Upravene jizdni kolo

Dobry den pane doktore, mam jizdni kolo, na ktere jsem namontoval zarizeni, ktere ,laicky receno nesčetne krat nasobi silu prevodu otaceni pri slapani a tudiz vyvinu pomerne vysokou rychlost, bez vetsich naroku na fyzičku. Limitni je pouze strach,ktery u me nastoupil...

Diskuze

2 komentáře

    m

    Pokud by tazatel vymyslel podobné zařízení, rozhodně nemusí takovéto problémy řešit, protože bude mít limuzínu s řidičem. Myslím si však, že opak je pravdou. Pán nemá o fyzice příliš ponětí, protože jinak by nenapsal: „zařízení nesčetne krat nasobi silu prevodu otaceni“. Převod žádnou sílu nemá, převod ji pouze přenáší a může měnit její velikost na úkor rychlosti. Ano, síla za převodem může být několikanásobná, ale potom před převodem musí být několikanásobná rychlost.
    Z fyziky ZŠ:
    Práce je síla po dráze. Výkon je práce za čas, tedy síla po dráze za čas, tedy síla krát rychlost.
    Při daném výkonu (průměrný člověk cca 250W) máme k dispozici stejný poměr síly a rychlosti. Chci-li větší rychlost, musím snížit sílu. Proto mají silniční kola galusky (snížení valivého odporu) a berany (snížení aerodynamického odporu). Popisované zefektivnění převodu je možné, ale zefektivnění = snížení ztrát, nikoliv zisk další enetrie.
    Pokud se toto tazeteli podařilo popřít, měl by se dát na kariéru vynálezce nebo závodního cyklisty :-).

    gumidos

    Vážený pane autore dotazu o upraveném jízdním kole.
    Ujišťuji vás, že zákon zachování energie principiálně platí – nepochybně určitě platí v oblasti, kterou popisujete – tedy provoz vozidla jakéhokoliv druhu na komunikaci.
    Takže tvrdím, že kecáte.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist