Alfa 8C Competizione se představí v Paříži!

Nádherný koncept z podzimu 2003 se dočká sériové podoby. Je našlapaná odkazy na historii i nejmodernější technikou.

Už Brera vlila příznivcům Alfy do žil naději, že se jejich značka konečně vzbudila a zase začíná vyrábět krásná auta. Pravda, ti kteří čekali, že Brera bude sporťák, jsou trochu zklamáni, protože se z ní vyklubalo spíš GT, ale záchrana se blíží.

Koncept 8C Competizione způsobil na Frankfurtském autosalonu v roce 2003 hotové pozdvižení. Čelisti houfně klesaly a movitější lidé začali mávat šekovými knížkami. Alfa naštěstí zareagovala a skvostný sporťák míří do sériové výroby, byť podle všeho do jisté míry omezené.

Tentokrát už není pochyb, že se auto bude chovat, jak se na sporťák sluší a patří. Zaprvé má motor vpředu a pohon zadní nápravy – koncepci, kterou Alfa už delší dobu nepoužívá. Zadruhé, motor není žádná chudinka, je to nově vyvinutý vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru, s úhlem rozevření 90 stupňů. Má výkon 450 koní v 7000 otáčkách a slušných 470 Nm při 4750 ot./min, ale už 80% je jí k dispozici od pouhých 2000 otáček. Červené pole leží v 7500 ot./min.

Na motor je připojena šestistupňová robotizovaná převodovka, schopná pracovat v manuálním i automatickém režimu. Mezi zadními koly najdete samosvorný diferenciál.

Podle svědků z automobilky má motor zvuk, při kterém se ježí všechny chlupy na těle. Přestože automobilka zatím nezveřejnila žádné údaje o jízdních výkonech, dá se čekat, že budou plně konkurenceschopné.

O jízdních vlastnostech se dá čekat to samé, nápravy jsou totiž odvozené od závodních aut Alfy. U všech kol najdete dvojité lichoběžníky, nosníky náprav z kovaného hliníku a přídavnou vzpěru pro kontrolu sbíhavosti kol. Automobilka slibuje přesnější a přímočařejší ovládání, na které si sice bude třeba chvíli zvykat, ale jak se píše v tiskové zprávě „tohle je přece nakonec o potěšení z jízdy“.

O přilnavost se starají dvacetipalcová kola se speciálně vyvinutými pneumatikami 245/35 a 285/35, o bezpečné zastavení větrané kotoučové brzdy s hliníkovými třmeny.

Výjimečnou pevnost karoserie zajišťuje její samotná konstrukce – kompaktní ocelový rám, na který je oblečena karoserie z karbonové tkaniny. Díky tomu má vůz velmi nízké těžiště i příznivou hmotnost. Nicméně cena už zřejmě tak nízká a příznivá nebude…

Honza Koubek

13.9.2006 11:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist