Civic Type-R oficiálně!

Honda zveřejnila detaily o novém CTR. Spekulace o výkonu, podvozku a naladění jsou u konce.

Naživo ho uvidíme v Paříži a až přijde do prodeje, bude možné si ho koupit v několika verzích, od plně vybavené, až po očesanou polozávodní verzi (nicméně stále schopnou běžného provozu), ve které nenajdete ani kryt zavazadlového prostoru.

V klínovité přídi je uložen inovovaný atmosférický dvoulitr o výkonu 201 koní v 8000 otáčkách. Nový vyvažovací hřídel a elektronicky ovládaná čkrtící klapka pomáhají motoru k lepší odezvě na plyn a přestože výkon není o nic vyšší, než u předchozí generace (ta měla 200 koní v 7400 ot./min.), automobilka slibuje lepší celkovou pružnost.

Mírně zvýšenou hmotnost kompenzuje strmější zpřevodování a lepší aerodynamika a jízdní výkony by měly zůstat podobné těm u předchozího modelu, tedy zrychlení na stovku za 6,6 sekundy a nejvyšší rychlost 235 km/h.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Další změnou na motoru je snížení hranice otáček, při kterém dochází k přestavení ventilové techniky VTEC na vyšší zdvih – u nového modelu je nastavena na 5200 ot./min. a řidič je o tom informován rozsvícenou kontrolkou i-VTEC vpravo od tachometru.

Změny se samozřejmě dotkly i podvozku, přestože už ten u sériové pětidveřové verze je navzdory jednodušší zadní nápravě hodnocen vcelku kladně. Rozchod zadních kol se zvětšil o 20 mm, torzní tuhost byla vylepšena snížením podvozku o 15 mm a nastavení pružin a tlumičů.

Ještě ostřejší odezvu na volant zajišťuje rychlejší převod řízení a robustnější uchycení převodky. Už tak dostatečně tuhá karoserie Civicu byla dále vyztužena a podle výrobce dává Civicu daleko předvídatelnější jízdní vlastnosti a zároveň dostačující jízdní komfort.

Vnější změny vidíte sami – hlubší přední spoiler s větším nasávacím otvorem, standardně motnovaná osmnáctipalcová kola, větší trojúhelníkové výfuky, výrazný zadní spoiler a přední maska, na které místo průhledného plastu najdete červené logo a černou voštinovou mřížku, odlišuje Type-R od běžných Civiců na první pohled.

Uvnitř najdete hluboké anatomické sedačky z černé Alcntary s červenými švy a červenou tkaninou. Decentní změny najdete na palubní desce (i když změna modrého podsvícení za červené, pravda, moc decentní není), do rukou padne kůží obšitý volant i hliníková hlavice řadicí páky. Majitelé předchozích verzí si nemusí odvykat ani od kovové destičky před řadicí pákou, na které je vygravírováno sériové číslo vozu.

Plně vybavený model bude mít dvouzónovou klimatizaci, okenní airbagy, automatická světla i stěrače, tempomat, výkonnou audiosoustavu a další komfortní výbavu. Odlehčená verze o autorádio přijde, stejně jako o kryt zavazadlového prostoru a spodní kryt motoru. Hmotnostní úspora činí 40 kg a model bude homologován pro závodní skupiny N a A.

Honza Koubek

14.9.2006 9:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist