Tuhle mi jeden odborník tvrdil, že

Dobrý den, tuhle mi jeden odborník tvrdil, že správně bych neměl za jízdy vůbec nebo skoro vůbec přehmatávat, že je lepší držet volant v poloze „3-9“ tak dlouho, jak to jen jde. Mně to ale přijde nepohodlné a nešikovné, mnohem jistěji se cítím, když si do ostré zatáčky „nahmátnu“. Jaký je Váš názor?

Odpověď

Ano, také znám „sportovní“ jezdce, kteří si raději vykloubí obě ramena, než aby na věnci přehmátli. Takhle to dopadá, když se poučky ze závodních tratí slepě aplikují na silniční auta.Strategie „držet co nejdéle“ dává smysl jen u závodních aut, která mají oproti silničním vozům mnohem strmější převod řízení. Na okruzích se navíc zpravidla nevyskytují ostré pravoúhlé zatáčky. V běžných autech na běžných silnicích je nejen správné, ale v mnoha případech jednoduše nezbytné přesunout ruku, na jejíž stranu se zatáčí, výš po věnci volantu. Tento způsob je nejen přirozenější a komfortnější než sveřepé svírání věnce v poloze „8:45“, ale má i důležitou bezpečnostní výhodu: kdyby věci nešly podle plánu, nevystřelí vám airbag zkřížené ruce přímo do obličeje. Zkuste na místě otočit volantem o půl otáčky s rukama ve „správné“ poloze, pak se podívejte dolů na svoje paže a představte si, co by se stalo, kdyby v tu chvíli explodoval airbag...Většina instruktorů, kteří za něco stojí, vám řekne, že důležitější než postavení rukou na volantu nebo způsob přehmatávání je mít neustále přehled o aktuální poloze předních kol. Což, jak vědí všichni, kdo se někdy pokoušeli driftovat, je hluboká pravda.

21.5.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist