Zajímalo by mě, jaký je podle

Dobrý den,Zajímalo by mě, jaký je podle Vás výkonostní limit u aut s náhonem na přední nápravu. Přece jen, kola musí obstarat zatáčení i hnací sílu, a to vše na jedné nápravě. Např. nový Fokus RS by měl mít 300 koní – a to mi přijde dost. Děkuji za odpověd.

Odpověď

Ještě v době mého mládí se mělo za to, že hraniční výkon pro „předokolku” je asi 150 koní, což je dnes lepší průměr mezi rodinnými hatchbacky. Umožnil  to pokrok ve vývoji tlumičů pérování, zavěšení, ale zejména pneumatik. Všimněte si také, že se pořád zvětšuje jak rozměr ráfků, tak jejich šířka – čím větší kontaktní plocha, tím více sil je možné přenést. Bohužel někdy ani to nestačí: takové Mini JCW vám může dát na hrbolaté silnici pořádně za vyučenou. A všichni si ještě pamatujeme, jak vyváděl původní Focus RS. Naproti tomu jsem kdysi řídil vrchařskou Fabii RS, která se samosvorem a na slickách snesla plný plyn uprostřed zatáčky naprosto bez odmlouvání... Ford sice tvrdí, že zavěšení RevoKnuckle v kombinaci se samosvorným diferenciálem Quaife představuje účinný lék na neduhy předního pohonu, ale 440 newtonmetrů bude pro přední gumy nového Focusu RS pořádná výzva. Nejsem o nic povolanější než Vy, abych hádal, jak se s tím vypořádají – ale dozvím se to už začátkem března, kdy budu testovat nový Focus RS v okolí francouzského Nice. Samozřejmě o tom napíšu kromě jiného také na autoweb!

28.1.2009 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist