Třetí reklamace

Dobrý den,
dne 14. března 2013 jsem zakoupil skútr typu Kentoya Sharky 125 4T u autorizovaného prodejce.
Již po první garanční prohlídce jsem byl nucen k reklamaci třech vad: podivné zvuky přicházející od předního kola, hlavně při zatáčení vlevo, prasklého švu na sedačce a upadlého plastu na víčku nádrže.
Po cirka 2 týdnech byla reklamace vyřízena. Bylo mi řečeno, že byl narovnán brzdový kotouč. Dále bylo vyměněno víčko nádrže a sedlo, na kterém chyběla těsnící guma, po upozornění při přebírání mi ji dodali, ale nebyla originální (uzší). Při přebírání jsem si také všiml, že je plast okolo víčka nádrže prasklý (před reklamací nebyl), prodejce mě ujistil, že není problém a že ho vymění příště.
O čtyři měsíce později jsem byl bohužel opět nucen k reklamaci, tentokrát šesti věcí: opět podivné zvuky od předního kola, které byly častější a intenzivnější, sáknoucí olej z motoru, plast okolo víčka nádrže (viz minulý odstavec), našlapovací páku, která se zasekávala a nevracela, čímž ztěžovala startování, destičku na našlapovací páce, která se také nevracela a zasekávala. A v neposlední řadě strhlý závit na svíčku (svíčka mi vylítla při jízdě). Opět se mnou prodejce sepsal reklamaci.
Když jsem si skútr vyzvedával tak mi bylo řečeno, že byla vyměněna hlava, našlapovací páka a brzdový kotouč. Ale na prasklý plast okolo víčka nádrže se nejspíš zapomnělo (opět mi bylo řečeno, že příště ho vymění)
Bohužel ani po druhé reklamaci nebylo vše v pořádku, chtěl jsem dnes (30.08.2014) skútr reklamovat po třetí s třemi vadami: nejde otevřít nádrž a opět upadl na víčku plast (viz první reklamace). A již po třetí vrzající přední kolo, které ne jenomže začalo vrzat i při normální jízdě, ale i při brždění a dokonce jsem i při jízdě cítil nepříjemné cukání a podivné chvění od předního kola.
Jelikož jsem k tomuto skútru ztratil důvěru a bojím se na něm někam jet, abych někde nezůstal, rozhodl jsem se uplatnit nárok na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu třetí reklamace podle § 622 zákona č. 40/1964 Sb. (Skútr byl zakoupen před 01.01.2014 tudíž se na něho vztahuje dnes již starý občanský zákoník)
Po rozhovoru se zaměstnankyní servisu jsem se dozvěděl, že mám přijet v pondělí, jelikož tam není přítomen servisní technik, který má na starosti reklamace (podle zákona o ochraně spotřebitele musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník oprávněný vyřizovat reklamace).
Později paní řekla, že se domluví s kolegou, který byl venku. Vysvětlil jsem mu situaci a on mi velice nezdvořile odpověděl, že nemám nárok na vrácení peněz a musím jim dokazovat, že jsem do kola nemlátil kladivem, či nekopal. Pak se mě zeptal: (cituji) „ Co byste chtěl za ty peníze, vždyť jste si vybral ten nejlevnější skútr co je na trhu“. Na to jsem mu odvětil, že snad i levnější skútr, který sami prodávají, by měl normálně fungovat a ne mít tolik vad za tak krátkou dobu. Poté mi řekl, že prodejce nemá vůbec nic společného se schválením reklamace, že ji dodavatel (Kentoya), ale na ekonomickém webu mešec.cz jsem se dozvěděl, že o tom rozhoduje pouze a jenom prodejce.
Proto bych rád věděl, zda je zákon na mé straně a mohu odstoupit od smlouvy?

Odpověď

Viz článek na toto téma v sekci Právní poradna.

http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna/reklamace-2-cast-ojete-auto/15264

http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna/reklamace-auta-cast-3-caste-chyby-a-omyly/15305

2.9.2014 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist