zip

Dobry den, cestou z prace se setkavam s nasledujici situaci: Ve meste je 3 prouda komunikace, ve spicce je kolona ve vsech pruzich. Ja jedu v pravem pruhu, ktery konci a dale pokracuji leve 2. Dojedu tedy na jeho konec a chci se zaradit...

Diskuze

1 komentář

    Michal B.

    Pane doktore,
    pečlivě jsem si přečetl Váš právní rozklad pravidla „zipování“ z roku 2011, následně také Váš krátký komentář z roku 2014. Jakkoliv s Vámi souhlasím ve všem co říkáte, musím konstatovat, že pravidlo zipování je policií vykládáno tak, že řidiči v průběžném jízdním pruhu by sice měli umožnit střídavé řazení, ale nejsou tím povinni. Policie připouští, že by mohla pokutovat řidiče v průběžném pruhu, kteří pravidlo zipu nedodržují, protože před sebe automobil z končícího připojovacího pruhu prostě nepustí (jak to, že mohou pokutování za něco, co je dle nich pouze aktem „laskavé dobrovolnosti“?!), vzápětí však dodává, že se nedodržování tohoto pravidla špatně prokazuje… Domnívám se, že jestliže se auta v obou pruzích pohybují zcela minimální rychlostí do 5-ti km/hod, a v boku Vašeho auta, které se na konci připojovacího pruhu snažilo zazipovat, je zabořen nárazník náklaďáku, který Vaše avizované připojení za prvním autem v průběžném pruhu, odmítl vzít na vědomí, a z pozice síly do Vás najel, je jasné, kdo nehodu, a to navíc úmyslně, způsobil. Vzhledem k tomu, že několik posledních let, ráno co ráno, projíždím přes dva takovéto zipy, a minimálně každý druhý týden zde registruji stejnou nehodu „neumožnění připojit se do zipu“, považují tento problém za závažný, a legislativně značně pochybně vykládaný. Pije mi krev postoj policie, která zaměňuje viníka a poškozeného, a vymlouvá se na jakýsi princip vzájemné ohleduplnosti a apel dobrovolnosti, se kterou ona nemá nic společného. „To vy, řidiči, se musíte mezi sebou domluvit a být k sobě tolerantní“. Tak se ale část řidičů prostě nechová. V autoškolách nové řidiče dokonce učí, že se jedná o dohodu, která je nevynutitelná. Z minulého týdne jsem byl svědkem toho, jak mému známému polský kamion najel do boku jeho auta, a přivolaná policie označila toho chudáka s kolem náklaďáku v kabině, za viníka nehody. Zajímalo by mě, zda v konfrontací s realitou doby, nadále trváte na svém stanovisku, že viníkem nehody je ten, kdo svým 2. auto v průběžném pruhu zipování neumožnil, a jak se má člověk v těchto situacích bránit, pokud se ho ani policie ČR není ochotna proti viníkovi nehody zastat. Takto posuzované nehody navíc vytvářejí zcela nežádoucí precedens, kdy každý, kdo si potřebuje zdarma nechat opravit zkorodovanou karoserii svého auta, prostě najede do zipujícího se auta před ním, je si předem jistý vysledkem posouzení nehody policií. Děkuji za Vaši odpověď.
    S pozdravem, Michal B.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist