 300 litrů.

908 RC možná není krasavec, ale když člověk vstřebá jeho technické fiensy, začne se na něj dívat úplně z jiného úhlu. Tohle je superlimuzína budoucnosti.

Honza Koubek

13.10.2006 1:18

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist