O letošním autosalonu v Brně se toho moc pozitivního napsat nedá. Vždyť z oficiálních importérů ze zúčastnil jen Volkswagen a Kia.
Volkswagen se značkami Škoda, Audi, Seat, Lamborghini a Bentley samozřejmě celé výstavní ploše pavilonu P dominoval. Zbytek zabraly značky Kia a Hyundai a také Ford spolu s Mazdou a Volvem.
Návštěvníci sice o značky BMW, Mercedes-Benz, Opel, Chevrolet, Lada a některé exkluzivní kusy (například Pagani či Gumpert) nebyli ochuzeni, jenže to šlo jen o prezentaci jednotlivých prodejců a dealerů značek.
Možná to můžeme dávat za vinu současné situaci, kdy automobilky šetří, kde se dá. Ale vždyť právě autosalon je ideální příležitostí ukázat, že značka existuje, že se jí daří a že představuje nové modely – a přitom stačí, když se jedná o facelift či novou barvu. To ale ať si každá značka zhodnotí sama…
A co se v Brně ukázalo nového? Vezměme to pěkně popořadě.
Aston Martin
Aston Martin měl možná skromný stánek, ale modely V8 Vantage, DB9 a kabriolety těchto aut rozhodně nepotřebují nějakou okázalou prezentaci. Kdy už se sakra budeme moci svézt?
Audi
Audi přivezlo vedle stávajících modelů rychlé Audi R8 V10, Audi TT RS, které vypadá docela dobře, a také kabriolet Audi A5.
Bentley
Mezi agresivními tvary Lamborghini a decentní elegancí vozů Aston Martin vypadaly modely Bentley tak nějak zvláštně – jako by jim něco chybělo. Ale když se někomu líbí dvou a půl tunové kupé s marnivým dvanáctiválcem…
Ford
Ford samozřejmě ukázal ostrý Focus RS (v té tmavě modré se strašně špatně fotí) a další stávající modely včetně Fiesty a Ka.
Hyundai
Hyundai představil celou svou modelovou řadu včetně SUV iX55, supermini i10 a modelu i30, který nyní dostal i technologii stop-start.
Kia
Na stánku Kia byly k vidění známé modely včetně čerstvého Soulu a populárního Cee’du a také koncept Kia No 3, kterým značka prezentuje svou vizi malého MPV.
Lamborghini
Vedle modelů Gallardo a Gallardo Spider se ukázalo brutální Lamborghini Murcielago SV. V reálu tohle auto vypadá opravdu drsně a nemůžeme se dočkat, až ho uvidíme v akci.
Mazda
Mazda kupodivu nepřivezla faceliftovanou Mazdu MX-5, místo ní byl na stánku „starý“ model. Mohli jsme si ale prohlédnout novou Mazdu3. A Mazda6, ačkoli jí již známe, vypadá stále opravdu dobře.
Opel
Insignia ve všech karosářských variantách nikoho nepřekvapí. A je možná škoda, že Opel vystavoval jen dealer značky. Modely Insignia OPC či nová Astra by stánek jistě oživily.
Renault
Renault také vystavoval jen dealer, ale i tak jsme mohli vidět nové Clio RS. Vypadá opravdu dobře a už se nemůžeme dočkat, až se prvně svezeme.
Seat
Seat přivezl Exeo (nebo chcete-li Audi A4) a také Ibizu Cupra. Obyčejná Ibiza nevypadá špatně, ale vedle agresivně se tvářící Cupry působí jako chudý příbuzný.
Škoda
Na stánku Škody byla tlačenice, což je pochopitelné. Octavia RS zůstala i po faceliftu největším supersportem, ale nezapomnělo se ani na inovovaný model Octavia Scout, který nevypadá vůbec špatně. Škoda Fabia Sportline byla také k vidění, stejně tak i celá řada modelů Greenline (od Fabie, přes Octavii po Superb).
Nejvíce pozornosti ale samozřejmě budila Škoda Yeti. Dozvěděli jsme se i cenu, která je velmi vstřícná, i když bude vykoupena mizernou výbavou.
Volkswagen
Volkswagen sundal plachtu z nového Pola a také z Golfu GTI. Ten byl odhalen a slavnostně předán mistryni světa Martině Sáblíkové (asi se také dáme na rychlobruslení).
A na závěr několik postřehů
Vidět z blízka Pagani Zonda F Roadster je zážitek. A když pak můžete zkoumat jednotlivé detaily, to hned člověka napadají neslušné myšlenky…
Jediné Porsche bylo k vidění na stánku Klubu sportovních aut.
Proč je nejdůležitější osobou autosalonu vrátný?
Dálnice D1 je přesnou vizitkou toho, jak to v našem Kocourkově vypadá. Prostě ostuda…
autoweb.cz