Zákonné minimum 1,6 mm
Dobrý den, narazil jsem na článek zde – http://auto.idnes.cz/pneumatiky-odvedvod-vody-0yq-/automoto.aspx?c=A160512_220019_automoto_hig – kde se vyskytuje u hloubky dezénu pneumatik pojem „zákonné minimum 1,6 mm“. Mohu si to vysvětlit tak, že když mají moje pneumatiky více než 1,6 mm, tak mi policie při zastavení...
by mě zajímalo, kde dotyčný tazatel dělal řidičák. No spíše jak.
Protože hodnotu 1,6 musí znát. Teoreticky nemusí znát hodnotu 4 mm, pokud dělal papíry před zavedením povinných zimních pneu. Ale obráceně je to dost divný.
Dobrý den, řidičák jsem ještě v minulém tisíciletí koupil na bleším trhu za pár stovek.
A teď vážně: jestli si pamatujete všechno, co je v zákonech napsáno (a stačí úplně v tom o provozu na pozemních komunikacích a ve všech předpisech s tím souvisejících), tak máte moje uznání a doporučuji vám vypomoct panu Beranovi s odpověďmi, má toho docela dost, si myslím. Já to všechno neznám a proto se ptám.
A v neposlední řadě: myslím, že není až tak důležité vědět, jak hluboký má mít guma vzorek, jako mít ty gumy v pořádku.
S pozdravem tazatel.
PS: pane Berane, za odpověď vám děkuji.
tak samozřejmě věci, který nejsou důležitý si nepamatuji (např. délky a hmotnosti souprav, i když mám C+E, ale nepoužívám ho). Zásadní věci člověk by snad vědět mohl, vždy´t výškda vzorku je jedním z docela nutným předpokladům z hlediska bezpečnosti.
Pro vás to má možná aspekt bezpečnosti, pro mě jen formálního dodržení pravidel. Já budu mít s největší pravděpodobností i se sjetýma gumama kratší brzdnou dráhu než průměrný policajt ve služebním voze. A kromě toho – všiml jste si, že jsem měl dojem, že má mít vzorek 4 mm? To je více než 1,6 mm – takže tady o potenciální nižší bezpečnosti nemůže být moc řeč ;). Ale jinak děkuji za debatu.