autoweb.cz > Autoporadna > Právní poradna > Vrácení automobilu
Vrácení automobilu
mohla bych Vás poprosit o radu, popřípadě o kontakt kam se mohu obrátit. Prodala jsem 7. února automobil Felicia, rok výroby 1995 za cenu 16 000 Kč, bylo v dobrém stavu. Auto bylo v pátek na technické kontrole, v pořádku, v sobotu si kupující auto prohlédl, vykonal zkušební jízdu, při níž auto nastartovalo až na šestý pokus, jezdilo nicméně v pořádku. S autem dříve jezdil sporadicky můj děda a pečoval o něj, poté auto 3 roky stálo před domem. O tom byl kupující informován. Další den jsme ještě vyměnili svíčky, zda to nepomůže a auto již startovalo v pořádku, během neděle a pondělí jsem s ním najela necelých 100 km a jezdilo perfektně. V úterý podepsal smlouvu, auto se přepsalo a s autem odjel. O týden později mi volal, že mu auto „zdechlo“ na křižovatce a a pomohlo až nastartování přes kabely. Nabídla jsem kupujícímu opravu na vlastní náklady, domluvila jsem automechanika a kupující tuto opravu den předem zrušil. Dnes po dvaceti dnech mě kontaktoval, že auto je zcela nepojízdné, že ho musel nechat odtáhnout, stihl vyrvat oko, za které se táhne a že chce ihned vrácení peněz nebo to bude řešit soudně.
Smlouva dle ob. zákoníku, ve smlouvě uvedeno, že auto odpovídá stáří a stavu a že se prodává jakožto věc jak stojí a leží.
Nabídla jsem mu dnes znovu opravu, ale nechce, chce jen vrátit peníze. Prodala jsem mu funkční auto a on mi vrátí za stejnou cenu nepojízdné. Nezdá se mi, že by auto tak z ničeho nic přestalo jezdit.
Má na toto nárok, pokud jsem mu nabídla opravu a on odmítl? Jak toto mohu řešit?
Děkuji za odpověď.
Odpověď
Viz článek na toto téma v sekci Právní poradna.
http://www.autoweb.cz/obcansky-zakonik-nove-odpovednost-za-vady-u-ojetych-aut/