autoweb.cz > Autoporadna > Ostatní dotazy > Vím, je to nejspíš "základní" otázka,
Vím, je to nejspíš "základní" otázka,
Dobrý den.Vím, je to nejspíš "základní" otázka, ale zajímalo by mě, jak ve skutečnosti fungují vačkové a klikové hřídele. Podle toho, co si myslím, že vím, tak vačková hřídel (s poloviční rychlostí než kliková) otevírá a zavírá sací, popř. výfukové ventily a kliková hřídel přenáší pohyb pístu (válce) na otáčivý pohyb. Mám pravdu? Nevím ale, jak je to s pohonem – která hřídel je hnaná, a čím? Proč je kliková hřídel spojená s vačkovou řetězem? Je to kvůli startování motoru? Kdybyste byl tak hodný a vysvětlil mi tento proces.S tím souvisí tzv. Desmodromický systém. Liší se pouze tím, že je zde dvojnásobný počet vaček – jedny slouží k otevírání a druhé k zavírání ventilů?Mnohokrát děkuji za vysvětlení.