Zajímalo by mne, proč nissan murano

Dobrý den, zajímalo by mne, proč Nissan Murano vyžaduje palivo s oktanovým číslem 98 a přitom má „stejný“ motor jako 350Z. Přitom si Zetko vystačí s 95. Zrovna si porovnávám technické údaje obou vozů a kompresní poměr mají stejný 10.3:1 A u božského Zetka se nic o 98 nepíše. A navíc má Murano snížený výkon. Pravděpodobně kvůli převodovce M-CTV. Je tomu tak? Ale žádná převod. na světě „neřadí“ tak skvěle jako právě tahle. Tak plynulý zátah nezažijete ani v A8, BMW řady 7 ani v novém S klasse. Je všeobecně známo, že palivo s vysokým okt. číslem výkon motoru nepřidá. Ale vysokooktanová paliva se používají u motorů s vysokým litrovým výkonem. A to motor v Muranu díky snížení není. Vadilo by motoru (nebo čemukoli jinému) u Murana, kdyby nikdy nepil 98 a byl živen jen na 95??A co si o Muranu myslíte? Nebo by byl snad Land Cruiser 90 Lux+ D4-D či Nissan Pathfinder LE dCi lepší? Ale myslím si, že jsou pro naší potřebu až moc velkými „off-roady“ A Lexus RX nás svým designem přímo odpuzuje. Murano je pro nás velmi zajímavé svojí nekonečnou výbavou a hýřící luxusem a prostorem i solidními jízd. vlastnostmi. A cena také není k zahození.Předem děkuji za odpověď a do budoucna přeji Vám i vašim čtenářům mnoho kilometrů bez nehod. S pozdravem BORIS_Ilja

Odpověď

Dobrý den, po telefonickém rozhovoru s vedoucím techniků Nissanu ČR se jen potvdilo mé podezření, že ve Vašem dotazu něco nesedí.Murano totiž opravdu nevyžaduje 98 oktanový benzín, vystačí si s klasickou devadesát pětkou. Tankování Naturalu 98 vyžadovala první série Nissanu 350Z, v pozdějších verzích už byl motor upravený tak, aby bez problémů fungoval i při dlouhodobém tankování Naturalu 95.Máte pravdu, že v plynulosti akcelerace se s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem může měřit jen málokterý automat - snad s výjimkou dvojspojkové převodovky DSG. Murano se ovšem ani trochu nedá srovnávat s Land Cruiserem nebo Pathfinderem, což jsou plnokrevné off-roady, zatímco Murano patří přinejlepším do kategorie SUV. Na silnici bude určitě bezproblémovějším společníkem.

21.3.2006 3:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist