Vím, je to nejspíš "základní" otázka,

Dobrý den.Vím, je to nejspíš "základní" otázka, ale zajímalo by mě, jak ve skutečnosti fungují vačkové a klikové hřídele. Podle toho, co si myslím, že vím, tak vačková hřídel (s poloviční rychlostí než kliková) otevírá a zavírá sací, popř. výfukové ventily a kliková hřídel přenáší pohyb pístu (válce) na otáčivý pohyb. Mám pravdu? Nevím ale, jak je to s pohonem – která hřídel je hnaná, a čím? Proč je kliková hřídel spojená s vačkovou řetězem? Je to kvůli startování motoru? Kdybyste byl tak hodný a vysvětlil mi tento proces.S tím souvisí tzv. Desmodromický systém. Liší se pouze tím, že je zde dvojnásobný počet vaček – jedny slouží k otevírání a druhé k zavírání ventilů?Mnohokrát děkuji za vysvětlení.

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
19.4.2009 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist