Zamítnutí pojistného plnění

Dobrý den,
dne 2.11.2015 jsem na pojišťovnu nahlásil nehodu, kterou jsem chtěl vykrýt havarijním pojištěním. Stalo se mi, že se auto samovolně rozjelo z kopce (nezabržděno) a skončilo v plotě u sousedů. Došlo pouze k poškození laku a nárazníku. Toto jsem také nahlásil na pojišťovně. V této chvíli bez problémů. O týden později mě kontaktoval zástupce pojišťovny kvůli dokumentaci a fotografiím, které si osobně pořídil a sdělil mi, že auto můžu bez problému odevzdat do servisu, s kterým již dále budou řešit všechny náležitosti. Stále bez problémů. 18.11 jsem auto odevzdal do servisu, který mi potvrdil, že si vše již vyřídí s pojišťovnou. Oprava byla vyčíslena na částku 57.000, 5.000 jsem zaplatil spoluúčast, zbytek měla proplatit pojišťovna. Tento týden, tedy 7.12. mi po více než měsíci a kompletní opravě auta v autorizovaném servisu pojišťovna sdělila, že se tato nehoda nevztahuje na havarijní pojištění a pojistku zamítá z důvodu výluky v všeobecných podmínkách (nedostatečné zajištění vozidla proti samovolnému pohybu). Kdyby mi dali tuto informaci na začátku, tak nedávám auto do autorizovaného servisu a nebo dále jezdím s poškrábaným autem, protože hodnota opravy je hodnota 50% ceny auta. Mohu se proti tomu nějak bránit? Obávám se, že po mě servis automobilu bude nyní požadovat zbylých 52.000.
Děkuji za pomoc
M.B.

Odpověď

Pokud takovou výluku pojistné podmínky obsahují, tak se tomu nijak bránit nemůžete. Pokud se pojišťovna nikde nezávazala, že vzdor té výluce bude plnit, mohla odmítnout plnění kdykoliv. Souhlasím nicméně v tom, že to mohli říct dřív. Právní nárok z toho ale žádný neplyne.

22.12.2015 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist