Skupina řidičského průkazu

Dobrý den, pane doktore, prosím Vás, zajímá mě tato věc: Jestliže je záchranářské vozidlo o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg uzpůsobeno pro převoz pacientů, kterých se tam vejde jedenáct, znamená to, že je k řízení tohoto vozidlo nutný řidičský průkaz skupiny...

Diskuze

4 komentáře

    Filip

    Prosím Vás, od kdy se skupiny řidičského průkazu dělí podle toho, jak je vozidlo dlouhé? Já jsem se až dosud domníval, že rozhodující je bud‘ maximální přípustná hmotnost, nebo počet míst k sezení. A v případě mopedů nejvyšší konstrukční rychlost a v případě motocyklů, tříkolek a čtyřkolek objem válců a výkon.

    Kumi

    Jojo, jakmile si pan samozvaný dopravní expert s odpovědí neví rady, zaperlí nějakou stupidní žádostí o doplnění dotazu. A je to.

    Tonda

    Mně také uniklo, že něco takového platí. Ještě před chvílí jsem to nevěděl. Takže nevím ani, od kdy to platí. Ale bohužel to opravdu platí. Díval jsem se na webové stránky zakruta.cz, kde je silniční zákon, a tedy i skupiny řidičského oprávnění. A u skupiny D1 je tam skutečně uvedena ještě ta okolnost, že vozidlo nesmí být delší než 8 metrů. Takže za prvé počet míst vyšší než 8 kromě řidiče a maximálně 16 kromě řidiče, a za druhé délka maximálně 8 metrů. Čili jestli to záchranářské vozidlo má v technickém průkazu počet míst k sezení 11 (nebo i s jednou nebo dvěma sedačkami v kabině celkem třeba 13) a je dlouhé maximálně 8 metrů, tak stačí skupina D1. Jestli je delší než 8 metrů, musí být skupina D. Takže pan doktor se tentokrát výjimečně ptal oprávněně. Protože já opravdu netuším, proč chce po jednom tazateli, aby mu poslal fotografii místa pro invalidy. To neví, jak vypadá místo pro invalidy?

    Kumi

    Zakruta.cz není právě z těch webů, které by se nějak namáhaly s novelizacemi zákonů či vyhlášek. Třeba právě Silniční zákon tam mají ještě v původní podobě. To však nic nemění na věci, že tentokrát pan internetový expert opravdu nepřestřelil. (I když i on má často problém vnímat změny). Na druhou stranu: Myslím, že by bylo férové, když už se ho člověk na něco ptá, odpovědět hned napoprvé plnohodnotně, třeba jednoduchým zkopírováním skupin D a D1 ze zákona, a nenutit lidi dalšími požadavkami k zbytečnému doplňování dotazu.
    PS: Stejně by mě zajímalo, jak asi zareaguje, když mu pisatel u onoho invalidního místa napíše, že je vše OK. Přitom stačilo napsat, že měšťák zbytečně hrotil situaci (i když nevíme, co tomu předcházelo)

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist