Stočené kilometry

Dobrý den.
Před zhruba dvěma měsíci jsem si v AAA AUTO koupil ojetý mercedes. Před jeho koupí jsem ho vzal do mnou vybraného (ale bohužel neprověřeného servisu), kde vůz prohlédli, napojili na diagnostiku a konstatovali, že je vůz v dobé kondici a bude potřeba pouze vyměnit brzdové obložení a pneu. Uváděný počet najetých km byl 110 470.
Ve smlouvě (tak jak je to u „áček“ podle dříve pročtených recenzí běžné), spadal automobil do tzv. „D-čkové“ kategorie, tedy vůz těsně před rozpadnutím. S ohledem na ujištění servisu i reakcí na diskuzních fórech, že se u bazaru jedná o naprosto běžnou záležitost jsem smlouvu podepsal.
Po odjezdu z bazaru jsem si na displeji všiml chybové hlášky ohledně přídavné baterie. Zajel jsem do autorizovaného servisu, kde mi bylo oznámeno, že žádná přídavná baterie se v autě nacházet nemá a pravděpodobně tato chyba vznikla tím, že se někdo „hrabal“ v řídící jednotce. Servis rovněž zjistil vadný vstřikovací ventil, únik oleje z turbodmychadla, ale především fakt, že toto vozidlo mělo v říjnu roku 2013 najeto více než 250 000. S ohledem na to, že automobil jsem kupoval v červenci 2015, bude skutečný počet najetých kilometrů dost možná hodně nad 300 000, což s ohledem na všude uváděný stav tachometru cca 110 000 považuji za naprosto jasný podvod.
Ve smlouvě je vyznačeno, že je garantován nesoulad kilometrů. Při mém dotazu na prodejce jsem byl před podpisem smlouvy ujištěn, že se jedná o běžný stav, neboť se můžou údaje v řádu KILOMETRŮ lišit a tudíž je nelze zcela se 100% jistotou garantovat a že se takto postupuje u všech smluv (což opět potvrzují recenze ostatních zákazníků).
Následně jsem 2x písemně žádal odstoupení od smlouvy či slevu, nicméně tyto požadavky byly zamítnuty.
Myslím si, že jako největší hráč na trhu má autobazar při výkupu vozidel dostatek možností, jak zjistit, že uváděný stav tachometru 110 000 rozhodně není pravdivý (pokud se na tomto podvodném jednání dokonce nepodílí přímo). V servisu Mercedesu jem se tuto informaci dozvěděl cca po 30 vteřinách.
Myslíte, že je přes pro zákazníky nešťastně formulované kupní smlouvy nějaká naděje uspět v soudním procesu? Jsou někde k dispozici kontakty na advokáty s touto specializací?
Děkuji za Vaši odpověď, s pozdravem Pavel Winter

Odpověď

Viz článek na toto téma v sekci Právní poradna.

http://www.autoweb.cz/obcansky-zakonik-nove-odpovednost-za-vady-pri-prodeji-aut-spotrebiteli/

3.9.2015 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist